Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Cupra 290

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 10 października 2015, 14:37

Tomek2791 napisał(a):Teraz jeżdzę na 18" GY F1 225/40/18

też jeździłem przez 3 sezony na GY F1 Asymetric . Te opony z każdym sezonem coraz gorsze się robiły. Chodzi o to , że robiły się bardzo "śliskie".
Każde ruszenie z gazem to jest zawsze mielenie kołami w miejscu i to na suchym asfalcie. Miałem je w aucie o mocy 160 KM a jak wiadomo oponki są na dużo większe moce ( min. do Forda ST były na pierwszy montaż zakładane). To samo przy ostrym hamowaniu. ABS się włączał i do samego końca miał pełno roboty ! Jakby olej ktoś wylał pod koła :dokitu: Szczególnie dostrzegam różnicę bo w pierwszym roku użytkowania kleiły się do drogi niesamowicie. W zakręcie również były super. A tera to bałem się wchodzić z dużymi prędkościami w zakręt bo już nie raz mnie ESP wyciągało z opresji i auto po prostu latało bokami jak na drftcie jakimś. Totalnie nie ufam tym oponom. Jakby specjalnie ktoś takiej mieszanki użył , że jak pojeździsz ze 3 sezony to potem musisz wymienić na nowe bo jeździć nie idzie. Takie i podobne opinie o GY F1 czytałem też na necie kilka razy. Jedyny wątpliwy plus to taki , że jak nawet upalasz te gumy to pisku nie ma i nie robisz sobie siary na skrzyżowaniu a lekki uślizg nieraz się przydaje w ostrym starcie. Jednak tutaj nawet na 2 biegu nie mogę w pełni wykorzystać mocy silnika bo oś się uślizguje a to nie przekłada się już na efektywne przyspieszenie. Na mokrym to dramat był i buksowanie kół. Masakra.

-- 10 października 2015, 15:37 --

maciek89 napisał(a):A tak serio to wiesz już jak to jest z wydechem?

tak jak wcześniej pisałem , to zmiana układu wydechowego nie dotyczy wersji ST. Możliwości są dwie:
- albo ST jako model debiutujący najpóźniej z całej gamy Cupr , ma już odpowiednio zmieniony wydech lub po prostu inny od tych w 3D i 5D.
- druga możliwość jest taka , że w kombi są jakieś przeszkody natury technologicznej. ( podobnie aczkolwiek dot. to szyberdachu , miałem przypadek w fordzie ST. W wersji 5D można było zamówić szyberdach a w kombi już nie).

Poza tym jak dotrę już swoją 290-kę to jak nic walę na dobrą hamownię i sprawdzam ile koni przybyło względem 280-ki ? Handlowiec zarzekał się , że w 290 jest zmienione oprogramowanie silnika. Jeśli tak to jak w 280 mamy około 300 KM to w 290 powinno być około 310 :-D
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Cupra 290

Postprzez Cyanide » 10 października 2015, 14:51

Nie chce Cię martwić ale handlowcy rożne dziwne rzeczy twierdzą. Jak już gdzieś kiedyś pisałem ludzie z cupra.net porównywali soft w Cuprze i Golfie R i było to dokładnie to samo, nie ma szans żeby teraz nagle w Leonie zmienili na mocniejszy. Przypuszczam, że jedynie urzeczywistnili znaczek.
Zobacz Profil
Cyanide
Sport
Sport
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26 kwietnia 2015, 16:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 10 października 2015, 15:08

ale to nie było gadanie handlowca tylko specyfikacja "nowej" Cupry 290. Sam ją czytałem w systemie dealera. Ta informacja przyszła od głównego importera a oni chyba od producenta też dostali info. Tak myślę. Było tam wyraźnie napisane , że cupra 290 otrzymuje min " zmienione oprogramowanie silnika ". Owszem biorę pod uwagę fakt , że program może być nazwany "nowym" bo zmienią w nim jakiś niezauważalny parametr lub wprowadzą zmianę mającą na celu dopasowanie do norm eco a moc pozostanie jak w 280 - czyli 290 - 300 KM. Pożyjemy zobaczymy.
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez maciek89 » 10 października 2015, 15:19

Morano napisał(a):
Tomek2791 napisał(a):Teraz jeżdzę na 18" GY F1 225/40/18

- albo ST jako model debiutujący najpóźniej z całej gamy Cupr , ma już odpowiednio zmieniony wydech lub po prostu inny od tych w 3D i 5D.


Odrzucam tę opcję, bo jeździłem jedną i drugą (bo w manualu tylko kombiaka mieli) i obydwie brzmią tak samo słabo, a właściwie nie brzmią. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Tomek2791 » 10 października 2015, 15:58

Cyanide napisał(a):Tak słyszałem, że ludzie się przesiadają w odwrotną stronę niż chciałeś, z R'ki do Cupry bo daje większy fun. Swoją drogą przecież nie robili Scirocco z 4motion.

No nie robili ale Polak potrafi :wink: Jest firma, która dokłada napęd 4X4 i to było takie auto (R-performance).
Cieszę sie ze, moja opinia nie jest odosobniona :-D

-- 10 października 2015, 16:58 --

Morano napisał(a):

Poza tym jak dotrę już swoją 290-kę to jak nic walę na dobrą hamownię i sprawdzam ile koni przybyło względem 280-ki ?


Ciekawe jaki bedzie wynik. A'propos dostępności Golfa R to rzeczywiście wstrzymane sa zamówienia na 2015 rok ale wersji kombi, wersja 5D jest jeszcze dostępna ale to tez kwestia dni jak spotka ja ten sam los co kombi.
To ciekawe co piszesz o GY, moje maja przejechane 3kkm i sa OK ale bede obserwował.
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 10 października 2015, 17:55

fakt , ja byłem zainteresowany R - kombi i tego modelu konkretnie dotyczyła informacja .
Co do opon GY to ja zrobiłem na nich około 20 tyś. km. Już tego lata miałem zmienić na Dunlop Sport Maxa ale już sprzedałem autko i problem mnie nie dotyczy :D Natomiast na pewno już nie będę w te oponki szedł. To samo dotyczy GY w wersji zimowej Ultra Grip 7 . Bez rewelacji.
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Tomek2791 » 10 października 2015, 18:27

Mój wulkanizator tez mnie zganił za te GY i stwierdził, ze jak juz kupować opony z tej grupy kapitałowej to lepiej Dunlopy. Zimowe poleca Hankook.
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Pik » 10 października 2015, 20:12

Ja jeżdzę na GY F1 Assymetric 2 w rozmiarze 225/45 R17 już kilka lat, od czasu jak tylko się pojawiły, i nie zauważyłem aby zużyte słabiej trzymały. A róznicę bym odczuł bo na wiosnę założyłem nową parę na przód. Jakbym miał im cokolwiek zarzucić to właśnie to że dość szybko się zużywają. Poza tym super opony.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Tomek2791 » 10 października 2015, 20:28

W testach wypadają bardzo dobrze. Tym sie kiererowalem przy zakupie. Czas pokaże
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 12 października 2015, 10:03

a jak przy oponach jesteśmy to tylko chciałem zapytać jaki rozmiar zimówek macie do Cupry ? Zakładam , że na 18 cali raczej przechodzicie na zimę ? Ja tu widzę , że chyba 225 40 R 18 podchdzi.
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Pelikson » 12 października 2015, 11:08

Ja latam na 235/35/19 i jest gitarka :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 12 października 2015, 15:48

na zimówkach ?? Przekładasz koła czy masz drugi komplet 19 ?
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Pelikson » 12 października 2015, 17:50

Drugi komplet 19" na zimę
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez mstokowy » 12 października 2015, 20:49

Ja też drugi komplet 19'tek na zimę, nie ma żadnego problemu z jeżdżeniem ale wiadomo zależy gdzie kto mieszka i dokąd jeździ.
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 13 października 2015, 10:08

ale rozumiem , że 18 cali ET 48 wchodzą bez problemu do Cupry 280 ? Jeździ ktoś na takich ?
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez miroA3 » 13 października 2015, 10:42

Morano napisał(a):ale rozumiem , że 18 cali ET 48 wchodzą bez problemu do Cupry 280 ?


nawet 17 Ci wejdą ( oczywiście z odpowiednim ET, ale o tym na forum jest wszystko ) , nie popadajcie w paranoję, to " tylko" 340 tarcza przód
jedynie "Performance Pack" ma tarcze 370.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez mat1600 » 13 października 2015, 16:57

No własnie, czy na tarcze 370mm wejdą 18-tki, tak zeby było jeszcze miejsce?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
mat1600
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 24 września 2015, 15:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Focus RS
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez miroA3 » 13 października 2015, 17:49

w przypadku tarczy 370, tak jak w RS3, czy np w leonie " performance pack " , bo w leonie jest ten sam hamulec co w starej RS3
wchodzi 18 na styk, ale z kombinacjami
w RS3 musi to byc przynajmniej 8cali na dystansie, oczywsicie nie kazda felga, duzo zalezy od wyprofilowania ramion/ ksztaltu felgi
( tak samo jak w przypadku tarczy 345 w cuprze 1p/s3 8p. gti e30 i felg 17 )

zdecydujesz sie na performance pack w cuprze, to raczej mysl tylko i wylacznie o 19 na zime, lub sporo kombinacji i przymiarek felg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez mat1600 » 13 października 2015, 18:15

Dzięki za info - trzeba będzie pozostać przy 19 na zimę :)
Zobacz Profil
mat1600
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 24 września 2015, 15:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Focus RS
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Tomek2791 » 13 października 2015, 20:21

Morano napisał(a):ale rozumiem , że 18 cali ET 48 wchodzą bez problemu do Cupry 280 ? Jeździ ktoś na takich ?


Ja mam takie i wchodzą bez problemu.
Obrazek
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez noktoto » 13 października 2015, 20:32

miroA3 napisał(a):w przypadku tarczy 370, tak jak w RS3, czy np w leonie " performance pack " , bo w leonie jest ten sam hamulec co w starej RS3
wchodzi 18 na styk, ale z kombinacjami
w RS3 musi to byc przynajmniej 8cali na dystansie, oczywsicie nie kazda felga, duzo zalezy od wyprofilowania ramion/ ksztaltu felgi
( tak samo jak w przypadku tarczy 345 w cuprze 1p/s3 8p. gti e30 i felg 17 )

zdecydujesz sie na performance pack w cuprze, to raczej mysl tylko i wylacznie o 19 na zime, lub sporo kombinacji i przymiarek felg


W TT-RS te same hamulce montowano? Bo tam felgę 18 dawali, tyle że szerokości 9 cali.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez miroA3 » 14 października 2015, 06:40

noktoto napisał(a):W TT-RS te same hamulce montowano? Bo tam felgę 18 dawali, tyle że szerokości 9 cali.


tak, ten sam hamulec, jest 18 z ET52 ale właśnie aż 9cali, no i odpowiedni kształt ramion felgi

generalnie ponoć słaby hamulec, wygląda i tyle...

-- 14 paź 2015, o 07:37 --

Tu ma chłopak " Performance Pack " i zimówki 18 :

http://forum.Seat-Napinator.pl/viewtopic.p ... ck#p266658

Obrazek

Tym co " czytają " przypomnę że to hamulec 370, w normalnej Cuprze 265,280 i 290 jest tarcza 340 !
mniejsza nawet od starej Cupry 1p ( kosmetycznie ) i pochodnych na budzie golfa5/6
Tu wchodzi na zimę felga 17 ! z odpowiednią szerokością, ET i kształtem.
Warto się zastanowić, bo ceny opon zimowych 18, a już 19 to kosmos.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez noktoto » 14 października 2015, 07:51

O ile się nie mylę, 340 była też w TT-S poprzednim. Reszta (R/S3/Cupra) miała 345.

A powyższą konfiguracje właściciel uznał za zbyt ciasną, i wcale mu się nie dziwie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Pik » 14 października 2015, 10:11

Ja mam takie i wchodzą bez problemu.
Tzn jakie Tomek? Jak już się chwalisz to wypadałoby podać dokładny rozmiar, producenta i nazwę modelu felg...
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 14 października 2015, 10:12

Tomek2791 napisał(a):Ja mam takie i wchodzą bez problemu.

czyżby OZ superturismo ?
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Tomek2791 » 14 października 2015, 10:54

Pik napisał(a):
Ja mam takie i wchodzą bez problemu.
Tzn jakie Tomek? Jak już się chwalisz to wypadałoby podać dokładny rozmiar, producenta i nazwę modelu felg...


Podany jest rozmiar, na zdjęciu masz producenta. Co chciałbys jeszcze wiedzieć? :shock:

-- 14 października 2015, 11:54 --

Morano napisał(a):
Tomek2791 napisał(a):Ja mam takie i wchodzą bez problemu.

czyżby OZ superturismo ?


Tak :wink: superturismo LM :wink:
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Pik » 14 października 2015, 11:43

Podany jest rozmiar, na zdjęciu masz producenta. Co chciałbys jeszcze wiedzieć? :shock:
Np. szerokość felgi. Mowa była że R18 i ET48. Ale OK, jak ciężko było ci napisać, to sam sobie sprawdzę. Dzięki.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Tomek2791 » 14 października 2015, 16:17

OZ robi felgę w tym rozmiarze (18") tylko szerokości 8", oryginalna 19-stka tez jest tej szerokości. Wyboru nie masz.
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 16 października 2015, 13:34

mam tylko małe pytanie. Znalazłem fajne felgi 18 x 8 ale ET 45 zamiast 48. Rozumiem , że te 3 mm felgi wychodzą na zewnątrz wtedy ?
I czy to ma jakieś znaczenie te 3 mm ? Widziałem , że do Golfa 7 takie montują ( niefabrycznie ) . To są konkretnie BBS SN . Wydaje mi się , że nie powinno być przeszkód ale wolę się poradzić aby nie wtopić :-P
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez raflo83 » 16 października 2015, 14:56

Morano napisał(a):mam tylko małe pytanie. Znalazłem fajne felgi 18 x 8 ale ET 45 zamiast 48. Rozumiem , że te 3 mm felgi wychodzą na zewnątrz wtedy ?
I czy to ma jakieś znaczenie te 3 mm ? Widziałem , że do Golfa 7 takie montują ( niefabrycznie ) . To są konkretnie BBS SN . Wydaje mi się , że nie powinno być przeszkód ale wolę się poradzić aby nie wtopić :-P
nic nie wychodzi, u mnie siedzi 18x8 ET42 i jest jeszcze sporo miejca.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 31 października 2015, 14:26

spoko , wielkie dzięki za poradę. Teraz będę spokojnie dobierał felgi :-D

-- 31 października 2015, 15:26 --

po wielu perypetiach i zwrotach akcji wybrałem na zimę OZ Racing . Tylko coś zimy nie widać :mrgreen:

http://felgi-niemieckie.pl/towar.38900. ... gloss.html
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Pik » 31 października 2015, 18:30

A auto widać? Myślałem że masz odbierać dopiero w przyszłym roku...
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 31 października 2015, 19:53

auto w styczniu ale to nie znaczy , że felg i oponek zimowych nie można wcześniej przygotować :wink:
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez maciek89 » 31 października 2015, 20:15

Odbiór pewnie prędzej w lutym będzie, ale już zdąży wiosna przyjść zanim odbierzesz.

U mnie też auta nie ma, a już zimówki czekają, tak jak zestaw kosmetyków. Wiadomo- człowiek podniecony trochę. Nawet już olej zamówiłem na pierwszą wymianę po dotarciu. :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 31 października 2015, 21:29

pewnie Motul ?
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez maciek89 » 31 października 2015, 23:20

Nie, Liqui Moly.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez seboljeiv » 31 października 2015, 23:23

Maciek po ilu planujesz wymienic? serwis czy samemu? jaki dokladnie LIQUI
Zobacz Profil
seboljeiv
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 21:27
Auto: leon 1

Re: Cupra 290

Postprzez maciek89 » 1 listopada 2015, 00:11

Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech w fioletowych opakowaniach. Wybrałem olej spełniający odpowiednie normy VW z listy polecanych olejów z forum kosmetykaaut (ktoś też podrzucił tutaj ten topic na jakimś innym forum, gdzie nie trzeba się logować). Brane są tam pod uwagę szczegółowe parametry oleju. Przechodzę oczywiście od razu na przeglądy co 15 tys km i stąd możliwość zastosowania 5W40 zamiast 5W30. Planuję wymienić po około 1500 km, oczywiście ASO (gwarancja)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 1 listopada 2015, 08:37

Liqui Moly - dobre produkty - dobry wybór. Ja pozostaję przy Motul. Powiedz mi jeszcze dlaczego przechodzisz na 5W40 ?
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez maciek89 » 10 listopada 2015, 16:28

@Morano 5W40 będzie się lepiej sprawdzać w tak wysilonym silniku jak w Cuprze, zapewniając lepsze smarowanie w wyższych temperaturach. Ponadto spośród 5W40 jest większy wybór olejów o wysokich parametrach powołując się na wspominaną gdzieś tu wcześniej na forum listę zalecanych produktów, krążącej po forach, stworzonej dla forum kosmetykaaut.pl

W temacie Motul, o którego pytałeś, czy kupiłem zostało napisane:

Jest to lista polecanych olejów i ich parametry na dzień dzisiejszy - to ważne bo kupując to za 2-3 lata niektórzy producenci mogą w danym oleju lub nawet swoim flagowym produkcie zmienić bazie olejową np. z PAO+HC (z dużo przewagą PAO) na np. HC gr.III i zastosować inne dodatki co znacznie zmieni ten olej i jego cenę...(wtedy oczywiście powinna być niższa ale różnie bywa). Takie akcje zrobił np. Motul i Valvoline - kiedyś te marki posiadały w ofercie większość bardzo wysokiej jakości produktów (Motul miał oleje na estrach, gr V). Dziś niestety zarówno Motul jak i Valvo dają ciała i większość tych olejów jest...średnia żeby nie napisać kiepska. Oczywiście są wyjątki jak np. Motul 300V 5W40. Odnośnie Valvoline to te oleje są na kiepskich bazach i mając bardzo wysoki parametr "noack" nadają się do wymiany po 6-8kkm...


Ten 300V akurat z pewnością jest świetny, ale niestety nie spełnia normy 502 00 , więc w okresie gwarancji można odpuścić temat... A generalnie Motule jak widać znacząco się "zepsuły"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 10 listopada 2015, 20:08

ja i tak wymieniam olej w swoich autach co około 7 - 8 tyś. km. Tak więc sądzę , że krzywdy nie zrobię jeżdżąc na Motul. Natomiast Motul 300V używałem przez chwilę w swoim ostatnim aucie po zachipowaniu. Ale doszedłem do wniosku , że chyba trochę przesadziłem , bo auto nie było wykorzystywane torowo ani nawet do srteet'u :) Zdziwiło mnie natomiast , że Motul zdaje się w tym 300V nie określa konkretnie normy tylko podaje , że [ przewyższa wszystkie normy ] ?? Hmm, to zapewne dobry olej ale tak zuchwałe określenie jego specyfikacji trochę mnie zaskoczyło.
Dodatkowo wystraszyłem się teorii , że co prawda te oleje są naprawdę dobre przy dużych obciążeniach i jeździe sportowej ( odporność na ścinanie oleju), ale zanim się ten olej rozgrzeje do swojej roboczej temperatury to nie chroni za dobrze silnika ( czytaj : nie zalecany do zwykłej, codziennej jazdy z np: niedogrzanym silnikiem).
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Pelikson » 11 listopada 2015, 12:14

A wogóle jazda z niedogrzanym silnikiem czy to benzynowym czy diesla jest zdrowa?
Moim zdaniem poruszenie tematu oleju zaraz zapoczątkuje wysyp różnych spekulacji nt. danego oleju, interwałów wymian itd.
Lej Motula Specific VW 504/507, jest to napewno lepszy olej niż ten co leją w serwisie ( Castrol ), wymieniaj co tyle ile wymieniałeś we wcześniejszych autach i jeździj, ciesz się autem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez maciek89 » 11 listopada 2015, 13:16

Morano- Jeśli zmieniasz co 7-8 tys to w sumie bez różnicy, czy Motul, LM, Penrite, czy inny wynalazek, bo przy takim przebiegu każdy olej powinien trzymać jeszcze parametry. Częsta jazda na krótkich dystansach bez rozgrzania jest oczywiście niezdrowa dla każdego silnika z wielu względów :) Ale moze EOT, bo to temat o Cuprze 290, a jest chyba topic oleje / filtry
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Damian » 11 listopada 2015, 20:37

Morano napisał(a):spoko , wielkie dzięki za poradę. Teraz będę spokojnie dobierał felgi :-D

-- 31 października 2015, 15:26 --

po wielu perypetiach i zwrotach akcji wybrałem na zimę OZ Racing . Tylko coś zimy nie widać :mrgreen:

http://felgi-niemieckie.pl/towar.38900. ... gloss.html


Hej. Wtrącę się przy okazji z felgami do zimówek. Czekam za swoja 265 na początek grudnia, mam piękne nowiutkie alpiny a3 225/45/17 z FRki i na 17 tez chce zbudować koła na zimę. (tak jak ktoś wspominał, koszty 18 i 19 zimowych to kosmos, jak i nawet gum letnich - dlatego 17 zima - 18 seria lato, a do tego jak tez już pisałem, nie tylko równiutkim asfaltem latam. Do tego 40 dyszki na karku, to tez już się jezdzi z coraz większym marginesem, wiec trakcja i trzymanie 19stek nie będzie mi raczej potrzebna, gdyż nie sadze żebym jeżdzil aż w takim zakresie - dupka siada) Chciałbym więc coś z OZow, ale serfujac po necie i konfiguratorach z OZami można wybrać tylko cupry do 2013. Jaki rozmiar feli mam szukać, czy jest to jeden jedyny rozmiar i et,czy mogę operować w jakimś zakresie??? Z góry dzięki za pomoc.

PS.Na stronie z której kolega wybrał OZeta jest cupra 2013 2013- :p Podejdzie ta felcia? Cena wysmienita, producent tez, chyba ze coś się w ostatnich latach zmieniło, no i wzór zimowy i kolor pod biała cupre doskonały.... http://felgi-niemieckie.pl/konfigurator ... ished.html http://felgi-niemieckie.pl/konfigurator ... ished.html

Jak widzicie dwie wersje z et 35 i 45. Jedna i druga wersja ok? Slabo z tym et kleje w praktyce (o co chodzi teoretycznie wiem)
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Morano » 11 listopada 2015, 20:49

jak masz ET 35 to koło będzie Ci 13 mm wychodziło bardziej na zewnątrz w porównaniu do serii ( ET 48). Ale to przy 18 i 19 o tej samej szerokości - czyli 8 cali. 17-tki mają chyba 7,5 cali więc są węższe to chyba zewnętrznie to samo wyjdzie . Może mnie ktoś poprawi lub sprostuje?
Widzę , że wiele osób zmieniając na mniejsze felgi patrzy tylko na ET a przecież jak felga ma 7 cali zamiast 8 to jest węższa o około 2,5cm. Pomijam całkiem rozmiar i szerokość opony w tym momencie.
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Damian » 11 listopada 2015, 21:12

265tka oryginaly ma niby "A w cupra 265 są 7,5x18 et 51"

Jeżeli tak jest, to tak się ma sprawa przejścia na 17... Przy 7x17 et 51 felga jest mniejsza po rowno z wyskosci i szerokosci. Przy et45 rowna jest od zewnatrz a mniejsza od wewnatrz, przy 35 jeszcze troche wiecej wystaje. Wszystkie wersje wydaja sie byc dobre przy 5x112. Jezeli otwor centrujacy ten sam to ok, jezeli wiekszy to pierscien. Prosze o potwierdzenie. szkoda tylko ze ta felga ktora mi pasuje po wybraniu opcji "zimowe" znika... Chodzi jednak tylko raczej o odpornosc wygladu na sol/warunki,a nie wlasciwosci jezdne?

http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... 51#content
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 290

Postprzez Pik » 11 listopada 2015, 21:49

Będziesz miał problem z dobraniem felg 17 cali do Cupry ze względu na rozmiar hamulców. Nawet nie wszystkie 18ki się mieszczą na tych heblach! Co do ET to najbezpieczniej będzie mieścić się między 45 a 50.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 290

Postprzez Damian » 11 listopada 2015, 22:00

Przestudiowalem caly watek kol do 5F z naszego forum. Na tej stronie http://felgi-niemieckie.pl/felgi-alumin ... _265_PS/17 wyglada ze wiedza o czym pisza i niby troche tych 17 do cupry jest. Trzeba jednak bedzie poczekac na auto i przed zakupem przypasowac. Jak by komus tutaj moje rozwazania przeszkadzaly, niech mod przezuci je do tamtego tematu. Pozdro. Starczy na dzisiaj.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron