Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez Noizz69 » 26 kwietnia 2016, 16:46

Witam wszystkich,

Dosyć późno do Was zawitałem biorąc pod uwagę moje problemy Leonem II. Mam ogromną nadzieję że ktoś mi pomoże.
Historia:
Auto kupiłem 08.2015. 2.0 TDI PD 136 km AZV. Po obowiązkowej wymianie el. zawieszenia, przez ok. miesiąc miałem spokój. Po ok. 3 tygodniach/1000km, samochód zaczął dymić na biało. Głównie jałowy, ruszanie, wsteczny. Wiedząc o problemach z pękającą głowicą od razu pojechałem do mechanika. Diagnoza - turbina do regeneracji. Po odebraniu auta było jeszcze gorzej - kłęby białego dymu przy każdym postoju i ruszaniu.
Wtedy się zaczęło...
W ciągu 2 miesięcy w aucie zostało zostało sprawdzone:
- praca zaworu recyrkulacji spalin
- praca turbosprężarki
- wtryskiwacze paliwa zostały sprawdzone w autoryzowanej stacji BOSCH - stan praktycznie idealny
- została zweryfikowana praca przepływomierza
- trzykrotnie sprawdzono ukł. chłodniczy pod względem obecności CO2 ( z wynikiem negatywnym)
- sprawdzono szczelność układu dolotowego wraz z kolektorem ssącym
- sprawdzono poprawność oprogramowania jednostki sterującej

Kiedy to wszystko nie pomogło, zdecydowałem się na sugerowane zdjęcie głowicy. Diagnoza: silnik do wymiany. Prawdopodobnie coś wpadło do środka, chociaż nie wiadomo czy 1 miesiąc czy rok temu. Góra tłoków przypominała kratery na księżycu, chociaż cylindry były gładkie. Zdecydowałem się na 2.0 BKD. Po całych zabawach z zamawianiem i przezbrajaniem, auto odebrałem na początku roku.

Wsiadam, jeżdżę i to samo..

Kolejny mechanik: diagnoza - poprzednia turbina nie została zrobiona dobrze - puszcza olej. Po wymontowaniu okazało się jednak że jest zregenerowana idealnie. Za to stwierdzono olej na wlocie. Przy poprzednim silniku również był olej na wlocie turbiny...
Kolejna diagnoza - pokrywa zaworów. Po jej ominięciu (wąż wypuszczony na zewnątrz), niestety objawy nadal te same..

W samochodzie nie ma DPF i co dziwne kiedyś został usunięty katalizator.Samochód zostawia kłąb dymu głownie przy ruszaniu z 1 ale też przy wstecznym.Na jałowym czuje drgania, nierówną pracę. Po szybszym przelocie (autostrada, bardziej dynamiczna jazda) sytuacja z dymieniem się uspokaja. Jednak podczas stania w korkach w tygodniu wszystko wraca do punktu wyjścia. Jest to ewidentnie dym z oleju który się gromadzi a przy wyższych obrotach wypala... Poza tym auto chodzi IDEALNIE. Odpala od strzału, przyśpiesza aż miło.

Proszę o jakieś sugestie bo pomimo włożonych już niemal 10 tys., nadal jest to samo a nie wierzę że 2 silniki mają dokładnie te same objawy. PS. w poprzednim, po sprawdzeniu głowica okazała się szczelna a cylindry mają jeszcze ślady po fabrycznym honowaniu VW.
Po pół roku bojów kolejni mechanicy rozkładają ręce.

Liczę na Waszą pomoc
Zobacz Profil
Noizz69
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 20:23
Auto: Seat Leon 2008
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez untaztood » 29 kwietnia 2016, 11:27

Intercooler wymyty? Może pływa w nim olej i stąd dymienie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez Fawor » 29 kwietnia 2016, 13:26

Jesli w coolerze będzie spoko to mi to wygląda na jakies problemy z odma...przyznaje, że kompletnie nie mam pojęcia jak jest ona zbudowana akurat w tym silniku, więc nie doradzę w ktory punkt najpierw zajrzec, ale objawy sugerują zasysanie oleju do komory podczas największych podcisnień.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez facet03 » 29 kwietnia 2016, 13:58

Noizz69 napisz nam skąd jesteś - może polecimy Ci jakiegoś prawdziwego specjalistę, a nei takiego który wymieni wszystko a przyczyna nadal nie bedzie znana..
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez tomek_74 » 4 maja 2016, 09:43

Noizz69 masz coś takiego jak chłodnice układu EGR , sprawdź może to coś puszcza i dlatego dymi na biało.
Zobacz Profil
tomek_74
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 czerwca 2015, 15:56
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Seat Leon II
Silnik: BXF 1.9

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez Noizz69 » 11 maja 2016, 18:16

Cześć,

Dzięki za sugestie i przepraszam wszystkich za późną odpowiedź. Wyjechałem na Majówkę. Po kolei:

@untaztood: Zakładam że Intercooler był sprawdzony przy wymianie silnika przez pierwszą ekipę ale głowy nie dam. Pytałem jeszcze o Inter drugiego mechanika ale powiedział że nie tu leży przyczyna.

@Fawor: Z odmą podobna sprawa jak i intercoolerem. Auto w 2 warsztatach oglądało 4 mechaników. Zakładam że ją sprawdzili. Trudno już pozbierać to wszystko do kupy...

@Michu: Mieszkam we Wrocławiu. Ale mam też opcję żeby zostawić samochód do naprawy w Jeleniej Górze-jestem tam praktycznie co tydzień.

@tomek_74: Sam EGR odłączyłem, pojeździłem ale nie zauważyłem zasadniczej poprawy. Podłączyłem z powrotem.

Ogólnie w akcie desperacji wlałem K2 Moto Doktor do oleju. I rzeczywiście przez jakiś czas była wyraźna poprawa. Dymienie zredukowało się o jakąś 1/3.
Niestety wczoraj i dziś, przy dojeździe/powrocie z pracy, na światłach zostawiałem białą chmurę. Widać to właśnie przy ruszaniu a już zupełnie jest gęsto na wstecznym, jak parkuję. To też ciekawe że akurat wsteczny wywołuje największe dymienie.
Jak wspomniał Fawor "
objawy sugerują zasysanie oleju do komory podczas największych podcisnień
" . Może to jakiś trop?
Zobacz Profil
Noizz69
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 20:23
Auto: Seat Leon 2008
Silnik: BKD 2.0

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

Postprzez Fawor » 12 maja 2016, 06:41

W hondzie, z ktorą mam doświadczenie, powiedziałbym, ze to uszczelniacze zaworowe :) No ale jak wymieniłes silnik to dziwne byłoby, żeby w drugim równiez były wysypane. Aczkolwiek nie skreślałbym tej opcji...Nie wpadłes na pomysł oddania tego do jakiejś porządnej firmy tuningowej, która ogarnia te silniki z małego palca? Zwykłe warsztaty 'od Pana Miecia" nieraz nie maja pojęcia co to logi dynamiczne...Może po prostu wszystkim się wydaje, że wszystko już sprawdzili, a po prostu nawet bali się odkrecić? Wiem, ze to dość czarny scenariusz, no ale kurde cuda na kiju z tym Twoim autem...to nie jest technologia NASA :) Ale trochę mózgu do analizy przyczynowo-skutkowej trzeba mieć :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron