Z tego wzoru wynika, że dolna granica to V1=V2, czyli prędkość rzeczywista (z GPS) równa prędkości na liczniku. A górna granica się zmienia i wynosi 4kmh+10% prędkości z licznika. Np. Przy 200kmh 20kmh+4kmh=24kmh. To będzie zawsze więcej niż 10%. Możliwe że VAG faktycznie ma ustawioną różnicę zawsze na 8%, to będzie spełniało taki wzór zawsze. Zgadzam się z kolegami piszącymi o różnych rozmiarach kół i opon - to wprowadza kilkuprocentowe różnice i może dlatego VAG zakłada 8% rozbieżności ("z zapasem"), żeby potem różnice na poziomie 2-3% nie spowodowały że prędkość z GPS>Prędkości na liczniku.
Ale to tylko teoria. Dopóki nie ma na forum inżyniera z VAGa to może być ciężko ustalić jak to jest naprawdę.
Natomiast inna sprawa, że na szerszych oponach auto powinno chyba jechać wolniej? I ciut więcej spalać? Różnice są minimalne i mogą być trudne do zmierzenia, ale w Cuprze jest opona 235 nie dlatego, że jest szybsza na prostej tylko dlatego że lepiej się trzyma w zakręcie i lepiej hamuje. Akurat przy sprawdzaniu Vmax lepiej byłoby założyć do Cupry coś w stylu 185/65R15 (albo po bandzie - 135/85R13

:D Tylko hamulce chyba trzeba by wyrzucić) - jeśli tylko średnica zewnętrzna opony byłaby zbliżona do oryginału to już same opory powietrza generowane przez oponę są mniejsze. A kto jeździł na moto wie, że przy >200kmh opór powietrza ma znaczenie. Oczywiście różnica będzie niewielka, ale przy >200kmh będzie widać na liczniku.