Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.6 TDI CR Szarpie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez damian321 » 16 lipca 2016, 21:24

Witam mam pytanko co to moze być na zimnym silniku po nocy jak auto rano palę to nie równa praca silnika jest przejadę sie kawałek i jest ok dodam ze auto nie ma DPF jest wycięty program wgrany brak błędów pod vag. moze to byś poduszka silnika ? ale raczej poducha jak by była walnięta to by było i na ciepłym tak samo auto nie kopci ani nic moc ma .

-- 13 czerwca 2016, 22:16 --

Poduszki są ok ktoś ma tak samo w tych 1.6 ??

-- 28 czerwca 2016, 18:17 --

Wtryski sprawdzone sa panowie co to moze być ze po nocy go tak rzuca ? ?? ktoś miał tak w tym 1.6 CR 2010 ???

-- 16 lipca 2016, 22:24 --

i po nocy puści dymka na niebiesko przez pare sekund ??
Zobacz Profil
damian321
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 maja 2016, 09:25
Auto: Seat
Silnik: BMM 2.0

Reklama

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez marcin7x5 » 16 lipca 2016, 21:29

Może nie pali dobrze na którymś cylindrze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez damian321 » 16 lipca 2016, 21:57

wtryski były wyjęte na stół i gościu powiedział ze dwa sa jak nowe a dwa grosze ale na na tyle by były do wywalenia .. przebieg 110tys
Zobacz Profil
damian321
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 maja 2016, 09:25
Auto: Seat
Silnik: BMM 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez marcin7x5 » 17 lipca 2016, 09:28

I wystarczy by szarpał przez chwilkę na zimnym silniku. Zrób pomiar kompresji i porównaj to z miejscem/ cylindrem w którym są te dwa niby gorsze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez ktry » 17 lipca 2016, 10:56

Puścić bąka przy odpalaniu ma prawo,bo nie ma filtra który by tego bąka zatrzymał w sobie. Norma w dieslu bez dpfa. Słabsza kompresja na jednym cylindrze,lub delikatnie wtrysk się przycina na zimnym. To nie samolot że spadnie z nieba i się rozbiję i nie nowe auto jak się domyślam. Jak po krótkiej pracy wszystko wraca do normy,to jeżdzić i się nie przejmować takimi bzdurami.Jesteś przewrażliwiony podejrzewam i wymagania masz jak od auta prosto z salonu.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez damian321 » 17 lipca 2016, 12:47

Moze i masz rację kolego tak auto jest 2010 roku ma 106 tys przebiegu ,tylko dzieje sie to na zimnym nie równa praca jak by jeden gar nie chodził postaram sie filmik nagrać i pokazać co sie dzieje .

-- 17 lipca 2016, 13:47 --

link do filmu
https://youtu.be/J6LHNjp7Kys
Zobacz Profil
damian321
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 maja 2016, 09:25
Auto: Seat
Silnik: BMM 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez jendrjej » 17 lipca 2016, 14:37

ja bym dla sprawdzenia odłączył wtyczkę od EGR-u i zobaczył jak się zachowuje bez wdychania spalin, tyle że chyba adaptacja EGR-u będzie potrzebna po odłączeniu, u mnie odłączenie EGRu naprawiło wszystkie dolegliwości ale u Ciebie możne być i wtrysk
Zobacz Profil
jendrjej
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15 listopada 2015, 12:53
Region: łódzkie
Auto: Leon III 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez ktry » 17 lipca 2016, 14:42

Po tym filmie to bym stawiał na dwu masę. Spróbuj wcisnąć sprzęgło jak to występuje. Czy jest jakaś zmiana ? Tak jak wspomniałem może to być wtrysk który przycina się na zimnym,bo widzę że po krótkim czasie to ginie. Przebieg to masz z lekka śmieszny i mało realny,ale to już inny temat. Ja w Golfie 6 miałem ponad 250 tys.km. i żadnych problemów z dpfem. Teraz mam Passata B7 z 2011 r. z przebiegiem 330 tys. i nic się nie dzieje z dpfem,ani z wtryskami. Dziwne jest to że masz go usuniętego. Nikt nie usuwa zdrowych zębów bo po co? Może coś się działo z silnikiem,lub z innym osprzętem ,bo pierwsze co dostaje po dupie jak coś w silniku nie gra to dpf. Dużo ludzi usuwa dpfa zamiast znależć przyczynę dlaczego jest z nim problem. W tych silnikach akurat dpf jest naprawdę bezproblemowy do przebiegów dużo wyższych jak mój w Pasku.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez damian321 » 17 lipca 2016, 20:50

hej jak wcisnę sprzęgło to jest cisza ale on tylko przez 20 sekund tak stuka minimalnie i cisza jest na ciepłym tak samo cicho jest

-- 17 lipca 2016, 18:55 --

tak jak sprzegło jest wciśnięte to tak samo sie zachowuję auto w snesie obroty .

-- 17 lipca 2016, 21:50 --

a co do wtrysku to one sie nie regenerują ,kiedyś kupiłem na allegro 250 zł i podmieniłem pod ten najgorszy to tak klekotał ze maskra i go wykręciłem i na starych śmigam a tamten gościu nie chce go przyjąć ,jedynie jak ktoś by był z Wa-wy i na podmiankę lub ktoś kto sprzedaje koło Wa-wy
Zobacz Profil
damian321
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 maja 2016, 09:25
Auto: Seat
Silnik: BMM 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez ktry » 17 lipca 2016, 22:15

Wiesz o tym że te wtryski trzeba kodować po wymianie oczywiście ?
Jak nie zakodujesz to będzie kulał.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez damian321 » 18 lipca 2016, 08:48

wiem wiem kodowanie było ,ale chyba poszukam gościa jak ktoś by miał w okolicy to podjadę i podmienię.
Zobacz Profil
damian321
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 maja 2016, 09:25
Auto: Seat
Silnik: BMM 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez LordYabol » 9 listopada 2018, 23:33

Odkopie temat.
U mnie silnik zaczął szarpać, ale nie gdy jest zimny, a w momencie gdy jest nagrzany, a szczególnie po dłuższej jeździe. Kiedyś w serwisie mechanik coś wspominał, że jeden wtrysk zaczyna nie domagac, ale że póki co jest jeszcze ok. Jaki byłby koszt tego?
Btw, może to też być związane z tematem, a może nie. Czasami auto dymi, ale tylko na zimnym silniku, gdy tylko sie nagrzeje przestaje. Troche mnie to drażni już
Zobacz Profil
LordYabol
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13 lutego 2017, 14:45
Auto: Seat Leon II
Silnik: CAXC 1.4

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez Brozo » 11 listopada 2018, 13:49

miałem to samo. któryś z wtrysków zaczyna klękać. Jedź na diagnostykę wszystko ci powiedzą, sprawdź tez czy DPF jest drożny bo u mnie takie objawy też były. po wymianie 1 wtrysku i usunięciu DPF auto jak nowe
Zobacz Profil
Brozo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2018, 12:20
Region: lubelskie
Auto: leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez Czarek88 » 28 października 2019, 15:33

mam leona 2011 rok 1.6 tdi 105 przebieg 286 tyś
kupiłem auto z belgi podczas wstępnej jazdy tu w kraju zapaliła się kontrolka świec żarowych i auto weszlo w tryb awaryjny. Diagnoza EGR postanowiłem dać do komputerowego usuniecia plus zaślepienie i odłączenie kostki od EGR. Jednak pojawił się kolejny objaw tzn nierówna praca silnika czkanie , tak samo po schodzeniu z obrotów na biegu jałowm nierówne poszarpywania, klekotanie podczas zmainy biegów na niskich obrotach, zwiększone zuzycie paliwa. Diagnoza mechanika wtryski. Wtryski dałem do regeneracji . Brak poprawy . Kolejny cel pompa wysokiego ciśnienia bo w filtrze było trochę opiłków. Jestem po wymianie pompy i jedyne co się poprawiło to brak klekotania podczas ruszania czy zmiany biegów ale dalej silnik chodzi nierówno ale tylko na rozgrzanym motorze, wolno schodzi z obrotów przy np jedzie ze stałą prędkością gdy puszczam gaz na biegu a on dopiero po jakims czasie reaguje i wytraca prędkośc. Jeżeli silnik jest zimny chodzi według mnie dobrze. Dodanie obciążenia silnikowi na rozgrzanym silniku skutkuje poprawą kultury pracy ale na momęt. Możecie pomóc w temacie?
Gdzieś wyczytałem że pomaga aktulizacja oprogramowania/softu ......
Spalanie na jalowym biegu zimny silnik 0.5 l ciepły 0.3
Zobacz Profil
Czarek88
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 października 2019, 10:29
Region: mazowieckie
Auto: Leon 2
Silnik: CDLD 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez Brozo » 28 października 2019, 20:58

jak wywaliłeś egr to sprawdź czy dpf ci się nie zatkał. Te dwa elementy współpracują i jak jeden zaczyna niedomagać to drugi też niebawem złapie awarie. Sprawdzasz stan oleju?? nie przybywa??
Zobacz Profil
Brozo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2018, 12:20
Region: lubelskie
Auto: leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez Czarek88 » 17 listopada 2019, 00:05

Nie przybywa
Co ma Dpf/ Egr do nierównej pracy silnika?
Dpf brak komunikatów o ewentualnym zapchaniu wypala się normalnie, można zaobserwować czasami jak ma podwyższone obroty i leci wrzatek z rury wydechowej....
Zobacz Profil
Czarek88
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 października 2019, 10:29
Region: mazowieckie
Auto: Leon 2
Silnik: CDLD 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez Brozo » 17 listopada 2019, 05:32

a sprawdzałeś wtryskiwacze czy maja dawki w normie??
Zobacz Profil
Brozo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2018, 12:20
Region: lubelskie
Auto: leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez chlorek » 18 listopada 2019, 08:29

Czarek88 napisał(a):Co ma Dpf/ Egr do nierównej pracy silnika?

Bardzo dużo. DPF nie będzie poprawnie działał jeśli ma zasłonięty EGR.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

Postprzez Czarek88 » 6 grudnia 2019, 17:47

Brozo napisał(a):a sprawdzałeś wtryskiwacze czy maja dawki w normie??

Nie mają ale są po regeneracji, ciężko powiedzieć czy wskazania VAG są prawidłowe , parametry są lepsze niż przed naprawą ale w dalszym ciągu nieprawidłowe szczególnie na dwuch cylindrach.

-- 6 grudnia 2019, 17:40 --

chlorek napisał(a):
Czarek88 napisał(a):Co ma Dpf/ Egr do nierównej pracy silnika?

Bardzo dużo. DPF nie będzie poprawnie działał jeśli ma zasłonięty EGR.

Ja pytam co ma dpf do nierównej pracy silnika, EGR pisałem że zaślepiony i odłączony oraz usunięty z pamięci....
Zobacz Profil
Czarek88
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 października 2019, 10:29
Region: mazowieckie
Auto: Leon 2
Silnik: CDLD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości