Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez elder » 16 lutego 2016, 12:42

Nie wiem skąd przyszła moda na zalewanie oleju zgodnie z przeświadczeniem kierowcy. Producent podaje normę optymalną dla tego właśnie silnika. Jak silnik bierze znacznie więcej oleju niż powinien to albo olej nie spełnia normy, albo jest problem z silnikiem, a problemu z silnikiem nie rozwiąże się automagicznie przez zmianę oleju. Silnik będzie brać mniej oleju, ale będzie też słabiej chroniony. Różnica w zachowaniu się oleju (5W i 10W) jest najbardziej widoczna w niskich temperaturach (na zewnątrz oraz nim silnik się rozgrzeje).
Polecam zalać zgodnie z zaleceniem producenta, i obserwować bagnet. Po remoncie wszystko powinno być ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elder
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2 lipca 2015, 13:17
Auto: Leon 1M1
Silnik: AUS 1.6

Reklama

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez Damian » 16 lutego 2016, 13:04

Kolego, to nie moda. Robie tak od zawsze , a a Cupra to moj 6 nowy samochod. Poprzednie lataja do dzisiaj , za motor z 1P FR daje glowe pomimo ze ma 275 tys (nalata 500 jak nic) Do dzisiaj lata nawet moj polonez z silnikiem rovera 104 konie pomimo ze po trasach w latach 90tych po 190km/h ;) Ale Esso Ultron lany byl co 8-10tys. Pojezdzij na obojetnie jakim oleju 30tys a potem zmieniaj co 10. Laik zobaczy roznice.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez Szymko » 16 lutego 2016, 13:50

elder, zalanie oleju nie wynikało z jak to napisałeś mody. Nie było spowodowane też faktem brania oleju bo jak kupiłem auto to nie wiedziałem, że trochę łyka. Po konsultacji z mechanikiem zdecydowałem się na 10W40 bo nie wiedziałem czym był zalewany wcześniej.
Na początku brał ok. 0,4 l potem wzrosło do 1l dlatego zdecydowałem się zrobić remont.
Obawiam się jednak czy po tak długim stosowaniu 10W40 (a podejrzewam, że nawet wcześniej mógł być wlany mineral bo po zakupie auta do wymiany oleju zrobiłem ok. 300-400km i wtedy oleju nie ubyło a po wlaniu 10W40 lekko ubywało) nie będzie jakichś problemów bo przecież nie wymieniłem wszystkiego w silniku.

Liczyłbym jednak na opinie osób, które posiadają nie tylko wiedzę teoretyczną na temat norm oleju ale w praktyce przerabiały przejście z 10W40 na 5W i mogą napisać czy nie było problemów.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez Pavulon87 » 16 lutego 2016, 14:27

Szymko, po kupnie leona "mechanik" zalał mi go castrolem 10W40 tłumacząc, że nie ma gwarancji co było wcześniej lane i ile ma już przejechane. Ubywało mi go trochę, ale nie było znów tak źle. Gdy przyszedł czas na wymianę(a nawet trochę wcześniej), mimo rad kilku osób z mojego otoczenia, że tak nie powinno się robić zalałem go Motulem 5W40 z odpowiednią normą i od tego czasu właściwie nic już nie ubywa.
Na twoim miejscu zrobił bym podobnie, bo ja niczego nie żałuje.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez marcin7x5 » 16 lutego 2016, 15:31

Skoro wymieniłeś wszystko co najważniejsze to możesz zalać 5w40.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3886
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez elder » 16 lutego 2016, 15:34

Szymko, Ze swojego doświadczenia powiem, u siebie też miałem taką sytuację, że nie było wiadomo co było lane wcześniej, po zakupie zalane z polecenia 10w40, a potem poczytałem i przy zmianie zalałem zalecane przez producenta 5W40 i subiektywnie chodzi ciszej i "lżej", większego poboru oleju też nie zanotowałem. U mnie wchodzi 3,6l, kupuję bańkę 4l Valvoline SynPower i do wymiany (co 10k km) starczy aż nadto. Ale to u mnie, troszkę inny silnik. Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział, na pewno nie zaszkodzi, sprawdzaj stan na bagnecie to zobaczysz czy ubywa.

Damian, nie mówiłem o interwałach wymiany. Wiadomo, że jak się co 10k zmienia to zawsze jest git :mrgreen:.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elder
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2 lipca 2015, 13:17
Auto: Leon 1M1
Silnik: AUS 1.6

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez Szymko » 16 lutego 2016, 17:05

Po przemyśleniach, przejrzeniu różnych informacji, konsultacjach stwierdziłem, że nie ma co kombinować i pozostanę przy 10W40.
Motul 10W40 spełnia normy stawiane przez producenta. Na pewno przy regularnej wymianie silnikowi to nie zaszkodzi.
Generalnie wszyscy piszecie o przejściu na syntetyk po jednej wymianie. U mnie jest taka sytuacja, że półsyntetyk był lany znacznie dłużej.
Trochę tych starych bebechów zostało zatem zmiana na 5W wiąże się jednak z pewnym ryzykiem a remont zrobiłem z myślą że trochę Leon mi posłuży.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez Jacol » 16 lutego 2016, 17:25

Szymko napisał(a):Po przemyśleniach, przejrzeniu różnych informacji, konsultacjach stwierdziłem, że nie ma co kombinować i pozostanę przy 10W40.
Motul 10W40 spełnia normy stawiane przez producenta. Na pewno przy regularnej wymianie silnikowi to nie zaszkodzi.
Generalnie wszyscy piszecie o przejściu na syntetyk po jednej wymianie. U mnie jest taka sytuacja, że półsyntetyk był lany znacznie dłużej.
Trochę tych starych bebechów zostało zatem zmiana na 5W wiąże się jednak z pewnym ryzykiem a remont zrobiłem z myślą że trochę Leon mi posłuży.

Nie ma żadnego ryzyka. Po dotarciu nie ma prawa brać oleju nawet jeżeli to będzie 0W40 - 0,1l/100km można by jeszcze zwalić na styl jazdy ale więcej to już źle wykonany remont i tyle. Poza tym podczas pracy liczy się ta druga liczba więc jeżeli silnik spala olej 5W40 to po zmianie na 10W40 ewentualna poprawa wynika raczej z tego, że olej olejowi nie równy i nawet pomiędzy olejami o jednakowym zakresie lepskości różnice są duże. Najlepiej potwierdza to co napisał kolega wyżej:
Pavulon87 napisał(a):Szymko, po kupnie leona "mechanik" zalał mi go castrolem 10W40 tłumacząc, że nie ma gwarancji co było wcześniej lane i ile ma już przejechane. Ubywało mi go trochę, ale nie było znów tak źle. Gdy przyszedł czas na wymianę(a nawet trochę wcześniej), mimo rad kilku osób z mojego otoczenia, że tak nie powinno się robić zalałem go Motulem 5W40 z odpowiednią normą i od tego czasu właściwie nic już nie ubywa.
Na twoim miejscu zrobił bym podobnie, bo ja niczego nie żałuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jacol
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 3 marca 2011, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.8t+
Silnik: ARY 1.8

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Postprzez Szymko » 16 lutego 2016, 20:17

Moim zdaniem gra nie jest warta świeczki. Mój rachunek ekonomiczny wskazuje, iż potencjalne zyski nie rekompensują ryzyka wiążącego się z inwestycją :-D
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Olej valvoline

Postprzez Marcin WGM26 » 27 sierpnia 2016, 07:33

Witam.
Co sądzicie o oleju valvoline? Czy macie jakieś opinie na temat tego oleju.?
Czy będzie to dobry wybór do 1.4 tsi (125km) Benzyna .
Jak macie jakieś inne sugestie to chętnie sie dowiem.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Marcin WGM26
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 czerwca 2016, 12:10
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Olej valvoline

Postprzez -arti- » 27 sierpnia 2016, 07:50

Marcin WGM26 napisał(a):Witam.
Co sądzicie o oleju valvoline? Czy macie jakieś opinie na temat tego oleju.?
Czy będzie to dobry wybór do 1.4 tsi (125km) Benzyna .
Jak macie jakieś inne sugestie to chętnie sie dowiem.
Pozdrawiam.


Jeżeli chodzi o olej dobry i dość normalne pieniądze to się nie zastanawiaj - bierz.

A z wyższej półki to np: PENTRITE.

Dobór parametrów to już indywidualnie dla danego silnika.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Olej valvoline

Postprzez Marcin WGM26 » 27 sierpnia 2016, 07:56

Czy oba oleje wyżej wymienione mogę zastosować bez problemu jeśli auto jest na gwarancji? Czy jestem skazany na olej narzucony przez ASO? ;)
Zobacz Profil
Marcin WGM26
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 czerwca 2016, 12:10
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Olej valvoline

Postprzez KAI » 27 sierpnia 2016, 18:25

Marcin, było o tym na forum. Musisz się trzymać specyfikacji i tyle.
viewtopic.php?f=87&t=45504
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez Marcin WGM26 » 28 sierpnia 2016, 13:07

Ok. Dzięki za odpowiedz i link do odpowiedniego tematu. ;)
Zobacz Profil
Marcin WGM26
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 czerwca 2016, 12:10
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Olej valvoline

Postprzez michal84 » 29 sierpnia 2016, 09:03

Dodam jesscze, że przy wymianie co roku warto przejść na normę 502. Lepiej chroni niż 504 longlife.
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez kupusso » 29 sierpnia 2016, 15:29

Na czym ta ochrona polega?
Zobacz Profil
kupusso
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 4 maja 2010, 08:44
Lokalizacja: Silesia
Auto: 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Olej valvoline

Postprzez maszu1991 » 29 sierpnia 2016, 19:38

michal84 napisał(a):Dodam jesscze, że przy wymianie co roku warto przejść na normę 502. Lepiej chroni niż 504 longlife.


Też jestem ciekaw czemu w normie 502 jest lepsza ochrona niż w 504 wymienianej co roku albo co 15tkm.
moja bryczka: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=57635
Dynamiczne kierunki w lusterkach https://youtu.be/4KGJJVj_PjE
Jakość się wysypała
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maszu1991
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, 11:54
Lokalizacja: Nürnberg - DE
Auto: CUPRA St 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez Pik » 30 sierpnia 2016, 09:25

Inaczej jest komponowany skład dodatków, np czyszczących czy absorbujacych zanieczyszczenia. Oleje long life z reguły mają ich mniej.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez Gaweł » 8 września 2016, 20:37

michal84 napisał(a):Dodam jesscze, że przy wymianie co roku warto przejść na normę 502. Lepiej chroni niż 504 longlife.

Pik napisał(a):Inaczej jest komponowany skład dodatków, np czyszczących czy absorbujacych zanieczyszczenia. Oleje long life z reguły mają ich mniej.


Bzdura. Norma 502 w całości zawiera się w normie 504, a ta ma zdecydowanie wyższe założenia.
Wklejam wykres z Lubrizola (wiodącej firmy na świecie, która produkuje dodatki do olejów silnikowych. Kompozycja tych dodatków wpływa na normy, jakie olej spełnia).

Obrazek

504/507 - szara, 502/505 - niebieska.

Weźcie to na logikę - Olej traci właściwości z czasem, ulega rozrzedzaniu, przejmuje zanieczyszczenia, utlenia się, dodatki czyszczące (z których wiele jest związkami stałymi, np. cynkiem czy siarką) ulegają degradacji. Aby olej spełniał założenia Longlife, musi zadane parametry ochrony trzymać dłużej. Jakim cudem 504 ma być słabsze w takim razie od 502?

Nie bez kozery oleje z 504/507 są droższe.

Jeśli macie jakieś wątpliwości w tym temacie, to chętnie odpowiem. Z racji wykonywanej pracy jestem w tych kwestiach przeszkolony ;)
Podpis niezgodny z regulaminem - Usunięto Admin
Zobacz Profil
Gaweł
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 sierpnia 2016, 21:13
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Olej valvoline

Postprzez Pik » 9 września 2016, 18:54

Weźcie to na logikę - Olej traci właściwości z czasem, ulega rozrzedzaniu, przejmuje zanieczyszczenia, utlenia się, dodatki czyszczące (z których wiele jest związkami stałymi, np. cynkiem czy siarką) ulegają degradacji. Aby olej spełniał założenia Longlife, musi zadane parametry ochrony trzymać dłużej. Jakim cudem 504 ma być słabsze w takim razie od 502?
Logika tylko pozorna. Olej może przyjąć tylko określoną ilość np zanieczyszczeń bez utraty właściwości, nie ważne czy longlife czy jednoroczny. Jasne jest wtedy, że olej jednoroczny może agresywniej zbierać zanieczyszczenia, bo zostanie szybko wymieniony. Ponieważ ilości dodatków czyszczących nie można dowolnie zwiększać, w longlife producenci olejów stosują inną sztuczkę - po prostu zmniejsza się ich ilość, przez co olej wolniej się degraduje, ale czyści silnik gorzej.

Poza tym przedstawicielom handlowym dziękujemy! :-P
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez bzykofm » 9 września 2016, 19:34

-arti- napisał(a):PENTRITE

PENRITE bez T :-D

http://www.penrite.pl/
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Olej valvoline

Postprzez boban » 9 września 2016, 20:28

miałem kiedyś Valvoline'a w audiku i byłem bardzo zadowolony...po przejściu z lanego notorycznie Castrola, przelatywałem interwały pomiędzy wymianami bez dolewek, podczas gdy Castrola trzeba było dolewać. Silniki 1.9 TDI 116 - 130 kucy PD .
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez Gaweł » 9 września 2016, 21:29

Pik napisał(a):
Weźcie to na logikę - Olej traci właściwości z czasem, ulega rozrzedzaniu, przejmuje zanieczyszczenia, utlenia się, dodatki czyszczące (z których wiele jest związkami stałymi, np. cynkiem czy siarką) ulegają degradacji. Aby olej spełniał założenia Longlife, musi zadane parametry ochrony trzymać dłużej. Jakim cudem 504 ma być słabsze w takim razie od 502?
Logika tylko pozorna. Olej może przyjąć tylko określoną ilość np zanieczyszczeń bez utraty właściwości, nie ważne czy longlife czy jednoroczny. Jasne jest wtedy, że olej jednoroczny może agresywniej zbierać zanieczyszczenia, bo zostanie szybko wymieniony. Ponieważ ilości dodatków czyszczących nie można dowolnie zwiększać, w longlife producenci olejów stosują inną sztuczkę - po prostu zmniejsza się ich ilość, przez co olej wolniej się degraduje, ale czyści silnik gorzej.

Poza tym przedstawicielom handlowym dziękujemy! :-P


Kolega błądzi we mgle, ale przecież jeśli chce, to może dalej jeździć na 502.00 / 505.00 ;)

A wystarczy spojrzeć na wykres Lubrizola, który wkleiłem, i jego pewne sekcje: Wear (odporność na zużycie), Sludge (odporność na tworzenie szlamu olejowego) czy Piston Deposits (odporność na odkładanie się zanieczyszczeń na powierzchni tłoka) - jak widać, 504.00 / 507.00 góruje tutaj nad 502.00 / 505.00 dość znacznie.
Oleje spełniające normy 504.00 / 507.00 zawierają (wbrew temu co napisałeś) WIĘCEJ fosfatów cynkowych (ograniczają tarcie powierzchni smarowanych), detergentów (środków czyszczących z osadów) i dyspersantów (rozrzedzających szlamy) aby dłużej zachować założone parametry oleju.

Możesz przyjąć specjalistyczną wiedzę, którą bezinteresownie Ci przekazuję, albo dalej powielać internetowe mity, których pełno na każdym forum. Pozdrawiam :)
Podpis niezgodny z regulaminem - Usunięto Admin
Zobacz Profil
Gaweł
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 sierpnia 2016, 21:13
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Olej valvoline

Postprzez Pik » 9 września 2016, 21:36

Wykres to sobie każdy może wymalować dowolny, szczególnie taka firma jak Lubrizol, która to oferuje mydło i powidło, a także szampony i... oleje. :wink:

Co do meritum, to możemy się zgodzić że Lubrizol być może faktycznie robi kiepskie oleje w specyfikacji 502, stąd taki a nie inny rysuneczek. Nie oznacza to, że inne firmy specjalizujące się olejach samochodowych tak lekceważąco podchodzą do klientów stosujących tego typu oleje.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez Gaweł » 9 września 2016, 21:39

Nie zrozumiałes dokładnie.

Firma Lubrizol nie oferuje olejów, tylko pakiety dodatków, które zawiera KAŻDY liczący sie olej silnikowy na świecie. Castrol, Motul, Penrite, Valvoline, Mobil, MIllers, Elf czy Total - you name it - KAŻDY formułuje olej korzystając z dodatków wyprodukowanych przez Lubrizol. I te pakiety dodatków decydują o tym, jakie olej spełnia normy.
Podpis niezgodny z regulaminem - Usunięto Admin
Zobacz Profil
Gaweł
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 sierpnia 2016, 21:13
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Olej valvoline

Postprzez Pik » 9 września 2016, 21:42

No to bardzo pięknie! W takim razie proszę o info, kto decyduje o składzie dodatków w finalnym produkcie? Lubrizol czy firmy sygnujące olej swoją nazwą?
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Olej valvoline

Postprzez Gaweł » 9 września 2016, 21:57

Proces jest troszkę bardziej skomplikowany.
Oleje mają pewne cechy - (poza fizykochemicznymi: lepkościami, indeksami lepkości, temperaturami krzepnięcia itd. - o tym głownie decyduje baza olejowa, jej typ, jej stosunek ilościowy do ilości tzw. oleju nośnego, czyli oleju w którym pakiety dodatków się rozpuszcza..) określane przez parametry takie jak HTHS, TBN, zawartość popiołów siarczanowych, siarki, fosforanów (SAPS). I teraz określony pakiet dodatków decyduje o tym, jakie paremetry olej ostatecznie spełnia.
Producent jednostek napędowych z kolei decyduje o tym, jakie ma wymagania odnośnie powyższych parametrów, aby zapewnić dobre warunki pracy silnika. i jeśli dany olej (poprzez właściwa formulację dodatków) te założenia spełnia, otrzymuje normę i np. oficjalną aprobatę producenta.

W skrócie: VAG mówi, że do takiego a takiego silnika należy stosować olej o normie X (dajmy na to, 502.00 / 505.00). Ty chcesz taki olej zrobić - używasz pakietu dodatków Lubrizola które w połączeniu z Twoja bazą olejową nadadzą mu określone parametry. I wtedy spełnia normę. A jeśli olej zostanie zaakceptowany oficjalnie przez VAG, dostaje rekomendację / aprobatę.
Podpis niezgodny z regulaminem - Usunięto Admin
Zobacz Profil
Gaweł
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 sierpnia 2016, 21:13
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna turbo inny

Poprzednia strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron