Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez ggregorii » 8 września 2016, 18:29

Hej tak mam pytanko do was jak oceniacie Turbo Dziure w tym silniku ?. Dodam ze jestem bardzo spokojnym kierowca. I jak jest jakiś próg albo coś to zwalniam do 1 wciskam gaz jest zwłoka aż mnie to drażni, a potem takie pier......nięcie :). Myślałem ze w nowych silnikach nie będzie się tego tak odczuwać. Macie podobnie ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez facet01 » 8 września 2016, 18:36

ggregorii napisał(a):Hej tak mam pytanko do was jak oceniacie Turbo Dziure w tym silniku ?. Dodam ze jestem bardzo spokojnym kierowca. I jak jest jakiś próg albo coś to zwalniam do 1 wciskam gaz jest zwłoka aż mnie to drażni, a potem takie pier......nięcie :). Myślałem ze w nowych silnikach nie będzie się tego tak odczuwać. Macie podobnie ?

Na jakim biegu?
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez Jos » 8 września 2016, 19:41

Żeby nie było turbo dziury, to musisz mieć dwie turbiny, albo zmienic mape i zmienić krzywą momentu, wtedy wczesniej będzie Ci się zbierał a szybciej bedziesz musiał zmienić bieg, coś za coś. W 140 KM uwazam ze turbo dziura jest akceptowalna, a w 125 ledwo wyczywalna mniejsza. Za to w moim wolnossącym v8 nie mam w ogóle [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]

Edit: Przypomniało mi się że jeździłem golfem 150 KM i faktycznie turbo dziura była bardziej wyczuwalna. Był to jeden z kilku szczegółów który przechylił szalę na leona 140 KM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jos
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 22:07
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez boban » 8 września 2016, 19:50

ja mam DSG i rzeczywiście czasami trzeba bardziej zdecydowanie wcisnąć pedał gazu, bo jakby nie było reakcji, ale to kwestia przyzwyczajenia moim zdaniem. Z kolei w trybie Sport DSG nie pozwala na żadne pitolenie i reaguje zdecydowanie i szybko, poza tym utrzymuje wyższe obroty na poszczególnych biegach i przez to problem turbo dziury nie jest odczuwalny... A tak przy okazji jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony tym silnikiem, wcześniej latałem TDI-kami od 116 do 170 kucy i ten silnik 1.4 TSI 150KM naprawdę daje radę
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez ggregorii » 8 września 2016, 20:08

Webi napisał(a):Na jakim biegu?


Na jedynce :wink:

To jest tak że po redukcji na jedynkę i puszczeniu sprzęgła dodaje gazu i nic sie nie dzieje i nagle strzał ze wbija w fotel. Inne nierozwianie to redukcja do 1 dodanie gazu aż się wirnik rozkręci i jest ok . Na innych biegach nie jest to tak odczuwalne. Z ciekawości sprawdzę jak to się będzie miało w trybie sport.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez pinkibass » 8 września 2016, 20:20

Nie wiem czy to dokładnie można nazwać turbodziurą - zawsze, być może błędnie, kojarzyłem ten termin juz z sytuacja jak jakos tam jedziemy i próbujemy przyspieszyć a nie z takimi dość niskimi prędkościami.

W każdym razie przy niskiej prędkości mam dokładnie to samo - taka zwłoka miedzy dodaniem nawet dużej ilości gazu a rozpoczęciem przyspieszania.
Ja wcześniej zawsze jeździłem wolno-ssakiem i na początku to bardzo irytowało. Cieżko dynamicznie reagować na sytuacje na drodze i czasem można sie oszukać (na przykład próbując szybko włączyć sie do ruchu na rondzie kiedy już sie toczymy) :)

Trzeba brać to pod uwagę po prostu i wciskać gaz wcześniej niż de facto chce się zacząć przyspieszać - ale trochę to irytuje czasami
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez Cro0lick » 8 września 2016, 21:25

A przesiadłeś się może niedawno z silnika wolnossącego? Ja mam zbliżone odczucia i uważam, że to kwestia mojego przyzwyczajenia do silnika wolnossącego i jego reakcji na gaz. Silnik z turbo inaczej się zachowa, a turbodziura to jego cecha którą musisz zaakceptować jeśli chcesz mieć 1.4, 150KM, 250Nm i poniżej 6 litrów na 100km. Też już się złapałem na tym, że brakuje mi mocy przez te pół sekundy, kiedy akurat potrzeba, odruchowo wciskam mocniej gaz i przyspieszam zaraz nawet mocniej niż chciałem. Pewnie gdybym robił prawo jazdy na Leonie 1.4 150 i potem tylko takimi silnikami jeździł to bym nie rozumiał o co Ci chodzi :D
Moim zdaniem też coś dziwnego robisz - z 1-szego biegu się rusza, ale raczej nie redukuje na jedynkę podczas jazdy. Naprawdę jedziesz tak wolno, że na 2-ce by zgasł?
Zobacz Profil
Cro0lick
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 07:52
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez janek1988 » 9 września 2016, 09:18

Ja mam 1.8tsi 180KM i tu też jest turbo dziura mimo charakterystyki 250NM w przedziale 1250-5000rpm(dokumentacja) chociaż wg. mnie to bardziej 1500-5000rpm(odczuwalne). Więc tak jak chce jechać oszczędnie i na niskich obrotach wciskam gaz gdzieś do połowy to jest LAG aż turbina naładuje. Jeżdzę teraz praktycznie na sport cały czas.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez ggregorii » 9 września 2016, 19:31

Cro0lick napisał(a):Moim zdaniem też coś dziwnego robisz - z 1-szego biegu się rusza, ale raczej nie redukuje na jedynkę podczas jazdy. Naprawdę jedziesz tak wolno, że na 2-ce by zgasł?


Jak dojeżdżam do progu zwalniającego itp. Inaczej z 2 dostaje czkawki. Redukcja jest możne przy 1-2 na godzinę :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez ora_dev » 9 września 2016, 22:57

Ani w 1.2 ani w 1.4 nie ma dużej turbodziury, jeździłem każdym wariantem mocy i nigdzie tego nie zauważyłem. Oczywiście zjawisko jest i jak się toczymy naprawdę wolno, to na dwójce minie kilka sekund, zanim auto zacznie się zbierać. Tak jak ktoś już tu napisał - chce się mieć małe spalanie i moc na życzenie, to trzeba to zaakceptować. A jak nie, to tylko wolnossak o pojemności powyżej 2l. Tylko takie auta już nie istnieją w klasie kompakt, z resztą chyba w takim budżecie jak Leon to nigdy nie było nic co by miało powyżej 2l.
Zobacz Profil
ora_dev
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 stycznia 2016, 14:52
Auto: Leon 5F ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez tatian » 9 września 2016, 23:16

ggregorii napisał(a):2 dostaje czkawki
dwójka właśnie po progu dostanie czkawki, a na jedynce za to jest kangur, dlatego ja już nie wiem czasami jak przez te progi przejeżdżać.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez janek1988 » 10 września 2016, 10:07

tatian napisał(a):
ggregorii napisał(a):2 dostaje czkawki
dwójka właśnie po progu dostanie czkawki, a na jedynce za to jest kangur, dlatego ja już nie wiem czasami jak przez te progi przejeżdżać.


Wiem o co chodzi :D, rozwiązaniem jest albo zmniejszenie prędkości, tak aby była prędkość na 1 bez kangurka, zazwyczaj bardzo mało. Albo przejechać szyciutko migusiem na predkości dostosowanej do drugiego biegu. Wiadomo, zależy od wielkości garba:)
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez Rychu » 10 września 2016, 19:28

Możecie spróbować na dwójce kompletnie bez gazu i bez sprzęgła. Można go nawet bez gazu trochę przyhamować jak za duża prędkość, on się spokojnie taki przyhamowany na dwójce "wyciągnie" z tego sam. Nie zgaśnie. Po tym spokojnie można gaz ładować. Nic nie powinno czkać. Oczywiście trzeba poczekać chwilę na turbo...
Zobacz Profil
Rychu
Sport
Sport
 
Posty: 311
Dołączył(a): 17 maja 2015, 10:58
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez ggregorii » 10 września 2016, 22:55

Rychu napisał(a):Można go nawet bez gazu trochę przyhamować jak za duża prędkość, on się spokojnie taki przyhamowany na dwójce "wyciągnie" z tego sam. Nie zgaśnie.


A nawet jak zgaśnie to jest fajny patent że w ułamku sekundy sam zapali :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez RageMan » 11 września 2016, 13:57

Da się zrzucić na jedynkę bez szarpnięcia przed progiem, tudzież na parkingu ;) Płynne operowanie sprzęgłem i gazem. To samo jest w korkach, gdzie ruszasz z jedynki, wrzucasz dwójkę, wtedy momentalnie tłum zwalnia i trzeba zrzucić na jedynkę. Da się to zrobić bez szarpnięcia (tak samo później przyspieszyć, bez zbyt widocznego "kangura" :P).
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez Cro0lick » 12 września 2016, 08:39

Dać się da, ale jak trzeba to robić co 30s. to ja aż takim mistrzem nie jestem i co te kilkanaście razy się nie uda i poszarpuje. To ten jedyny moment kiedy brakuje DSG. Chociaż automat też chyba nie lubi takiej zabawy w przyspieszanie do 10-20kmh i hamowanie.

Wracając do turbodziury - wczoraj pierwszy raz jechałem w trasie w górach, gdzie wyprzedzanie robi się trochę bardziej skomplikowane. Faktycznie Leona albo trzeba trzymać na obrotach 2,5-3, albo zostawić trochę większy dystans do wyprzedzanego auta, żeby wcisnąć gaz wcześniej niż "normalnie", żeby skończyła się turbodziura i zaczęło przyspieszanie (wtedy już poniżej 2tys zaczyna dobrze przyspieszać, ale trzeba przeczekać dziurę). Jeśli nie mówimy o toczeniu się 5kmh z prędkością biegu jałowego, to efekt nie jest aż taki straszny. Pół sekundy? No może sekundę, w zależności od obrotów i tego jak mocno wciśniemy.
Zobacz Profil
Cro0lick
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 07:52
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez cichy82 » 17 października 2016, 09:29

No mi zajęło pół roku przyzwyczajenie się do turbo dziury i zaprzestanie przeklinania przy mocniejszym wciskaniu gazu...no, ale ja się przesiadałem z auto co przyspieszało w 6 sek...

Ogólnie jest do zaakceptowania, trzeba jednak trochę zmienić technikę jazdy. Do wyprzedzania na trasie, najlepiej działa zrzut biegu w dół z międzygazem, aby spadło na jakieś 2,5-3 właśnie. Wtedy nie szarpie i w miarę ok się zbiera.

A na koniec refleksja: Przyznam, że wg mnie opóźnienie jest na tyle duże, że na chwilę obecną uważam, że nigdy więcej 1.4 z turbiną (3xże :-D ). Ten silnik jest po prostu za mały, żeby to sprawnie działało. Następne auto będzie miało przynajmniej 2.0.
Zobacz Profil
cichy82
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21 grudnia 2015, 10:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo dziura 1.4 TSI 150 KM jak oceniacie?

Postprzez sdss » 17 października 2016, 11:21

Z DSG zmieniasz z E lud D na S i ogień. Na D lub E bardziej denerwuje oczekiwanie na redukcję niż turbo dziura, wcześniej miałem Yeti 1.2 tam była dziura, kwestia przyzwyczajenia i trzymanie silnika powyżej 2tyś.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości