AndrzejPK napisał(a):1)planuje wyczyścić/ wymienić EGR - niestety już podcieka - wiec proszę o rade czyścić czy już wymienić?
Jak już kupiłeś nowy to wymień i zostaw go - nie zaślepiaj.
AndrzejPK napisał(a):2)jak już rozbiorę to co mogę jeszcze wyczyścić (sporadycznie wywalał mi błąd: P3103 "Motor for intake Manifold Flap" - więc to ta niby przepustnica obok EGR'u?
To jest błąd klapy gaszącej która jest w EGRze. Pewnie przy gaszeniu telepie Ci motorem - nie gaśnie on po prostu łagodnie tylko nim pierdyknie.
AndrzejPK napisał(a):3) Czy jak już rozbiorę to czyścić dolot? może jakiś poradnik ktoś wrzuci - szukam linka
Najlepiej zrobić to wszystko raz i porządnie, czyli cały dolot wyczyścić, posprawdzać łączenia - czy jest wszędzie szczelny itd. Jeżeli EGR po wymontowaniu będzie mocno zaklejony w środku i będziesz widział że w kolektorze też jest mnóstwo syfu - możesz pokusić się na demontaż kolektora i też go wyczyścić na zero.
AndrzejPK napisał(a):4) jakie ewentualnie zamówić do w/w czynności części/ podkładki/ uszczelki?
W tej sprawie najlepiej zasięgnąć informacji w ETCE. Posprawdzać sobie gdzie są jakie uszczelki i przed rozebraniem kupić/uszykować sobie wszystkie nowe by później wszystko miało ręce i nogi.