Fiodor,ten guru turbin i wszelakiego tjuningu mechanicznego,ten który po ponad 5ciu latach grzebania w swoim vp nie potrafi zrobić 300tu koni.
Przerobienie turbiny,a wykrzesanie z niej potencjału,to dwie różne kwestie.Rozumiem,że ci dwaj to twoi życiowi mentorzy.
Wiesz wesol na czym polega specyfika większości tjunerów,w tym też wszechwiedzącego Robusia?Żaden z nich nie odważy się dmuchnąć daną turbiną więcej,niż ma taka od lat przypisane,z prostego powodu nie chcą ryzykować,tylko nieliczni tjunerzy idą na całość,a głównie domowi amatorzy,oni nie mają nic do stracenia.
Od lat wałkują te same wartości boosta,więc nic dziwnego,że większość ludzi bierze je za kolejny dekalog.
wesol napisał(a):to ile mozna dmuchac z gtb1756
Dwa bary bez problemu,bo skoro z brd fucker walił niemal dwa bary i nie chciało toto umrzeć,to... .
Skoro takie małe coś,jak gtc1549vz dmuchnie ponad 1.7b,to 1749va dmuchnie 1.55b,a vb nawet i 1.8b,nie mówię tutaj o ciśnieniu 4000rpm+
Mało który tuner odważy się tyle ustawić,tak dla świętego spokoju woli zrobić 1.45b z va,oraz 1.65 z vb i spać beztrosko jak nakarmione i wykąpane niemowę.
Zupełnie bezpieczne,lajtowe i bezproblemowe wartości,co nie oznacza,że maksymalne.
Jeszcze kilka lat temu ci najwięksi pisali,że max z 1.9 tdi vp to 180 koni,a 200 to już szczyt szczytów i żaden silnik tego nie wytrzyma.Sam widzisz ile ci wszechwiedzący i wszystkowiedzący wiedzieli,czyli tyle ile wówczas gdzieś tam przeczytali.
marian + napisał(a):czy to niedoładowanie powyżej 3000k jest przyczyną ze czuje ze to auto nie jedzie jak powinno powyzej 3000k.
Mapka n75 do poprawy i tyle,generalnie to w całym zakresie.
wesol napisał(a): to ile pompuje gtb1756 na te 230 koni?
Na ten przykład moja brd/caha pompuje na ponad 220,więc chyba musisz zasmucić fiodora i powiedzieć mu,że jednak się nie zna.