Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jaki Silnik FSI czy MPI

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 27 marca 2017, 11:11

Witajcie. jako że szukam od jakiegoś czasu 2.0 wolnossaka. Powiedźcie mi czy po za problemami z nagarem w FSI coś jeszcze się dzieje?. Nie którzy piszą, że 2.0 150km lubią olej pożerać. Ogólnie najlepiej wypada ALT 130km ale w A4 może okazać się niezłym słoniem.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez bad » 27 marca 2017, 12:50

ALT może w ogóle dobrze wypaść? Pochłaniający olej, padające cewki, problemy z wariatorem i napinaczem łańcucha wałków rozrządu.
Jeśli chodzi o A4 to szukałbym klasycznego 1.8T 163KM. Ewentualnie Exeo 1.8T 150KM.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 27 marca 2017, 14:13

No dobra, jak 1.8T to jakie silniki. Bo te 160km co montowali w Leonach to jakaś masakra. Olej żre jak paliwo.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez bad » 27 marca 2017, 15:05

Ale ja nie mówię o 1.8TSI 160KM montowanym m.in. w Leonach 1P.
W A4 B7 montowali stary klasyczny 1.8T jak ten z Leonów 1M tylko o mocy 163KM.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez tatian » 27 marca 2017, 18:05

chlorek napisał(a): Bo te 160km co montowali w Leonach to jakaś masakra. Olej żre jak paliwo.
Nie przesadzajmy. Mam i nie jest tak źle.
za to miałem 1.4 FSI w VW G V i to dopiero było nieporozumienie. Non stop był problem z czujnikiem NOX, do tego padały cewki, palił jak smok, nie jeździł itd.
W ogóle jest problem z silnikami w grupie VAG. Tylko na co tu się przesiąść? Ja teraz sonduję silnik 1.4 TSI 140 KM, bo takie coś chcę kupić. 1.8 TSI cenowo nieosiągalny.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 27 marca 2017, 18:52

tatian napisał(a):Mam i nie jest tak źle.

Właśnie. Jeden egzemplarz jest okey a drugi żre. Większość znajomych narzeka na pobór oleju. Najgorszy przypadek 4-5L między wymianami a motor nawet nie ma 100tys. 2L to taka średnia norma dla tych silników.
W TSI i TFSI również są problemy z nagarem. Ciekawe jaki koszt czyszczenia. Czy są tutaj granulki jak w autach francuskich które cholernie drogo kosztują. Koszt wyczyszczenia wszystkiego to tak 1500-2000zł.
Dodatkowym kosztownym elementem jest termostat.
Chyba czas zmienić grupę. Tylko na co.
Przez downsizing wszystko się posrało, 1.2 turbo to jakaś paranoja a potem się dziwić że auto 150tys i koniec silnika. Nie wspomnę o ciągłych problemach.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez tatian » 27 marca 2017, 19:00

Ja dolewki +/- 1l na rok. Średnio wychodzi niecałe 100 ml na 1000 km. Gdyby było więcej, dużo więcej to bym to naprawił, ale gość który jak na forum pisze ponoć się zna wycenia naprawę na +/- 15 tys. zł. Tyle sobie życzy na silnik 1.8-2.0 tfsi w Audi A5. Między innymi dlatego to auto musiałem skreślić.
Ponoć najlepszy i najpewniejszy silnik w grupie VAG jak mówi chociażby rodzyn to 2.0 TDI. Tylko jaki sens kupować diesla jak do pracy nie mam nawet 10 km.
Myślałem o nowej astrze, ale ta jest fajna dopiero po lifcie. Z 1.6 wycisneli 200 km. Kolega chwali, ale ma nowe auto, więc tu nie ma co porównywać.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 27 marca 2017, 19:18

Ja już TDI nie chce. Do roboty mam 5km a głównie w weekendy jeżdżę. Bez sensu. Ja nawet 10tys rocznie nie zrobię.
Ciężko się zdecydować. Im bardziej się zagłębiam tym bardziej zniechęcam :).
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez tatian » 27 marca 2017, 19:44

Wszystko zależy jaki się trafi dany egzemplarz. Na tym nawet i 3.0 benzynę wziął wolnossącą, ale takich już przecież nasza grupa nie robi. Zmiany grupy sobie nie wyobrażam, ale w VAGu coraz ciężej o porządny silnik.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 28 marca 2017, 07:48

tatian napisał(a):3.0 benzynę wziął wolnossącą

Robi z kompresorem 330km. Ale to już trzeba mieć 70-80 kafli.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez bzykofm » 28 marca 2017, 09:37

tatian napisał(a):Wszystko zależy jaki się trafi dany egzemplarz. Na tym nawet i 3.0 benzynę wziął wolnossącą, ale takich już przecież nasza grupa nie robi. Zmiany grupy sobie nie wyobrażam, ale w VAGu coraz ciężej o porządny silnik.

Zawsze można zrobić swapa :D
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3474
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 3 kwietnia 2017, 07:40

Jeszcze rozważam 3,2 250km. Na co zwrócić uwagę?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez piotrassenior » 3 kwietnia 2017, 22:12

Na falujące obroty i pukanie motoru.

Bierz 1,9TDi z 6gangiem .. nie ma nic lepszego :x
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Jaki Silnik FSI czy MPI

Postprzez chlorek » 4 kwietnia 2017, 19:08

Im bardziej się zagłębiam, tym bardziej nie ma co kupić :P.
Jeśli miałby być ON to tylko na CR.
Co do PB to jeszcze myślę nad 2,5T
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości