Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez Videlec » 8 maja 2006, 14:06

Zauważyłem u siebie w aucie ze między predkościami około 100 a 120 km/h pojawia sie "szarpanie" kierownicy (prawo/lewo). Zastanawia mnie co może być tego przyczyną bo jest to zauważalne na dobrej nawieżchni zwłaszcza podczas przyśpieszania w tym zakresie prędkości. Koła są wyważone, fele napewno proste, auto nie było bite, nie miało nigdy uszkodzonego zawieszenia. Co to może być??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez uki » 8 maja 2006, 16:16

Sprawa zawieszenia.

Albo sworznie albo silentblocki albo coś innego odpowiedzialnego za zbieżność. Drży Ci poniewaz przy przyspieszaniu zmienia Ci sie zbieżność przednich kół.

Mialem to samo w Fabii.
O2 BKD
V50

Były Leon owner :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
uki
Sport
Sport
 
Posty: 254
Dołączył(a): 20 września 2005, 15:46
Lokalizacja: Wawa
Auto: O2BKD V50

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez blueleon » 8 maja 2006, 20:27

Moim zdaniem, to nie ma nic wspolnego ze zbieznoscia. Sworznie, to moga jedynie stukac na nierownosciach. Czesto za takie drgania podczas przyspieszania sa odpowiedzialne zuzyte przeguby napedowe, szczegolnie w dieslach i przy wiekszych przebiegach. Sprawdz sam, a jak nie masz mozliwosci, podjedz do mechanika.
Zobacz Profil
blueleon
 

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez pilpi » 8 maja 2006, 20:40

ja bym zaczą ł od koł - opopny moze mają bicie albo krzywe fele.
Sprawdz jeszcze przegubu i połosie
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez papa_smerf » 8 maja 2006, 21:04

niewywazone opony i wg mnei to jest pierwsza i ostatnio przyczyna jak nie to oponka ktoras gdzies przydarta :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papa_smerf
Sport
Sport
 
Posty: 362
Dołączył(a): 12 kwietnia 2004, 18:49
Lokalizacja: UK
Auto: Leon TDI+:)

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez ali » 9 maja 2006, 07:55

sprawdź wyważenie kół - jak możesz to na samochodzi a nie same koła
lubie leona, nawet bardzo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ali
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 20 kwietnia 2004, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon BCB

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez Videlec » 9 maja 2006, 17:48

Koła wyważane były miesiąc temu, w sumie auto ma przejechane 32tys km i mam dwa komplety kól więc przebieg mają niewielki, na dzury w jezdni uwazam jak Bog przykazał więc moim zdaniem nie ma szans żeby było cos z nimi nie tak...myślałem o pojechaniu z tym do servisu w koncu mam jeszcze gwarancje ale znając zycie i zaangażowanie pracowników ASO oraz ich poziom wiedzy technicznej usłysze pewnie: "Paaaaaanie, tu wszystko jest okej, przyządy nic nie wykazują..."
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez ciapciak » 9 maja 2006, 18:26

koła może i na maszynie masz dobrze wywazone , tylko jest kilka jeszcze ale

masz felgi stalowe z kołpakami czy alusy
jeżeli masz kołapki , to wiedz o tym , że kołpak może powodowac niewyważenie sięgające nawet 10 g , widziałem to na własne oczy

najpierw było wywazone samo koło , potem załozone na auto i piekny kołpaczek
i znowu wyważenie

jezeli zaś masz alusy , to czasami tak się zdarza , że w warsztacie walą w głąba i zmiast przesunąc opone pare centymetrów w lewo lub w prawo , zeby zminimalizować niewyważenie to dowalają tylko ciężarki , a im więcej ciężarków tym gorzej
i to też może być powód że koła Ci biją
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapciak
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 29 maja 2005, 18:15
Lokalizacja: wawka
Auto: 1.8T AUQ

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez Videlec » 9 maja 2006, 19:30

sprawa tyczy sie alu, na zimowkach nie zauwazylem tego bo nie bylo jak (dobry asfalt to bylo slisko a jak nie było slisko to nie miałem po czym pojechac :-) ). Servis od opon to mam dobry bo nie ASO :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez TMAXX » 5 czerwca 2006, 15:45

panowie mialem to samo - do wymiany przeguby
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TMAXX
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2 sierpnia 2004, 12:10
Lokalizacja: Skawina
Auto: 1.8 20VT

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Postprzez Marcin_TDI » 5 czerwca 2006, 19:16

Videlec, zamien kola na przedniej osi prawe na lewo i lewe na prawo i zobacz co sie stanie.. oczywiscie jesli nie masz kierunkowych opon. mialem tez cos takiego i w dodatku jeszcze mi sciagalo auto w lewo i ustaly wszystkie objawy
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron