Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Skrzynie do 5F i ich problemy

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez chomik-22 » 3 kwietnia 2017, 12:51

Ja odebrałem swojego Leona tydzień temu. Obecnie przebieg 300 km. Problem ze wstecznym miałem tylko raz, ale przy wrzucaniu jedynki dość często (raz na ok. 20 prób) zdarza się, że nie wskoczy i zazgrzyta. Dzisiaj oddałem auto na doposażenie i przy okazji zgłosiłem problem, zobaczymy czy coś zdiagnozują - dam znać.

-- 3 kwietnia 2017, 12:51 --

Otrzymałem dość śmieszną informację, że jest to "cecha produktu", no ja dziękuje za taką cechę. Z racji niewielkiego przebiegu auta powiedziałem, że będę zwracał uwagę, na to jak biegi działają i gdyby problem się powtarzał wrócę do nich z tematem i nie zostawię tak tego. Z tego co słyszałem były też przypadki, że komuś po kilku tys. km problem ustąpił, więc zobaczymy.
Zobacz Profil
chomik-22
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 stycznia 2017, 08:37
Auto: Seat Leon ST Style
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Fredi88 » 3 kwietnia 2017, 15:12

Ja obecnie niecałe 10 tyś przebiegu i nigdy mi jeszcze nic nie zazgrzytało, mam nadzieję, że już tak pozostanie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fredi88
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 4 czerwca 2016, 19:06
Lokalizacja: Hönigsberg - Austria
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez olo1200 » 26 kwietnia 2017, 09:01

Ja znowuz mam problem ze czasami pierwszy bieg mi wyskakuje ...
Zobacz Profil
olo1200
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 stycznia 2017, 21:40
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez marek_sopot » 8 maja 2017, 18:18

dirve napisał(a):Mnie trochę przeraziły też opinie o DSG 7 i ich żywotność (...)


O jakich opiniach mówisz? Chodzi o zużycie przy agresywnej jeździe, czy o ogólny przebieg? Ja nie robię dużo, z 15-17k rocznie, jak dojdzie jakas Europejska eskapada do tego to może w porywach 20k.

dirve napisał(a): będziesz jeździł więcej tym samochodem ? Ja planuje auto na okolo 6-8 lat i do sprzedaży


Ja podobnie, z założenia to auto na 8 lat. Prawdopodobnie do 200k nie dobiję przez ten czas.

gumbas napisał(a):Jak tak czytam te info o spalaniu i cenie to się zastanawiam czy nie powinieneś rozważyć CUPRY FWD.


Marzenia :D Ale niestety odpada, samochód musi być maksymalnie komfortowy (bardzo lubię te elektroniczno-technologiczne szmery bajery), ale z lekkim pazurem, stąd doposażenie, które wymieniłem w pierwszym poście, jakbym tak doposażył Cuprę to się nie wypłacę ;)

janek1988 napisał(a):Ja jestem z wyboru zadowolony, też wachałem się między 1.4/150 i 1.8, ale postawiłem na moc, lepszy zawias i większe hamulce :)


Dzięki za informację o spalaniu, jednak coraz bardziej przychylam się do 1.8 TSI ;) Zwłaszcza mając na myśli 8-letnie uzytkowanie. Mam nadzieję, że mniej wysilony silnik = mniej problemów. Czy może jest coś w 1.8 co szczególnie się psuje w porównaniu do 1.4? :)

dirve napisał(a):Co do rabatu - ponad 11 tys + montaż akcesoriów gratis .


Czy jak brałeś samochód to Comfort+ był już na promocji za 1zł? Bo zastanawiam się, czy ten promocyjny upust (ok 6k na tym pakiecie) już będzie mi się wliczał do ogólnego rabatu jaki mogę realnie otrzymać, czy dopiero od tego momentu mogę negocjować? Bo ta konfiguracja w/w z 1.8 TSI w DSG wychodzi katalogowo 122k (przy Comfort+ w promocji), nie ukrywam, że jakby zejść z ceną z tego bliżej 110k, to byłoby dla mnie akceptowalne.


A co do wszelkich dywagacji Manual/DSG - nie ma opcji, że wezmę manual po tym jak się przejechałem DSG, czysta przyjemnosć. Zwłaszcza, że większość śmigam po mieście, niech technologia się zajmie biegami, a do ew. zabawy mam łopatki :)
Zobacz Profil
marek_sopot
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 8 maja 2017, 10:32
Auto: Seat Leon ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez dirve » 8 maja 2017, 19:16

marek_sopot napisał(a):O jakich opiniach mówisz? Chodzi o zużycie przy agresywnej jeździe, czy o ogólny przebieg?


Są to skrzynie tzw. suche i wytrzymują zdecydowanie mniej niż dsg6 i są stworzone do mniejszego momentu obrotowego. I teraz zaskoczę, ale jak powiedziałem 1.8 TSi, że waham się nad automatem to handlowiec z salonu dziwnie się na mnie spojrzał i powiedział, czy jestem pewien. Potem forum vaga, passata etc i juz wiedziałem, że nie chce, szczególnie że po 4 latach planuje program do samochodu.

Nie mam zamiaru jeździć na torze samochodem, ani go upalać , to nie mój styl. Raczej jeżdżę umiarkowanie, ale też nie chce myślec czy mogę puścić się za jakąś "emką" i czy DSG to wytrzyma. Nie bez powodu do nowej cupry 300 HP ładują dsg 6 a nie 7:).

Tak jak ty planuje jeździć samochodem 6-8 lat do max 150 tys i nie chce mieć po gwarancji niespodzianki :mrgreen:
Zobacz Profil
dirve
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 26 kwietnia 2017, 17:19
Auto: Leon III
Silnik: CGGB 1.4

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez szadubaba » 8 maja 2017, 19:42

dirve napisał(a):
szadubaba napisał(a):zwlaszcza w duzym miescie


tu się zgadzam :). Dokładnie. Mnie trochę przeraziły też opinie o DSG 7 i ich żywotność z mocną PB no i dopłata 10 tys :x

Nie mniej jednak, mam teraz klekota w automacie i kocham ten automat, ale o fanu wolę manual...


to byla ironia :-D wahlowac lewarkiem i ciagle noge na sprzegle w korku.. "co kto lubi".. ja tam wole DSG + Traffic Jam Assist :-D ale rozumiem ze zostawiacie auta na dluzej niz okres gwarancji, ja nie mam takiego zamiaru wiec mi to lotto - przy moich przebiegach licze na to ze nic DSG nie bedzie. A jak bedzie to niech mi wymienia :)


a dywagacja ze sie zepsuje.. moze tak, moze nie - 4 lata gwarancji. Z reguly w internecie siedza ci co im sie zepsulo.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez maciek89 » 8 maja 2017, 21:36

Akurat w Leonie, który sam dodaje gazu przy puszczaniu sprzęgła, ma hill holder i lekko działające sprzęgło nawet w cuprze to ten manual nie jest upierdliwy do miasta i nikomu jazda nie powinna sprawiać rpoblemu, choć automat będzie wygodniejszy. Ale teraz po lifcie dali wreszcie autohold do dsg no i to jest już w korku mega wygoda (i nie "dajemy" kierowcy z tyłu stopami po oczach). Jeśli przywykłeś już do automatu to bierz dsg, w 1.8 nawet manual to niestety mniej wyrzymała skrzynia niż w 2.0 (niepotrzebna oszczędność..). Jeśli nie trafisz na wadliwy egzemplarz (a to powinno raczej wyjść w okresie gwarancji) to najwyżej trochę wcześniej wymienisz sprzęgła niż w dsg6, bo mechatronika jest w kąpieli olejowej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez marek_sopot » 9 maja 2017, 08:09

maciek89 napisał(a):Akurat w Leonie, który sam dodaje gazu przy puszczaniu sprzęgła, ma hill holder i lekko działające sprzęgło nawet w cuprze to ten manual nie jest upierdliwy do miasta i nikomu jazda nie powinna sprawiać rpoblemu, choć automat będzie wygodniejszy. Ale teraz po lifcie dali wreszcie autohold do dsg no i to jest już w korku mega wygoda (i nie "dajemy" kierowcy z tyłu stopami po oczach). Jeśli przywykłeś już do automatu to bierz dsg, w 1.8 nawet manual to niestety mniej wyrzymała skrzynia niż w 2.0 (niepotrzebna oszczędność..). Jeśli nie trafisz na wadliwy egzemplarz (a to powinno raczej wyjść w okresie gwarancji) to najwyżej trochę wcześniej wymienisz sprzęgła niż w dsg6, bo mechatronika jest w kąpieli olejowej.


Poczytałem sobie trochę o tej skrzyni i jej problemach i faktycznie lipa, że wstawili tą zamiast DSG 6, ale skoro silnik jest elektronicznie ograniczany do 250nm, a skrzynia moze pracować z takim obciążeniem, to przy eksploatacji od nowości problemów przez pierwsze 6 lat być nie powinno?
Czytałem, że wbrew zaleceniom producenta zaleca się zmianę oleju i płynu co 60k km. Czy możecie potrwierdzić takie twierdzenia z praktyki? Jak się ma taka operacja do gwarancji samochodu? Czy taka ingerencja zewnętrznego serwisu powoduje jej utratę? Jak u was się trzymają DSG i przy jakich przebiegach pojawiają się problemy?

Bo w tej chwili mam wrażenie że przy DSG wybór jest pomiędzy:
- Wysilony silnik (1.4) i DSG 7, która to w miarę łyka
- Niewysilony silnik (1.8) i wysilona DSG 7, która tutaj będzie pracować na obrzeżach swojej wytrzymałości

Czy usterki, o których można poczytać w internecie (wszędzie piszą o padach mechatroniki przy 100-150k km i sprzęgła przy 150-200k km) zależą głownie od faktycznego przebiegu czy stylu jazdy? Co bardziej ją psuje? Agresywna jazda czy jazda w korku?
Czy to jest jedna z tych skrzyń, które po agresywnym rajdzie trzeba "schłodzić" ? Czy samochod informuje nas o takiej potrzebie? (aby zrobić postój), czy po prostu może paść?
Zobacz Profil
marek_sopot
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 8 maja 2017, 10:32
Auto: Seat Leon ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez marcin1ja1 » 9 maja 2017, 08:21

marek_sopot napisał(a):Bo w tej chwili mam wrażenie że przy DSG wybór jest pomiędzy:
- Wysilony silnik (1.4) i DSG 7, która to w miarę łyka
- Niewysilony silnik (1. i wysilona DSG 7, która tutaj będzie pracować na obrzeżach swojej wytrzymałości


Nie jest to stwierdzenie poprawne ale skrzynia bardziej przenosi moment a nie moc. Silnik 1.4 i 1.8 mają ten sam moment (250 Nm) więc jeżeli DSG7 daje radę z 1.4 to da radę z 1.8. Co innego jeżeli 1.8 miałoby 320 Nm. Wtedy to już inna bajka i potrzebna byłaby skrzynia DSG6 lub nowa DSG7b.
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL ST
Silnik: CGGB 1.4

Re: Tuż przed zakupem Leona ST - trochę pytań i prośba o rad

Postprzez czapel » 9 maja 2017, 12:50

ehh. znów to samo...dsg 7 czipuja na 320 bez problemu, chcesz wiecej zmienaisz limiter i cisnienie, a druga sprawa 250nm nie ma problemu, ja ja mam w 1,8 i na pewno bym na manuala nie zamienił, niech kazdy robi co chce. poczytaj o manualu u nas na forum do sie dowiesz...;p
popuyaj artka robil 350 nm na dsg 7 i nic sie nie działo zreszta kilku chlopaków tutaj tez ma dsg7 na 300 niutów podkecona, ja tez zamierzam na 300 i 230 KM :)
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez caligator » 10 maja 2017, 20:46

zrobic program silnika na 320nm to nie problem... problem sie pojawia jak sie po kilku tys. km. sprzegla slizgaja... skoro niektorzy tunerzy twierdza ze dsg7 to "papierowa" skrzynia to ja im wierze... sam sie zastanawialem nad dsg ale majac w planach kiedys podniesienie mocy - zamowilem manual z mysla ze kiedys sprzeglo wzmocnie po prostu...
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez olo1200 » 8 czerwca 2017, 06:02

Śmiało mogę stwierdzić ze skrzynia się musiała dotrzeć, po 12kkm jest lepiej niż na początku z wrzucaniem biegów, lecz nadal dziwnie czasami haczy ;( dodam ze problemy ze problemy ustąpiły częściowo gdy Leon zaczął brać udział w agresywnej jeździe. Podczas pierwszego ścigania, trójka wchodziła jak w czlolgu, teraz wchodzi jak w masło przy szybkiej zmianie biegów ;>
Zobacz Profil
olo1200
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 stycznia 2017, 21:40
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez JanuszJanuszewski » 8 czerwca 2017, 09:00

maciek89 napisał(a):(i nie "dajemy" kierowcy z tyłu stopami po oczach).

Jednak "dajemy" :) stop przy auto hold nawet gdy nie masz nogi na hamulcu świeci się normalnie tak jak byś ta nogę trzymał. Ja mam auto hold w manualu ale zasada działania ta sama i sprawdzone mam u siebie. Wciskasz hamulec, wl się autohold i ikonka zielona na desce, możesz puścić wszystko i nawet wysiąść z auta a auto stoi i stopy cały czas się świecą.
Zobacz Profil
JanuszJanuszewski
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 12 marca 2017, 12:46
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 8 czerwca 2017, 09:49

Szkoda, że nie napisałeś w jakim aucie... Bo w Audi się nie świecą, więc domniemywam, że w innych VAGach również się nie świecą, a mowa jest przecież o Leonie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez feels3 » 8 czerwca 2017, 11:17

W moim Golfie się świecą.
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 8 czerwca 2017, 11:32

A no to słabo. W A6 się nie świecą i to ma sens, bo auto nie hamuje tylko jest trzymane w miejscu jak przy ręcznym.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez JanuszJanuszewski » 8 czerwca 2017, 16:53

maciek89 napisał(a):Szkoda, że nie napisałeś w jakim aucie... Bo w Audi się nie świecą, więc domniemywam, że w innych VAGach również się nie świecą, a mowa jest przecież o Leonie.

Przecież jestem na forum Leona w wątku o skrzyniach modelu 5F to o jaki aucie miałem pisać? O fiacie tipo?
Ja mam fr po lifcie, prod 2017 skrzynia manualna i jest autohold, a działa jak zwykle podtrzymywanie hamulca nożnego. Gdy wyłączam zapłon lub naciskam przycisk od hamulca postojowego to ręczny zaciąga się automatycznie osobno i to słychać, a światła stopu wówczas gasną bo puszczają też wtedy zaciski.
Zobacz Profil
JanuszJanuszewski
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 12 marca 2017, 12:46
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 8 czerwca 2017, 17:01

Szkoda, że nie wyłącza stopów ale w sumie tania hiszpańska skoda zwana seatem to nie Audi. ;) Trochę bez sensu ale dobrze, że dali również do manuala ten autohold, skoro zabrali tradycyjny ręczny, a w automacie to konieczna opcja.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez kkarol93 » 8 czerwca 2017, 19:58

chomik-22 napisał(a):Ja odebrałem swojego Leona tydzień temu. Obecnie przebieg 300 km. Problem ze wstecznym miałem tylko raz, ale przy wrzucaniu jedynki dość często (raz na ok. 20 prób) zdarza się, że nie wskoczy i zazgrzyta. Dzisiaj oddałem auto na doposażenie i przy okazji zgłosiłem problem, zobaczymy czy coś zdiagnozują - dam znać.

-- 3 kwietnia 2017, 12:51 --

Otrzymałem dość śmieszną informację, że jest to "cecha produktu", no ja dziękuje za taką cechę. Z racji niewielkiego przebiegu auta powiedziałem, że będę zwracał uwagę, na to jak biegi działają i gdyby problem się powtarzał wrócę do nich z tematem i nie zostawię tak tego. Z tego co słyszałem były też przypadki, że komuś po kilku tys. km problem ustąpił, więc zobaczymy.


olo1200 napisał(a):Ja znowuz mam problem ze czasami pierwszy bieg mi wyskakuje ...


W moim Leonie podobnie, autko mam ponad 2 tygodnie, przebieg ponad 1k, a już kilka razy zauważyłem problem z 1 biegiem, ze dwa razy na samym początku nie spodziewałem się, że 1 nie weszła i zazgrzytało, teraz przy wrzucaniu 1 biegu w paranoje człowiek wpada, czy wszedł bieg czy nie.

Jak u Was sytuacja po 2 miesiąc od postu?
Zobacz Profil
kkarol93
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24 maja 2017, 20:43
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez LooKatME » 8 czerwca 2017, 21:18

Ja mam auto od roku i niespełna 14000 km. Dwa razy miałem sytuację że podczas jazdy wyskoczyła mi raz 3 i raz 5. Być może nie do końca je "zapialem"... Wsteczny czasem zgrzyta ale głównie zauważyłem zależność że dzieje się to przy zaciągnięty recznym. Gdy auto lekko się stacza (mam spadek na miejscu postojowym) gdy wrzucam wsteczny to nigdy nie zgrzyta. Podczas jazdy biegi wchodzą perfekcyjnie.
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez mirek_p11 » 8 czerwca 2017, 21:22

U mnie podobnie. Przebieg po 15 miesiącach 41000 km. Opcja bez zgrzytania na włączenie R. Po wciśnięciu sprzęgła bieg numer 1 a następnie R. W razie W zgłosiłem ostatnio w ASO problem z jedynką i wstecznym. Odpowiedź TTTM :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Pik » 8 czerwca 2017, 21:29

To wasz pierwszy samochód? Miałem kilka różnych aut i w każdym okazjonalnie występował problem z wrzuceniem 1ki. Większość kierowców wie, że wystarczy odpuścić na chwilę sprzęgło, aby po ponownym wciśnięciu bieg wszedł jak w masło. Szkoda, że nie uczą teraz tego na prawie jazdy... Może dlatego, że coraz więcej automatów?
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 9 czerwca 2017, 00:03

Racja. W moim poprzednim aucie tak miałem z jedynką i wstecznym (wsteczny tam był chyba bez synchronizatora)- tam to było typowe TTTM i zdarzało się czasem :) Po ponownym wciśnięciu sprzęgła i/lub pozwoleniu autu, by minimalnie się stoczyło bieg wchodził. W Cuprze nie pamiętam, żeby coś takiego mi się zdarzyło ale w wielu autach to normalne. Natomiast jak czasem trójka, czy piątka wypadnie lub nie wejdzie do końca, a jest się pewnym, że wcisnęło się sprzęgło do końca to też bym to zgłosił, przecież to nie łada samara tylko pawie golf. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez szadubaba » 9 czerwca 2017, 01:26

W nowych mazdach 20 tys sie dociera skrzynia :D
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez LooKatME » 9 czerwca 2017, 06:50

W mojej się nie dotarła przez 35kkm
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez verton91 » 22 czerwca 2017, 01:39

Panowie, mam problem od dłuższego czasu, zanim jednak oddam samochód do ASO w tej sprawie, chcę podpytać Was.
Mam dwa problemy.
1. Wrzucam jedynkę, puszczam sprzęgło i gdy samochód się toczy dodaje gazu i słychać stuk, gdy go odpuszczę, znowu słychać stuk.
Pojawia się to również gdy na postoju zaciągnę ręczny i próbuję ruszyć na 1 biegu.
Słyszalne na tych filmikach :
https://youtu.be/89hhKzeL0xw
https://youtu.be/bo8hgf49Ny8

2.Podczas postoju, gdy silnik jest rozgrzany ale wyłączony, podczas wciskania i puszczania sprzęgła słychać piszczenie które dochodzi od zewnątrz ( nie jest to piszczenie pedału sprzęgła które u niektórych występuje).
Słychać tu : https://youtu.be/hBirAQm6Te8

Czy ktoś ma coś podobnego? Bądź, czy ktoś ma jakiś pomysł?
Kiedyś o stukach wspomniałem w ASO kończąc przegląd, powiedzieli " zostawisz na kilka dni, zaczniemy od sprawdzania poduszek silnika i skrzyni".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez karlos » 20 września 2017, 17:11

Panowie, prośba, zobaczcie co rano mnie spotkało:

Na 1 filmiku przy wrzucaniu szczególnie 3 biegu słychać coś - metalicznego ?
https://youtu.be/H0zY7CDEX-U

Na 2 filmiku - popołdniu - nagle cisza.
https://youtu.be/JJ193M_79_I

Możecie ocenić? Wypowiedzieć się? Miałem zajechać do ASO po drodze, ale nie było z czym jechać... Więc daje drugą szansę Leonowi.

Silnik 1.4 TSI 125 KM, przebieg 12,5 kkm
Zobacz Profil
karlos
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 13 czerwca 2017, 18:14
Auto: Leon 5F FR 1.4 TSI
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez rafko1 » 20 września 2017, 20:22

Kolego na samym początku miałem podobnie. Smarowanie linek od wybieraka pomagało na kilka miesięcy teraz auto ma 65tyś i cisza natomiast mam podobny dźwięk ja kolega vertone91 nie wiem czy to nie jest wysprzęglik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez karlos » 20 września 2017, 21:37

rafko1 napisał(a):Kolego na samym początku miałem podobnie. Smarowanie linek od wybieraka pomagało na kilka miesięcy teraz auto ma 65tyś i cisza natomiast mam podobny dźwięk ja kolega vertone91 nie wiem czy to nie jest wysprzęglik.


@rafko1 A podczas jazdy u Ciebie dźwięk występował? Bo takie metaliczne dzwonienie z okolicy drążka także podczas jazdy występuje. Szczególnie 2,3 bieg słychać na jakiś nierównościach. I tak samo z dziś już więcej poza poranną przygodą nie było tego.
Zobacz Profil
karlos
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 13 czerwca 2017, 18:14
Auto: Leon 5F FR 1.4 TSI
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez verton91 » 21 września 2017, 13:13

rafko1 napisał(a):Kolego na samym początku miałem podobnie. Smarowanie linek od wybieraka pomagało na kilka miesięcy teraz auto ma 65tyś i cisza natomiast mam podobny dźwięk ja kolega vertone91 nie wiem czy to nie jest wysprzęglik.


u mnie na to piszczenie pomogło wyczyszczenie tulejki lozyska oporowego oraz przesmarownie go ( byl na nim rdzawy nalot)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez rafko1 » 21 września 2017, 19:20

vertone91 to trzeba demontować skrzynię? Robiłeś to w aso ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez verton91 » 22 września 2017, 09:16

Tak, trzeba demontować, robiłem w aso bo było podejrzenie ze sprzeglo sie slizga i podciagneli to pod gwarancje, oni przetoczyli mi za darmo docisk sprzegla i tą drugą tarczę, a ja za 100zł obiłem na nowo tarcze sprzegla, przy okazji wyczyscili wszystko co się dało i przesmarowali.

Z tym piszczeniem to tylko efekt dzwiekowy, poza tym wszystko dziala jak nalezy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez rafko1 » 22 września 2017, 19:10

Dzięki za odpowiedz ja chyba to tak zostawię poczekam aż padnie całkowicie.

-- 22 września 2017, 19:10 --

Kolego karlos zdemontuj osłonę lewarka może tam coś popuściło .Wiem że w aso tam coś grzebali .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez igi » 2 października 2017, 17:54

Hej,

Niestety jak większość osób w tym temacie w moim seacie FR 125 km 2016 również skrzynia biegów nie działa najlepiej. Chodzi o bieg pierwszy i wsteczny, które czasami trzeba wysprzęglać. Pozostałe chodzą płynnie (dwa razy problem z dwójka ale mogła to być moja wina). Obecnie przebieg to ok 3 tys. km wiec liczyłem, że skrzynia się dotrze, ale poki co jedyna poprawa wynika z faktu, że się do tego przyzwyczaiłem i szybciej powtórnie wprowadzam bieg. To co zauważyłem ostatnio, to po zostawieniu samochodu na biegu 1, gdy go odpalam i wciskam sprzęgło... ten zaczyna się lekko cofać. Macie może pomysł z czego to może wynikać? Przyznam, ze jest to na tyle istotne, ze zaparkowanym koperta samochodem, gdy tylko o tym zapomnę łatwo o stłuczkę.

Do którego serwisu w Warszawie najlepiej się z tym zwrócić? Dużo dobrego na forum czytałem o serwisie Marian.

Jako, ze to mój pierwszy post to witam wszystkich :-D
Zobacz Profil
igi
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27 czerwca 2017, 20:39
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Oracle » 2 października 2017, 18:21

Skoro macie takie problemy, to dlaczego nie użyjecie jakiejś chemii do skrzyń biegów?
Czasami mam okazję jeździć samochodem, w którym biegi wchodziły opornie, dodatkowo wył tylny dyferencjał. Do skrzyni biegów wlano Liqui Moly Gear Protect, natomiast do dyfra pozostałą cześć (nie całe opakowanie weszło do skrzyni) LM Gear Protect + 20g środka LM 2652 z MoS2. Oleju podczas tej operacji nie zmieniano, a jedynie odciągnięto odpowiednią ilość, by zmieściły ww. specyfiki.
Uważam, że po dolaniu tych dodatków różnica w pracy skrzyni oraz wyciszenie dyferencjału są wręcz niewiarygodne (i nie - nie jest to żaden efekt placebo).
Wydaje mi się, że za te około 100PLN warto spróbować się pobawić. :-P Tylko proszę mi tu nie dziadować jak ostatnim razem (wątek o zasilaniu rejestratora) i nie pisać, że drogo (Leony darmo dawali?! :shock: ). :-P
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez ramzei » 11 października 2017, 13:02

Posiadacz Leonka od 2015, przebiegłem nim już 65 tys. Na przeglądzie wyszła nieszczelność przy uszczelnieniu lewej półosi. Oczywiście gwarancja. Pozdrawiam!
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez trzepol » 21 lutego 2018, 16:46

Czyli mam sie nie martwic ze w tygodniowym Leonie mam problem z wrzuceniem wstecznego ? Z reguly z rana jak mam wyjechac z garazu to ciezko go wbic, z jedynka nie ma problemu jak narazie.
Troche to wkurzajace w nowym aucie ! Jakis sposob na to ?
Zobacz Profil
trzepol
Sport
Sport
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 22:18
Lokalizacja: RSL
Region: śląskie
Auto: Leon FR ST 2018
Silnik: CDLA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez biz0n » 21 lutego 2018, 17:15

Nie wiem czy to szczęście czy co, ale u mnie ten problem nie występuje - może przez pierwszy tysiąc skrzyniach chodziła trochę twardo na 1 i R ale teraz jest OK.
W każdym razie zaglądałem ostatnio do erwin i znalazłem taką notkę serwisową - problem podobny, może zgłoś to i niech wyregulują.
https://www.dropbox.com/s/6ufl81kxhhyyj ... 1.pdf?dl=0
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez verton91 » 21 lutego 2018, 17:51

trzepol napisał(a):Czyli mam sie nie martwic ze w tygodniowym Leonie mam problem z wrzuceniem wstecznego ? Z reguly z rana jak mam wyjechac z garazu to ciezko go wbic, z jedynka nie ma problemu jak narazie.
Troche to wkurzajace w nowym aucie ! Jakis sposob na to ?


Wsteczny podobno zawsze będzie haczył, nie ma synchronizatora.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez szadubaba » 21 lutego 2018, 19:00

Swoja droga czy skrzynia manualna w 1.4 125KM i 1.8 180KM sie czyms rozni? Odnioslem wrazenie ze w tej drugiej zmiana z 1 > 2 byla o wiele plynniejsza i sama skrzynia dzialala jakos lepiej...
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez verton91 » 21 lutego 2018, 19:05

Tak, w 1.4 125km masz MQ200, w 1.4 150km oraz 1.8 jest MQ250.
MQ200 Jednomas, MQ250 dwumas, stąd wyzsza kultura pracy itp itd.
jeśli coś pokopałem, niech ktoś mnie poprawi :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez marwisn » 21 lutego 2018, 21:36

U mnie jedynka lubi się przychaczyć. Jakby nie do końca sprzęgło było wduszone. Przebieg symboliczny bo kilkadziesiąt kilometrów. Skrzynka MQ200.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 22 lutego 2018, 09:02

verton91 napisał(a):Tak, w 1.4 125km masz MQ200, w 1.4 150km oraz 1.8 jest MQ250.
MQ200 Jednomas, MQ250 dwumas, stąd wyzsza kultura pracy itp itd.
jeśli coś pokopałem, niech ktoś mnie poprawi


Dla aktualnej oferty wszystko się zgadza, ale wcześniei w 1.4 140KM pomimo MQ250 nie było dwumasy :)
Wsteczny też czasem przyhaczy, ale raczej sporadycznie.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez soolek » 22 lutego 2018, 09:50

Nie pamiętam, czy już pisałem ale skrzynię i jej haczenie da się poprawić, ale chyba nie naprawić.
Przez pierwsze 3 miesiące walczyłem z Carsedem w W-wie o haczenie. Coś robili ale zawsze było, że ten typ tak ma. Wsteczny haczył praktycznie za każdym razem.
Po 30 tyś. byłem na przeglądzie w Auto Maran i ... chłopaki coś z tym zrobili. Minął prawie rok i jakby jest coraz lepiej a na pewno nie gorzej. Jest powiedzmy, że dobrze. Haczenie zdarza się sporadycznie.
Wsteczny nie jest zsynchronizowany, więc nigdy nie będzie idealnie ale jakoś wyregulowali tą skrzynię tak, że można normalnie wrzucać wsteczny bez obawy o zgrzytanie.
Zobacz Profil
soolek
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 16 lutego 2009, 18:17
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Auto: 5F FR ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez verton91 » 22 lutego 2018, 09:59

Wyregulowali cięgna, 5min roboty dla kogoś kto ma minimum zdolności manulanych.

https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez soolek » 22 lutego 2018, 10:08

Ale trzeba chcieć... a nie wszyscy chcą.
Zobacz Profil
soolek
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 16 lutego 2009, 18:17
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Auto: 5F FR ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Le0nZawodowiec » 24 lutego 2018, 23:19

pinkibass napisał(a):
verton91 napisał(a):Tak, w 1.4 125km masz MQ200, w 1.4 150km oraz 1.8 jest MQ250.
MQ200 Jednomas, MQ250 dwumas, stąd wyzsza kultura pracy itp itd.
jeśli coś pokopałem, niech ktoś mnie poprawi


Dla aktualnej oferty wszystko się zgadza, ale wcześniei w 1.4 140KM pomimo MQ250 nie było dwumasy :)
Wsteczny też czasem przyhaczy, ale raczej sporadycznie.


1.6 TDI CLHA z skrzynia MQ250 MWW rowniez nie ma dwumasy.
Natomiast wszystkie 2.0 TDI posiadaja dwumasowe kolo bez wzgledu na skrzynie.
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Signo
Signo
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: turbo diesel inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez kondziow » 25 lutego 2018, 15:05

DQ200 (DSG7 "suche") bodaj od 2014 roku mają inne seryjne oprogramowanie. Moment wysprzęglania jest skrócony - przez co skrzynia ta nie jest tak płynna w swojej pracy jak te ze starszych roczników i czasem szarpnie. Jest to jednak zabieg specjalny wprowadzony przez VAGa w calu ochrony sprzęgięł - dzięki temu awaryjność tej skrzyni od 2014 bardzo mocno spadła i z przeniesieniem wspomnianych wyżej 350Nm po programie też problemu nie ma.
Jest:
Leon Cupra 300 My2018 DSG
Było:
Leon FR 5F '16 1.8TSI DSG Alor Blue
Passat B6 '06 BWA@260KM by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kondziow
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3 kwietnia 2016, 09:02
Region: małopolskie
Auto: Cupra 300 DSG
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez czapel » 25 lutego 2018, 23:36

chyba 250 nm
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez PiotrekLeon » 8 marca 2018, 11:24

Mam ogladac jednego Leona w ten weekend. 1.4TSI 150BHP ACT FR z koncowki 2014 rok modelowy 2015. przebieg niewielki bo okolo 50000 ale czytajac ten watek chyba sobie dam spokoj :roll: Pytanie tylko jaki procent tych skrzyn ma te problemy? Na co jeszcze zwrocic uwage przy ogledzinach? Jakies typowe usterki?
Zobacz Profil
PiotrekLeon
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 marca 2018, 12:13
Auto: Leon
Silnik: CDLA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości