Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

modyfikacje dolotu

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

modyfikacje dolotu

Postprzez kawszyn » 26 stycznia 2018, 01:41

czy ktos z Was robil cokolwiek przy seryjnym dolocie Cupry? czy zmiana filtra powietrza na np. k&n ma jakikolwiek sens? czy doloty dedykowane przynosza sensowne przyrosty, czy jedynie zmieniaja dzwiek?
303 km / 380 Nm => 343 km / 445 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kawszyn
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 5 września 2016, 22:34
Auto: Cupra 280 ST DSG
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez dejm » 26 stycznia 2018, 07:10

temat poruszałem na forum
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=62124&p=707223#p707223
konkluzja taka, ze można podłubać w garażu ( wyjąć tackę spod filtra), zaślepić otwór "alternator chłodzący " i wyciąć dodatkowy, zaślepiony przez fabrykę ( a taki sam jest w vwr r600), i do stage 2 nic wiecej nie trzeba ruszać :mrgreen:
https://www.drive2.ru/l/10606825/
w linku powyżej najlepiej zobrazowana modyfikacja dolotu, tyle że w języku Rosyjskim :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez kawszyn » 26 stycznia 2018, 22:37

dzieki dejm :)
303 km / 380 Nm => 343 km / 445 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kawszyn
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 5 września 2016, 22:34
Auto: Cupra 280 ST DSG
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez 83Dario » 27 stycznia 2018, 08:34

Kawszyn ten temat jest u mnie w temacie o moim aucie, zrobiine podobnie jak u Dejm, wiec powodzenia[emoji106][emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez dejm » 6 lutego 2018, 13:59

teraz to już w ogóle hit.. można kupić org zaślepkę u dealera, która zaślpepia niepotrzebny otwór w seryjnym dolocie...
Obrazek
NR kat. 5Q0 129 849
nie trzeba drucić dolotu
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez marpit » 11 lutego 2018, 18:38

Dotyczy to 2.0 czy wszystkich tsi ?
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez verton91 » 11 lutego 2018, 21:04

wszystkich
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez marpit » 11 lutego 2018, 21:07

A ten wlot nie jest czasem do chłodzenia IC ? Zyskujemy na wlocie a tracimy na chłodzeniu IC ?
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Pik » 11 lutego 2018, 22:19

Dejm, może rozwiniesz temat co niby ta zaślepka ma robić?
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez dejm » 12 lutego 2018, 07:41

Pik napisał(a):Dejm, może rozwiniesz temat co niby ta zaślepka ma robić?

za pomocą kilku zabiegów nie trzeba wydawać worka kasy na dolot "sportowy, tuningowy" czy jak to tam nazwać,
seryjny dolot jest baardzo upodobniony do popularnego dolotu VWR600
Obrazek
dzięki ów zaślepce przelotowy otwór możemy zaślepić org zaślepką z ASO
Obrazek

jak przerobić cały dolot jest wklejałem już link wyżej, ale dla utrwalenia https://www.drive2.ru/l/10606825/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez fonek » 12 lutego 2018, 10:10

Jakie są realne efekty z zastosowania tej zaślepki?
Zobacz Profil
fonek
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 06:52
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Pik » 12 lutego 2018, 10:22

Na logikę zaślepka zmniejsza dopływ powietrza, co jest działaniem przeciwnym do zamierzonego przy modyfikacji dolotu...
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez verton91 » 12 lutego 2018, 10:40

Zwiększa, kieruje powietrze prosto do filtra powietrza, a nie połowę do komory silnika i drugą połowę do filtra.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Pik » 12 lutego 2018, 10:49

Noooo bez badania w tunelu aero ja bym taki pewny nie był. Do komory silnika też wpada powietrze. Jeśli projektant fabrycznego dolotu uznał że zaślepki nie powinno być, zapewne był jakiś powód.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez verton91 » 12 lutego 2018, 11:24

Później jednak projektant stworzył zaślepkę, by wyciągnąć kasę od tych, chcących poprawić osiągi :P
Tak tylko gdybam, możesz mieć racje, ale dolot revo wyglada tak samo jak fabryczny, tylko ma zaślepiony ten wylot + drugą dziure wlotową powietrza którą w fabrycznym trzeba wyciąć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez dejm » 12 lutego 2018, 13:50

Pik napisał(a):Na logikę zaślepka zmniejsza dopływ powietrza, co jest działaniem przeciwnym do zamierzonego przy modyfikacji dolotu...


popatrz dokładnie na zdjęcie, zaślepiasz otwór na wylot, przez co wiecej powietrza trafia prost do puszki z filtrem powietrza, co za tym idzie - do silnika

-- 12 lutego 2018, 14:50 --

Pik napisał(a):Noooo bez badania w tunelu aero ja bym taki pewny nie był. Do komory silnika też wpada powietrze. Jeśli projektant fabrycznego dolotu uznał że zaślepki nie powinno być, zapewne był jakiś powód.


żartujesz, prawda? gołym okiem widać, że przez niezaślepiony otwór powietrze wali bezsensownie w komorę silnika, nie do samego silnika.

Projektanci dolotów revo, vwr600 własnie wszystko oparli na tym, żeby tego "przepływu nie było". Dedykowane doloty dają przyrost do kilkunastów koni po sofcie, ale kosztują trochę $$, więc lepiej kupić zaślepkę , wyciąć otwór i niskim kosztem mieć prawie to samo...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Pik » 12 lutego 2018, 13:59

Wcale nie żartuję. Uważam żeby podważyć projekt konstruktora trzeba czegoś więcej niż "oko" amatora. Anyway nie mam nic przeciwko jeśli ktoś zatka sobie jakiś tam otwór w dolocie i wytnie inny. Sam nie zamierzam, ale dzięki za info dejm.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Dest » 12 lutego 2018, 14:23

Mozna sprawdzic czy tą stroną od silnika zasysane jest powietrze wkrecajac silnik na obroty,
mi sie wydaje ze silnik z turbo bez problemu zassie z dwoch otworów,
wstawiajac zaslepke wycial bym plastik tak jak jest na ruskiej str i w tych sportowych dolotach
Zobacz Profil
Dest
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 marca 2017, 12:26
Auto: 5f fr 1.4 act
Silnik: benzyna turbo inny

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Pik » 12 lutego 2018, 15:10

Turbina na pewno zassie ile jej potrzeba, a dodatkowe ciśnienie uzyskane przeróbkami na dolocie może powodować problemy.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Evo » 12 lutego 2018, 17:15

Na serio uważasz, że w ASO można kupić oficjalnie część która będzie powodowała problemy ? ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Pik » 12 lutego 2018, 18:14

To tylko moje domniemanie. Nie zamierzam sprawdzać na swoim aucie heh. Jałowa robi się ta dyskusja... Zresztą równie dobrze można odwrócić pytanie. Uważasz, że producent zapomniał zamontować tej klapki, czy też oszczędza na kawałku tworzywa? :wink:
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez dudek_jd » 12 lutego 2018, 19:11

Pik nie wiem jak w przypadku seata ale podobnie miałem w poprzednim aucie- Vectrze C. W airboxie była klapka która kierowała powietrze przez wąską szczelinę prosto na filtr powietrza powodując mniejszy przepływ i słabsze wykorzystanie powierzchni filtra. W oplu to było, w bliźniaczym silniku Saaba nie... Wywalało się to i auto trochę lepiej reagowało na gaz. I pytanie dlaczego Opel to zostawiał a Saab wywalał?
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez alehandro » 12 lutego 2018, 23:51

Pytaniem zatem może być jaka jest przepustowość filtra powietrza?
Nawet jeśli założymy możliwość dopływu jego większej ilości (powietrza) do puszki (bez szkody dla chłodzenia silnika pozbawiając go dodatkowego strumienia powietrza) filtra to pytanie czy jesteśmy w stanie więcej go przepuścić?

W takich sytuacjach zawsze przypomina mi się hamowanie tourana na filtrze normalnym (mann/Bosch) i K&N. Różnice? Brak.
Może program by coś tu wyciągnął.

Jaki koszt zaślepki?
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez dejm » 13 lutego 2018, 07:23

alehandro napisał(a):aki koszt zaślepki?

60 PLN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez marpit » 7 listopada 2018, 19:17

Ktoś zbadał dokładnie efekty ? Może chociaż jakieś logi dla porównania?
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez johnson » 15 grudnia 2018, 13:07

Mikolaj przyniesie
https://www.performancebyie.com/ie-mk7- ... intake-kit
Na wiosne bede hamowal auto wiec bedzie porownanie. Stage2 i Dolot seria do tip + CAI + stage 2
Zobacz Profil
johnson
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 29 sierpnia 2008, 12:31
Lokalizacja: Wro/Wawa
Auto: audi A3

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez protrek1989 » 19 grudnia 2018, 09:38

johnson napisał(a):Mikolaj przyniesie
https://www.performancebyie.com/ie-mk7- ... intake-kit
Na wiosne bede hamowal auto wiec bedzie porownanie. Stage2 i Dolot seria do tip + CAI + stage 2



Szczerze Kolego do 400Hp nie potrzebujesz tego szkoda kasy naprawdę . Rozmawialem z tunerem szanujacym sie R-Performance . Sportowa wkłada wyjęta wkłada sniegowa ewentualna modyfikacja przez dodatkowy otwór i to wszystko . Lepiej ta kase w co innego wpakowac :)
Zobacz Profil
protrek1989
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 11:01
Region: mazowieckie
Auto: Seat
Silnik: CBDB 2.0

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez Limak9 » 19 grudnia 2018, 11:40

+ najlepiej inlet pipe i muffler przy turbinie zmienić.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez johnson » 19 grudnia 2018, 12:11

Zaaaa ciiiichoooooo jest :)
Zobacz Profil
johnson
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 29 sierpnia 2008, 12:31
Lokalizacja: Wro/Wawa
Auto: audi A3

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez kaCuCh » 8 stycznia 2021, 14:20

Ja dzisiaj zrobiłem ten mod u siebie. Zaślepka aktualnie 74zł. Zamówiłem wkładkę Pipecross. Wyciągnięcia tej tacki spod filtra jest problematyczne, bo jeszcze nie próbowałem?
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: modyfikacje dolotu

Postprzez mczelny2401 » 8 stycznia 2021, 15:23

Tackę wyciągasz pionowo do góry ale rób to delikatnie by nie połamać tych plastikowych żeberek. Filtr Pipercross jest strasznie lipnie wykonany więc polecam dołożyć do K&N

Tak właściwie to ta modyfikacja powinna wyglądać tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ls_T79RpY68
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości