Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 25 sierpnia 2018, 12:18

Cześć wszystkim :)

Mam problem, po umyciu auta wyskoczył błąd P0102 (Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input) nigdy wcześniej tego błędu nie miałem, dodam, że nie myłem silnika. Zamontowałem nowy przepływomierz i nadal błąd występuje. Zastanawiam się czy przypadkiem gdzieś przewód nie jest uszkodzony na wiązce ? jak mogę sprawdzić miernikiem czy kostka na pewno dostarcza dobre napięcia ? ma ktoś może schemat ECU Seat Leon 2, 2009r 2.0 TDI CEG ? Ogólnie wpinałem się w mase i po kolei w wejścia w kostce na przekręconej stacyjce ale nie włączonym samochodzie i na żadnym pinie nie pokazywało 12V.

Dodam, że kostka jest na 5 przewodów aczkolwiek zamontowane są tylko 4 przewody a środkowego nie ma i nie było.

Jakieś rady ? jakieś pomysły ? bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Reklama

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez miroA3 » 25 sierpnia 2018, 12:26

16486/P0102/000258 - Mass Air Flow Sensor (MAF/G70): Signal too Low
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Loss of Power

Possible Causes

Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty
Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty

Possible Solutions

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)
Check/Replace Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)

Special Notes

In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)



na poczatek sprawdz dokladnie wtyczke, spray contact itp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 25 sierpnia 2018, 12:46

Jak mogę sprawdzić wtyczkę ? nie wiem jakie napięcia powinny być na poszczególnych pinach
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez sleeper » 25 sierpnia 2018, 21:08

kurilek, bardzo często uszkodzeniu ulegają wiązki. Tam bym szukał problemu. Przerabiałem u siebie.
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 26 sierpnia 2018, 10:20

Dzięki Sleeper. Prawdopodobnie u mnie również uległa wiązka :( dużo zabawy z naprawą wiązki ? - sam dam radę zrobić ? czy lepiej oddać do kogoś ? Ogólnie mi chodzi czy dużo jest zabawy z rozebraniem wiązki ? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez miroA3 » 26 sierpnia 2018, 12:01

napisałem ci wczoraj, weż spray do poprawy styków elektrycznych ( spray contact ) i " popsikaj " wtyczkę
jeśli nie pomoze, to zanim będziesz pruł wiazki, zmien wtyczkę, kosztuje w ASO całe 15zł
( kazde aso skody,audi, vw i kazdy lepszy sklep moto )

skoro masz CEGA, to na 99% masz to :

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 26 sierpnia 2018, 15:20

Dziękuje serdecznie za pomoc!

Czy mógłbyś podesłać mi jeszcze schemat ECU ? skąd wziąć takie oprogramowanie z kórego podesłałeś mi zdjęcie ?

Pozdrawiam

-- 26 sierpnia 2018, 16:20 --

Tylko problem jest taki , że na żadnym styku z obu stron nie ma 12v nie za bardzo wiem jakie powinny być napięcia aby sprawdzić czy nie ma przerwy albo zwarcia
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez miroA3 » 26 sierpnia 2018, 15:49

program to ETKA, ktora rowniez jest dostepna online

schematow ECU nie posiadam, choc szczerze nie wiem co chcialbys tam " macac "

z zasilaniem moze byc tak, ze jak jest wtyczka odpieta, to bord lub komp je odcina i zwyczajnie nic nie bedzie..
po odpieciu wtyczki powinien zapisywac sie inny blad
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 6 września 2018, 06:59

Wtyczką wpięta lub odpięta to pokazuje jakieś parametry na każdym pinie .. aczkolwiek brakuje mi 12v , no chyba, że nie ma ? zastanawiam się jak sprawdzić kable czy są podawane dobre napięcia

-- 6 września 2018, 07:59 --

Chciałem jeszcze dodać, że sprawdziłem wszystkie przewody od przepływki, aż po komputera - są dobre. Dodatkowo sprawdziłem kostkę oraz ją przelutowałem. Wymieniłem z innego auta przepływkę jeszcze okazało się, że jest tak samo jak moja z tymi samymi numerami. Aczkolwiek ja mam 4 przewodową, a nie wiem czy tam nie było 5 przewodów, ale to nie zmienia faktu, ze powinno działać w końcu jak ta sama przepływka..
Bardzo proszę o pomoc!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez miroA3 » 6 września 2018, 08:09

kurilek napisał(a):Aczkolwiek ja mam 4 przewodową, a nie wiem czy tam nie było 5 przewodów


na pewno nie byla taka sama

zeby numer czesci byl taki sam, musi byc taka sama rowniez literka na koncu

przykladowo 03G 128 376 G i 03G 128 376 M to dwie rozne czesci ( o ile jedna nie jest nastepca drugiej )
w ten sposob mozesz do 1.9 kupic turbine z 2.0....... zupelnie luzny przyklad, a numery zmyslone......

jesli byla taka sama, to pozostaje ci udac sie do kogos kto kuma, a nie maca
najblizej masz chyba Kingsoft w Starym Sączu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 6 września 2018, 08:22

Przepływka była na pewno ta sama z tymi samymi numerami oraz końcówką C.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez miroA3 » 6 września 2018, 09:33

zrob jak ci pisalem wyzej
dla nich to moze byc blahostka za pare gorszy
a ty bedziesz macał i macał
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez kurilek » 6 września 2018, 14:36

Ktoś mógłby jeszcze coś poradzić co mogę sprawdzić ?

W jaki sposób mogę ECU sprawdzić, czy aby na pewno jest dobry ?

Jakie bezpieczniki odpowiadają za przepływomierz ?

Dzieki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurilek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 23:26
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON FR
Silnik: CCSA 1.6

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez mm.max » 6 września 2018, 14:54

ECU nie sprawdzisz tzw domowymi sposobami, a niektóre piny z ECU wysterowują 5V a nie 12V bo niektóre odbiorniki/czujniki/zawory sterowane są niższym napięciem.
winiłbym wiązkę - czasami jest tak że przetrze się jeden z kabelków, wchodzi wilgoć i w przewód ten traci oporność zakładaną przez ECU i wszystko zaczyna wariować.

Kolega miroA3, słusznie ci radzi podjedź do ludzi którzy ogarniają te tematy w hurtowych ilościach i jak się okaże ze z ECU też coś nie tak (choć w to nie wierzę) to poradzą sobie także z takim problemem.


Sprawdź sobie przejścia i oporność między przepływką i ECU

G70 (przepływka) - 1 Pin => ECU T94a/18
G70 2 - T94a/23
G70 4 - T94a/39
3 Pin wolny
5 Pin zasilanie - sprawdź przy tym bezpiecznik SC1 - ale jak by padł bezpiecznik to pół auta błędami by sypało
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez Axee » 6 września 2018, 14:59

kurilek, slabo sprawdziles ...

Przejscia miernikiem na dzwonienie:

przeplywka 1 do ECU T94a/18
przeplywka 2 do ECU T94a/23
przeplywka 4 do ECU T94a/39

przeplywka 3 pin wolny

przeplywka 5 pin +12V po zaplonie (wzgledem masy auta) do bezpiecznik SC1 10A w kabinie

Odepnij przeplywke wez zarowke np. 21W i podepnij miedzy pin5 a mase, po przekreceniu stacyjki powinna swiecic.
Jesli masz podgrzewacz powietrza zasysanego to jest na tym samym bezpieczniku i moze powodowac problemy, rowniez gniazdo diagnostyczne i poziomowanie reflektorow jest na tym bezpieczniku oraz soundactor ale to w cuprze.

Sprawdz gniazdo bezpiecznika, psiknij kontakt sprayem, i wymien bezpiecznik na nowy.
Jesli nie pomoze podaj rownolegle +12V, zewnetrznym przewodem pomiedzy bezpiecznik SC1 a pin5 przeplywki.

Obstawiam przerwanie przewodu, albo jego naderwanie i zasniedzenie.

I finito ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez Axee » 6 września 2018, 15:00

mm.max, byles chwile szybszy, hehehe ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Bład P0102 - Seat Leon 2.0 TDI 170 KM - silnik CEGA

Postprzez mm.max » 6 września 2018, 15:02

Axee napisał(a):mm.max, byles chwile szybszy, hehehe ...

Axee Ty za to ladniej opisales :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości