Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez GrubaSzycha » 2 listopada 2018, 16:47
Siema zapytam jeszcze tutaj wymieniłem czujnik temperatury na ori bo czasem falowała temperatura po wymianie strasznie długo się nagrzewa 90 stopni złapie tylko na wolnych i to też po długim czasie a zaraz jak ruszę to temperatura spada gdzieś do 75 jak mu depne to podrośnie do 80 sprawdzałem węże przy temperaturze gdzieś 75 stopni na zegarach górny gorący a dolny raz ciepły raz zimny ale tylko w miejscu króćca co wychodzi od termostatu dalej jest zimny chłodnica ciepła do połowy od góry na dole zimna jak jadę w korku to temperatura stoi na 90 jak jadę to spada czy to termostat szwankuje czy czujnik do bani jak myślicie? Nie mam vaga bo bym sprawdził jak pokazuje temperature mój silnik to 1.6 16v BCB dzięki za info.
NO TURBO, NO PERFORMANCE
-
Zobacz Profil

GrubaSzycha
- Stella +

-
- Posty: 60
- Dołączył(a): 17 września 2018, 17:46
- Lokalizacja: TKN
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Leon Cupra
- Silnik: BWJ 2.0
przez adasbb » 2 listopada 2018, 18:17
Najsampierw zalecam używać przecinków, bo nie idzie się połapać w tym co napisałeś. Po drugie dla 100% pewności warto vaga podłączyć i sprawdzić jakie wartości idą na ECU a jakie na Licznik, jak są rozbieżne to czujnik wadliwy. Ale z objawów jakie opisałeś, na 99% termostat.
-
Zobacz Profil

adasbb
- Sport

-
- Posty: 478
- Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
- Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
- Auto: Leon
- Silnik: AZD 1.6
przez pawcio121 » 22 listopada 2018, 17:51
Witam, mam problem podobnie z utrzymaniem temp roboczej silnika.Podczas jazdy temperatura na wskaźniku ma około 70st,podczas postoju wskakuje z powrotem na 90st. Czujnik temp.cieczy wymieniony jakiś czas temu na ori(szalała wskazówka).Sprawdzałem węże i ich temperature pirometrem.Na początku ciepły robi się waz górny i górna część chlodnicy. Podczas gdy na blacie wskazówka jest juz na srodku tj.90st, to temperatura na wężach wg pirometru oscyluje w granicach 60-65st i w tym właśnie momencie waz dolny zaczyna robić się gorący od chłodnicy aż po termostat czyli na całej swojej długości. Powiedzcie mi czy w tej sytuacji oznacza to ze termostat otwiera się za wcześnie i puszcza nienagrzana ciecz na duży obieg?.
-
Zobacz Profil
pawcio121
- Stella

-
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16 marca 2014, 20:22
- Auto: Seat Leon
- Silnik: BCB 1.6
przez marcin7x5 » 22 listopada 2018, 20:06
Po pierwsze to że na zegarach widzisz 90* nie oznacza że taką temp faktycznie ma silnik. Po drugie termostat powinien otwierać się dopiero przy ok 85* i wskazówka nie ma prawa opadać w tym momencie. Jeżeli w trakcie jazdy spada do ok 70* to na 90% wina termostatu.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez Pandeska » 23 listopada 2018, 20:03
Winny musi byc Termostat ostatnio miałem powyższą sytuacje, po wymianie problem się skończył niestety w 2.0 TFSI wymiana termostatu to istne piekło

w 1.6 pewnie nie będzie takiego problemu ... Dla pewnosci zapytam się czy jak jechałes w trasie to własnie wtedy były spadki temperatury i ewidentnie było to zauważalne ?
-
Zobacz Profil

Pandeska
- Stella +

-
- Posty: 35
- Dołączył(a): 22 czerwca 2018, 17:41
- Region: zachodniopomorskie
- Auto: Leon 2.0 TFSI 1P1
- Silnik: BWA 2.0
przez madar » 3 grudnia 2018, 20:58
Witam. Mam podobny problem. Auto ciężko się nagrzewa do 90 stopni i to tylko stojąc w korku. Jak ruszę czy trochę pogazuję to temperatura silnika spada do ok. 70 stopni., po czym wzrośnie do 80 i znowu spada. Dzisiaj złożyłem nowy termostat Wahlera, czujnik temp. EPS, na kompie pokazuje zgodnie ze wskazówką. Płynu nie ubywa. O co może chodzić? Stary termostat też był sprawny.
-- 3 gru 2018, o 21:58 --
Termostat wadliwy.Założony drugi i jest super
-
Zobacz Profil
madar
- Signo

-
- Posty: 184
- Dołączył(a): 24 stycznia 2011, 09:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Seat Leon I
przez GrubaSzycha » 3 stycznia 2019, 14:06
Do 90 tylko się nagrzewał w korku lub na postoju podczas jazdy temp spadała po zatrzymaniu znów rosła. Wymieniłem termostat na Wahlera i jest wszystko ok.
NO TURBO, NO PERFORMANCE
-
Zobacz Profil

GrubaSzycha
- Stella +

-
- Posty: 60
- Dołączył(a): 17 września 2018, 17:46
- Lokalizacja: TKN
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Leon Cupra
- Silnik: BWJ 2.0
przez spoon83 » 3 stycznia 2019, 19:54
Ze swojej strony do 1.6 16v polecam założyć metalowy odpowiednik termostatu Polskiej produkcji. Jest prosty nie trzeba wtedy wymieniać obudowy(co często jest konieczne przy wymianie orginalnego plastikowego termostatu ze względu na uszkodzenie tej środkowej cześć na której opiera się ten trzpień). U siebie założyłem metalowy i jest super.
-
Zobacz Profil
spoon83
- Stella

-
- Posty: 11
- Dołączył(a): 23 lipca 2018, 19:37
- Region: podkarpackie
- Auto: leon
- Silnik: AUQ 1.8
przez GrubaSzycha » 11 lutego 2019, 17:36
O ciekawe, daj namiar na ten metal hehe

NO TURBO, NO PERFORMANCE
-
Zobacz Profil

GrubaSzycha
- Stella +

-
- Posty: 60
- Dołączył(a): 17 września 2018, 17:46
- Lokalizacja: TKN
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Leon Cupra
- Silnik: BWJ 2.0
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości