Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Videlec » 3 lipca 2006, 21:52

W sobote byłem na hamowni bo moje Toledo wg mnie ostatnio slabo ciągnie powyzej 2000obr/min i wyszło coś takiego:

Obrazek

i moje pytanie, czy te krzywe są "krzywe" w taki sposób jak powinny być, dlaczego max moment jest az przy 2500 z hakiem (chyba powinien byc przy cos ok 1900), czy z tych wykresów mozna wywnioskowac czy ten silnik jest "kulawy" czy nie??

To jest seryjne ASV z przebiegiem 33tyś.
Toledo ASV & Pajero 4M40 & Suzuki Swift Mk6
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Streat » 3 lipca 2006, 22:03

A mozesz dac wiekszy ten wykresik bo ja tam nic nie widze...
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Orzeł » 3 lipca 2006, 22:07

ja wogóle nie widze wykresu :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Videlec » 3 lipca 2006, 22:08

moze ten bedzie lepszy:

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez rob555 » 3 lipca 2006, 22:17

za malo kuniow i niutkow jak dla mnie. Cos nie do konca halo. Wydaje mi sie ze moze masz nieszczelny dolot i cisnienie nie jest takie jak powinno? Ew zaczyna Ci siadac przeplywka.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Streat » 3 lipca 2006, 22:22

rob555, jak na serie to chyba wcale nie tak malo. Patrzac na inne wykresy to tylko przebieg mocy jest jakis inny - nie tak plaski jak w innych :roll:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Videlec » 3 lipca 2006, 22:30

rzecz w tym ze to niedomaganie pojawiło sie po tym jak auto trafiło na lawecie do ASO bo przestał palic, grzebali w nim caly tydzien bo niby nie wiedzieli co mu jest w koncu okazalo sie ze to zawor EGR (ale co on qr....a mial wspolnego z tym ze nie chcial odpalic) ogolnie bardzo sciemniali, udzielali wymijających odpowiedzi, jak pytalem co w nim bylo robione to udawali glupiego i ogolnie bardzo mnie wq...ali.
W innym ASO koles sie przejechal ze mną i przyznal mi racje ze cos slabo ciągnie ale jak mu powiedzialem jakie mam podejrzenia to sie potem z tego wycofal. Cala sprawa mi smierdzi. Teraz sam juz nie wiem czy sie przyzwyczailem czy z tym autem cos jest nie tak.
Hamownia pokazala to co na wykresie, niby powiedzieli ze wiekszosc z tych ktorzy u nich sie pojawiają po programach to wychodzi im mniej mniz na innych hamowniach. Moze tak mają skalibrowaną... Qr....a sam juz nie wiem co o tym myslec...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez dave » 3 lipca 2006, 22:31

rob555 napisał(a):za malo kuniow i niutkow jak dla mnie

ale co za malo :?: gdzie za malo bo nie czaje :roll:
mocy masz dosc jak na serie... wykres prawie identyczny jak moj w seriii jakos zastrzezen nie bylo :wink: moment troche pozniej max wartosc o jakies 500 obr i to wszystko :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Videlec » 3 lipca 2006, 22:36

dave napisał(a):moment troche pozniej max wartosc o jakies 500 obr i to wszystko :wink:


wlasnie, ale dlaczego tak jest. moze to jest przyczyną tego ze po przekroczeniu 2000 na 2 biego nic sie nie dzieje a wczesniej bylo czuc wyrazny przyrost mocy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez dave » 3 lipca 2006, 22:38

moze tkwic przyczyna w przeplywce, moze byc w filtrach, moze byc w rozrzadzie, moze byc w pokrzywionych korbach, moze byc.... moze byc.... moze byc.... :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Videlec » 3 lipca 2006, 22:46

przeplywka sprawdzona - odpada, filtry wymienione przy 30 tys - odpada, rozrząd... hmmm, wiem ze te barany do niego zaglądaly ale czy tam cos dlubali...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez dave » 3 lipca 2006, 22:56

Videlec napisał(a):wiem ze te barany do niego zaglądaly ale czy tam cos dlubali...

i juz masz potencjalna przyczyne tego chociaz do konca nie bylbym tego pewien... :roll: ale nie zaszkodzi sprawdzic, moze byc przestawiony o pol zabka i moze wyjsc cos takiego co wyszlo tobie :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Orzeł » 5 lipca 2006, 16:02

hmm patrząc na wykres masz niezłego bonusa nawet w serii. Może miałeś jakiegoś box'a i o tym nie wiedziałeś, albo jakiś programik oni Ci to wyciągneli i teraz czujesz niedosyt :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Tonny S » 5 lipca 2006, 16:05

Cieplo sie zrobilo i gotuje sie IC - ot powod. Kratka w nadkole i troche sie poprawi albo FMIC i po problemie.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez dave » 5 lipca 2006, 17:56

Tonny S napisał(a):Cieplo sie zrobilo i gotuje sie IC - ot powod. Kratka w nadkole i troche sie poprawi albo FMIC i po problemie.

od kiedy moment przesuniety o ok 400 obr jest konsekwencja gotujacego sie ic :?: :| znaczy sie jak bedzie zima to przy 1500 bedzie max :?: :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Tonny S » 5 lipca 2006, 18:40

dave, to byla wypowiedz w tej kwesti ze wzgledu na trzymajace parametry.

Videlec napisał(a):W sobote byłem na hamowni bo moje Toledo wg mnie ostatnio slabo ciągnie powyzej 2000obr/min i wyszło coś takiego:


Co do przesunietego wykresu to prawda, caly jest przesuniety o 300 obr w prawo (przesun w lewo o 300 obr i wyjdzie idealna serie 110 Tdi) zobacz na jakich obrotach konczy sie pomiar :wink: i pomysl dlaczego wyszlo jak wyszlo


BTW nastepnym razem czytaj ze zrozumieniem i porownaj sobie inne ori 110.

Proponuje pojechac na profi hamownie MAHA w celu weryfikacji poprawnosci 1 hamowania
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez dave » 5 lipca 2006, 22:34

Tonny S napisał(a):BTW nastepnym razem czytaj ze zrozumieniem i porownaj sobie inne ori 110.

czytam ze zrozumieniem i jakos moje auto bylo mierzone w upale 30 stopni i porownanie mojego wykresu z wykresem videlca a twoja teza ma niewiele wspolnego :roll: no ale ok, moze akurat to mialo wplyw w tym przypadku :wink:
Tonny S napisał(a):Proponuje pojechac na profi hamownie MAHA w celu weryfikacji poprawnosci 1 hamowania

i to chyba bedzie najlepsze rozwiazanie :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Tonny S » 6 lipca 2006, 06:20

dave, dalej nie rozumiesz o czym pisze

Videlec napisał(a):bo moje Toledo wg mnie ostatnio slabo ciągnie powyzej 2000obr/min

Winą tego jest temp. i gotujący się IC


Videlec napisał(a):i moje pytanie, czy te krzywe są "krzywe" w taki sposób jak powinny być, dlaczego max moment jest az przy 2500 z hakiem (chyba powinien byc przy cos ok 1900)
A w tej kwesti i tego co pokazał wykres to wina pomiaru, hamowni !! (poprostu wykres im sie przesunał na obrotach o 300 obr.) i tyle

Jedno z 2 nie jest powiązane !! i nie mieszaj mi temp w IC z przesunietym wykresem !!

Jaśniej juz nie potrafie :twisted:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez Videlec » 6 lipca 2006, 21:26

Tonny S napisał(a):
Videlec napisał(a):i moje pytanie, czy te krzywe są "krzywe" w taki sposób jak powinny być, dlaczego max moment jest az przy 2500 z hakiem (chyba powinien byc przy cos ok 1900)
A w tej kwesti i tego co pokazał wykres to wina pomiaru, hamowni !! (poprostu wykres im sie przesunał na obrotach o 300 obr.) i tyle


Dzieki Tonny S za wyjasnienie.

Rozumiem ze nie ma co sie przyczepiać do silnika i skoro czuje niedosyt to czas poważnie pomyslec o programie.

Co do błędu na tej hamowni... możliwe bo jak tam przyjechałem to kopara mi z lekka opadła. Hamownia w stodole na dodatek coś przy niej dłubali :|
Toledo ASV & Pajero 4M40 & Suzuki Swift Mk6
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: ASV seria - kulawy czy tak ma być??

Postprzez uki » 7 lipca 2006, 08:04

Dla mnie silnik jest jak najbardziej ok, predzej bym sie czepiał kalibracji hamowni.
O2 BKD
V50

Były Leon owner :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
uki
Sport
Sport
 
Posty: 254
Dołączył(a): 20 września 2005, 15:46
Lokalizacja: Wawa
Auto: O2BKD V50


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość