Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez ciechan95 » 28 kwietnia 2019, 09:51

Witam, nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania mojego problemu. Auto to seat Leon 2 1.9tdi rok produkcji 2005 silnik bls.
Auto zawsze dobrze paliło. Całą zimę nie było z nim problemów. Od 2 tygodni mam niestety problem
Auto po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, zostawieniu na noc ma problem z rana z odpaleniem. Przekręcam kluczyk, wydaje się jakby załapało i od razu gasnie. Trzeba później kręcić ok. 10s rozrusznikiem żeby ledwo ledwo załapał. W trakcie jazdy wszystko gra. Ciepły silnik pali bez problemów. Jeżdżąc jedynie po mieście nawet zimny silnik pali bez problemów. Niestety raz na 3 dni pokonuje trasę 60km i wtedy zawsze występuje ten problem.
Auto było u mechanika, nic nie wykrył,jedynie wymieniona świeca która była spalona.
Proszę o pomoc
Zobacz Profil
ciechan95
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 marca 2019, 08:34
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1p
Silnik: BLS 1.9

Reklama

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez Tracer2 » 28 kwietnia 2019, 10:33

A VAG był podłączany ??
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez ciechan95 » 28 kwietnia 2019, 11:47

Tak, brak błędów. Wcześniej jedną świeczka spalona ale już wymieniona. Logów nie sprawdzałem, ewentualnie jakaś podpowiedz które bloki posprawdzac to coś wrzucę
Zobacz Profil
ciechan95
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 marca 2019, 08:34
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1p
Silnik: BLS 1.9

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez Kanisz » 28 kwietnia 2019, 15:19

Posprawdzaj czy masz napięcie na kablach od świec ale jak jest powyżej 5stopni to powinien odpalić bez grzania. W aucie nie masz zainstalowanych wspomagaczy odpalania typu gorący start itp, bo moze padly i trzeba zmienić?

Sprawdź filtr paliwa, może przytkany albo ma nieszczelność i zapowietrza stąd cofa paliwo i musisz podkręcić żeby odpalić.

Na szybko to też może być kończacy się czujnik położenia wału, w okolicy skrzyni biegów, jak padnie to już nie odpali. Wtedy bedziesz wiedział na 100%
Sprawdź napiecie zasilamia czujnika oraz
Jak masz od kogo to mozesz na podmiane pozyczyc i sprawdzic, mozna tez sprawdzic miernikiem rezystancje oraz na krotko podlaczony do zasilania czy jak stukasz delikatnie w czujnik to czy daje impuls napiecia.

Sprawdź węże podcisnienia czy nie maja nieszczelności itd.

Jak nie zglasza błędów to stawiam na filtr, albo konczacy sie czujnik polozenia wału

-- 28 kwietnia 2019, 16:18 --

Z rana jak Ci ciężko pali odepnij czujnik temperatury. Przed odpaleniem jak masz zdrowe świece bedzie dłużej grzało tak że powinien załapać od strzała.

Silnik madz na pompie czy pompowtryskach?
... Może też wymagać regulacji początku kąta wtrysku...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez -arti- » 30 kwietnia 2019, 13:59

ciechan95 napisał(a):Tak, brak błędów. Wcześniej jedną świeczka spalona ale już wymieniona. Logów nie sprawdzałem, ewentualnie jakaś podpowiedz które bloki posprawdzac to coś wrzucę


Przeskanuj czy błędów nie złapał. Zapisz i wstaw tutaj sterowniki z zawartością błędów ( jeżeli takowe zobaczysz). Lub też całe logowanie sterowników wrzuć.

A jeżeli chodzi o logi to grupa 01 Engine w VCDS-ie (na razie statyczne) grupy 01,03,04,09,10,11,13,18 i 23. W trakcie ,,Vagowania,, możesz leciuchno pedałem przyśpieszenia operować.

DPF jeszcze na pokładzie jest lub czy był w ogóle w tym roczniku? (końcówka rury wydechowej czysta czy sadzą umazana?). Logi grup 68,70,71,73 i 75 dorzuć.

Jak kolega -Kanisz- wyżej pisał zacznij od wymiany filtra paliwa a dokładnie jego wkładu. Idąc dalej może być problem ze szczelnością PD lub też co wielce prawdopodobne czujnik temp. ten za króćcem/trójnikiem podaje złe odczyty temperatury. Jak je zbadać (porównać wskazania temperatur) - VCDS-em znajdziesz na forum. Bo zakładam, że na zegarach wyświetla prawidłową temperaturę.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez ciechan95 » 4 maja 2019, 08:48

Dzisaj wrzuce logi bo akurat mam czas troche posiedzieć przy aucie. Po upływie czasu błędów brak, auto pali jak chce, zdarzyło się, że po trasie kolejnego dnia paliło normalnie a zdarzyło się też, że ledwo ledwo odpalił puszczając przy tym jeden kłąb białego siwego dymu za sobą. Dodam, że auto miało regenerowane pompowtryski w ostatnim czasie bo jeden z nich lał i na wolnych obrotach auto chodziło jak traktor. Po regeneracji dwa tygodnie pojeździłem bez problemów i zaczęły się kłopoty z odpalaniem. W zimie miałem taki problem, że po przekręceniu stacyjki trzeba było poczekać ze 3 sekundy i dopiero rozrusznik zaczynał kręcić, ale jak temperatura była koło zera to nie było problemu, więc go olałem. Mechanik sprawdzał mi instalację elektryczną całą, i mówił że nie znalazł żadnych problemów nigdzie, ale dzisiaj sam dokładnie wszystko przejrze jeszcze raz bo nawet na szybko patrząc znalazłem poprzecierane kabelki. Niby prąd dochodzi taki jaki powinien, ale zabezpiecze to wszystko i sprawdze ten czujnik halla i wszystkie połączenia i dam znać co i jak.
Zobacz Profil
ciechan95
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 marca 2019, 08:34
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1p
Silnik: BLS 1.9

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez Kanisz » 5 maja 2019, 00:18

Tak ten czujnik Halla też możesz spr. tj czujnik położenia wałka rozrządu przy głowicy jeśli taki jest w Twoim aucie, oraz sprawdź czujnik położenia wału korbowego przy skrzyni, jak on padnie to już nie odpalisz auta, bez Halla da się zapalić bez czujnika położenia wału nie.

Ale z tego co dalej piszesz, że zimą brak reakcji rozrusznika przez kilka sekund, może wskazywać na zanikające połączenie pradowe na kablach zasilających rozrusznik, lub elektromagnesy rozrusznika mogą wymagać czyszczenia albo i regeneracji, ale zacznij od prostych żeczy typu filtry, kable, wtyczki, zasilania?

A próbowałeś przed odpaleniem zdjać wtykę czujnika temperatury żeby zobaczyć czy odpali od strzała jak zagrzejecśeiecami? Spróbuj... i napisz jak zapala bez tego czujnika?

-- 5 maja 2019, 01:00 --

Dodam, że auto miało regenerowane pompowtryski w ostatnim czasie bo jeden z nich lał i na wolnych obrotach auto chodziło jak traktor. Po regeneracji dwa tygodnie pojeździłem bez problemów i zaczęły się kłopoty z odpalaniem.


Jak numer z odpaleniem bez wtyczki nie pomoże oraz zmiana filtra paliwa to chyba lepiej sprawdź w pierwszej kolejności pompowtryski.

To całkiem możliwe, że znowu leje, albo kolejny zaczął. Możesz to zrobić VagCom lub VcDs

Link do opisu jak diagnozować pompowtryski

https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie ... lniku-tdi/

Lub pod linkiem
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-pomp ... ku-1-9tdi/

Link do poglądowego DIY wymiana pompowtrysków 1.9TDi
Link
https://youtu.be/O-606GIhDKE

Osobiście, polecam oddać do fachowego warsztatu jak wyjdzie z logów, że to pompowtryski...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez ciechan95 » 5 maja 2019, 20:12

Posprawdzałem bloki pomiarowe i tak:
001: 819-840r/min 4,12mg/H 7,14 KW 36st.C
003: 819-840r/min 260 265 93%
004: 819-840r/min 1,55n.OT 7,14 KW -1,96KW
009: 819-840r/min -944 lb-ft 369 lb-ft 111lb-ft
010: 240mg/H 979 989 0%
011: 819-840r/min 1091 989 80%
013: wszystko w zakresie -0,15 do 0,15
018: 0 0 0 0

DPF nie mam w autku. Myślalem, że mam ale okazuje się, że jest PRZYSTOSOWANE do dpf ale fabrycznie go nie bylo i nie ma

Spisałem wartości bo korzystam z viaken v-scan vag 5053. Ogółem bloki od pompowtryskow wszystko git pokazuja 13, 18 i 23 bo bawilem sie z tym wczesniej i wartosci sa dobre.
Błędów dalej nie wykazuje żadnych.
Jak auto odmówi posluszeństwa nie bedzie chcialo zapalic z rana to wyjme czujnik temperatury i sprawdze jak sobie da rade, narazie w ostatnim czasie jakos palilo, choc np dzisiaj z rana odpalajac po przekreceniu kluczyka niby zalapal, ulamek sekundy mial chec zgasnąc, ale jednak odpalil i normalnie juz chodzil.
Ten czujnik halla wydaje sie byc ok, zostawilem skrzynke z miernikiem elektrycznym w pracy wiec, czekam na kolejny wolniejszy dzien, zeby przejrzec jeszcze wiążki do czujników i mam nadzieję, że nie stanie sie tak ze przestanie palic do tego czasu

Gdzie dokładniej znajde czujnik polożenia walu korbowego?
Zobacz Profil
ciechan95
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 marca 2019, 08:34
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1p
Silnik: BLS 1.9

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez Kanisz » 5 maja 2019, 21:46

W każdym samochodzie znajduje się między skrzynią a silnikiem, działa podobnie jak czujnik wałka tylko, że jego kołem sygnałowym jest koło zamachowe silnika i to on decyduje o sygnale do ECU czy zapali czy nie.

Stojąc przodem do silnika po prawej stronie na złączu skrzyni z blokiem silnika, dokładnie to musisz sprawdzić sam po wyglądzie czujnika w necie jak podasz rok, silnik to Ci pokaże w grafice Google.


Ten link Ci trochę ułatwi
https://youtu.be/i19A-BjPtRk
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez Jarol » 7 maja 2019, 08:24

Kanisz napisał(a):że jego kołem sygnałowym jest koło zamachowe silnika i to on decyduje o sygnale do ECU czy zapali czy nie.


Nie wprowadzaj w błąd bo tak nie jest. Koło sygnałowe jest w uszczelniaczu wału.
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 208
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ciężko odpala

Postprzez Kanisz » 8 maja 2019, 08:29

Jarol napisał(a):
Kanisz napisał(a):że jego kołem sygnałowym jest koło zamachowe silnika i to on decyduje o sygnale do ECU czy zapali czy nie.


Nie wprowadzaj w błąd bo tak nie jest. Koło sygnałowe jest w uszczelniaczu wału.


Nie wiem jak dokładnie jest w Twoim silniku, w każdym jest trochę inaczej ale ogólnie powinno być jak poniżej (grafika poglądowa)

Czujnik wału korbowego

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego jest zamocowany na kadłubie silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego zamontowanego na wale korbowym. Czujnik ten służy sterownikowi silnika (ECU) do określania położenia tłoka w wybranym cylindrze względem jego górnego martwego punktu (GMP) oraz do pomiaru prędkości obrotowej wału korbowego silnika, zarówno średniej, jak i chwilowej.

Na obwodzie koła sygnałowego zamontowanego na wale korbowym silnika są rozmieszczone 34 zęby (co 10°). Dwa zęby są zastąpione wypustem, który umożliwia określenie położenia tłoka w wybranym cylindrze względem jego górnego martwego punktu (GMP). Przy każdym obrocie wału korbowego czujnik generuje 34 przebiegi sinusoidalne prądu przemiennego (AC). Sygnał ten jest przetwarzany na sygnał o przebiegu prostokątnym, który jest wykorzystywany do określania położenia tłoka w wybranym cylindrze względem jego górnego martwego punktu (GMP) oraz do pomiaru średniej i chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego silnika. Objawem usterki jest brak możliwości uruchomienia silnika.
Obrazek

Obrazek

Czujnik położenia wałka rozrządu

Czujnik położenia wałka rozrządu służy do określania jego ustawienia. Jest zamontowany w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, które jest osadzone na wałku rozrządu. Na podstawie sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu sterownik silnika (ECU) wyznacza kąt położenia wałka rozrządu. Umożliwia to rozpoznanie, w którym suwie pracy jest określony z cylindrów. Informacje otrzymywane z czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego są wykorzystywane przez sterownik silnika (ECU) do sterowania czasem wtrysku paliwa oraz kątem wyprzedzenia zapłonu. Objawem usterki czujnika jest gaśnięcie silnika lub brak możliwości rozruchu.

Obrazek

-- 8 maja 2019, 09:29 --

Panie Kolego można też sprawdzić klin na wale korbowym bo to chyba podobny silnik do Twojego 1.9tdi VAG
Uszkodzony klin na wale korbowym - Przyczyny, objawy i skutki
Link:
https://youtu.be/Qh_-PoGcwVI
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość