Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Eleonor » 13 maja 2019, 07:51

Podobno kangurowanie znika po wgraniu nowego softu :

https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewto ... =10#p22850
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Eleonor
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 1 kwietnia 2016, 13:34
Region: wielkopolskie
Auto: Ateca FR 2020 DSG
Silnik: DADA 1.5

Reklama

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 13 maja 2019, 17:08

Na razie jeszcze nic nie potwierdzone.
Oraz ciekawe czy nowy soft poprawi parametry i pracę silnika czy też bardziej go "spowolni" jak w przypadku softu do diesli VW, gdzie ograniczono moc itd...,
U mnie ten efekt kangura nie występuje, ponieważ pezyzwyczaiłem się do auta. Moim zdaniem niektórzy mogą mieć problem z tzw kangurowaniem kiedy wciskają gaz powyżej 1300rpm na 1biegu, a następnie go puszczają, ponieważ w tych autach silnik przenosi 200Nm momementu obrotowego już od 1300rpm, więc chyba lepiej nauczyć się operowania gazem niż dać sobie spowolnić auto, no ale może się mylę, może ten soft powstanie i nie będzie taki zły..., ale ja raczej nie będę "szczepił" mojego Leona, bo uważam, że jest Ok.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Tomektr » 15 maja 2019, 14:30

Eleonor, a tak po za tematem to te 18KM u Ciebie to bonus od Seata czy coś "grzebałeś" ?? :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 18 maja 2019, 18:08

Eleonor napisał(a):Podobno kangurowanie znika po wgraniu nowego softu :

https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewto ... =10#p22850


Według użytkowników Skody, którzy skorzystali z nowego softu, Nie znika kangurowanie tylko poprawia się reakcja gazu i brak mocy przy zmianie z 1b na 2b przy niskich obrotach i gwałtownym dodaniu gazu w manualu oraz reakcja na gaz w DSG ruszając np z spod świateł

Link
https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewto ... 3&start=20

DOTYCZY TO TYLKO NIEKTÓRYCH 1.5TSI 150KM DADA,
ponieważ, 1.5TSi Evo 130KM DACA mają inny cykl pracy i nie mają takich problemów lub aż takich... Ja uważam, że przynajmniej w 1.5TSi DACA 130KM tzw kangur to naturalne hamowanie silnikiem jak się za mocno wciśnie gaz a nastepnie puści i tylko na bardzo zimnym ale można się tego nauczyć i nad tym panować
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez czechu77 » 19 maja 2019, 11:55

U mnie problem poszarpywania występuje. Winowajcą nie jest ani sprzęgło, ani nieumiejętna zmiana biegów. Poszarpywanie występuje na zimnym silniku i w miarę jego nagrzewania sytuacja się poprawia. Odczuwalne jest to na I i II ale również trochę i na III biegu. Czym zimniej na dworze, tym gorzej. Łagodnie ruszając z miejsca i przyspieszając samochód ma takie jakby zaniki mocy, w zimę do tego stopnia, że potrafił na dwójce w ogóle nie przyspiesza przez 2 sekundy. Żeby lepiej zobrazować problem, to Leon zachowywał się tak jakbyśmy jechali jakimś starszym samochodem jeszcze na gaźniku i na jeszcze nierozgrzanym silniku wyłączyli ssanie.
Poza tym nawet po rozgrzaniu silnik ma bardzo słaby "dół" i przez to zdarzyło mi się kilka razy, że zgasł przy ruszaniu. Oczywiście wszystkie te problemy można zniwelować traktując ostro pedał gazu i używać wyższych obrotów ale ani to zdrowe dla motoru ani przyjemne na co dzień.
W mojej opinii winowajcą jest oczywiście niedopracowany soft sterujący pracą silnika. Dziwi mnie tylko, dlaczego w części samochodów problem występuje,a w części nie. Myślę, że przyczyna może być w niepowtarzalności jakości czujników i elementów wykonawczych sterujących pracą silnika. Wystarczy, że przepływka, sonda lambda czy inne czujniki mogą podawać nieco przekłamane informacje do ECU i w efekcie mamy kangura, czy jak np. wczoraj po wrzuceniu III biegu delikatnym wciśnięciu gazu samochód rozwijał moc skokowo, a nie płynnie.
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 19 maja 2019, 21:29

czechu77 napisał(a):U mnie problem poszarpywania występuje. Winowajcą nie jest ani sprzęgło, ani nieumiejętna zmiana biegów. Poszarpywanie występuje na zimnym silniku i w miarę jego nagrzewania sytuacja się poprawia. Odczuwalne jest to na I i II ale również trochę i na III biegu. Czym zimniej na dworze, tym gorzej. Łagodnie ruszając z miejsca i przyspieszając samochód ma takie jakby zaniki mocy, w zimę do tego stopnia, że potrafił na dwójce w ogóle nie przyspiesza przez 2 sekundy. Żeby lepiej zobrazować problem, to Leon zachowywał się tak jakbyśmy jechali jakimś starszym samochodem jeszcze na gaźniku i na jeszcze nierozgrzanym silniku wyłączyli ssanie.
Poza tym nawet po rozgrzaniu silnik ma bardzo słaby "dół" i przez to zdarzyło mi się kilka razy, że zgasł przy ruszaniu. Oczywiście wszystkie te problemy można zniwelować traktując ostro pedał gazu i używać wyższych obrotów ale ani to zdrowe dla motoru ani przyjemne na co dzień.
W mojej opinii winowajcą jest oczywiście niedopracowany soft sterujący pracą silnika. Dziwi mnie tylko, dlaczego w części samochodów problem występuje,a w części nie. Myślę, że przyczyna może być w niepowtarzalności jakości czujników i elementów wykonawczych sterujących pracą silnika. Wystarczy, że przepływka, sonda lambda czy inne czujniki mogą podawać nieco przekłamane informacje do ECU i w efekcie mamy kangura, czy jak np. wczoraj po wrzuceniu III biegu delikatnym wciśnięciu gazu samochód rozwijał moc skokowo, a nie płynnie.


Napisz jaki masz silnik? Bo wydaje mi się, że masz 150KM czy 130KM ?
Zauważyłem, że sporo z tego co opisujesz występuje w autach z silnikiem DADA 1.5TSI, w Skodzie Karoq też zgłaszali problemy do tego stopnia, że potrafił im zgasnąć po gwałtownym wciśnięciu gazu, ale Skoda już ma na to softa, w Seacie nie pytałem, bo u mnie nie widzę tego problemu.

Z tą powtarzalnością możesz mieć rację ponieważ te silniki są bardzo skomplikowane do tego stopnia, że jak to napisał kolega @Felix z Ateca-Klub:
"Ciekawostka - w procesie produkcji wałków rozrządu mierzone są wszystkie odchylenia od normy dla krzywek i informacja taka jest nanoszona w postaci kodu na głowicę, po czym jest wprowadzana do ECU dla danego silnika i na podstawie tej informacji ECU koryguje ustawienie wałków za pomocą siłowników hydraulicznych. Przynajmniej taką informację można wyczytać w artykule. Być może ten mechanizm szwankuje i powoduje część znanych nam problemów? "

-- 19 maja 2019, 21:09 --

Na forum Skody kolega c#Hunter podrzucił artykuł o 1.5TSi DADA 150KM. i trochę szkoda bo podobał mi się Tarraco i rozważałem zakup tego auta teraz już sam nie wiem:
Cytat z artykułu:
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... 4ffnly.amp


Seat Tarraco 1.5 TSI – ale dlaczego on gaśnie?!
Wystarczy przejechać kilka kilometrów po zatłoczonym mieście w godzinach szczytu, by znienawidzić procedurę homologacyjną WLTP, która z pewnością wpłynęła na charakterystykę silnika 1.5 TSI zastosowanego w Tarraco: ten silnik po prostu „nie ma dołu”, albo przy ruszaniu wkręcamy go na nierozsądnie wysokie obroty i podpalamy sprzęgło, albo gaśnie. Jeśli ktoś wysiadł z diesla, który ma siłę na niskich obrotach i pozwala ruszać autem bez wysiłku i zastanawiania się, jak to zrobić gładko, a potem wsiądzie do Tarraco 1.5 TSI, to auto będzie mu gasło przez wiele dni, zanim się nie przyzwyczai, a potem jeszcze okazjonalnie zawsze wtedy, gdy się zapomni.

Mnie ten piękny SUV Seata zgasł przy ruszaniu kilkanaście razy i na nic funkcja automatycznego uruchamiania zdławionego silnika, bo zanim się uruchomi, już z tyłu ktoś się irytuje, i słusznie! Ale może ja nie umiem jeździć? Pytam zatem młodszego kolegę, który tym autem jeździł wcześniej: gasł ci? No... gasł. Proszę innego kolegę, żeby przejechał tym autem parę kilometrów: no i jak? Jakiś dziwny ten silnik... Gasł? No... gasł. Pewnie wszystkim gaśnie, tylko nie każdy się do tego przyzna!

-- 19 maja 2019, 22:28 --

Ale Petryn Ględzi twierdzi, że Seat ma już wersję modelową 1.1 silnika 1.5tsi która jak widać na filmie już nie szarpie i nie ma z nią problemu

https://youtu.be/ffnWped4tWU
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez czechu77 » 21 maja 2019, 07:09

Ja mam 130KM w manualu oczywiście. O ile na trasie się fajnie jeździ i nawet przy 170km/h można rozmawiać i auto jest stabilne, to w mieście właśnie przez słaby dół i poszarpywanie jest już dużo mniej przyjemnie. Chociaż przy obecnych temperaturach, czyli około 20 stopni efekt kangura jest dużo mniej uciążliwy, niż jak było w okolicach 0 stopni
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 21 maja 2019, 08:39

... coś jest z tymi autami, że jedne mają inne raczej nie, bo u mnie jest prawie dobrze, tzn jak ja nie popełnię błędu to jest ok, ale faktycznie jak było zimno to po zmianie z 1b na 2b i gwałtownym wciśnięciu gazu przez chwilę miałem wrażenie jakby coś zamuliło auto i po 2sek dopiero zaczynał przyspieszać ale tak tylko na zimnym.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez chlorek » 21 maja 2019, 08:44

Wydaję mi się, że słaby dół jest związany z nową normą i skomplikowanym katalizaotrem. Nie wiem czy w 1.5 jest posrany kolektor ale one też różnie pracują. Jak widać wyżej jest nowy soft i od tego trzeba zacząć. Dla poprawy waszego komfortu rozważyłbym wykonanie sofru i jakiegoś tunera. Wiem, że to wpłynie na gwarancję ale coś za coś.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 21 maja 2019, 12:47

chlorek napisał(a):Wydaję mi się, że słaby dół jest związany z nową normą i skomplikowanym katalizaotrem. Nie wiem czy w 1.5 jest posrany kolektor ale one też różnie pracują. Jak widać wyżej jest nowy soft i od tego trzeba zacząć. Dla poprawy waszego komfortu rozważyłbym wykonanie sofru i jakiegoś tunera. Wiem, że to wpłynie na gwarancję ale coś za coś.


Ale nowy soft podobno jest tylko do wersji DADA 1.5TSi 150KM i tylko w Skodzie, w Seacie nic jeszcze nie mówią.

Ea211 1.5 TSi to dwa różne silniki:
DADA 150KM standard TSi i DACA 130KM nowa technologia:
DADA jest następcą udanego silnika EA211 1.4TSi 150KM, który wcześniej zastąpił wadliwą jednostkę EA111 1.4TSi.
DACA 1.5TSi evo 130KM to całkiem nowy silnik pracujący w cyklu Millera z Dwumasem i VTG i dzięki temu te silniki nie mają słabego dołu, a wręcz przeciwnie zbierają die żwawo już od 1300rpm, problem ze słabym "dołem" występuje w DADA 150KM ponieważ ma zwykłe Turbo i pracuje w cyklu Otto.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez czechu77 » 21 maja 2019, 20:52

No to u mnie coś się nie sprawdza, bo mam wersje 130KM i dół jest słabiutki, a max. moment osiągany przy 1300obr/min. to chyba tylko na 6-biegu. Sprawdź u siebie - na rozgrzanym silniku wrzuć II bieg, tak żeby był 1000obr/min., but w podłogę i sprawdź od jakich obrotów auto zaczyna dobrze ciągnąć. U mnie na pewno nie jest to 1300 ani nawet 1800obr/min. bo soft się zastanawia czy już dać więcej wachy wtryskom czy jeszcze nie bo będzie nieekologicznie... na wysokim biegu moment wcześniej łapie ale to dlatego, że ma na to czas, bo przyrost obrotów trwa znacznie dłużej.
Zgadzam się z kolegą Chlorkiem, że remapa u kumatego tunera rozwiązała by problem ale raz, że jeszcze nie widziałem takiej nigdzie do 1.5tsi 130KM, a dwa to trochę szkoda tracić gwarancję w samochodzie który ma kilka miesięcy.
Co do nowego softu, to z tego co pamiętam, zgłaszając problem w ASO przy wymianie oleju w lutym br. oświadczyli, że Vw pracuje nad nim i że będzie dostępny jakoś do wakacji. Na pytanie, czy zostanę wezwany na upgarade opiekun powiedział, że nie.... wgrają przy okazji następnego serwisu. Z tym trochę lipa, biorąc pod uwagę, że w moim przypadku problem jest nieco uciążliwy.

PS. Moja żona jeździ mercem W203 1.8 kompresor 143KM. Pomimo, że samochód z 2004r. to tam różnica w reakcji na gaz jest kolosalna. Przy zimnym silniku auto ciągnie od najniższych obrotów bez żadnych zająknięć, no ale raz że kompresor, dwa że motor niewykastrowany jeszcze pseudo ekologią
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 21 maja 2019, 22:44

Dzisiaj wszedłem w ukryte menu infotainment i tam w jednej z zakładek pojawia mi się Aktualizacja oprogramowania głównej jedostki sterującej, ale nie wiem czy chodzi o upgrade ECU czy może upgrade Soft Infotainment?
Jak dobrze zapamiętałem to obecny Soft to 0512
A aktualizacja 0512-1 , napewno nowy soft jest z
- 1.

To normalne w każdym aucie, że... jak będziesz poza dolnym zakresem min RPM od którego auto ciągnie np tak jak piszesz przy 1000rpm na 2biegu i dasz gwałtownie w gaz do dechy to zamulisz silnik benzynowy. A może w naszych 130KM DACA tak sobie podejrzewam, że może celowo soft blokuje moc na zimnym silniku.
W instrukcji do auta masz napisane:

"Dopóki silnik nie osiągnie swojej tem-
peratury roboczej, należy unikać wyso-
kich prędkości obrotowych, nagłego
zwiększania obrotów oraz gwałtownych
przyspieszeń."

Testowałem przyspieszanie oraz różne opcje zmiany biegów. Tak powyżej 1300rpm nawet na zimnym jedzie bardzo żwawo ... Ale gaz wciskam szybko ale płynnie. Bo jak wcisnę gwałtownie w 0.5sek do końca też mam efekt jakby go zamuliło.

Jak chcesz dać gaz do dechy i żeby to czuć to powinieneś rozpedzić auto na 1b min do 3500rpm i zmiana na 2b i gaz w podłogę, a najlepiej się zbiera jak na 1b rozpędzisz do ponad 5000rpm i zmiana na bieg wyżej.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez chlorek » 22 maja 2019, 07:10

Panowie to jest tylko 1.5 i nie oczekujcie, że będzie latać od samego dołu. VW już dawno zaczął ograniczać dół. Zapewne jest to spowodowane jak wcześniej pisałem i głupie normy spalin.
Chcecie lepszy dół to trzeba zrobić softa i tu nic innego nie wymyślicie.
Co do szarpania atakować ASO aby poprawili to mapą.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Eleonor » 22 maja 2019, 10:32

Kanisz napisał(a):
....w Seacie nic jeszcze nie mówią......


Podobno już mówią :
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 200#p15143
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Eleonor
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 1 kwietnia 2016, 13:34
Region: wielkopolskie
Auto: Ateca FR 2020 DSG
Silnik: DADA 1.5

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 5 czerwca 2019, 21:00

sql napisał(a):Sprawdziłem u siebie i jest tak:
Na wstecznym hamowanie jest aktywne, ale można wyłączyć, przy jeździe do przodu (z czujnikami parkowania, a więc powoli) odwrotnie - hamowanie jest wyłączone, ale można wyłączyć.
Włączenie/wyłączenie nie jest pamiętane - przy kolejnym uruchomieniu czujników parkowania wraca "standard".
Nie grzebałem tylko w ustawieniach samochodu, czy można to zmienić - mówię tylko o wciskaniu ikonki (A).


Sprawdziłem funkcję hamowania przy manewrowaniu i:

Działa zawsze do przodu kiedy najpierw wbiję wsteczny, a następnie do przodu i do póki nie przekroczę 10km/h załącza sie na cały ekran Kontroluj drogę i aktywna literka (A) Auto jest zatrzymywane i jak nie zdążymy wcisnąć sprzęgła to gaśnie, oraz po wciśnięciu sprzęgła odpala.
Testy na parkingu, na krawężniku ustawiono kartony. Podjeżdżałem pod karton, zatrzymanie wbicie wstecznego i następnie jedynka i powoli do przodu. Kiedy 3czujniki z przodu zaczynają świecić na czerwono i piszczeć słychać takie trzeszczenie w hamulcach i auto staje Zawsze!
Natomiast jadąc i zbliżając sie do przeszkody nawet jak wyhamuję poniżej 10km/h i wbiję 1b oraz załączy się taki mały ekran Kontroluj drogę literka (A) jest przekreślona i wtedy nie działa hamowanie.
Więc auto rozpoznaje manewrowanie jak rozpoczniemy manewr od wbicia wstecznego i dopiero do przodu...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Tomektr » 6 czerwca 2019, 06:05

Kanisz nie do końca tak jest. Ja wczoraj wieżdzałem na działkę to nie miałem włączonego ekranu parkowania i nie wrzucałem przed tym wstecznego i jak pies mi przebiegł przed zderzakem to zahamował sam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 czerwca 2019, 08:06

Tomektr napisał(a):Kanisz nie do końca tak jest. Ja wczoraj wieżdzałem na działkę to nie miałem włączonego ekranu parkowania i nie wrzucałem przed tym wstecznego i jak pies mi przebiegł przed zderzakem to zahamował sam


Kolego zawsze tak jest jeśli chodzi o funkcję hamowania podczas manewrowania testowałem, możesz sprawdzić, natomiast Tobie zadziałało awaryjne hamowanie dlatego, że masz pewnie ten radar z przodu, który wykorzystuje ACC, wtedy działa tylko kiedy wykryje ruch przed autem.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Tomektr » 6 czerwca 2019, 09:20

nie mam ACC
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 czerwca 2019, 11:24

Czy masz ten radar z przodu czy nie?... Może masz jakieś lepsze wyposażenie, lub dodatkowe funkcje...?
... Niewykluczone, że w innych sytuacjach nawet w autach bez Radaru z przodu też działa jakieś awaryjne hamowanie, natomiast ja przetestowałem to na parkingu zwracając uwagę na to czy gaśnie ikona (A) i zawsze przy wbiciu najpierw wstecznego a następnie do przodu i nie przekraczając 10km/h zadziałało hamowanie podczas manewrowania.
Natomiast kiedy jadę tylko do przodu ale wolno nawet poniżej 10km/h i próbuję zaparkować to litera (A) jest przekreślona, dopiero jak zatrzymam auto mogę ją aktywować i ponownie ruszyć...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 6 czerwca 2019, 11:59

Cóż ja mam FR ST z czujnikami parkowania i kamerą tylną, również dwa razy zdarzyło mi się że samochód zatrzymał się sam, ostatnio dwa tygodnie temu cofając miałem na drodze bardzo wysoką i gęstą trawę gościu przed garażem nic nie robi... no i samochód sam się zatrzymał przed tą trawą sygnalizująca awaryjne hamowanie przed przeszkodą, silnik zgasł, wciśnięcie sprzęgła i wbicie jedynki silnik sam odpalił...
Spróbujcie włączyć tylne światło przeciwmgielne gdy nie ma gęstej mgły to zaraz na desce pojawia się komunikat aby wyłączyć tylne światło przeciwmgielne...
Ale te dwa systemy nie mają nic wspólnego z szarpaniem na jedynce...
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 482
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 czerwca 2019, 13:54

Tak wiem.
Z mojej strony było tylko wyjaśnienie poparte testami, że funkcja hamowania przy manewrowaniu zawsze działa, również przy jeździe do przodu, ale kiedy przy manewrowaniu wrzucimy wsteczny i dopiero do przodu i nie szybciej niż 10km/h, lub po zatrzymaniu i ręcznym aktywowaniu ikony (A) obok informacji Kontroluj drogę.

Co do szarpania na 1b to niby VAG, ma jakiś nowy soft TPi ale tylko do silników DADA tj 150KM i tu też jest tak, że w jednych serwisach coś o tym wiedzą a w innych nie. Jeszcze lepsze jest, że niektórym zmienili soft i nie widzą różnicy jeszcze inni znowu twierdzą, że pomogło tylko z gaśnięciem przy ruszaniu, a są tacy, że piszą, że byli, żeby im zmienili i nie zmienili bo podobno już mieli tę wersję TPi...

Ja nie zauważam tych wad w moim DACA 130KM
Ale niektórzy piszą, że też występuje.
Wygląda, że nie we wszystkich DACA 130KM jest ten problem, ponieważ dużo jeździ nowych aut i nieliczni piszą o problemie. Dlatego Ci, którzy mają jakieś problemy z nowymi autami powinni regularnie zgłaszać do ASO i nagłaśniać sprawę...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez LeooNidass » 6 czerwca 2019, 21:53

Problemy z ruszaniem, czy zmienianiem biegów nie dotyczą tylko grupy VAG, rok temu za sprawą Zachar Off, mogliśmy dowiedzieć się o problemach właścicieli aut Honda model Type-R, w których haczyły biegi 1 i 2, oraz brak osłony termicznej w okolicy skrzyni doprowadzał do kompletnej destrukcji mechanizmu skrzyni zobaczcie film o ile go nie usuną
https://youtu.be/7PvPiBUONcg
Zobacz Profil
LeooNidass
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5 maja 2019, 19:04
Region: łódzkie
Auto: SEAT LEON ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez leshnikov » 7 czerwca 2019, 08:36

A wie ktoś jakie są różnice „sprzętowe” między 130, a 150?

Mam 130, faktycznie 2 razy zgasiłem go na zimnym, ale zwalam to na przyzwyczajanie do nowego auta. Na jedynce szarpie, ale w granicach rozsądku, podobnie szarpała moja poprzednia Fabia 1.2. Raczej zwalam to na charakterystykę pierwszego biegu :D

Sprzedawca mi mówił, ze różnią się tylko softem. Ciężko to potwierdzić, bo nikt jeszcze za bardzo nie chipował tych silników...
Zobacz Profil
leshnikov
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 23:16
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 7 czerwca 2019, 12:16

"sprzętowe" - chodzi o wyposażenie, czy różnice techniczne silników,
bo np ze sprzętu pod maską:
130KM ma turbo VTG, a 150KM ma zwykłe turbo z zaworem Wastegate
...wyposażenie w kabinie chyba mogą mieć podobne.../?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez leshnikov » 7 czerwca 2019, 14:41

Chodzi mi o wszystkie różnice pod maską inne niż soft- pod kątem ewentualnych chipów w przyszłości
Zobacz Profil
leshnikov
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 23:16
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez miroA3 » 7 czerwca 2019, 15:42

różnic jest więcej,

np inna głowica cylindrów z pokrywą rozrzadu, inne tłoki z pierscieniami, zawor ssacy i wydechwy

sam rozrzad i pompa oleju ta sama

Kanisz napisał(a):a 150KM ma zwykłe turbo z zaworem Wastegate


wg VIN auta z DADA 150PS turbina jest VTG :

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez leshnikov » 7 czerwca 2019, 16:43

To też są podstawy do tego dlaczego przy 130 koniach nie ma szarpań i gaszenia skoro tyle części i soft są inne...

Ale na rozsądnego chipa powyżej 150-160 koni tez nie ma co liczyć :(
Zobacz Profil
leshnikov
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 23:16
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez GoodMan » 7 czerwca 2019, 17:14

Na innych forach piszą, że VTG jest tylko w DACA 130KM.
Zobacz Profil
GoodMan
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 maja 2019, 18:38
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon ST TSi 1.5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 7 czerwca 2019, 17:48

Tak Kolego Goodman,
Taką też odp. Otrzymałem od Kolegów z Klubu Ateca:
Felix pisze: ↑ Dla zainsteresowanych (Kanisz?), pod poniższym linkiem można znaleźć artykuł o 1.5 TSI wyjaśniąjcy wiele kwestii technicznych, napisany m.in. przez pana, który jest obecnie głównym inżynierem VW (Dr. Demmelbauer-Ebner) i jak rozumiem brał udział w pracach nad silnikiem:
https://www.springerprofessional.de/the ... n/12009338
Wymagana rejestracja.
Ogólnie potwierdza się, że:
1. Wersja 130KM ma turbinę o zmiennej geometrii, a wersja 150KM ma zwykłą turbinę z "wastegate". Różnica wynika m.in. z temperatury spalin (880 stopni w 130KM, ponad 1000 stopni w 150KM).
2. Wersja 130KM pracuje w cyklu Millera (nie Budacka! - w tym cyklu pracuje 2.0 TSI 190KM, Gen3B, B jak Budack), a 150KM pracuje w zwykłym cyklu Otto. W wersji 130KM nie ma zmiany cyklu z Millera na Otta pod obciążeniem. To rozwiązanie występuje tylko w 2.0 z prostego powodu - zmiana cyklu pracy realizowana jest przez mechanizm podobny do tego, którego używa ACT. Skoro w 1.5 jest ACT, to nie ma już miejsca na mechanizm odpowiedzialny za zmianę cyklu pracy.
Generalnie wygląda to tak, jakby silnik został opracowany dla wersji 130KM, a potem trochę go przerobiono (zwykła turbina, niższy stopień sprężania, APS) i na siłę zrobiono wersję 150KM. Szczerze mówiąc patrząc na różnicę w stopniu sprężania, wydłużenie skoku tłoka (a tym samym zwiększenie pojemności z 1.4 do 1.5) było kompletnie niepotrzebne dla wersji 150KM w obecnym kształcie.
Ciekawostka - w procesie produkcji wałków rozrządu mierzone są wszystkie odchylenia od normy dla krzywek i informacja taka jest nanoszona w postaci kodu na głowicę, po czym jest wprowadzana do ECU dla danego silnika i na podstawie tej informacji ECU koryguje ustawienie wałków za pomocą siłowników hydraulicznych. Przynajmniej taką informację można wyczytać w artykule. Być może ten mechanizm szwankuje i powoduje część znanych nam problemów? To by mogło wyjaśniać różnice między egzemplarzami silników


Różnic jest więcej..., ale te ważniejsze to te w/w
Oraz te przedstawione przez Kolegę z Klubu Karoq
c#Hunter pisze:
Kanisz, nie łatwo jest znaleźć te informacje ale w skrócie specjalnie dla ciebie jeszcze raz różnice:

1) Wersja 96KW pracuje w cyklu Millera i w skutek tego ma stopień sprężania 12,5:1. Wersja 110KW pracuje w cyklu Otta i ma stopień sprężania 10,5:1 (tak jak zwykłe EA211)
2) Wersja 96KW ma sprężarkę o zmiennej geometri. Wersja 110KW ma standardową o stałej geometrii(taką samą jak 1.4TSI 110KW)
3) Wersja 96KW ma niższą temperaturę spalin 880stopni vs 1050stopni w wersji 110KW. Z tego powodu wersja 110KW ma zawory wypełnione sodem i napyloną powłokę ceramiczną na cylindry.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez miroA3 » 7 czerwca 2019, 18:12

czyli ETKA się myli, jest błąd , podając po numerze nadwozia dla konkretnego auta jak pokazalem z silnikiem DADA 150 turbine z VTG
jesli katalog czesci producenta podaje zle, no to nie mam pytan..

doszukiwalbym sie raczej innej przyczyny

silniki DADA 150PS mial na poczatku produkcji turbine " zwykla ", ta miala juz kilku " nastepcow i obecnie produkowana dla tego silnika z koncowka K, to niewatpliwie VTG, co pokazalem na screenach wyzej

na przykladzie a3 DADA my 2019 :

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 7 czerwca 2019, 18:28

Możesz sprawdzić silnik Dada 150KM dla Ateca lub Karoq, bo może w mniejszych autach dali VTG, a w Suvach zwykłą/?

Też tak myślałem jak Ty piszesz bo tak nawet pisali w materiałach marketingowych z 2016 ale wydałem się w dyskusję i otrzymałem taką odp. :
Kraq pisze:
W materiałach prasowych z 2016 roku czytamy:
"Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1".
Silnik 110kW (150KM) ma kompresję 10.5. Czyli...
"Turbocharger with electrically actuated variable turbine geometry (VTG)"
W silniku 110kW występuje "turbodziura" w dolnym zakresie obrotów, co świadczy o braku turbiny VTG. Silnik 110kW ma zwykłą turbinę. To akurat każdy może sam sprawdzić.
Dlaczego występują problemy w silniku 110kW na niskich obrotach, czyli szarpanie czy flatspot (nagła utrata mocy). Ano dlatego, że według mnie brakuje tych dwóch "wyjętych" elementów. A sam soft raczej ich nie zastąpi.
Czy można jeździć bez szarpania? Pewnie można. Tylko, czy to zjawisko nie skróci życia silnika i podzespołów?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez miroA3 » 7 czerwca 2019, 18:35

daj mi VIN takiego auta to obadamy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 7 czerwca 2019, 18:40

Spróbuję poprosić Kolegów o ten nr i jak dostanę podeślę na PW
Dlaczego na grafice, którą podesłałeś nr części z literą M nic nie pisze o VTG, dopiero na wygaszonej części z nr z literą N pisze.... dla VTG,?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez GoodMan » 7 czerwca 2019, 18:50

Panowie to może taki VIN
VSSZZZ5FZK6546432

Seat Ateca Xcellence 1.5 TSI 150 KM DSG Demo

https://portal.lellek.pl/lel/komis/auto ... ml?grupa=1
Zobacz Profil
GoodMan
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 maja 2019, 18:38
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon ST TSi 1.5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez miroA3 » 7 czerwca 2019, 18:50

na tłusto podane sa numery czesci dla konkretnego numeru nadwozia ( po VIN ) po to zeby sprzedac to co nalezy,

dlatego wyzje pokazywalem leona do ktorego jak widac przychodzi z koncowka K , jest to aktualnie produkowana czesc do tego nadwozia, a niekoniecznie taka z jaka to auto wyjechalo z fabryki

dlatego nizej pokazalem na przykladzie a3 8V gdzie przychodzi H, i taką typuje do sprzedazy, ale ze juz nie jest produkowana, to jej nastepca aktualnie produkowanym do tego numeru nadwozia jest z koncowka K, ktora jak podają jest VTG


ta o ktora pytasz N jest dla silnika 130PS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 7 czerwca 2019, 19:49

I jak udało się coś sprawdzić po tym VINie od Kolegi wyżej czy mam pytać o inny?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez miroA3 » 7 czerwca 2019, 20:54

GoodMan napisał(a):VSSZZZ5FZK6546432

Seat Ateca Xcellence 1.5 TSI 150 KM DSG Demo


Obrazek

to samo turbo aktualnie, z koncowka K :

Obrazek

jak powtorze jeszcze raz to co wyzej, turbo to widnieje jako VTG , dla mnie to tez jest dziwne, moze faktycznie jest błąd w opisie:

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez mczelny2401 » 7 czerwca 2019, 21:02

To ja troszke dodam że 2.0 tsi 190 dsg też czasem szarpie na zimnym :wink:

-- 7 czerwca 2019, 21:02 --

Ale to takie pierwsze 30 s pracy silnika
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez miroA3 » 8 czerwca 2019, 10:03

wracajac jeszcze do tych turbin w 1.5
z innego zródła, producent podaje to samo, nie ma watpliwosci ze tak 1.5 150 jak 1.5 130 i 1.5 130 CNG, wszystkie mają turbinę z VTG

patrzac na opisy, na kody PR itd itp, wszedzie sa turbiny z VTG

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez piorun » 11 czerwca 2019, 08:12

Na codzień jeżdżę 1.4 125KM jednak ostatnio żona zgłosiła zapotrzebowanie na kombi, także pojeździłem nieco 1.5 130KM. I tak jeźdźąc kilka dni pod rząd nową wersją zaczynam niestety czuć wady tego silnika, dłuższa jazda w korku to zdecydowana męczarnia ze względu na przysłowiowe kangurowanie czy też poszarpywanie. Przy ruszaniu trzeba zdecydowanie mocniej wcisnąć pedał gazu, inaczej albo "grają zawory", albo auto się przydusza. O ile pierwszego dnia myślałem, iż to kwestia przestawienia się na nowe auto tak po tygodniu widzę jednak, iż ten typ po prostu tak ma.
No i silnik 1.5 jest zdecydowanie głośniejszy niż 1.4 - pytanie na ile to kwestia nowego oleju 0W20 którym jest zalany? Gadałem w ASO na temat zmiany oliwy na 5W30 ale są mocno niechętni do tego, mają ostre wytyczne, żeby silniki spełniające normą 6d zalewać tylko i wyłącznie 0W20 a coraz bardziej odechciewa mi się z nimi kopać.
Zaraz dobijam do 15kkm, ale niestety zaczynam się skłaniać do odpuszczenia dodatkowej wymiany oleju. Boję się, że jeżeli przywiozę swój olej (ASO nie robi z tym rzadnych problemów byle spełniał normę 508.00 dla 1.5) a potem zaczną się jaja z silnikiem to zadziała spychologia, iż to jednak wina oleju i ciągaj się potem po sądach, powołuj rzeczoznawców, rób badania oleju, itp. Dodatkowa wymiana samego oleju w ASO to jakiś kosmos, powiedzieli 600-700pln. To już chyba lepiej olać temat, wymienać olej co 30kkm i auto sprzedać po 5 latach jak tylko minie gwarancja... Kupując w 2016 1.4 125KM byłem pewny silnika, do dziś żadnych problemów a 100kkm już nastukane. Szczerze mówiać kupując w 2018 1.5 130KM również byłem pewien silnika, gdyż to przecież jedynie rozwinięcie starej sprawdzonej wersji...
Dla pocieszenia dodam, iż przeglądając fora różnych marek wszędzie widać podobne problemy z nowymi autami spełniającymi normy EURO 6d, problemy te nie ominęły nawet silników wolnossących...
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez leshnikov » 13 czerwca 2019, 11:52

wady tego silnika, dłuższa jazda w korku to zdecydowana męczarnia ze względu na przysłowiowe kangurowanie czy też poszarpywanie. Przy ruszaniu trzeba zdecydowanie mocniej wcisnąć pedał gazu, inaczej albo "grają zawory", albo auto się przydusza. O ile pierwszego dnia myślałem, iż to kwestia przestawienia się na nowe auto tak po tygodniu widzę jednak, iż ten typ po prostu tak ma.


Albo dostałem jakiś udany wypust, albo nie rozumiem narzekań na ten silnik. Mógłby trochę mniej palić, ale i tak w mieście, przy dynamicznej jeździe bierze mi ok. 2 litry więcej niż Fabia 1.2 60 koni :D Jeżdżę z wyłączonym start-stopem.

Ilość gazu którą trzeba dać żeby optymalnie ruszyć... to właśnie nie jest przyzywczajenie się do auta? :D Nic mi nie szarpie.
Zobacz Profil
leshnikov
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 23:16
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez piorun » 14 czerwca 2019, 17:13

Żeby atrakcji było jeszcze więcej to dziś auto nagle zapikało i wywaliło na czerwono komunkat o za wysokim ciśnieniu oleju... Po restarcie póki co spokój, w statusie samochodu brak wpisów. Zdarzyło się komuś coś podobnego w 1.5TSI 130KM?
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez leshnikov » 19 czerwca 2019, 19:18

Z ciekawostek- byłem dzisiaj na wymianie oleju po 2000 kilometrów i zapytałem o nowy soft do silnika. Mają tabelkę- model auta, wersja 1.5 i stan oprogramowania. Z połowa konfiguracji ma już dostępny nowy soft, dla Leona 130 jest jeszcze „w przygotowaniu”.
Zobacz Profil
leshnikov
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 23:16
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez tomek176 » 8 lipca 2019, 13:58

Na obcych forach powiązanych z VAG wyczytałem, że zmiana softu jednym pomaga innym nie pomaga. Kupiłem auto 2 tyg. temu. Początkowo myślałem, że do wina przesiadki z DSG7 na manual, ale widać nie do końca. ASO Poznań zna temat, ale za rozwiązaniem czekają.
Zobacz Profil
tomek176
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 4 marca 2019, 16:26
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1.5 TSI ST FR
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 9 lipca 2019, 07:03

po krótkiej przerwie spowodowanej organizacją ślubu, zawitałem sprawdzić co w trawie piszczy, ale jak widać nic. Dzwoniłem też kila razy do serwisu, ostatni raz tydzień temu i ... nic - "producent dalej przygotowuje oprogramowanie".
Podczas normalnej jazdy nauczyłem się operować gazem i sprzęgłem - ale na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu - nie da się okiełznać Leona.
Plus cały czas falowania silnika - po chwilowym ostudzeniu auta i ponownym uruchomieniu.
Słabe generalnie to jest - mają ludzi w dupie - Q2 z tego co mi wiadomo się skończyło, a rozwiązania brak - a przyjemność z jazdy autem też wątpliwa.
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez kubaa » 27 lipca 2019, 07:39

Przez dwa dni jeździłem zastępczym tiguanem 1.5 tsi 150KM w manualny i nie było żadnych z objawów które opisujecie. Myślę że może to być coś innego niż błąd w oprogramowaniu, chyba że są różne wersje softu.
Zobacz Profil
kubaa
Stella +
Stella +
 
Posty: 62
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 20:40
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez czechu77 » 28 lipca 2019, 21:10

Z
kubaa napisał(a):Przez dwa dni jeździłem zastępczym tiguanem 1.5 tsi 150KM w manualny i nie było żadnych z objawów które opisujecie. Myślę że może to być coś innego niż błąd w oprogramowaniu, chyba że są różne wersje softu.


Z całym szacunkiem kolego ale jesteś kolejną osobą na forum, która próbuje mi i innym wkur__nym użytkownikom wmówić, że jest wszystko ok. , a my nie umiemy jeździć. Problem niezaprzeczalnie występuję, a że nie we wszystkich samochodach to inna sprawa. Traf chciał, że był u mnie znajomy tiguanem z takim samym silnikiem jak ty jeździłeś. Również twierdził, że nie ma żadnego problemu z silnikiem. Po pożegnaniu, zanim odjechał, silnik mu dwa razy zgasł przy ruszaniu.....

U mnie jest problem, mniejszy niż w zimę ale wyraźnie wyczuwalny. Nawet na rozgrzanym silniku przy niskich obrotach auto "zastanawia się, czy przyspieszać" i robi to niezbyt płynnie. Jazda po mieście z tym silnikiem jest po prostu dla mnie nie przyjemna. Sytuacja zmienia się daimetralnie na trasie/autostradzie - auto jedzie fajnie i opony się jakoś wyciszają. W najwięsze upały jakie były pare tygodni temu auto z dołu w ogóle nie chciało jechać. OBD11 po podpięciu wypluł błąd "poor fuel quality". Co ciekawe zawsze tankuję na tej samej stacji, problem wyskoczył w połowie baku i zniknął na tym samym baku po kilku dniach..
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez kubaa » 28 lipca 2019, 21:39

A czy ja, gdzieś napisałem, że jest z tym silnikiem wszystko ok. Stwierdziłem tylko że w egzemplarzu którym jeździłem nie było tego problemu. Myślę, że jeżeli byłby to problem z oprogramowaniem, to każde auto szarpało by przy ruszania, być może trzeba szukać gdzie indziej. Podejrzewam że w vw wiedzą co jest nie tak i dlatego narazie nie można zamówić auta z tym silnikiem.
Zobacz Profil
kubaa
Stella +
Stella +
 
Posty: 62
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 20:40
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marcinch » 29 lipca 2019, 14:27

Zobacz Profil
marcinch
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 20 stycznia 2019, 20:25
Region: zagranica
Auto: LEON ST FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 30 lipca 2019, 07:16

Strasznie ten temat mnie irytuje, wszystko rozumiem, przy produkcji może zdarzyć się wszystko, można wyprodukować coś co nie do końca będzie spełniało oczekiwania klienta, można zrobić bubla – mniejszego lub większego – wszystko jest normalne, ale zachowanie producentów jest niezrozumiałe, nóż w kieszenie mi się otwiera, szczególnie jak czytam:

Cytat z artykułu: „[…]Volkswagen rozkłada ręce – niektórzy dealerzy twierdzą wręcz, że z informacji uzyskanych od centrali wynika, iż „ten typ tak ma”. […]

Staram się to przerzucić na inny produkt, który mogę kupić, np. na smartfona – kupuje smartfona, daje 4 tysiaki – po tygodniu się okazuje, że psuje się wyświetlacz i nie mam miliona kolorów tylko 256, idę zareklamować telefon na gwarancje, a producent mówi, że faktycznie problem istnieje, ale na chwilę obecną nie potrafi go rozwiązać, no ale przecież telefon spełnia swoje funkcje, czyli pisze smsy i dzwoni, a kolorowy wyświetlacz to tylko komfort.

No i tak samo jest w tym przypadku – tyle, że dotyczy to auta i cena jest inna – min. 80 tyś– jest problem, problem zidentyfikowany, nikt nie potrafi go rozwiązać, użytkownik musi czekać ( pytanie czy kiedykolwiek się doczeka? ), no, ale przecież auto spełnia swoją funkcję – auto jeździ, a to, że szarpie to tylko komfort…

Tylko to nie do końca tylko komfort, ale również bezpieczeństwo – szczególnie przy płynnym włączaniu się do ruchu.

Powinni zabrać te auta, postawić sobie na parkingu i niech czekają na rozwiązanie problemu, a użytkownik powinien dostać auto zastępcze do momentu naprawy – ale to tylko marzenia ściętej głowy.

Szkoda, bo silnik sam w sobie nie jest zły – jak już się nim ruszy i jedzie w trasie to jest naprawdę dynamiczny, a przy tym jest bardzo ekonomiczny – teraz na przebiegu długookresowym mam spalanie na poziomie 5,7 litra na 100 km. W trasie przy spokojnej, niedzielnej jeździe można spokojnie zejść poniżej 5 litrów na setkę. A to przecież tylko benzynka.

Pozazdrościć tylko użytkownikom, którzy nie trafili na felerne modele, bo powinni mieć radość z jazdy, a i z nadzieją czekać, że w końcu coś się zmieni i Ci co teraz są nie zadowoleni doczekają się rozwiązania problemu i za chwilę będą ponownie zadowoleni z zakupu nowego auta i będą czerpać przyjemność z jazdy.

Pozdrawiam

PS. Wczoraj ponownie kontaktowałem się z delerem – „aktualizacja w opracowaniu
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Zimnywiatr i 1 gość