Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez DzieX » 29 września 2018, 14:09

Miałem ważniejsze rzeczy do zrobienia przy aucie, bo stoi 200km ode mnie i trzeba priorytetyzować. A tak się składa, że ważniejsze było uruchomienie DSG, Haldexa i silnika ;)

Jeszcze spojrzałem jak to u Ciebie wygląda i Ty chyba wstydu nie masz :D Osłony parę cm większe od tarczy - nie wygląda to.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez CB_Aras » 29 września 2018, 18:24

Żeby je zakryć musiałbym dać tarcze min. 33-34 cm średnicy :mrgreen:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez misios1410 » 10 października 2018, 20:25

CB_Aras napisał(a):Żeby je zakryć musiałbym dać tarcze min. 33-34 cm średnicy :mrgreen:


Odonośnie zestawu 280mm co mi dokladnie potrzebne ? przeczytalem temat i sie po prostu zgubilem .. rzoumiem że zaciski z t5 ale czy ori jarzma t5 pasują w miejsce jarzma ori leona ? jak bardzo trzeba przerabiać przewody hamulcowe ? tak mogłem napisać na priv ale po co skoro jestem pewny ze jest sporo innych osób którym twoja odpowiedz by się przydała
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
misios1410
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 21:45
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez Martinus1985 » 10 października 2018, 22:09

Wszystko jest opisane. Podane jak na tacy.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez zumba » 13 października 2018, 17:32

Czy śruba na piaście koła w 1m1 to 30 12to kątna ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zumba
Signo
Signo
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 16:15
Auto: Leon I

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez BartekTDi » 14 października 2018, 09:39

zumba, tak
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
BartekTDi
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, 19:43
Lokalizacja: Skomielna Biała
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: BDE 2.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez MateuszFH » 16 października 2018, 18:38

Panowie, może zadam głupie pytanie, ale mając na przodzie 280/288, to mogę cały przód przełożyć na tył, a na przód wsadzić po prostu oryginał od cupry?
Lepiej mieć Leona na dworze, niż passata w garażu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MateuszFH
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 21 stycznia 2015, 19:36
Lokalizacja: PSR
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez CB_Aras » 16 października 2018, 19:02

Temat ma zaledwie 3 strony, a nie 20, czy tak ciężko poczytać?

Na poprzedniej stronie przeczytaj mój post..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez Leon_TS_ARL » 16 października 2018, 19:54

MateuszFH napisał(a):Panowie, może zadam głupie pytanie, ale mając na przodzie 280/288, to mogę cały przód przełożyć na tył, a na przód wsadzić po prostu oryginał od cupry?


Przednie zaciski mają inną konstrukcję. Nie maja możliwości ręcznego. 280 maja jarzmo zintegrowane ze zwrotnicą.

Jeśli pytasz o tarcze to było na poprzedniej stronie ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez thedoctor » 16 lutego 2019, 11:55

Sorry, że trochę odgrzewam kotleta, ale wciąż nie daje mi spokoju nie rozwiązany do końca swap na 288/25. Na alledrogo znajduje się zestaw do przeróbki na taki właśnie setup https://allegro.pl/oferta/swap-big-brake-kit-na-tyl-256-na-288-ibiza-golf-7842344957. Czy po zdjęciu jesteście w stanie potwierdzić, że widoczny tam zacisk i jarzmo jest z T5? Bo widać, że klocek nie bierze tarczy na całej wysokości.. Jeżeli to nie jest zacisk i jarzmo z T5, to z czego? Jak poradzili sobie z nadmiarem 3mm grubości tarczy?
Zobacz Profil
thedoctor
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 lutego 2017, 10:06
Lokalizacja: PP
Region: wielkopolskie
Auto: Toledo 1M2
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez redwater » 17 kwietnia 2019, 11:35

CB_Aras napisał(a):nie miałem porównania jak hamuje auto na 256 tył, bo przesiadłem się z 232 na 280, za to miałem dylemat czy robić pod tarcze 280/22 czy 288/25. A 312mm za duże, bo chciałem zostać przy 16 cali na zimę...

Postawiłem na 280, bo mniej zabawy ze spasowaniem wszystkiego. Jarzmo od T5 jest dla tarczy 22mm (wypadałoby przerobić jarzmo), a tarcza leon 288/312 to 25 mm grubości, poza tym 288/312 jest większe pole ścierne klocka, także stosując klocki tył od t5 musiałbyś zebrać materiał z tarczy tam gdzie klocek nie łapię i najlepiej pomalować. Z klocków też trzeba zebrać materiał po 2 mm z każdego klocka - dla tarcz 25mm.

Mogę polecić 312/280, w końcu normalnie hamuje jest duża różnica do zwalniaczy 288/232., nie nurkuje, i jakoś wygląda na feldze. :D


Czy moglbys podac numery czesci, tzn. zaciskow, jarzm, tarcz, bo sa chyba rozne w T5 ? I czy potrzebowales adapter, czy tylko jarzma.
Zobacz Profil
redwater
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 stycznia 2017, 14:19
Auto: audi
Silnik: AJQ 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez hugoboss2048 » 23 maja 2019, 14:24

Podłączę się pod pytanie powyżej: jakie jarzmo i klocki ogarną tarczę grubości 22mm i seryjny zacisk do tarczy 256mm, tak by dopasować je do tarczy 280mm na tylnej osi?

-- 23 maja 2019, 14:24 --

W ostatnim czasie ogarnąłem tylny zestaw wentylowany 280 mm w moim aucie i chciałbym się podzielić spostrzeżeniami oraz tym jakie napotkałem trudności.

Jeżdżę Leonem Cupra R więc seryjnie miałem zamontowany zestaw wentylowany 256 mm. W związku z tym, że ogólny stan hamulców oraz hamulca ręcznego pozostawiał wiele do życzenia zdecydowałem się na kompleksową naprawę i renowację całości. Zacząłem od zakupów, które rozłożyłem na kilka miesięcy, bo trochę się tego nazbierało, a były to m.in:

- adaptery do odsunięcia zacisku pod większą tarczę zakupione tutaj (http://creationsmotorsport.com/index.ph ... r0036.html)
- tarcze hamulcowe do przodu 323 mm oraz do tyłu 280 mm
- klocki hamulcowe do przodu oraz do tyłu
- zestaw przewodów hamulcowych elastycznych HEL
- lakiery odporne na wysoką temperaturę VHT - baza, kolor i bezbarwny
- zestawy naprawcze do tylnych zacisków
- naklejki z logo brembo

Na początku miałem nadzieję, że mając teoretycznie wszystko czego mi potrzeba do przeprowadzenia całej operacji szybko i sprawnie, uda się to zrobić maksymalnie w czasie schnięcia kolejnych warstw lakierów. Myliłem się. O ile przednie zaciski brembo były w stanie idealnym, o tyle tylne już w agonalnym (nie działał ręczny, gumy przeciwpyłowe były porozrywane, wszystko stało, a hamulce ledwo działały). Jakby tego było mało adaptery z w/w linku nie pasują do tej konwersji - wg mnie są one przygotowane do zmiany zestawu z tarcz niewentylowanych na wentylowane, bo zacisk nie tylko jest odsuwany do tyłu by dopasować się do większej tarczy, ale dodatkowo zmienia swoje położenie względem płaszczyzny tarczy, krótko mówiąc jarzmo mija się z tarczą i montaż jest uniemożliwiony. Jednak po dłuższych przymiarkach udało się coś z nich wyrzeźbić i z pomocą tokarza zostały dopasowane na swoje miejsce. Zaciski rozmontowałem, wypiaskowałem, poczyściłem i złożyłem na nowych częściach z zestawów naprawczych - wszystko zaczęło działać lekko. Jeśli chodzi o przednie zaciski, niespodzianką okazały się ukręcane podczas odkręcania przewody hamulcowe stalowe. Na szczęście zestaw przewodów HEL sięga aż do zacisków zatem zamontowałem je bezpośrednio do nich. Załączona śruba miała inny zwój gwintu więc musiałem dobrać odpowiednią. Z tyłu przewody HEL składają się podobnie jak oryginalne z części twardej (tutaj miedzianej) oraz elastycznej, które są połączone standardowym złączem skręcanym. Przewody pasują jak oryginał, również śruba do zacisków jest odpowiednia. Tarcza przeciwrozbryzgowa wymaga podcięcia np. dremelem tak by zmieścić przesunięte w dół jarzmo i zacisk. Korzystając z okazji pomalowałem je na czarno by były świeższe z wyglądu. Jeśli chodzi o malowanie zacisków użyłem produktów marki VHT stosując podkład na oczyszczone i wypiaskowane zaciski, następnie kolor, przykleiłem naklejki na przednie zaciski i ostatnią warstwą był lakier bezbarwny. Malowałem kilkukrotnie mokre na mokre i czekałem aż przeschnie pomiędzy kolejnymi rodzajami lakierów. Ostatecznie, gdy wszystko było już gotowe, poskładałem elementy na swoje miejsca, odpowietrzyłem i przygotowałem się na próbę. Pierwsze odpowietrzenie okazało się słabe, więc spróbowałem kolejny raz jednak nadal efekt był niezadowalający (okazało się, że był wyciek na łączeniu zacisku tylnego z przewodem hamulcowym). Po naprawie raz jeszcze odpowietrzyłem maszyną, ale nadal nie byłem zadowolony. Ostatecznie najlepiej sprawdziła się metoda na 2 osoby. Aktualnie przejechałem około 500 km na nowym zestawie i wszystko działa tak jak powinno, hamulce nadal się układają, ale biorą już coraz lepiej, ręczny po regulacji linek bierze od pierwszego ząbka.

Mam nadzieję, że mój opis będzie przydatny dla osób, które chciałyby zrobić podobną modyfikację u siebie. W razie czego chętnie pomogę i rozwieję wątpliwości gdyby takowe się pojawiły. Poniżej kilka zdjęć zrobionych podczas prac.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez Podkopnik » 23 maja 2019, 16:46

Mam pytanie do ostatniego zdjęcia. Ten klocek bierze tylko 2/3 tarczy??? Trochę to dziwnie wygląda tak jakby częściowo pracował w powietrzu .I na pewno jest mniej skuteczne niż gdyby klocek brał całą tarczę.
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez hugoboss2048 » 24 maja 2019, 09:34

Klocek przylega całą swoją powierzchnią do tarczy, ale faktycznie nie zbiera całej - zostaje około 1/5 powierzchni, na której nie pracuje. Wszystko związane z tym, że seryjny zacisk jest dostosowany do tarczy 256 mm. Szukałem też klocków, które są większe i pasowałyby do seryjnego zestawu, ale niestety nie ma takich, które by tam weszły. Pozostaje jedynie zamontowanie większego zacisku i innego jarzma by klocki pracowały na całej tarczy. Natomiast z korzyści, które zauważam to siła hamowania nieco się poprawiła względem serii oraz auto lepiej układa się do zakrętów przez większą ingerencję tyłu. Myślę, że jest to związane głównie z tym, że klocki pracują na większej średnicy tarczy niż w przypadku seryjnego zestawu, gdzie jej prędkość kątowa jest po prostu nieco mniejsza.
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez glibo » 26 maja 2019, 00:19

Podkopnik napisał(a):Mam pytanie do ostatniego zdjęcia. Ten klocek bierze tylko 2/3 tarczy??? Trochę to dziwnie wygląda tak jakby częściowo pracował w powietrzu .I na pewno jest mniej skuteczne niż gdyby klocek brał całą tarczę.

dlatego proponuje stosowac zacisk z t5 wtedy wszystko pasuje jak fabryczne
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez hugoboss2048 » 27 maja 2019, 10:25

Ok, to może faktycznie spróbuję jeszcze takiej modyfikacji, dzięki!
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez Podkopnik » 28 maja 2019, 18:09

Ja bym to zmienił. Raz że nie bardzo to wygląda a dwa że jest mniej skuteczne niż gdyby brał całością. Jak robić mody to na 100% :)
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez CB_Aras » 18 czerwca 2019, 20:16

hugoboss2048, ale wykombinowałeś.... jeszcze zacisku w tej pozycji nie widziałem - wygląda jakby odpadł 8)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez hugoboss2048 » 19 czerwca 2019, 08:37

Trochę się przesunął do dołu po montażu na adapterze, ale nie przeszkadza to jego pracy. Linka do ręcznego również wystarczyła by ja zaczepić o uchwyt. Ale fakt, wyszło to trochę nietypowo ;)
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez Seven25 » 21 czerwca 2019, 11:53

Panowie wiem, że temat o tyle, ale nie orientuje się ktoś gdzie można zamówić tarcze, ze zmienionym rozstawem od Evo10 lub kto mógłby takie tarcze nawiercic pod tarozstaw 5x100 ?
Zobacz Profil
Seven25
Sport
Sport
 
Posty: 220
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 17:34
Lokalizacja: Wola Ociecka
Auto: Cupra4
Silnik: benzyna 2.8 V6

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez glibo » 24 czerwca 2019, 20:40

atm mikoda ci powinni dorobic a jak nie to tokarz / frezer
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez Garmel » 21 grudnia 2021, 00:09

czy przy wymianie zwrotnica zacisku od asz do axr minimalna felga jaka wejdzie to 16?
Zobacz Profil
Garmel
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 02:30
Auto: Seat leon
Silnik: AXR 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez glibo » 22 marca 2022, 21:04

Garmel napisał(a):czy przy wymianie zwrotnica zacisku od asz do axr minimalna felga jaka wejdzie to 16?

przy wielkosci tarczy 288 wejdzie 15''
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości