stefdeath napisał(a):Na S nie ślizga bo masz dużo wyższe obroty. Nawet w manualu tak jest, że padająca tarcza sprzęgła zaczyna ślizgać się na najwyższych biegach gdzie masz duży moment przy stosunkowo niskich obrotach - jak dajesz dużo gazu przy niskich obrotach to obciążenia na.
Pisząc, że na S jest spokój, nie chodziło mi o to, że jest spokój dlatego, że skrzynia trzyma auto w 3-5k obrotów, tylko jest ogólnie zero poślizgu w całym zakresie obrotów na dowolnym biegu. Oczywiście zdaje sobie sprawę, z tego, ze DQ200 to gó**, ale mam też znajomych, którzy z softem 240km / 330nm jeżdzą już po 60-70k km i nie ma najmniejszych problemów, a moje sprzęgła mają zaledwie 40k km przy seryjnej mocy.
Pogadałem z kilkoma serwisami DSG, w tym Vag Bauer, Gąsiorek Serwis i dowiedziałem się ( oczywiście tylko telefoniczna diagnoza ), że bardzo prawdopodobnie pomoże tylko dobre ustawienie skrzyni komputerowo, a nie sama w sobie wymiana sprzęgieł. Powiedziano mi, ze skoro auto w E i D potrafi się ślizgnąć a w S nie, oznacza to, że ciśnienie oleju na D i E jest za małe, względem tego na S, które komputerowo po przejściu w tryb S skrzyni się podnosi. Ogólnie mój tuner podniósl mi ciśnienie oleju na sprzęgłach, ale możliwe, że za mało. Nie tylko TVS to robi, chociaż oni można powiedzieć rozpowszechnili to i byli jednymi z pierwszych, którzy w DQ200 to stosowali, ale aktualnie większość firm robiąc TCU podnosi właśnie ciśnienie oleju ( piszę to na podstawie rozmów z kilkoma tunerami przed wyborem mojego ). Oczywiście TVS coś tam jeszcze stosuje, że faktycznie działa, m.in usuwają toczenie się na 2 biegu i dojazdy do zatrzymania się na 2b.
Swap na DQ250 nie wchodzi u mnie w grę, dopóki skrzynia działa, nie widzę sensu wydawania 8-10 tys zł i jeszcze męczenia się ze sprzedażą aktualnej skrzyni. Leony 1.8 TSI są teraz warte po 50-60tys zł, montowanie do niego 1/5 wartości w postaci skrzyni jakoś mi nie pasuje. Na tę chwilę oddam auto do tunera, który powiedział, że spróbuje coś ogarnąć lepszego komputerowo, a za rok zmienię na Cuprę albo Golfa Rke i będzie spokój. Dziś np. 0 uślizgów w jakimkolwiek trybie, czy szybsza czy wolniejsza jazda, dosłownie 0. Także coś mi się namieszało i sam trzymam za siebie kciuki, żeby nic mechanicznego

Nie wiem dlaczego 2 lata temu jakoś nie zainteresowałem się tematem skrzyni DQ200 wybierając Leona, można sobie było oszczędzić problemów i pieniędzy
