rafko1 napisał(a):Powracam do starego tematu rdzy na elementach zawieszenia, śrubach, tylnej belce . Czym to pomalować?
LukaszM87 napisał(a):w moim leonie 1.4 ST (17''), końcowy tłumik zaczyna rdzewieć, czy ktoś ma podobnie?
Panowie, jeżeli razi Was korozja elementów podwozia, to przecież jest cała masa środków zaradczych.
Szczerze powiedziawszy, ja, niezależnie do tego, jakie mam plany wobec nowego samochodu, zawsze zabezpieczam elementy podwozia od razu po przyjeździe z salonu - z tym, że odbiór zawsze planuję kiedy nie pada i zamiast cieszyć się jazdą nowym nabytkiem, poświęcam całej operacji stosowną ilość czasu. Zdaję sobie sprawę, że 99.9% forumowiczów tego nie robi, ale ja lubię mieć zadbany i nieskorodowany samochód - także od spodu - zwłaszcza, że czasami zaglądam co się tam dzieje.
Tak więc jeżeli ktoś nie zadbał o odpowiednie zabezpieczenie podwozia, kiedy samochód był jeszcze suchy, czysty i nieskorodowany, to cóż... - może być ciężko, a już na pewno mało przyjemnie i efektywnie doprowadzić to do jakiegoś porządku.
O ile z farbą antykorozyjną nie ma problemu, albowiem na rynku jest tego cała masa, to w przypadku wydechu konieczne jest kupienie czegoś odpowiedniego (na tłumik końcowy i środkowy wystarczy jakiś DOBRY cynk w sprayu - taki do 600 stopni np., bądź średniej jakości farba wysokotemperaturowa), jeżeli zaś chodzi o cieplejsze strefy (katalizator i okolice), to może być konieczne zastosowanie czegoś odporniejszego "z wyższej półki" (do kupienia jest farba Thermo Tec Hi-Heat Coating 2000F - polecam (w Audi pomalowałem tym cały wydech na kolor miedziany

) ).
Osobiście jeszcze nie widziałem samochodu, w którym by nie zardzewiały niczym nie zabezpieczone (dodatkowo) elementy podwozia/zawieszenia/wydechu wykonane ze stali.
Chyba gdzieś już tu zamieszczałem to zdjęcie, ale proszę bardzo - tak wygląda pomalowane zawieszenie w Leonie 5F (od pomalowania w 2014r. od spodu nie ma żadnego śladu korozji, na wydechu również) , którym jeździ moja żona:
https://zapodaj.net/7ab603c052ed5.jpg.html