GS60577M4
lukfud napisał(a):Przy okazji: czym oprócz ceny różni się G055577M4 od GS60577M4 ?
Różni się tym, że G055577M4 został wycofany 01.09.2020, a GS60577M4 jest nadal używany(informacja z ETKA).
Od wielu lat jeżdżę różnymi autami i wiem jedno. Skoro inżynierowie/projektanci wymyślili sobie, że do silnika trzeba lać 0w20 o specyfikacji 508.00/509.00 to taki trzeba wlewać. I nie ma co kombinować. Zwłaszcza w silnikach nowej generacji gdzie spasowania części są na kosmicznie innym poziomie w stosunku do silników starszych. A co do wymiany oleju "LL" i co 30 tys. km osobiście mam zgoła odmienne zdanie od inżynierów. Zapewne taki silnik wytrzyma interwał 30 tys. Ale na ile wystarczy? 150 tys? 200tys? I przykład z życia. Kolega jakiś czas temu kupił Golfa-nówka sztuka ze sklepu. Dbał o niego i wszystkie przeglądy robił zgodnie z zaleceniami ASO-auto naprawdę zadbane. Ale w pewnym momencie chciał go sprzedać. Inny kolega znając te auto odkupił tego Golfa. I tu nieszczęście. Po pół roku i przebiegu ok. 180 tys. obróciło panewki i silnik umarł. Ponieważ remont kosztowałby majątek kupił używany silnik. I tu miał niesamowite fuksa bo znalazł rozbitego Passata-"bliźniaka" z przebiegiem 60 tys. km. Od tej pory kolega(jeden i drugi) wymieniają olej co rok i nie więcej niż 15 tys. km.