Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez michal84 » 23 listopada 2022, 13:58

Dzień dobry, najprawdopodobniej sobie sprawię i mam parę pytań do użytkowników..
Będę wdzięczny za informacje.

Chodzi o wersje poliftowe, 7 biegowe z GPF, w wersjach 5D 290KM i ST300KM 4x4
- czy w tym silniku jest podwójny system wtrysku pośredni + bezpośredni?
- czy jest mechaniczna szpera przedniej osi?
- jeśli ktoś zwrócił uwagę jakie są obroty przy jeździe drogami A i S na ostatnim biegu (120km// 140km/h)
- wydech i jego głośność - czy podróżując grzecznie autostrada jest dokuczliwy?
- norma oleju dla tego silnika to 504 czy 508?
- znane problemy z tym silnikiem?
- która tam siedzi skrzynia biegów? dq381?
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez sql » 23 listopada 2022, 14:08

Mogę o ST300 4x4, bo taką mam.
michal84 napisał(a):- czy w tym silniku jest podwójny system wtrysku pośredni + bezpośredni?

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że tu jest tylko bezpośredni jednak.

michal84 napisał(a):- czy jest mechaniczna szpera przedniej osi?

Nie, jest XDS tylko. Mechaniczna była chyba tylko w ośkach.

michal84 napisał(a):- jeśli ktoś zwrócił uwagę jakie są obroty przy jeździe drogami A i S na ostatnim biegu (120km// 140km/h)

Jakieś zaniedbywalne. Kurczę, nigdy tak nie jeżdżę, nie zwróciłem uwagi :-).

michal84 napisał(a):- wydech i jego głośność - czy podróżując grzecznie autostrada jest dokuczliwy?

absolutnie - w ogóle go nie słychać. Jest też całkiem dobrze wygłuszona - przy 160-180 można w miarę komfortowo gadać z pasażerami.

michal84 napisał(a):- norma oleju dla tego silnika to 504 czy 508?

pod maską jest naklejka 504/507

michal84 napisał(a):- znane problemy z tym silnikiem?

Mi raz uciekł płyn chłodniczy. Po ostrzejszym pałowaniu po autostradzie zaświeciła mi się kontrolka. W domu jak ostygł to dolałem. Niedługo potem byłem na przeglądzie w ASO - zgłosiłem, ponoć zbadali i nie było problemów. Nie wiem, potem już nie świeciło więcej.
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez Tomektr » 23 listopada 2022, 21:29

Mi się coś kojarzy że jest system pośredni i bezpośredni w tych silnikach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez sql » 24 listopada 2022, 09:35

No ja się gdzieś natknąłem, że one są tylko Direct Injection. Ale niech ktoś pewien się wypowie lepiej :-).
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez Yamakasi » 24 listopada 2022, 21:18

Nie jestem pewien ale chyba tylko w 2.0TSI (190KM) jest podwójny wtrysk. Nie dam się pociąć. Jakie oznaczenia mają silniki?
Był Leon 5F FR (przed lift) 1.4TSI CZCA
Jest Leon 5F FR (po lift) 2.0TSI DKZA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yamakasi
Sport
Sport
 
Posty: 314
Dołączył(a): 15 maja 2020, 19:01
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez sql » 25 listopada 2022, 10:20

U mnie CJXA.
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez KriSSo » 26 listopada 2022, 10:22

Zaloguj się na FB na grupach Cupra/R/S3/GTI itd. Tam masz kopalnię wiedzy.

Tak, siedzi DQ381, i są to silniki o kodzie DNU - nie mają niestety wtrysku pośredniego MPI, mogą zbierać nagar. MPI mają CJX, ale te zestawiane. były w Cuprze z 6-biegową DQ250 i bez GPF. Pompa wody - to znane i powtarzalne problemy w tej platformie. U jednych wycieki pojawią się po 100 kkm (jak u mnie) a rekordzista miał problem po 8 kkm. Pilnuj zatem tej wody - tzn obserwuj.

Obroty DQ381 (GOLF R/Cupra/S3) to okolice nieco powyżej 2000 rpm przy 120 km/h, 2500 rpm przy 140 km/h, 3000 rpm przy 170 km/h.
Norma olejowa dla DNU w Cyprze 5F była 504/507 (dla zmiennego okresu serwisu olejowego). Dopiero w najnowszych modelach jest 508.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

Postprzez mczelny2401 » 26 listopada 2022, 19:53

MPI można spokojnie dołożyć , gdyż silniki 2.0 ze stanów nigdy go nie posiadały :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości