Wprawdzie niewiele przy tym roboty ,ale może komuś te fotki i poradnik pomogą.
Włącznik/przekażnik świateł awaryjnych i kierunkowskazów znajduje się za przyciskiem świateł awaryjnych i jest z nim zintegrowany
Awaria tego przerywacza objawia się np: nieregularną pracą kierunkowskazów ,zmniejszeniem częstotliwości ich działania lub wręcz w pewnym momencie ich praca ustaje.Co ważne w odróżnieniu od kłopotów z manetką kierunkowskazów w przypadku padu przerywacza głupawka dotyka również awaryjnych.
Włącznik/przerywacz ma Seatowski numer
1M0 941 509 i w serwisie koszt ok.114 zł(bez robocizny).Na szczęscie idealnie pasuje włącznik od VW Golfa o numerze
1J0 953 235 J a jego cena to ok....68 zł . Wiec warto się w niego zaopatrzyć i ... do roboty
1.Wyciągamy włącznik przerywacz przez wsunięcie dwóch płaskich śrubokrętów od dołu i góry włącznika i pomału wysuwamy go - spokojnie - wychodzi bez problemów
demontaż
2.Następnie wyciągamy kostke z tyłu i zapinamy nowy włącznik.Model z VW ma inną klapkę maskującą i umieszczoną pod inym kątem więc ja demotujemy (zaczepy z boku) i zakładamy starą seatowską (nie da sie pomylić kierunku - wchodzi tylko w jedną stronę

)
nowy włącznik
Następnie wsuwamy włącznik na swoje miejsce i cieszymy się z naprawionych kierunków i z zaoszczedzonej kasy (spożytkować na browara)
Gdyby jednak awaria spotkała kogoś w trasie lub nie mógł dokupić na szybko włącznika ,a potrzeba by było mieć w miarę sprawny samochód można sie posiłkować szybką naprawą
A mianowicie na wyjętej kostce zwieramy styki 1 i 6 (kawałeczkiem drucika) i kierunkowskazy wprawdzie światłem ciągłym ale bedą działać.Zawsze lepsze to niż ich zupełny brak
Poniżej fotki zaznaczonych pinów i obejścia
kostka
obejście