tak...przy okazji,
otrzymałem fax od speca z Sachs-a:
"Sehr geehrter Herr ......,
falls Ihr Fahrzeug auf der Straße und nicht im Rennbetrieb eingesetzt wird, können wir Ihnen nur eine organische Scheibe mit Spezialbelägen anbieten Nr.881864 999964. Mit dieser Scheibe in Verbindung mit der Seriendruckplatte kann ein Drehmoment von 15-20% höheres Drehmoment übertragen werden. Mit der Sinterscheibe Nr.881864 999962 wäre es 25-30% höher (=schlechtes Anfahrverhalten). Eine Druckplatte mit dem Nenndurchmesser 220mm haben wir leider nicht.
Best regards
Claus Orth
Sachs Race Engineering"
.....czyli, jak ustaliłem z katalogu "Racing", to jest sztywne sprzęgło ze specjalnymi okładzinami organicznymi od 1.8 20V T. Przenosi 15-20% więcej momentu od naszej serii.
Tarcza dociskowa pozostaje.
Napisał, że zakłada, że pojazd jest użytkowany w normalnym ruchu ulicznym, a nie w sporcie - co jest faktem.
Łożysko wyciskowe w 1.8 20 V T z katalogu Racing jest takie jak u nas w serii.
Dalej pisze on o sprzęgle ze spiekami (wzrost 25-30%), ale jeśli dobrze zrozumiałem, musi być tu inny docisk, tj. wersja LUK 220.
Na następne pytania był uprzejmy już ... nie odpowiadać
[ Dodano: Wto 04 Maj, 2004 ]coś dorzucę,
chodzi dokładnie o 1.8 T 20V Cupra (np. Ibiza III / Cordoba Vario).
Tam w serii tak jak u nas jest LUK 220 (inna numeracja) lub Sachs 228 (tu numeracja się zgadza).
Nr. 881864 999964 ma średnicę 220 mm (LUK) i facet napisał (jak wyżej), że niestety nie mają takiego docisku...czyli skorzystanie z tarczy organicznej (specjalne okładziny) wymaga przejścia na 220 mm
Natomiast zagadnąłem tunera tuneline z austrii, i okazuje się, że problemy naszych sprzęgieł biorą się z docisku, konkretnie z niewystarczającej siły napinającej sprężyn dociskowych. Tuneline zakłada, że występowały problemy produkcyjne u Sachsa, ponieważ kiedy dociski zostały wymienione, to wszystko nagle zaczynało balangać
Więc ... sami rozumiecie ... sprzęgło trza sprawdzić
