Strona 1 z 1

BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 16:47
przez Janisz_gd
Witam,

Ostatnio spotkała mnie sytuacja gdzie przy przyśpieszaniu na 5 biegu auto zbierało sie dość mozolnie. Dopiero jak osiągneło 4000tyś obrotów było czuć "kopa", tak jakby turbo dopiero się załączyło. Zdażyło mi się to gdzieś ze trzy razy tylko raz auto dostawało "moc" przy 4000tyś obrotów a raz przy 3500tyś obrotów - nie było reguły. Na 1,2,3 nie zauważyłem takiej sytuacji.

Auto jakieś 8 tyś. temu miało wymieniany rozrząd (TuneUp), świece, olej jak i wszystkie filtry. Obecny stan licznika coś koło 87tyś. Auto jeżdzi na serii. Żaden błąd nie wyskoczył. Jeżdzę na Motul'u Specyfic 504/507; swiece NGK PFR7Q.

Przeczytałem nie jeden post o popychaczu jak i o zaworze upustowym stąd też moje pytanie czy powodem może być padający zawór bądź przetarty popychacz? Dodam, że nic mi nie wiadomo aby w aucie był wymieniany zawór dv,pcv badź popychacz.

Oczywiście jak chce się wybrać już do TuneUp'a to auto zaczyna jeździć "pico bello".

Jakieś rady?

pzdr

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:06
przez gryczu
może powinieneś zlogować auto i zobaczyć przy jakich obrotach wstaje turbo? Całkiem możliwe że to zaworki od turbo, które są sterowane elektronicznie.. ale wg. mnie cięzko strzelac bez logów :) A wracając do popychacza wymieniłbym mimo wszystko profilaktycznie.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:15
przez pkonrad
Janisz_gd, mnie to wygląda na uszkodzony zawór upustowy.
viewtopic.php?p=514359 - tutaj było coś ostatnio na ten temat.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:22
przez TeddyBB
Yep, miałem to samo - blokujący się zawór DV. Wymień też od razu zawór PCV (odma) - najprawdopodobniej też nie działa jak należy.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:56
przez Janisz_gd
Dzięki za wszystkie rady.

Czy jest szansa, że po wymianie zaworu PCV będzie brał mniej oleju? Zalewałem już Millers'a, którego forumowicz "martig" mi polecił ale nie przyniosło to żadnego rezultatu.

Jesteście w stanie potwierdzić, że poniższe numery części odnoszą się do najnowszych wersji wypuszczonych na rynek?

06H145710D ZAWOR ODCINAJACY
06F906283F ZAWOR ELEKTROMAGNETYCZNY
06D109309C POPYCHACZ

Aha i co z tym oringiem przy popychaczu? Mam zamówić sam popychacz i z nim z automatu przyjdzie oring czy trzeba go domówić osobno :roll: ?

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 18:10
przez pkonrad
Janisz_gd, z informacji jakie posiadam te numery części które napisałeś są najnowsze. Oring nie przyjdzie razem z popychaczem, trzeba go zamówić osobno.

06E127248 lub WHT005184 - ORING

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 18:22
przez Janisz_gd
pkonrad, zapoznałem się z postem, który podrzuciłeś. - zalecana wymiana części, które wymieniłem.

Dodatkowo w tym poście napisali, że najnowsza wersja n75 to 06F 145 710 D ja natomiast podałem 06H145710D i potwierdziłeś przed chwilą, że to najnowszy. Nie odbieraj mnie, że się czepiam czy coś ale w tych sprawach każda litera czy cyfra ma znaczenie więc wolę spytać 2 razy. Zatem mam zamówić 06H145710D czy 06F145710D?

Czym różni się oring 06E127248 od WHT005184?

Aha i mam to już wg. Was zamawiać i montować w ciemno nie jadąc na komputer do TuneUp'a (podkreślam, że przebieg prawie 90tyś)?

Ps.
Jest ktoś w stanie ogarnać zamontowanie pcv,dv i popychacza na spocie? :cfaniak:

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 19:41
przez czarny_
PCV wymienisz sam w 20min: http://vagdrivers.net/forums/lofiversio ... 40537.html
Uszczelki i węża nie musisz zmieniać, ale dokręcaj z umiarem :) a dvke ciężko zmienić będzie bez kanału/podnośnika. Jak będziesz miał auto nad sobą to wymienisz dv w 10min (3 śruby i wtyczka).

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 20:17
przez pkonrad
Janisz_gd, już sam kurcze nie wiem, nie pamiętam. Może nadworny guru LCT Axee wypowie się w tej kwestii. To będzie najpewniejsze źródło informacji.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 21:18
przez Janisz_gd
czarny_, link nie działa. Powiem szczerze, że przy aucie nigdy nie miałem okazji pogrzebać. W życiu mogę robić wiele prac w domu ale do mechaniki auta mam dosłownie dwie lewe ręce. Co innego gdyby ktoś stał obok i poinstruował :-P człowiek byłby pewniejszy tego co robi.

pkonrad, w takiem razie poczekam a może LCT Axee zabierze głos w tym temacie

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 23:27
przez czarny_

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 23:47
przez gryczu
Janisz_gd napisał(a):06H145710D ZAWOR ODCINAJACY
06F906283F ZAWOR ELEKTROMAGNETYCZNY
06D109309C POPYCHACZ


wszystko sie zgadza :)

pkonrad napisał(a):Janisz_gd, z informacji jakie posiadam te numery części które napisałeś są najnowsze. Oring nie przyjdzie razem z popychaczem, trzeba go zamówić osobno.

06E127248 lub WHT005184 - ORING


wydaje mi sie, że mój przyszedł razem z oringiem :)

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 19:12
przez TeddyBB
gryczu napisał(a):wszystko sie zgadza

06H 145 710 D - tak ten DV jest ok, był jeszcze 06F 145 710 G ale jest wycofany.
06F 906 283 F - wg. etki to jest zawór do silnika 1.8. Wg mojej listopadowej korespondencji z ASO aktualny numer dla PCV to: 06F 129 101 N
06D 109 309 C - popychacz ok, sam taki kupowałem w ASO skody - brak oringa w zestawie - trzeba zamawiać osobno

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 19:43
przez Janisz_gd
Zrobiłem dziś rekonesans po lokalnych serwisach i ceny w nich kształtują się następująco:

Volkswagen Plichta

Dostępne na następny dzień
06H145710D ZAWÓR ODCINAJĄCY - 260zł brutto
06F906283F ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY - 121zł brutto
06D109309C POPYCHACZ - 146zł brutto
WHT005184 ORING - 30zł brutto

Seat WP Motors

Dostępność 3-4 dni robocze
06H145710D ZAWÓR ODCINAJĄCY - 258zł brutto
06F906283F ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY - 120,40zł brutto
06D109309C POPYCHACZ - 148zł brutto
WHT005184 ORING - 30zł brutto

Skoda Plichta

Dostępne na następny dzień
06H145710D ZAWÓR ODCINAJĄCY - 260zł brutto
06F906283F ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY - 125zł brutto
06D109309C POPYCHACZ - 150zł brutto
WHT005184 ORING - 30zł brutto

Tylko w serwisie Seata powiedziano, że uda się zastosować 5% rabatu od powyższych cen.

Szkoda tylko, że żaden z pracowników nie poinformował mnie, że najnowsza wersja PCV to: 06F 129 101 N

TeddyBB, montowałeś właśnie tą wersje PCV do siebie? Wiesz wogóle czym różni się od poprzednika? Może daje +20KM :D

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 20:13
przez TeddyBB
Janisz_gd napisał(a):Szkoda tylko, że żaden z pracowników nie poinformował mnie, że najnowsza wersja PCV to: 06F 129 101 N
TeddyBB, montowałeś właśnie tą wersje PCV do siebie? Wiesz wogóle czym różni się od poprzednika? Może daje +20KM


Jeśli podawałeś im numery części to ci powiedzieli ile co kosztuje. Dobrze jakby to sprawdzali równlegle z twoim VIN'em, wtedy masz pewność że to graty do twojego auta. 06F906283F może być aktualnym zaworem, ale do silnika 1.8 . Upewnij się jeszcze w ASO jaki to ma być ten PCV zanim kupisz. Widzę że ceny podobne wszędzie, to teraz dzwoń ile usługa. Powiem ci na ile mi ASO wyceniło usługę:
wymiana DV (+ groźnie brzmiące "z podłączeniem komputera") - 380 zł
wymiana PCV (+ groźnie brzmiące "z podłączeniem komputera") - 190 zł

Nie wiem jaką PCV i DV mam bo wziąłem to co mieli akutalnie na stanie w CompSport'cie. Części policzyli mi po cenie ASO a usługa wymiany.. he he w koszcie samej diagnostyki komputerowej i testowania na hamowni. A koni to przybyło po wymianie DV - turbo zaczęło działać od samego dołu a nie od 4000.

Także lepiej podjechać do jakiegoś tunera, powinni ci to zrobić w miarę tanio.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 20:29
przez Janisz_gd
Hmmm koledzy, którzy mają 2.0 brali tą PCV co napisałem, min. pkonrad, potwierdzał. Dzięki za info, że jest coś nowego. Jutro postaram się obadać temat i dam znać co i jak. Ja mogę polecić TuneUp. Może i nie dostanę w cenie diagnostyki jak i hamowni ale jest ok. Chyba, że Robert z TuneUp'a zobaczy temat i sam od siebie coś dorzuci :mrgreen: Ja się tam przed gratisami bronić nie będę :D Taki spóźniony Mikołaj.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 22:19
przez gryczu
TeddyBB napisał(a): 06F 906 283 F - wg. etki to jest zawór do silnika 1.8. Wg mojej listopadowej korespondencji z ASO aktualny numer dla PCV to: [b]06F 129 101


aż musiałem zajrzeć w fakturę.. zawór który u mnie siedzi ma nr. katalogowy : 06F 906 283F
silnik 2.0 TFSI o oznaczeniu BWJ.

koszta :

odcinający 208.89 brutto
elektromagnetyczny 98.00 brutto
popychacz 118.92 brutto

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 8 stycznia 2014, 14:32
przez Janisz_gd
gryczu, a można wiedzieć gdzie można dostać takie ceny?

Rozmawiałem dziś z serwisem i zawór 06F 906 283 F jest do silnika BWA.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 8 stycznia 2014, 22:07
przez gryczu
Janisz_gd napisał(a):gryczu, a można wiedzieć gdzie można dostać takie ceny?

Rozmawiałem dziś z serwisem i zawór 06F 906 283 F jest do silnika BWA.



akurat ten zawór wymieniałem w ASO i wątpie, że wsadzili mi ten, który nie pasuję ( stary dostałem do ręki )

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 18:19
przez Janisz_gd
Wymiana zaworu DV spowodowała,że auto dostało drugie życie. Po wymianie wszystko śmiga tak jak powinno :mrgreen:

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 7 października 2014, 17:06
przez bolek80
Możecie mi wyjaśnić dlaczego wkłada się DV z końcowką D a nie zalecany według etki najnowszy z końcowką G.Ten drugi jest tańszy.

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 12 października 2014, 00:34
przez czarny_
sprawdź cały numer nie tylko końcową litere

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 12 października 2014, 02:37
przez bolek80
Tak wiem jeden ma jeszcze h a drugi f na drugiej pozycji

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 12:39
przez gregor10
710D kup