przez dragon » 5 stycznia 2010, 16:30
adii100, w Twoim przypadku to tak :
1) sprawdź sprawność termostatu w ten sposób, że kiedy silnik jest całkiem zimny, uruchom, podnieś maskę i niech pracuje 15-20 minut. Sprawdzaj czy góny wąż się nagrzewa, a dolny ma być zimny. Dopiero po upływie 15-20, kiedy to temperatura zacznie osiągać wartość około 80 stopni to dolny wąż powinien być ciepły. Jeżeli oba węże nagrzewają się równomiernie, czyli układ pracuje na dużym obiegu - wniosek, iż termostat jest walniety. Jeśłi przez podany czas tylko górny wąż jest ciepły, a dolny zimny, to termostat jest ok,
2) przy założeniu, ze termostat jest ok, to na pewno walniety jest czujnik temperatury cieczy. On w przypadku niesprawności przekazuje zakłamane watości temperatury do komputera, wzbogaca mieszankę i powoduje wieksze spalanie oraz niedogrzanie silnika. Wskazówka wskaźnika odchyla się w różne położenia, chociaż nie zawsze. czasami jest tak, że pokazuje wartość poniżej 90 stopni i tak stoi. Przy sprawnym termostacie i czujniku temperatura musi wynosić 90 stopni, bez wzgledu czy panują temperatury dodatnie, czy ujemne. Przerabiałem te tematy praktycznie. Powodzenia.