No dobra , to pomyslmy nad jakims sensem tych sytuacji.
Objawy:
- kontrolka swiec nie swieci
- silnik nie odpala
- podczas jazdy potrafi sie to przydarzyc , wtedy szarpie i chce zgasnac
- nie ma oznak w VAGu
Teoria:
By silnik dizlal potrzebujemy
- sprawnego sterownika ECU
- Aktywnego immobilizera
- paliwo
Jezeli usterka bedzie po stronie elektrycznej to:
- lamka swiec jest integralna czescia zegarow i sterownik silnika daje informacje o jej uruchomieniu po lini "W" T32/5 samodiagnozy silnika, to takie K line silnik - zegary
- przerwanie tego obwodu spowoduje jednak wygenerowanie komunikatu "Engine blocked by immobilizer" a tu komunikatu nie ma.
- silnik zasilany jest na kilku bezpiecznikach i 2 przekaznikach ale tak naprawde to 1 idzie tylko na silnik i ma nr 12
jednak tylko brak pradu na 32 bezpieczniku skutecznie wylaczy silnik nie pozostawiajac informacji o bledach, pozostale bezpieczniki 43, 5, 13, 34 i 37 powinny dac jakiec bledy , no moze poza 5, ale jak by to byla 5 to by jeszcze climatronic zgasl.
No to moze paliwo ? No tak , ale czemu nie swieci sie kontrolka przy przekreceniu kluczyka .
Wnioski:
- przekaznik 12 - wymienic
- bezpiecznik 32 - sprawdzic obwod zasilajacy az do sterownika
- instalacja alarmowa ( do d... zalozona i nadpalil sie styk przekaznika zwiernego )
- rozsypany program w ECU - wgrac nowy
No to innych pomyslow nie mam.