Witam,
Pacjent: Seat Leon asv 110km, po chipie na ~130ps.
Kilka miesięcy po chipie, postanowiłem zmienić wtryskiwacze ze standardowych 205 na 216 - końcówki bosch.
Występują dziwne objawy.
Kąt zamiast się opóźnić (wynosił 49 jednostek), to przyspieszył do 60 jednostek.
Hamowania silnikiem jest mniej efektywne - samochód mniej zwalnia, kiedy nie daję gazu.
Na luzie czasem silnik wpada w lekkie synchroniczne wibracje, jakby któryś cylinder nie przepalał (szczególnie po nagłym dodaniu gazu do maksa, kiedy już obroty spadną), albo podczas jazdy bez gazu z niskimi obrotami <1500rpm. Nie widać tego na korekcjach.
Spalanie na komputerze spadło - na postoju zamiast 0,5 - 0,6 l/h, w tej chwili pokazuje 0,2l. Podczas jazdy również pokazuje mniej, o jakieś 0,5l/100km.
Korekcje troszkę skoczyły, 1 i 4 cylinder w okolicach 0mg, 2 i 3 - jeden +0,8mg, drugi -0,7mg (nie pamiętam który ile).
Nie wiem na jakie ciśnienia są ustawione wtryski.
Czy ktoś coś podpowie ? Czy zmieniać dawkę nastawnikiem na pompie ? Czy ustawić idealnie kąt i patrzeć co dalej ?