Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez Maras2003 » 6 kwietnia 2014, 08:09

Witam,
Pacjent: Seat Leon asv 110km, po chipie na ~130ps.
Kilka miesięcy po chipie, postanowiłem zmienić wtryskiwacze ze standardowych 205 na 216 - końcówki bosch.
Występują dziwne objawy.
Kąt zamiast się opóźnić (wynosił 49 jednostek), to przyspieszył do 60 jednostek.
Hamowania silnikiem jest mniej efektywne - samochód mniej zwalnia, kiedy nie daję gazu.
Na luzie czasem silnik wpada w lekkie synchroniczne wibracje, jakby któryś cylinder nie przepalał (szczególnie po nagłym dodaniu gazu do maksa, kiedy już obroty spadną), albo podczas jazdy bez gazu z niskimi obrotami <1500rpm. Nie widać tego na korekcjach.
Spalanie na komputerze spadło - na postoju zamiast 0,5 - 0,6 l/h, w tej chwili pokazuje 0,2l. Podczas jazdy również pokazuje mniej, o jakieś 0,5l/100km.

Korekcje troszkę skoczyły, 1 i 4 cylinder w okolicach 0mg, 2 i 3 - jeden +0,8mg, drugi -0,7mg (nie pamiętam który ile).
Nie wiem na jakie ciśnienia są ustawione wtryski.

Czy ktoś coś podpowie ? Czy zmieniać dawkę nastawnikiem na pompie ? Czy ustawić idealnie kąt i patrzeć co dalej ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez Leonidas ARL » 6 kwietnia 2014, 08:31

najpierw był chip potem zmiana wtryskiwaczy ?
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez Maras2003 » 6 kwietnia 2014, 09:01

Tak, dokładnie.
Oczywiście będzie korekta, ale chciałbym poprawić sytuację jeszcze przed nią ;) Planowana jest po wsadzeniu FMIC i GTB.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez Martinus1985 » 6 kwietnia 2014, 09:17

Zrob korekte i bedzie dobrze.
Gtb do 216 chyba jaja sobie robisz.
Jesli nie zmienisz wtryskow na wieksze to osiagniesz to samo co na turbo np. ARL
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez NickT » 6 kwietnia 2014, 10:37

Jaka korekte chcesz zrobic? W programie? ech..
Sprawdz tylko jaka masz dawke na wolnych obrotach. Pewnie jest w okolicach 1mg.
04.2011 1.9tdi ~350km ET 12,857
2014 asz quattro+ 189km&400Nm...
Zobacz Profil
NickT
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 14:53
Auto: audi a3 quattro
Silnik: ASZ 1.9

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez Maras2003 » 6 kwietnia 2014, 21:34

Martinus1985 napisał(a):Gtb do 216 chyba jaja sobie robisz.
Jesli nie zmienisz wtryskow na wieksze to osiagniesz to samo co na turbo np. ARL

Tak... Ale GTB podobno są lepsze. Podobno łatwiej znaleźć dobrą sztukę. Podobno dają zapas, gdyby zachciało mi się zmieniać sprzęgło i pompe. ;)

NickT napisał(a):Pewnie jest w okolicach 1mg.


1,4mg/r - na ciepłym. Napięcie 1,6v (albo 1,5v - już nie chce mi się teraz lecieć i sprawdzać, mam screena na laptopie).
Powinno być chyba w okolicach 3-4mg/r. Czy ma to znaczenie tylko dla obrotów jałowych, czy przez zmianę do 4mg będzie kopcił ? Pozatym wydaje mi się, że kąt może się również zmienić - także kąta na razie nie tykać ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez QQmonzter » 6 kwietnia 2014, 21:56

To, że spalanie Ci spadło to chyba nie powinno być dziwne. Komputer podaje spalanie na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy. Przy większych końcówkach są krócej otwarte. Przynajmniej ja to tak rozumuje.
Rzeczywiste spalanie będzie oczywiście takie samo jak przedtem albo ciut wyższe.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

Postprzez NickT » 6 kwietnia 2014, 22:20

Stuknij nastawnik na 3-4mg , oczywiscie silnik nagrzany. Kat wtrysku zostaw bo jest w porzadku.
Przy 4 mg dym sie zmniejszy jesli faktycznie masz teraz 1,5mg
04.2011 1.9tdi ~350km ET 12,857
2014 asz quattro+ 189km&400Nm...
Zobacz Profil
NickT
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 14:53
Auto: audi a3 quattro
Silnik: ASZ 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość