Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 22 marca 2008, 16:12

WITAM

gdy samochód ma temperature otoczenia to na bloku 013 mam następujące parametry:
3.0mmg 0.8mmg 0.6mmg 0.4mmg
odapla nieczysto reakcja na odpalenie jest prawidłowe ale po odpaleniu pusci dym taki niebieski i po chwili szarpie silnikiem w czsie szarpania puszcza dym niebieski.
jak troche pochodzi te szarpanie ustaje tak stopniowo wtedy na bloku 013 parametr na 1-cylindrze schodzi powoli do 0.0mmg i jeszcze jak w sumie ustaje szarpanie silnika to przez chwile lekko dymi na niebiesko. a jak już się rozgrzeje to jest wszystko super chodzi extra na bloku 013 jest:
0.0mmg -0.1mmg 0.0mmg -0.1mmg
świece-ok,wszystkie czujniki-ok,
to jest podobny efekt jak zły kąt wtrysku na pompie rotacyjnej.
ale to jest silnik na pompowtryskach.
jeszcze mnie zastanawia blok 004 dlaczego na ostatniej pozycji faluje tzn.:
raz pokazuje 1.7 lub 2.2 lub 3.3 lub 3.9 to jest cały czas rozrząd wymieniony(wszystkie elementy)

PROSZĘ O SUGESTIE
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Reklama

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Maicroft » 22 marca 2008, 20:51

Przy jakiej temperaturze otoczenia robiony jest ten pierwszy pomiar. Wyglada tak jakby przy odpalaniu samochod zapalil normalnie, a potem uruchamia sie tzw dogrzewanie cylindrow i swieca zarowa w pierwszym cylindrze jest niesprawna. Potem jak juz silnik sie rozgrzeje jak widac wszystko wraca do normy. Na cieplym silniku dawki sa idealne ;] Piszesz ze swiece sa OK, ale czy wszystkie wyjmowales i sprawdzales??
Zobacz Profil
Maicroft
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 20 października 2005, 19:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Octavia
Silnik: CDLD 2.0

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 22 marca 2008, 22:15

mechanik sprawdzał przez próbówke i niby wszystkie mają przejście.
temperatura otoczenia czy ma -2 czy +12 to niema duzej różnicy zawsze odpali z batorym raz szarpie dłużej raz krucej jak nabierze temp. wszystko jest super.
A MOŻE COŚ ZTYM USTAWIENIEM ROZRZĄDU?
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: POTRZEBNA DIAGNOZA TDI PD

Postprzez Patrox » 22 marca 2008, 22:32

erw0 napisał(a):WITAM

gdy samochód ma temperature otoczenia to na bloku 013 mam następujące parametry:
3.0mmg 0.8mmg 0.6mmg 0.4mmg
odapla nieczysto reakcja na odpalenie jest prawidłowe ale po odpaleniu pusci dym taki niebieski i po chwili szarpie silnikiem w czsie szarpania puszcza dym niebieski.
jak troche pochodzi te szarpanie ustaje tak stopniowo wtedy na bloku 013 parametr na 1-cylindrze schodzi powoli do 0.0mmg i jeszcze jak w sumie ustaje szarpanie silnika to przez chwile lekko dymi na niebiesko. a jak już się rozgrzeje to jest wszystko super chodzi extra na bloku 013 jest:
0.0mmg -0.1mmg 0.0mmg -0.1mmg
świece-ok,wszystkie czujniki-ok,
to jest podobny efekt jak zły kąt wtrysku na pompie rotacyjnej.
ale to jest silnik na pompowtryskach.
jeszcze mnie zastanawia blok 004 dlaczego na ostatniej pozycji faluje tzn.:
raz pokazuje 1.7 lub 2.2 lub 3.3 lub 3.9 to jest cały czas rozrząd wymieniony(wszystkie elementy)

PROSZĘ O SUGESTIE

Korekcje na pompkach nie sprawdza się na zimnym silniku. to primo a to drugie co piszesz to jakby był napinacz albo zepsuty albo luzny. Zobacz jeszcze czy śrubki na kółku od wałka nie sa luźne
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez rob555 » 22 marca 2008, 23:37

Dobra ale widac wyraznie ze jeden cylinder kuleje mocno na zimnym :
Albo kompresja siedzi albo pompowtryskiwacz niedomaga. Zamienil bym miejscami i zobaczyl czy korekcja przesunie sie wraz z zamiana pompek czy na tym garku pozostanie...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 22 marca 2008, 23:46

Wszystko się zgadza ,ale celowo sprawdzałem na zimnym ponieważ tylko kiedy samochód ma temperature otoczenia dzieją sie takie rzeczy. CO do rozrządu to wszystko wymienione niewiem czy wyregulowanie nie zostało zle zrobione.
vag nie pokazuje żadnych błędów bo myślałem że coś z czujnikiem halla.
jak na ciepłym pokazuje takie korekty to pompki chyb są ok? płynu nie ubywa.
TO CO ZA RAKA MA MOJA PADAKA.
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Patrox » 23 marca 2008, 00:43

erw0 napisał(a):Wszystko się zgadza ,ale celowo sprawdzałem na zimnym ponieważ tylko kiedy samochód ma temperature otoczenia dzieją sie takie rzeczy. CO do rozrządu to wszystko wymienione niewiem czy wyregulowanie nie zostało zle zrobione.
vag nie pokazuje żadnych błędów bo myślałem że coś z czujnikiem halla.
jak na ciepłym pokazuje takie korekty to pompki chyb są ok? płynu nie ubywa.
TO CO ZA RAKA MA MOJA PADAKA.

Sprawdz sobie rozrząd bo jak masz za duzo w plusie to może kulec na zimnym. A prawie 4.0 na wałku to duzo.
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 23 marca 2008, 10:30

WYNIKA Z TEGO ŻE TE ZAKŁUCENIE NAPEŁNIENIA CYLINDRÓW JEST PRZEZ ŻLE USTAWIENIE KĄTA SYNCHRONIZACJI I EFEKTEM JEST SZARPANIE JAKBY PRACA NA 3-CYLINDRY. BO PÓŻNIEJ JAK NABIERZE TEMPERATURY JEST WSZYSTKO OK.
MARTWI MNIE JESZCZE DLACZEGO TAK MOCNO FALUJE KĄT SYNCHRONIZACJI W ZAKRESIE OD +1.7 DO +3,9 PRZECIEŻ WYMIENIŁEM WSZYSTKO ZOSTAŁO BY JESZCZE KOŁO ŻĘBATE BO JAK NIE TO JUŻ WAŁEK ITD.

Proszę Nie krzyczeć!! uszanować troszkę czas świąt ;)
a na poważnie: w pierwszej kolejności REGULAMIN!!
GriszA
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Maicroft » 23 marca 2008, 11:58

Zamien pompki jak pisze Robert, to troche rozjasni.
Zobacz Profil
Maicroft
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 20 października 2005, 19:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Octavia
Silnik: CDLD 2.0

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez memo » 23 marca 2008, 14:10

Ja mam takie same objawy w swoim arlu i bylem u roberta i stwierdzil ze to pompka siada tylko u mnie na 3 cylindrze wiec najpierw sprawdz pompki i mysle ze wszytsko bedzie jasne. Pozdro
Zobacz Profil
memo
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 4 listopada 2006, 23:55
Lokalizacja: Toruń
Auto: Toledo Arl

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Xylometazolin » 24 marca 2008, 17:48

nie jestem do końca pewien ale mam podobny problem analzując ten bolik. Mam silnik ASV na pompie rotacyjnej. Kat wtrysku ustawiony bardzo dobrze, pali czysto. Jednak na 3 cylindrze cały czas mam koło 0.2 na plus, resztę na zero rób minus do 0.05. czy to może oznaczać uszkodzenie pompy czy brak szczelności w cylindrze ?
Zobacz Profil
Xylometazolin
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 maja 2007, 12:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Seat Toledo TDi 110

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez rob555 » 24 marca 2008, 20:25

Xylometazolin napisał(a):nie jestem do końca pewien ale mam podobny problem analzując ten bolik. Mam silnik ASV na pompie rotacyjnej. Kat wtrysku ustawiony bardzo dobrze, pali czysto. Jednak na 3 cylindrze cały czas mam koło 0.2 na plus, resztę na zero rób minus do 0.05. czy to może oznaczać uszkodzenie pompy czy brak szczelności w cylindrze ?


Zycze kazdemu takiej rozbieznosci..... :P
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 24 marca 2008, 21:53

Xylometazolin tylko się cieszyć rzuć viruska i deptać.
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Xylometazolin » 24 marca 2008, 22:21

yhm czyli wszystko jest dobrze ?:P trochę smiesznie, że ten jeden cylinder tak nie domaga. To znaczy,że komputer zwiększa mu dawkę paliwa w porównaniu do innych cylindrów?
Zobacz Profil
Xylometazolin
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 maja 2007, 12:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Seat Toledo TDi 110

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez rob555 » 24 marca 2008, 23:04

Xylometazolin napisał(a):yhm czyli wszystko jest dobrze ?:P trochę smiesznie, że ten jeden cylinder tak nie domaga. To znaczy,że komputer zwiększa mu dawkę paliwa w porównaniu do innych cylindrów?


Mniej wiecej tak to wyglada. Ale u Ciebie korekcja wzorcowa, rzadko sie taka widuje...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Marcin_TDI » 25 marca 2008, 12:49

a co wkoncu wyszlo ?? moze walek masz skopany, jestem ciekaw co wyjdzie...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 25 marca 2008, 13:17

dopiero będe działał.
prawdo podobnie czujnik halla ledwo zipie
jak go wymienie to wyjdzie jak jest rozrząd ustawiony.
jak to nic nieda to jak robert pisał zaczne zaglądać do pompek.
narazie wymieniłem zaworek zwrotny ale był ok.

[ Dodano: Czw 27 Mar, 2008 ]
czyli jak jest zle ustawiony rozrząd co wynika z bloku 004 to jak najbardziej mogą być problemy z rannym uruchomieniem ponieważ ecu czyta wszystko z dwuch czujników g40 i g28 na podstawie którego ecu tworzy kąt wtrysku.
czy dobrze to rozumie?
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

rozrząd w tdi pd

Postprzez erw0 » 27 marca 2008, 21:17

czyli jak jest zle ustawiony rozrząd co wynika z bloku 004(falująca poz.4 od 1.7 do 4.4) to jak najbardziej mogą być problemy z rannym uruchomieniem ponieważ ecu czyta wszystko z dwuch czujników g40 i g28 na podstawie którego ecu tworzy kąt wtrysku.
czy dobrze to rozumie?

pozdr.
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez przepalek » 27 marca 2008, 22:19

erw0 napisał(a):falująca poz.4 od 1.7 do 4.4
nie wiem jak jest konkretnie z tymi czujnikami,ale wtrące jedynie,że kiedy diagnozowałem ARL'a z paskiem który przeleciał 90tysięcy przy dość mocnym użytkowaniu silnika skok był od 0,5 do 1,1, więc trochę zszokowało mnie to co napisałeś. Podobno najbardziej efektywne ustawienie paska to -0,5. Niech jeszcze ktoś się wypowie mądrzejszy,bo możliwe,że czeka Cię korekta położenia paska lub jego ewentualna wymiana.Pozdrawiam
Zobacz Profil
przepalek
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 maja 2006, 12:15
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A4 1.8T

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 27 marca 2008, 22:55

ciekawostka jest taka ,że wszystko zostało wymienione w rozrządzie i jest taki efekt.
może te czujniki się kończą. one podają informacje o fizycznym ustawieniu wałka i wału do ecu.
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez marexi » 28 marca 2008, 00:14

rozni mechanicy mi mowili o roznych parametrach ale max 1,3 slyszalem zeby bylo jeszcze do przyjecia. na tych parametrach nie jezdzilbym w ogole, raz przeszedlem wymiane silnika bo starszy pan oschylil sie o 2,2... i po kilku probach odpalenia bylo po wszystkim....
TS LooK jUz JeSt:)BMW 730D hostoria wymyslona...?
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Tonny S » 28 marca 2008, 07:47

erw0, scalam i naucz sie, ze zanim założysz nowy temat poszukaj czy nie było już o tym albo pisz w starszym temacie jeśli istnieje powiązanie.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Marcin_TDI » 28 marca 2008, 09:58

masz ewidentnie źle rozrząd ustawiony...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 28 marca 2008, 17:47

jutro jade werfikować.
dam znać jak znajdziemy co jest grane

pozdrawiam
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Xylometazolin » 28 marca 2008, 21:24

To się bardzo ciesze :D virus pewnie będzie ale narazie chce ten silnik zrobić na glanc,żeby wszystko grało. kończe już mój offtop.
Zobacz Profil
Xylometazolin
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 maja 2007, 12:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Seat Toledo TDi 110

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Matryx » 16 maja 2008, 13:35

Witam.
Wczoraj podłączyłem VAG u siebie i wyszło mi w bloku 013, zatraz po zapaleniu - zimny silnik:
Cylinder 1: 0,05
Cylinder 2: -0,31
Cylinder 3: -0.02
Cylinder 4: 0.26

Po minucie takie odczyty:
Cylinder 1: 0,00
Cylinder 2: -0,16
Cylinder 3: -0.24
Cylinder 4: 0.42

Czy to normalne, że są takie robieżności w dawkowaniu paliwa?
Obrazek
Zobacz Profil
Matryx
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 17 lutego 2008, 18:17
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Seat Leon TDI 1,9

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez erw0 » 18 maja 2008, 19:30

prawidłowe ,ale o ile mi wiadomo to powinno sprawdzać się na rozgrzanym silniku min80st.
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez klaku01 » 21 lutego 2014, 12:00

Witam,
koledzy, odświeżam temat, po podpięciu pod vaga ( przez GREGORA10) wyszło, że mogę mieć niedopięty pasek rozrządu lub przestawiony bo korekcja jest +1,7 i na wyższych obrotach pływa do +5.
Po wymianie rozrządu jeżdżę już tak rok (ok 18tyś km) na pewno po wymianie mechanior nie sprawdzał z vagiem.
Najciekawsze jest to, że wóz chodzi bez zarzutu pali na strzał nie szarpie kopa ma jak nic ( jakiś Jurgen zrobił program ale do bani i będzie robiony od nowa)
Jak myślicie, zostawić tak jak jest czy ustawiać tak jak ma być ( według Gregora od -1 do 0)
Zobacz Profil
klaku01
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 lutego 2013, 15:05
Lokalizacja: Sanok
Auto: leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Marcin_TDI » 21 lutego 2014, 13:56

-1.1 to bardzo dobre ustawienie. Jeśli masz takie rozbieżności to możesz mieć za słabo naciągnięty pasek rozrządu lub kopsnięty napinacz. masz mechaniczny czy hydrauliczny ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez klaku01 » 21 lutego 2014, 14:25

:shock: ? chyba mechaniczny bo imbusem go naciągał jak wymieniał rozrząd i potem dokręcał
Zobacz Profil
klaku01
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 lutego 2013, 15:05
Lokalizacja: Sanok
Auto: leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Marcin_TDI » 21 lutego 2014, 14:37

to może być za słabo naciągnięty pasek tak jak pisałem wyżej. spróbuj ustawić na -1 i zrób loga na 3-cim biegu kanału 004
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez klaku01 » 21 lutego 2014, 14:55

ok znajdę chwilkę to podjadę do jakiegoś magika co ogarnia temat żeby to zrobić, a czy coś może się zesrać jak dalej tak będę jeździł? czy coś się poprawi ?
Zobacz Profil
klaku01
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 lutego 2013, 15:05
Lokalizacja: Sanok
Auto: leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Marcin_TDI » 21 lutego 2014, 19:40

nie powinno tak byc. radze zrobic z tym porzadek jak najszybciej. bynajmniej ja bym tak zrobił
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez klaku01 » 22 lutego 2014, 07:36

Ok dzięki . Poszukam jakiegoś dobrego magika.
Zobacz Profil
klaku01
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 lutego 2013, 15:05
Lokalizacja: Sanok
Auto: leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez dezeus » 2 września 2016, 22:10

Pacjent ASZ , najechane 175kkm

Ogólnie na ciepłym kanał 13:
-0,49 -0,75 0,26 0,94 - rozgrzany przy bipy 37 31 41 39

ale przy dodawaniu gazy przy trzymaniu na 2600 obrotach czwarty cylinder pokazuje różne wartości jak również podczas jazdy .
4 cylinder skacze od 1.45 , czasami przy dodawaniu pokazuje 0 , po ostrej jeździe 4 pokazuje 1,5 i różnice pomiędzy cylindrami są od 1i 2 około -1,-1 do +1,45 na 4 cylindrze .
Dodam że przy dodawaniu gazu na wolnym czuć jakby delikatne wibracje na około 2200tys. , poza tym na zimnym przy zapaleniu korekcje wszystkie oscylują około 0,2 wraz ze wzrostem temperatury rozbiegają się , jeżeli ktoś zainteresuje się tematem postaram się wrzucić logi.
Zastanawia mnie 4 cylinder bardzo skaczą wartości inne też skaczą ale w jakby sensownych granicach , samochód jeździ akceptowalnie ,muszę dodać że kąt synchronizacji skacze od ma -0,6 ale skacze do 0 i do -1,7
Pytanko czy czas najwyższy zająć się tym 4 pompowtryskiem
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez Marcin_TDI » 2 września 2016, 22:20

Zacznij od dogiecia pinow na kostkach od pompowtryskach
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez dezeus » 3 września 2016, 08:55

Dzięki Marcin, postaram sie ogarnąć te kostki.

-- 3 wrz 2016, o 09:55 --

Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i podciągnąć te wtyki przy pompowtryskach, a żeby być pewny 4 cylinder to ten liczony od rozrządu?
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez [gypsymh] » 3 września 2016, 11:42

Tak kolego. Ściągnąć dekiel, wyjąć wtyczki z pompek, ostrożnie rozebrać wtyczki, i dogiąć piny.
Pierwszy cylinder to ten od rozrządu.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez dezeus » 3 września 2016, 19:06

Dzięki o to mi chodziło zajmę się tym na wolnym, muszę popatrzeć filmiki aby nic nie spiep...
Poza tym dzisiaj zrobiłem jeszcze raz logi wyniki troszkę inne:
Zimnny silnik zaraz po odpaleniu
http://vaglog.pl/log_276860.html - 13 , 23
http://vaglog.pl/log_276862.html - 13

Ciepły po jeździe
http://vaglog.pl/log_276863.html - 13
http://vaglog.pl/log_276864.html -23
http://vaglog.pl/log_276865.html -18

Podczas jazdy
http://vaglog.pl/log_276866.html - ciepły 90* - 13,23,4
http://vaglog.pl/log_276868.html jeszcze niedogrzany 13,23

Ogólnie czym cieplejszy tym gorzej z korekcjami lepiej z Bipami ale z nimi nie jest ogólnie dobrze różne wyniki z dwóch dni , na pewno się zajmę połączeniem pompek tak jak pisali wyżej Marcin_TDI i [gypsymh] i dam znać .

-- 3 wrz 2016, o 20:06 --

Czy po zdjęciu pokrywy zaworów , trzeba założyć nową uszczelkę ?, czy można na starej? jak się powinno robić aby nie ciekło i ewentualnie jakim momentem dokręcić
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez transit_master » 4 września 2016, 17:35

Z uszczelka w PD nie jest taka prosta sprawa. Jeśli jest ok można zostawić ale proponuje obsmarować jakimś DIRKO. Lubi puszczać przy vacum od ściany grodziowej nawet po zastosowaniu uszczelniacza. Na necie (chyba na forum paska) znajdziesz NM jak i kolejność dokręcania śrub bo jest ich trochę.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez chlorek » 5 września 2016, 08:00

dezeus, korekcje sprawdza się tylko na rozgrzanym silniku.
Pokusił bym się jeszcze o wymianę oringów. Przy okazji sprawdzisz gniazda w głowicy, czy nie są za bardzo wyrobione. Również polecam wrzucić do czyszczenia i diagnozy wtrysków jak już będą wyjęte.
Korekcje nie świadczą tylko o wtryskach. Są one odpowiedzialne za całą pracę silnika np. dół silnika. Sprawdź kompresje.
Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale 4 cylinder jest najbliżej vacum.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez dezeus » 5 września 2016, 10:09

Mieszkam w UK i jeżeli sam nie ogarnę tematu raczej nie będę się pchał w naprawy chyba że będę musiał , zrobię co piszecie i zobaczę samochód ma najechane 175 kkm robiony serwis co roku itp. więc wykluczam raczej poważniejsze rzeczy . NA chwilę obecna nie mam z nim większych problemów gdyby nie VAG nie pomyślałbym że coś może być nie tak . Dziwi mnie skaczące korekcje , mam w PL ASV i korekcje były nie idealne ale nie skakały , a tym bardzie na 4 są od 0.3 bywa że na ciepłym 1,52
Poza tym sprawdzałem na zimmym bo gdzieś wyczytałem na innym forum że jak na zimnym ma duże korekcje to mogą być problemy z "cylindrami ... sprężaniem" dlatego wrzuciłem . Czasami ktoś kto miał podobny problem ewentualnie naprawia takie rzeczy może napisać bardzo trafne diagnozy . Dzięki za informacje na pewno wezmę je pod wagę przy ewentualnych naprawach
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

Postprzez chlorek » 5 września 2016, 11:39

dezeus napisał(a):"cylindrami ... sprężaniem

W zimę pokaże nawet ponad "2" :P.
Najlepiej sprawdzić dodatkowo na zimnym kompresje.
175kkm to sporo na same oringi.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron