Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 8 września 2013, 21:58

przewody były wymieniane, gruszka nie pordzewiała, czy zrobienie logów dynamicznych pokaże problem? jak tak to które grupy logowac
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 11 września 2013, 13:53

daj bs. i dynamiczna 011 a najlepiej kpl logow.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 19 listopada 2013, 11:41

dziś problem powrócił...czy uszkodzony przepływomierz może mieć wpływ na tak szybki powrót trybu awaryjnego??
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 19 listopada 2013, 16:58

a nie miałeś dać czasami logów...?
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 19 listopada 2013, 23:50

dodam jutro. tylko które grupy zlogowac?

3 8 11 dynamiczne?

-- 20 listopada 2013, 00:50 --

oto logi dynamiczne
blok nr 3 musiałem logować 2x ponieważ wystąpiło przeładowanie za pierwszym razem
notlauf: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michal1grabos_150267.html
brak notlaufa: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michal1grabos_150268.html
dodatkowo:
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal1grabos_150269.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/michal1grabos_150270.html
zlogowałem również 3 grupy razem: Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal1grabos_150271.html

podpowie ktoś dlaczego notlauf wraca?
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 20 listopada 2013, 19:19

ponieważ co jakiś czas przycina Ci się zmienna geometria w turbinie, dodatkowo, ale to nie przyczyna notlaufa przepływierz tnie dawki powyżej 3 tyś już strasznie to wygląda. Podmień na wszelki wypadek jeszcze N75.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez motyka8 » 1 grudnia 2013, 10:37

Koledzy jak kupie taka gruche do ASV to trzeba ja jakos ustawiac czy ona juz jest fabrycznie ustawiona http://allegro.pl/zawor-turba-turbiny-g ... 95816.html Czy ta grucha to dobry wybor? Czy moze ta lepsza http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka ... 56063.html
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 1 grudnia 2013, 20:48

Ja kupiłem podróbę garreta, ale od gościa który regeneruje turbawki i swoim klientom wsadza takie same.
Ustawiać raczej musisz, ale nie jest to skomplikowane - generalnie: wajcha VNT do góry (najmniejsze doładowanie), jak wsadzisz gruszkę na swoją pozycje, to musi już być 1-2mm napięta (tzn. jakby już zassana).
Uwaga na zabezpieczenie między wajchą a ramieniem gruszki - lubi się zgubić ;)
Jeszcze jedna rada - gruszki nie odkręcaj z ta podstawą w kształcie litery L. Podstawę zostaw, odkręć samą gruszę, a nową daj w oryginalną podstawę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 1 grudnia 2013, 23:57

zapytam raz jeszcze : czy uszkodzony przeplywomierz moze mieć wpływ na sporadyczne przeładowanie? bo u mnie jest tak że często powyżej 3 tysięcy auto muli i wpada w tryb awaryjny, ale nie jest to regułą.
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez motyka8 » 6 grudnia 2013, 15:26

Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dovii » 8 grudnia 2013, 19:41

o co chodzi z tym trybem awaryjnym, zapala się jakaś kontrolka czy coś? jakie są tego obajwy, bo tak czytam i czytam i sobie myśle, że moja turbina też łapie tego całego notlaufa, tzn tak ponad 3,5 obrotów już jakby nie ładuje bo auto strasznie muli, szczególnie na wyższych biegach, prędkość maksymalna to ok 180km/h bo dalej nie chce wejść już na obroty. Wystarczy czyszczenie turbiny?? Ktoś się orientuje gdzie w trójmieście można to w dobrej cenie zrobić??
Zobacz Profil
dovii
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 kwietnia 2012, 12:06
Auto: Leon 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez lukero-madnes » 9 grudnia 2013, 07:58

dovii napisał(a):o co chodzi z tym trybem awaryjnym, zapala się jakaś kontrolka czy coś? jakie są tego obajwy, bo tak czytam i czytam i sobie myśle, że moja turbina też łapie tego całego notlaufa, tzn tak ponad 3,5 obrotów już jakby nie ładuje bo auto strasznie muli, szczególnie na wyższych biegach, prędkość maksymalna to ok 180km/h bo dalej nie chce wejść już na obroty. Wystarczy czyszczenie turbiny?? Ktoś się orientuje gdzie w trójmieście można to w dobrej cenie zrobić??

poczytaj uważnie 13 stron jest na pewno znajdziesz odpowiedź :x
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 9 grudnia 2013, 08:26

Masz możliwość zrobić logi?
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dovii » 9 grudnia 2013, 08:44

bzyniu28 napisał(a):Masz możliwość zrobić logi?


niestety nie mam, chyba, że jest jakiś forumowicz w gdyni, który ma taką możliwość to bardzo chętnie bym skorzystał..

lukero-madnes napisał(a):poczytaj uważnie 13 stron jest na pewno znajdziesz odpowiedź :x


13 stron x 50 postów = 650 postów.. trochę dużo, chyba szybciej napisać zdanie czy 2.. Byłbym wdzięczny :)
Zobacz Profil
dovii
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 kwietnia 2012, 12:06
Auto: Leon 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 12 grudnia 2013, 22:45

panowie chcę wyczyścić kolektor ssący przed czyszczeniem turba, wystarczy odłączyć egr i odkręcić 6 śrub czy to jakas większa rzeźba?
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez untaztood » 13 grudnia 2013, 07:38

grabek246 napisał(a):zapytam raz jeszcze : czy uszkodzony przeplywomierz moze mieć wpływ na sporadyczne przeładowanie? bo u mnie jest tak że często powyżej 3 tysięcy auto muli i wpada w tryb awaryjny, ale nie jest to regułą.


Nie. Przeładowanie nie ma nic do przepływki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 13 grudnia 2013, 19:06

grabek246, odłączyć egr = odłączyć podciśnienie do jego sterowania, rurke turbina->egr, najlepiej ściągnąć gumowe kolanko dolotu (to bezpośrednio przed EGR). EGR jest na 3 śrubki do kolektora. Następnie masz 6 śrub przykręconych do głowicy - i kolektor schodzi :)

Nie wiem czy najlepiej nie ściągnąć również dolotu od filtra powietrza do turbiny, bo wtedy masz więcej miejsca i w ogóle wygodniej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 26 marca 2014, 21:34

Witam
Mam mały problem , i pytanko do expertów z forum , a mianowicie nie będe zapodawał logów, turbo późno wstaje po około 2 s, zarówno na 3 jak i na 4 biegu , pozatym na 3 wyraźnie nie wysterowuje doładowania powinno być około 1 bara ,a jest około 1,2 oczywiście oscylule, faluje , na 4 biegu jest troszkę lepiej ale jednak ciśnienie bardzo się wacha.
Turbo czyszczone to znaczy łopatki chodzą lekko , sztanga na 11bs wydaje mi się chodzi w miarę płynnie .
Mam zaślepiony ERG , ( dziwne odgłosy po puszczaniu gazu) po zaślepieniu szystko oki
Moje pytania:
-czy źle działający N18 możę wpływać na spadek podciśnienia i nieprawidłowe działanie N75, (dodam że po odpięciu wężyka od N18 nie czuć zasysania)
- czy zasysanie N75 w trybie BS 11 , powinno być "dość mocne" , ponieważ po odpięciu wężyka idącego do turbo czuć podciśnienie jednak według mnie dość słabe.
- jaka może być inna przyczyna
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 26 marca 2014, 23:31

Od N18 możesz w ogóle odpiąć podciśnienie, nawet nie trzeba zaślepiać, tylko trójnik wypiąć itd... jak się przyjrzysz to będziesz wiedział o co chodzi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 27 marca 2014, 08:48

dezeus napisał(a):czy zasysanie N75 w trybie BS 11 , powinno być "dość mocne" , ponieważ po odpięciu wężyka idącego do turbo czuć podciśnienie jednak według mnie dość słabe.


Jeżeli masz słabe podciśnienie w wężach podciśnieniowych to może pompa vacum? A jak u Ciebie z hamulcem? Nie masz czegoś takiego że po naciśnięciu hamulca 3 lub więcej razy, pedał robi się twardszy i hamulec jest słaby?
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 27 marca 2014, 10:32

Nie zaobserwowałem takich objawów ale na pewno nie omieszkam sprawdzić dzisiaj .
Postaram się również odciąć podciśnienie na zaworku N18 i gaszenia i sprawdzę czy coś się poprawiło, jak również sprawdzę moc podciśnienia na pompie vacum przytykając palcem, a później na zaworku N75 czy jest podobne.
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 27 marca 2014, 13:07

Jak Ci pompa vacum będzie robiła za małe podciśnienie to i turbo będzie głupiało bo wszystkie zawory od turbo są zasilane podciśnieniem z vacum.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 28 marca 2014, 19:04

Zrobiłem kilka testów i przedstawie je :
PIerwsze logi bez żadnych modyfikacjii
bieg 3: Log (0 - 011)
bieg 4 :Log (0 - 011)

Logi po odpięciu od N18 przedowodu doprawadzającego podciśnienie i zatkaniu go

bieg 3 :Log (0 - 011)
bieg 4 :Log (0 - 011)

Autko szybciej się zbiera jednak niepokoi mnie wysterowanie turbiny , póżniej wrzucę filmik z zmianami sztangi w BS11 .
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez QQmonzter » 29 marca 2014, 13:07

Jak by miał problem z podciśnieniem to by mu turbo w ogóle nie pompowało bo łopatki były by otwarte i z dołu jechał by jak rower a nie miał przeładowanie. Wiem, bo u siebie właśnie miałem ten problem. Gruszki prawie w ogóle nie wciągało bo węże były już poprzecierane i kolanko na vacum pompie latało jak kryka w kiblu.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 29 marca 2014, 15:56

Witam koledzy chciał bym podpiąć się do tematu. Mam Leonika 1.9 TDI 110KM. Problem wyglada tak ze przy prędkości ok 130-140 km/h przełącza mi sie w tryb awaryjny. Zgasze go i odpale odrazu, wszystko wraca do normy samochód zrywny a powyżej tej prędkości tryb awaryjny. Podpinałem Vaga pokazało sporadyczny błąd przeładowania turbiny. Myśle nad wyciągnięciem i wyczyszczeniem kierowniczek, może sie zacinają.
Pozdr
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 29 marca 2014, 16:01

Wystarczy odczepić i odkręcić gruchę. Poruszasz wajchą - i widać czy się przycina czy nie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 29 marca 2014, 21:10

Więc i tak muszę wyciągnąć Turbo, to może przy okazji wyczyszczę. Z relacji kolegów wielkiej filozofii nie ma z czyszczeniem kierowniczek a na pewno pomoże niż zaszkodzi. Czytałem też że można ściagnąc węzyk co idzie z zaworka N75 do gruchy podpiąc strzykawkę i spróbować ją naciągnać jak się wytworzy podciśnienie to grucha i wężyk szczelny. A jak można sprawdzić zaworek??
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 29 marca 2014, 22:37

fliper333 napisał(a):Myśle nad wyciągnięciem i wyczyszczeniem kierowniczek, może sie zacinają.


To nie myśl tylko działaj, bo nie "może" się zacinają tylko na pewno.

fliper333 napisał(a):A jak można sprawdzić zaworek??


Najpierw zrób jedno a później myśl nad drugim, myślę że twoje sprawdzanie okaże się zbędne po przeczyszczeniu zapieczonych kierownic, ponieważ to zapewne rozwiąże Twój problem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 30 marca 2014, 10:59

Mam jeszcze pytanie czy jesli będę naciskał na gruche to powinno się dać nią ruszać?? w pełnym zakresie czy tylko delikatnie?? Oczywiście Turbo znajduje się jeszcze na silniku.

-- 30 marca 2014, 10:59 --

A jakie uszczelki potrzebuje przy wyciągnięciu Turbo. Napewno uszczelke do kolektora wydechowego i łaczącą wydech z Turbo. Jest jeszcze jakaś?? A czy jest jakaś uszczelka przy weżu od oleju przy Turbo?? Ma ktoś może opis jak łatwo wyciągnać Turbo?? Dysponuje kanałem więc mam łatwy dostęp.
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez SerAcer » 30 marca 2014, 15:25

Jeszcze uszczelka od wężyka powrotu oleju z turbo. Odezwij sie na PW to podeśle Ci pdf'a z rysunkami, który gdzieś chyba tu był na forum, chyba że poszukasz i znajdziesz wcześniej
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 1 kwietnia 2014, 09:51

QQmonzter napisał(a):Jak by miał problem z podciśnieniem to by mu turbo w ogóle nie pompowało bo łopatki były by otwarte i z dołu jechał by jak rower a nie miał przeładowanie. Wiem, bo u siebie właśnie miałem ten problem. Gruszki prawie w ogóle nie wciągało bo węże były już poprzecierane i kolanko na vacum pompie latało jak kryka w kiblu.


Wymieniałeś Vacum Pompę czy regenerowałeś jakoś ten latający króciec?
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez QQmonzter » 1 kwietnia 2014, 19:21

Jest sklejony. Wymiana za drogi interes a używka pewnie będzie miała za jakiś czas ten sam objaw.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 2 kwietnia 2014, 10:29

Koledzy mogli byście podać mi wymiary tej uszczelki na wężyk od powrotu oleju bo byłem w sklepie ale trzeba pokazać starą żeby mieć na wzór. A Czyszczenie robię w sobote i wole mieć wszystkie częsci już przyszykowane. :) pozdr
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bolo34 » 4 kwietnia 2014, 10:45

Witam .Panowie jestem nowym posiadaczem Leona ,ale nie trafiłęm do was tutaj z seatem ,a z autkiem żony A3 1.9 TDI AGR .Auto nie chodzi jak powinno jest mułowate ledwo co wyciagnie 140 km/h po czym następuje notlauf wyświetlając przy tym błąd 17965 - Przeładowanie turbo .Zrobiłem logi i byłbym wdzięczny za jakie sugestie oraz odczyt logów :

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/pawelmail_166438.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pawelmail_166437.html

Te logi poniżej były zrobione tylko do obrotów 3,8 bo pojawiał sie notlauf od prędkości 1,5 tys do 3,8 gdyż teraz autko nie chce ciagnąć dalej powyżej 4 tys.Przy 3,8 tys.wpada w tryb awaryjny :

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/pawelmail_166836.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pawelmail_166839.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/pawelmail_166835.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/pawelmail_166838.html
Zobacz Profil
bolo34
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 kwietnia 2014, 10:32
Auto: seat leon
Silnik: BXF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez markus312 » 4 kwietnia 2014, 13:33



Po tych logach widać że przepływomierz nie domaga.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markus312
Sport
Sport
 
Posty: 498
Dołączył(a): 2 września 2013, 09:54
Auto: Leon 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bolo34 » 4 kwietnia 2014, 13:41

Tak o przepływomierzu to wiem ,ze ucina dawkę paliwa .Tylko siako tako działa więc zostawię go sobie na później .Najważniejsze to jest te przeładowanie i chciałbym to naprawić najpierw ,dlatego proszę o wypowiedzi o pozostałych logach .
Zobacz Profil
bolo34
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 kwietnia 2014, 10:32
Auto: seat leon
Silnik: BXF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 7 kwietnia 2014, 11:58

bolo34 napisał(a):Tak o przepływomierzu to wiem ,ze ucina dawkę paliwa .Tylko siako tako działa więc zostawię go sobie na później .Najważniejsze to jest te przeładowanie i chciałbym to naprawić najpierw ,dlatego proszę o wypowiedzi o pozostałych logach .


Tylko weź pod uwagę że przepływka też odpowiada za wysterowanie turbo, taki mechanizm naczyń połączonych można by powiedzieć.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez BiQ_22 » 8 kwietnia 2014, 20:24

witam...mam problem z moim ARL-kiem otóż przechodzi mi w tryb awaryjny i wylącza sie turbo przy okolo 3,5 tys obrotów na biegach do 4 natomiast na 5 badź 6 biegu styuacja zdarza sie przy 2,2 tys obrotow...po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika sytuacja sie powtarza...dodam ze w zeszłym roku mialem czyszczone kierowniczki w turbinie i nie wiem co sie dzieje...moze mi ktos powiedziec czym to jest spowodowane i co z tym zrobić? pozdrawiam
Zobacz Profil
BiQ_22
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 października 2012, 21:12
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 8 kwietnia 2014, 20:43

Logi kolego... logi...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 9 kwietnia 2014, 05:41

BiQ_22 napisał(a):witam...mam problem z moim ARL-kiem otóż przechodzi mi w tryb awaryjny i wylącza sie turbo przy okolo 3,5 tys obrotów na biegach do 4 natomiast na 5 badź 6 biegu styuacja zdarza sie przy 2,2 tys obrotow...po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika sytuacja sie powtarza...dodam ze w zeszłym roku mialem czyszczone kierowniczki w turbinie i nie wiem co sie dzieje...


To chyba ktoś dał ciała z tym czyszczeniem...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez adam1212 » 19 kwietnia 2014, 11:13

Prędkość max 120km/h-utrata mocy

Postprzez adam1212 » 17 kwietnia 2014, 08:34
Witam. Mam problem z silnika TDI 1.9 110KM. Jeszcze 3 tygodnie temu TDi chodził bardzo dobrze i nie pojawiały się jakieś objawy utraty mocy.Samochód przez okres 3 tygodni praktycznie stał w garażu ponieważ bylem po za domem ,jedynie ojciec jeździł nim 2x co robił jakieś może max 10km.Po powrocie pojawił mi się problem chyba coś z trubina ponieważ na 1,2,3 samochód nabiera namolnie prędkości i słychać wyrczenie jak wejdę 3+obr zaś jak już wbije 4 i dam mu do 3tys obr prędkość około 100km/h pedał gazu praktycznie jest wciśnięty w podłogę i jak przekroczę lekko tą prędkość czuć jakby szarpiecie samochodem i wtedy już nie nabiera prędkości jakby on przechodził w tryb awaryjny. Źaś na 5 biegu dobije do 2,5 tys i prędkość 120km/h silnik traci moc i nie jest w stanie wytworzyć więcej mocy.



Gdy zmieniłem zawory N75 z N18 to to pracuje normalnie .Widoczne są także pęcherzyki powietrza w przewodzie paliowym.Czy jest możliwość jazdy na zamienionych zaworach i co takiej sytuacji mam zrobić, próbować czyścic N czy zakupić nowy. Możecie mi wyjaśnić albo podpowiedzieć czemu tak się dzieje ? Dzięki za pomoc z góry :)

-- 19 kwietnia 2014, 11:12 --

adam1212 napisał(a):Gdy zmieniłem zawory N75 z N18 to to pracuje normalnie
Jednak dziś jak sprawdzałem niestety dalej jest ten sam problem przy zamienionych zaworach N75 z N18 dopiero jak zgaszę silnik za około 5min samochód zbiera normalnie i po zgaszeniu nie przechodzi w tryb awaryjny.Na stacji diagnostycznej wykryje to co powoduje ze komputer wykrywa błąd?
Zobacz Profil
adam1212
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 19:41
Auto: Seat Leon
Silnik: diesel inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 19 kwietnia 2014, 11:38

O ile stacja diagnostyczna nie zrobi manewru typu usunięcie błędów, skasowanie 50zł i jedź pan dalej...

Logi dynamiczne, szczególnie grupa 11.

Podejrzewam zapieczone VNT albo gruszkę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 22 kwietnia 2014, 17:33

Witam koledzy
sprawa wyglada następująco. Wyciągnąłem Turbo wyczyściłem, zawór N75 wyczyszczony. gruszka wydaje mi sie że ok bo sprawdzałem duża strzykawką i ciśnienie trzyma. Przy prędkości 130km/h łapie notlaufa, jesli równomiernie dodaje gazu nie pedał w podłodze to łapie notlaufa dopiero przy 170 km/h. Zatrzymam się zgasze i odpale i jest ok. Co to może być?? jeszcze jedno, jak jade np na 2 biegu przykładowo wciskam pedał do oporu to nie przyspiesza za szybko tak przez 2 sek (około) i dopiero rwie. Czy to normalne w dieslach? to moj pierwszy diesel.
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 22 kwietnia 2014, 20:25

fliper333 napisał(a): jak jade np na 2 biegu przykładowo wciskam pedał do oporu to nie przyspiesza za szybko tak przez 2 sek (około) i dopiero rwie.


Zależy jeśli na drugim biegu go masz i dasz mu do dechy przy 2 tyś obrotach to normalne że chwilę potrzebuje, jeśli jedziesz na dwójce przy np. 3tyś. to będzie Ci go rwało od razu.

fliper333 napisał(a): Wyciągnąłem Turbo wyczyściłem, zawór N75 wyczyszczony. gruszka wydaje mi sie że ok bo sprawdzałem duża strzykawką i ciśnienie trzyma. Przy prędkości 130km/h łapie notlaufa, jesli równomiernie dodaje gazu nie pedał w podłodze to łapie notlaufa dopiero przy 170 km/h. Zatrzymam się zgasze i odpale i jest ok. Co to może być??


Sam czyściłeś ? jesteś pewny za czyszczenie ? - typowy objaw zacinania się łopatek.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 23 kwietnia 2014, 19:53

Tak kolego jestem pewien że jest dobrze wyczyszczna zrobiłem to starannie wszystko papierem przeczyszczone i wymyte. Myśle czy to nie gruszka może nie jest już tak elastyczna i nie otwiera sie do końca. Dzisiaj np na 3 biegu cisnałem obr. 4 tys przez dłużyszy czas tak żeby wyskoczyło przeładowanie i nic normalnie samochód rwie. potem na 5 biegu leciałem 160 km/h i też spoko. A czasami jest tak ze jak bardzo szybko chce nabrać predkości pedał w podłodze, to tak przy 120 km/h łapie notlaufa. nawet złapał raz po odpuszczeniu gazu. Mysle czy to nie zawór N75, niby wyczyszczony ale czy działa prawidłowo. Myslałem nad przepływomierzem czy moze on tez nie zaczyna szwankować bo czytałem że od niego też tak może byc. można sprawdzic jak mocno sie składa gruszka? Mysle że nie jest zasysana do konca tak jak powinna tylko jak to sprawdzic??
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PaVLo » 23 kwietnia 2014, 22:28

Porobić logi, sprawdzić czy nie ma jakiś błędów, możesz dla próby podmienić z jakimś znajomym co też ma VAG-a, zaworek N75 i pojechać na trasę sprawdzić auto lub zamienić miejscami z N18 (trochę roboty z przepinaniem wężyków). Jak oglądałeś gruszkę to nie była jakoś nadmiernie pordzewiała ?, oraz czy nie kręciłeś regulacją przy sztandze (gruszka) ?.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez secound » 28 kwietnia 2014, 09:08

Witam
Mam takie pytanie, czy możliwe jest aby przeładowanie turbiny z którym miałem problem przez kilka miesięcy samo od siebie zanikło/przeszło ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
secound
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 marca 2013, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon I 1.9 ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 28 kwietnia 2014, 12:02

Raczej ciężko by miało samo od siebie zniknąć...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez secound » 28 kwietnia 2014, 18:01

kurex napisał(a):aczej ciężko by miało samo od siebie zniknąć...


Łapałem notlaufa na 2,3,4 biegu w okolicach 3 - 3.5 tyś/obr. ale od jakiegoś czasu zacząłem go mocniej kręcić i problem z przeładowaniem znikł, leon jakby ożył , 4 tyś/obr i problemu nie ma od jakiegoś miesiąca już.
Może nagar z łopatek się wypalił albo coś , coś takiego jest możliwe? czy to polepszenie tylko chwilowe?
Pozdrawiam Was.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
secound
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 marca 2013, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon I 1.9 ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Leonidas ARL » 28 kwietnia 2014, 18:05

jaki jest sen kręcić diesla do 4tyś ?
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron