Strona 1 z 2

Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 18:11
przez Mega
Witam,

Od pewnego czasu mam problem z moca w moim Leon'em 1.9TDI 110KM 2002 r.
Objawy sa takie:
- samochod jest bardzo slaby, slabo przyspiesza; baa czasami po gore musze jechac na dwojce,
- sa rozne wartosci spadku mocy; chodzi o to, ze czasami mam 90% mocy, czasami 50% a innym razem tylko 10% mocy,
- po uruchomieniu silnika od nowa (po 1h.) problem istnieje nadal,
- moze to dziwne, ale sytuacja jest taka: Jak nie mam wogole mocy i wcisne pedal gazu na max'a to wiem, ze samochod przyspiesza tylko dzieki zwiekszajacym sie obrotom silnika ale sam nie czuje przyspieszenia; Jednak gdy lekko naciskam pedal gazu to wydaje sie ze samochod przyspiesza minimalnie szybciej.
- mam blad silnika 17964 (uklad kontroli cisnienia doladowania)

Po rozmowie z mechanikiem zalecil mi on wymiane 'czujnika cisnienia doładowania', jednak blad ten wskazuje raczej na problem z zaworem N75.
Czytajac inne posty, zauwazylem ze mowi sie tez o problemamach z przeplywomierzem, przewodami podpietymi do silnika, sterowaniem podcisnienia turbiny, zawieszonych (zapieczopnych) lopatkach w turbinie czy nawet wymianie turbiny.

Co mi radzicie, od czego zaczac albo lepiej, jak wybadac z czym jest problem bo szkoda mi kasy na eksperymenty z wymiana poszczegolnych elementow.

Dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 18:23
przez bono
Mega napisał(a): Jak nie mam wogole mocy i wcisne pedal gazu na max'a to wiem, ze samochod przyspiesza tylko dzieki zwiekszajacym sie obrotom silnika ale sam nie czuje przyspieszenia; Jednak gdy lekko naciskam pedal gazu to wydaje sie ze samochod przyspiesza minimalnie szybciej.
a sprzęgło ty ty masz całe ?? To jest objaw ślizgającego się sprzęgła ;/ Wrzuć na trójkę zaciągnij mocno ręczny i spróbuj ruszyć , jak auto od razu nie zgaśnie to szukaj nowego sprzęgła.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 19:10
przez Mega
Nie kumam :hmmm: - Jak bede powoli puszczal sprzeglo + dodawal gaz to samochod moze mi nie zgasnac, ale oznaczalo by to slabe hamulce a nie sprzeglo. Jesli zas puszcze gwaltownie sprzeglo to mi i na jedynce zgasnie silnik -> patrz spadek mocy. No i wogole, jak sie ma do tego blad 17964.
Moja teoria jest taka, ze jak daje duzo gazu to probuje sie wlaczyc turbo, ale ze jest cos uszkodzone z turbo to mi nie jedzie...

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 19:27
przez bono
Mega napisał(a):Nie kumam

No właśnie chyba nie kumasz ;-) Napiszę prościej :
1) Uruchom silnik.
2) Mocno zaciągnij ręczny.
3) Wciśnij sprzęgło i wrzuć na 3 bieg.
4) Zwalniaj sprzęgło jednocześnie wciskając pedał "gazu"

Przy prawidłowo działającym sprzęgle silnik powinien zgasnąć. Jednak jak silnik będzie nadal pracował i wchodził na obroty są to oznaki źle działającego sprzęgła.

przy normalnej jeździ masz taki objaw, że silnik wchodzi ci na obroty a auto nie przyspiesza. Jak ci się sprzęgło slizga to przyczyn może być kilka:
- przegrzanie sprzęgła
- olej na tarczy
- zużyte okładziny na tarczy sprzęgła
- spieprzony docisk
Mega napisał(a):No i wogole, jak sie ma do tego blad 17964.

Szukaj bo było na forum : viewtopic.php?t=8466
Najpierw wyeliminuj jedno i później sprawdzaj dalej.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 21:03
przez Mega
Ok. Zrobiłem test z tym sprzęgłem i 3-im biegiem. według mnie wszystko jest, bo silnik mi gasł za każdym razem. Oczywiście, wchodził lekko na wyższe obroty (około 1200), ale jak tylko pościłem trochę więcej sprzęgła to gasł... Chyba możemy odrzucić teorię ze sprzęgłem - ale wiadomo, dzięki za pomysł.

Zostaje przy tym, że problem jest z turbosprężarką. Zastanawiam się, jak sprawdzić w czym jest problem, co należy wymienić:
- czujnik ciśnienia doładowania,
- zaworem N75,
- przepływomierz,
- przewody od turbosprężarki w silniku,
- sterowanie podciśnienia turbiny,
- zawieszone (zapieczone) łopatki w turbinie,
- wymianie turbiny.

Niestety, nie stać mnie na eksperymentowanie z wyminą każdego elementu po kolei :( . Czy istnieje jakiś sposób by sprawdzić, który element należy wymienić, a może ktoś już miał taki problem (symptomy opisałem w pierwszym poście tego tematu) co należy zrobić...

Dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 21:16
przez rutek-wat
A próbowałeś zrobić test dynamiczny auta?? na Vagu?? zobacz co ci wykresy pokażą. :papa2:

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 22:32
przez Mega
No niestety nie robiłem tego. :no:

Po pierwsze nie wiem jak to sie robi, nigdy nie robiłem tego wcześniej a po drugie nie mam łatwego dostępu do laptopa z kablem, a logi u mechanika kosztują mnie 60zl.

Dlatego mam pytania:
Gdzie mogę sięgnąć po informacje jak sie robi takie logi.
Jaki jest mi potrzebny sprzęt (jaki kabel + jaki software),
i wogole wszystko o tym...
A może ktoś może zrobić mi takie logi w miarę przystępnej cenie w Krakowie?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 16 czerwca 2008, 09:54
przez Sammael
Mega napisał(a):kosztują mnie 60zl.

Kwota iście kosmiczna... lepiej zapytać na forum, niech sobie 50 użytkowników powróży z fusów co może komuś dolegać w samochodzie niż zapłacić 60 zł i zlogować samochód tak żeby wiedzieć na czym się stoi. Zlogować w czasie jazdy - a to pewnie kosztuje około 100 a nie skasowanie błędów na postoju.

Gdzie mogę sięgnąć po informacje jak sie robi takie logi.
Jaki jest mi potrzebny sprzęt (jaki kabel + jaki software),
i wogole wszystko o tym...

Taka wiedza za darmo?! 59,99zł ktoś pewnie odpowie ;-) SZUKAJKA Twoim przyjacielem

Mega napisał(a):A może ktoś może zrobić mi takie logi w miarę przystępnej cenie w Krakowie?

1,99zł? cena jak z biedronki?
Mega napisał(a):- mam blad silnika 17964 (uklad kontroli cisnienia doladowania)

To skąd to wiesz, jednak ktoś podpinał VAGa?

Przepraszam albo ja czegoś nie rozumiem albo kolega samochód=wydatki. Jeśli szkoda paru złotych na diagnozę to z pewnością lepsze będzie pare tysięcy zł, po tym jak wirnik pięknego dnia wyleci przez rurę wydechową.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 16 czerwca 2008, 23:37
przez Mega
1) Jak dla mnie podpięcie kompa na 10 min. i klikniecie dwa razy na ekranie to banał i uważam, ze cena 60 zł. to dużo za taka zatańczę. Więcej: jak będę chciał zrobić logi w czasie jazdy to mam problem -> spadek mocy jest przypadkowy, wiec nie za każdym razem on sie pojawia. Wezmę gościa z warsztatu, zapłacę mu 100zl. za podpięcie i będzie lipa... I tak kilka razy aż 500 zl. pójdzie sie paść!!!

2) Opisałem wszystkie objawy problemu (poczytałem wcześniejsze posty na ten temat), podjechałem do mechanika by odczytać błędy (no bo skąd bym wiedział, ze kosztuje to 60 zl.) i dowiedziałem sie, ze potrzebne sa dodatkowe logi wiec kombinuje jak je zdobyć a nie pytam dalej...

3) Na forum audi znalazłem dokładny opis jak sie robi takie logi - i nadal uważam ze to banał. Cena takiej wiedzy = 0 zl. link to: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

4) Przystępna cena to rozumiem 20-30 zl.

5) Mam kabel, mam soft i instrukcje, problem to jest laptop :palacz: ale sie nie poddaje. :okulary:

6) Wiesz, może nie każdy ma tyle kasy co TY, i nie którzy muszą kombinować więcej niż tylko znalezienie wolnego czasu.

7) Ale w jednym masz racje - Chyba jednak czegoś nie rozumiesz...

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 17 czerwca 2008, 05:20
przez bono
Mega, nie możesz podjechać na spota w Krakowie, ktoś ma napewno VAG'a i sprawdzi ci auto viewtopic.php?t=3125

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 17 czerwca 2008, 07:12
przez Patrox
Tak jak napisałes w pierwszym poscie przyczyn może być wiele. Jednak proponowałbym Ci pojechac do kogoś kto zrobi porządną diagnostykę i będzie miał choć n75 na podmianę.


Własnym sposobem sprawdz na poczatek wszystkie podcisnienia cm po centymetrze czy nie ma gdzieś peknięcia.

A chłopaki na spocie niech zloguja kanał 11, 3,

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 17 czerwca 2008, 09:49
przez IceMan
Poczytaj ten tamet http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t32734. ... ight=17964 Ja obstawiam na jakas rurke podcisnienia.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 17 czerwca 2008, 10:16
przez Sammael
Mega, jednak czegoś nie rozumiesz...
Vag to nie tylko jego podpięcie. Masz wiedzę, żeby zinterpretować wyniki? Podpowiem to za tą wiedzę się płaci. Zapomniałbym, że profesjonalny kabel diagnostyczny nie kosztuje 100zł na allegro, jedno zero więcej i w dolarach. Wiedza+%cena narzędzi=cena usługi.
Zakończmy niepotrzebną dyskusję, zlogujesz samochód, wrzucisz logi i ktoś Ci odpowie co jest nie tak.

Pozdrawiam.

PS:
Mega napisał(a):6) Wiesz, może nie każdy ma tyle kasy co TY, i nie którzy muszą kombinować więcej niż tylko znalezienie wolnego czasu.

Pamiętasz ostatnią kumulację w totku? trafiłem... 6kę. Teraz już wszyscy wiedzą :D

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 09:28
przez Mega
Witam,

No udalo mi sie zrobic te logi. Ale mam dodatkowe info, ktore wyszlo podczas testow.

Jak wsiadalem do samochodu to wygladalo, jakby mu nic nie bylo, samochod ladnie jezdzil i mial moc, dlatego nie robilem zadnych logow. Ale jak wszedlem na 2700rpm na IV biegu, nagle stracil moc (chyba wszedl w tryb awaryjny), dziwne, ale poczulem lekki swad w kabinie, a na vag'u wyskoczyl mi blad 17965. Wtedy zaczolem logowac dane z kompa dla grupy 003, 008 i 011. Wszystko bylo logowane dla III biegu, logi powtorzylem trzy razy, o to wyniki:

http://img155.imageshack.us/img155/8853/test1ayv9.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/8764/test1byj8.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/9188/test1czq5.jpg

Co o tym sadzicie? Wielkei dzieki za wszelka pomoc...

PS. Mam problem z rejestracja Vag'a. Sciagnolem Crack'a, i go uruchomilem, powstaly mi trzy pliki *.bin i Vag-Com 409.1 przeszedl mi na registered. Jednak jak zaczolem go uzywac to znowu pojawia mi sie unregistered, a pliki mi znikaja z katalogu gdzie jest zainstalowany VAG. Mial ktos kiedys taki problem...

Duzo pytan, ale prosze o pomoc.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 09:49
przez Sammael
Mega napisał(a):a na vag'u wyskoczyl mi blad 17965.

Poprzedni błąd 17964 oznaczał niedoładowanie, 17965 to przeładowanie i stąd notlauf.
Moim zdaniem to albo N75 albo zapieczone kierownice turbo.

PS. Mam problem z rejestracja Vag'a. Sciagnolem Crack'a, i go uruchomilem, powstaly mi trzy pliki *.bin i Vag-Com 409.1 przeszedl mi na registered. Jednak jak zaczolem go uzywac to znowu pojawia mi sie unregistered, a pliki mi znikaja z katalogu gdzie jest zainstalowany VAG. Mial ktos kiedys taki problem...

Na to nikt publicznie nie odpowie, bo publicznie nikt tego nie wie ;-)

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 10:00
przez Mega
Dzieki za info...

Pytanko: oceniles to po bledach, czy po logach z Vag'a?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 10:08
przez Sammael
Nie patrzyłem, teraz zerknąłem i... (o ile dobrze widzę) to Twoje turbo dmucha ledwo co jakbyś w notlaufie robił logi. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, Patrox na pewno odpowie.

Mega napisał(a):nagle stracil moc (chyba wszedl w tryb awaryjny), dziwne, ale poczulem lekki swad w kabinie, a na vag'u wyskoczyl mi blad 17965. Wtedy zaczolem logowac dane z kompa dla grupy 003, 008 i 011. Wszystko bylo logowane dla III biegu, logi powtorzylem trzy razy, o to wyniki:

Aaa i chyba jasne, jak wpadł w tryb awaryjny to wyłączyłeś i włączyłeś silnik? czy po prostu zacząłeś logować? bo jak po prostu zacząłeś logować to nic dziwnego że takie wyniki.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 10:12
przez Mega
Tak,

Logi zaczolem robic jak odczulem spadek mocy. Czyli, jesli dobrze rozumiem to powienien zrobic logi w sytuacji, gdy samochod startuje z pelna mocy i dostaje brak mocy.
To w jaki sposob moge ponownie uzyskac pelna moc, bo jak rano jechalem do pracy to zero mocy. Czy usuniecie bledu i uruchomienie silnika od nowa spowoduje, ze bede mial pelna moc (bo chyba wpadl w tryb awaryjny)?

Pozdr

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 10:20
przez Sammael
Mega napisał(a):To w jaki sposob moge ponownie uzyskac pelna moc, bo jak rano jechalem do pracy to zero mocy.

Normalnie wystarcza zgasić i odpalić silnik. Jeśli nie powrócił do normy to nie jest rewelacyjnie. Albo, jak kiedyś u mnie, spadł wężyk podciśnienia albo szykuj turbine do czyszczenia.
Oczywiście poczekaj jeszcze na wypowiedzi tych, którzy się lepiej na tym znają ode mnie.
W mojej opinii wizyta w DS katowice albo CS w bielsku będzie nieunikniona.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 10:26
przez Mega
A jesli nie usunolem bledu z vag'a to moc mi powinna wrocic? Czy moze komputer widzi, ze nadal jest blad i nie pozwala wrocic to normalnej pracy?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 10:31
przez Sammael
Powinna wrócić, normalnie nawet w czasie jazdy, naciskasz sprzęgło, wyłączasz silnik i włączasz i powinna być moc. Błąd pozostaje w komputerze ale nie ma to żadnego wpływu.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 11:30
przez Mega
Zanim zabiore sie za naprawe turbiny, chcialbym potwierdzenia od innych tu zebranych:

W sytuacji, gdy stracilem moc + blad 17965 na Vag'u, wlaczylem silnik od nowa (nie kasujac bledu) i nadal nie mam mocy oznacza to, ze turbina nadaje sie do czyszczenia?

Jest to dla mnie koszt, i nie chcialbym bym tego robic niepotrzebnie...

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 15:31
przez bono
Możeci się podwiesił N75 ?? Sprawdź jeszcze raz wszystkie wężyki, czy ci się jakiś nie wypiął.

Na forum możemy sobie gdybać i wróżyć. Podjedź do kogoś kto się na tym zna i będzie po problemie. Tutaj możemy ci pomóc jedynie sugerując co może być nie tak. Jednak jak dokładnie auta się nie widzi to nie da rady .

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 15:35
przez Mega
Myslalem, ze z logow dynamicznych grupy 011 da sie rade cos wywnioskowac.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 17:07
przez rutek-wat
Mega napisał(a):Myslalem, ze z logow dynamicznych grupy 011 da sie rade cos wywnioskowac.
generalnie tak -ale dla ułatwienia zrób z tego wykresy- wtedy wszystko jest czylelniejsze i łatwiej to odczytać :nauka:

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 19:18
przez Mega
Witam ponownie,

Udalo mi sie wkoncu zrobic logi w momencie, gdyz samochod nagle traci moc. Sytuacja jest taka:

Bieg III, start 1500 rpm i gaz na max'a. Przy obrotach okolo 3000rpm nagle brak mocy, a na vag'u wyskoczyl mi blad 17965. Logi sa umieszczone ponizej, bardzo bardzo prosze kogos o intepretacje.

http://img166.imageshack.us/img166/6797/logibc7.jpg

Wielkie dzieki za wszelkie uwagi co jest do wymiany.
Pozdr
Marcin

PS. Jeszcze nie umiem robic wykresow, ale sie ucze...

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 19:31
przez Sammael
Mega napisał(a):http://img166.imageshack....797/logibc7.jpg

Na początku niedoładowanie a później przeładowuje jak cholera a później notlauf - nie jeździj na tym bo zarżniesz to turbo do końca. Bo ładuje teraz jak moje turbo a w 110 to nie powinno mieć miejsca.
Przepływomierz też daje ciała, daje jakieś wartości z kosmosu, przez to może być problem z mocą/pracą turbiny. Jakby co to mam do sprzedania przepływkę pierburga używaną przez 4 miesiące, przelot z tego co pamiętam 10-15 tyś. siedziała do końca w moim starym silniku(110 ASV).

Jeśli się w czymś mylę to mnie poprawcie, ekspertem nie jestem.

PS: teraz te wyniki te logi ładnie zamieściłeś i coś z nich widać. :ok:

Tak poza konkursem to nie masz jakiegoś boxa wpiętego?!

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 19:38
przez Mega
Napisales, ze przeplywomierz tez daje ciala. A co jeszcze daje ciala oprocz przeplywomierza? Bo potem piszesz, ze przez to moze byc problem z przeplywomierzem.

[ Dodano: Czw 19 Cze, 2008 ]
Sorki, pomylka: "Bo potem piszesz, ze przez to moze byc problem z turbina" Jak mam to rozumiec: Czy tylko jest problem z przeplywomierzem, czy z czyms jeszcze innym.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 19:46
przez Sammael
Widać, że przez przepływomierz ucina też dawkę paliwa. Żeby dalej coś zobaczyć podmieniłbym przepływomierz(wziąć sprawny od kogoś) i zobaczył jakie są wtedy wartości. Teraz to wróżenie z fusów. Ale 2600mbar dla tego turbo to kosmos.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 21:30
przez Mega
Latwo pisac, ale gdzie ja moge podmienic taki przeplywomierz na sprawny w Krakowie :hmmm: pytalem w ASO, ale nic z tego.

Wlasnie wrocilem z miasta, bo szukalem zlotu Leon w Krakowie, ale bez powodzenia :no:
Za co odpowiedzialny jest przeplywomierz w Leon'ie? W jaki sposob mam jezdzic samochodem by jak najmniej szkodzic turbo - a moze istnieje mozliwosc stalego wlaczenia trybu awaryjnego w samochodzie?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 21:51
przez rutek-wat
Mega, wpisz w szukajke przepływomierz i dowiesz sie do czego służy. Ale tak jak Sammael, napisał zacznij od podmianki samej przepływki. Ewidentnie to nie bangla- jak jąwymienisz to jeszcze raz dynamika, logi i dawaj wyniki.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:03
przez Mega
Hehe, A co to jest bangla?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:06
przez rutek-wat
Znaczy się że nie hula :killer:

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:10
przez Mega
W jaki sposob mam jezdzic samochodem by jak najmniej szkodzic turbo?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:13
przez rutek-wat
Mega, Tobie naprawde nie chce się czytać :nauka: :killer: Jeśli nie chesz szkodzić turbo to musisz jeździć w takim zakresie obrotów co by nie pracowało. Mega, zerknij na dół czy Ty aby nie masz wywalonego katalizatora i w to miejsce wstawionej strumienicy..... :nauka: :nauka: :nonono:

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:55
przez Sammael
Koniec tego tematu, albo kolega się trochę wysili i poszuka albo pojedzie na diagnozę i zapłaci. Może też z czasem dojdzie do tego, że ciężko na odległość zdiagnozować niektóre rzeczy, zwłaszcza jeśli cześć X uniemożliwia poprawną pracę części Y. Więc jak ocenić w pełni pracę części Y?

Uprzedzając pytania, nowy przepływomierz powietrza będzie drogi, droższy kilkakrotnie niż diagnostyka, o którą był spory krzyk. Uprzedzając również kolejne pytanie: nie, przepływomierza nie da się naprawić za 1,99zł.

Mega napisał(a):W jaki sposob mam jezdzic samochodem by jak najmniej szkodzic turbo?

Naprawić to co szwankuje.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 20 czerwca 2008, 05:27
przez bono
Mega napisał(a):Latwo pisac, ale gdzie ja moge podmienic taki przeplywomierz na sprawny w Krakowie pytalem w ASO, ale nic z tego.

a zaglądałeś tu ??
viewtopic.php?t=3125
Mega napisał(a):Za co odpowiedzialny jest przeplywomierz w Leon'ie?

viewtopic.php?t=3029
Korzystaj z Szukajki !!

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 29 czerwca 2008, 19:45
przez Matryx
Witam.
Dołączam się do tematu, bo ostatnio też miałem błąd turbodoładowania:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Z reguły po wrzuceniu biegu czwartego i wciśnięcia gazu wyłączała się turbina. Zgaszenie silnika i zapalenia przywracało normalną pracę turbiny. Zdarzyło mi się to 3 razy w ciągu 2 miesięcy, gdyż jeżdzę z reguły po mieście i czwartego biegu raczej nie wrzucam. A to jest log z bloku 11, kiedy taki problem występował. Na czerwono przekroczone ciśnienie doładowania:

Obrazek

Parę dni temu trafił mi się wyjazd do Gdańska 350 km w jedną stronę. Przedtem jednak jeden z klubowiczów poradził mi, abym poruszał sztangą od turbo w górę i w dół parę razy i pojeździł przez klika dni sportowo w granicach 4000 obrotów. I to powinno pomóc. Sztangą nie poruszałem bo nie mogłem jej znaleźć, ale postanowiłem całą podróż jechać sportowo.
Po wyjeździe w trasę i wrzuceniu 4 biegu - błąd przeładowania. Po dwukrotnym gaszeniu silnika postanowiłem jakis czas jechać z wyłączoną turbiną bo nie było sensu co chwila stawać i gasić silnik. Po około 10 km wyłączyłem silnik i po włączeniu go turbina już się nie zawieszała. Postanowiłem zatem jechać sportowo, pedał gazu często był przy podłodze, do tego włączona klima. W czasie drogi powrotnej zrobiłęm log:

Obrazek

Jak widać nie ma już przeładowania turbiny. Autko chodzi idealnie. Nie wiem czy te wartości są idealne, więc proszę klubowiczy o diagnozę tego ostatniego logu.
Przy takiej jeździe autko oczywiście spaliło więcej - 5,6 l/100km, ale warto było. Nie wiem czy te wcześniejsze wyłączenia turbiny nie spowodowały jakiś zmian w samej turbinie?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 28 lipca 2008, 13:41
przez Mega
Wracaj do mojego problemu ze spadkiem mocy przy Seat Leon 1.9 TDI 110KM ASV to niestety okazalo sie konieczne przeczyszczenie turbiny co zrobilem w Katowice w Master Tunning.
Warsztat polecam! Umowilem sie telefonicznie na czyszczenie turbo, przyjechalem do warsztatu, zrobilismy kilka testow (w tym podmianke zaworku N75) by byc pewnym ze to turbo i po wszystkim zostawilem woz na kilka godzin. Potem telefon po odbior, kilka testow po wszystkim i wsio gra - cena po wszystkim taka jak sie umawialismy WARSZTAT POLECAM. W trakcie testow wyszla konieczna wymiana przeplywomierza - tak ja mowiles Sammael :ok:

I tu mam dylemat: W ASO powiedzieli, ze pod moj model przeplywomierz to 038 906 461B, ale ja mam zamontowany u siebie 06A 906 461. I nie wiem co robic, czy wymieniac caly przeplywomierz na 038 9064 61B (cena wyzsza), czy moze wymienic sam wklad i zostac przy tym ktory mam 06A 906 461 (cena nizsza).

Pomozcie jesli mozecie... Dzieki.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 29 lipca 2008, 13:17
przez Miro
Mega,Pierburga sobie załóż(sam wkład).

http://allegro.pl/item407540823_przeply ... rburg.html

Mam u siebie i 100% pasuje(kilka osób z forum też go ma założonego)

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 29 lipca 2008, 14:34
przez Mega
Ale ze mnie laik. Byłem dzisiaj przy wozie i wkoncu udalo mi sie odczytac numery tego przepływomierza. Mam przepływomierz Boscha 0 281 002 531 i pewnie bedzie trzeba kupic caly taki przepływomierz, bo samego wkladu chyba do Boscha nie kupie, a te wklady z Pierburga nie pasuja do Boscha.

Czy jest gdzies na forum, info jakie numery Boscha i zamiennikow pasuja pod oryginalne numery w ASO. Po teraz nie wiem, czy ten który mam 0 281 002 531 to właściwy do mojego modelu samochodu...

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 29 lipca 2008, 14:53
przez oczkolek
Mega, jak będziesz szukałw w katalogu Bosha (nawet tym on-line) to tam znajdziesz odpowiedniki numerów z Etki z jakimi dana część jest powiązana.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 29 lipca 2008, 15:12
przez Mega
Dzieki za info. Sprawdzilem i faktycznie to jest to. Czy ktos moze mi polecic jakis sklep, gdzie mozna za rozsadna cene kupic taki przepływomierz?

[ Dodano: Wto 29 Lip, 2008 ]
Acha, czy istnieje mozliwosc kupna samego wkladu do przepływomierzy Boscha i jesli tak, czy polecacie taki zabieg czy jednak zdecydowanie kupic caly?

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 29 lipca 2008, 17:19
przez rutek-wat
Miro napisał(a):Mega,Pierburga sobie załóż(sam wkład).

http://allegro.pl/item407...a_pierburg.html

Mam u siebie i 100% pasuje(kilka osób z forum też go ma założonego)
Mega, przecież tutaj masz odpowiedz... :olaboga: co prawda to nie jest Bosch ale wielu z nas jeździ na Pierburgu i jest ok :peace:

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 30 lipca 2008, 07:34
przez Mega
rutek-wat, jasne, ze o tym myslalem, ale slyszalem ze wklady z Pierburga nie pasuja do przeplywomierzy Boscha. Wklady Pierburg pasuja do oryginalnych przeplywomierzy, czyli tych kupionych w ASO ale nie do Boscha. Nie twierdze, ze tak jest, tylko slyszalem ze sklepu, ktory ma do sprzedania wklady Pierburga ze tak jest - ja osobiscie sie nie znam :( niestety.

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 09:49
przez maciobest
mam za pytanko:

(leon 110KM 2000r)

dzisiaj miałem następujący przypadek w trasie,
nie cisnę fury do póki się nie rozgrzeje(max2,2Kobrotów), więc do 100km/h rozpędziłem się spokojnie,
ale przyszedł czas na wyprzedzanie a tu na IV biegu max 2,5k obrotów,
wrzuciłem na luz i przycisnąłem (wchodziły obroty wyższe, ale nie tak jak zawsze)
wrzucając bieg znowu 2,5kmax
zatrzymałem samochód zgasiłem i zapaliłem i wszystka jest OK

czy to może być ten sam problem co wyżej???

dzwoniłem do kolesia popołudniu daj na kompa

podobno jest to częsty przypadek 110-tek???

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 09:53
przez Marcin_TDI
najpierw podłącz pod VAG i będziesz wszystko wiedział..

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 22:32
przez maciobest
autko podłączone (nie pod profesjonalny komp:D) i wyskoczył błąd 17964,
ale bez żadnych szczegółów

co dalej??

jestem świeżo po zakupi Leosia (wiec z kaską krucho) chociaż zawsze dbam o bryki

mam przejechałem ponad 4tyś.km(3tygodznie) problem wystąpił jeden raz,

można z tym trochę jeździć, czy drążyć temat ostro ??

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 22:39
przez wgi

Re: Spadek mocy samochodu + blad 17964

PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 17:15
przez Matryx
A ja podziele się z Wami moimi spostrzeżeniami.
Kiedy kupiłem Leona ponad rok temu, bacznie czytałem forum i stosowałem się do zeleceń, jak jeździć takim autem. Między innymi jeździłem na biegu, nie wrzucałem luzu przy toczeniu z górki, bo podobno wtedy Leon nie pobiera paliwa i spalanie jesr zerowe. Od czasu do czasu dawałem mu troche po garach, celem przedmuchania go. No, ale niestety zdarzały się spadki mocy czasami nawet parę razy w miesiącu, a VAG pokazywał przeładowania turbiny i problem z czujnikiem cieczy płyn chłodzacego. Autko przy takiej jeździe po mieście paliło od 6,8 do 7,5.
Kiedyś jednak naszła mnie myśl, żeby spróbować jeździć tak jak moją Toyotą - benzyniakiem, wysprzęglać przy dojeżdzaniu do świateł, z górki, czyli generalnie jeździć na luzie tam gdzie się da. Ku mojemu zdziwnieniu spalanie w mieście spadło o jakieś 1,5-2 litrów. Obecnie Leon pali mi 5,1-6,1 w mieście. Na trasie przy takiej w miare spokojniej jeździe Szczecin-Swoniujście spalił 4,7 l/100km. I co najciekawsze od prawie roku ani razu nie miałem zawieszenie się turbiny !!!, autko nabrało mocy, czujnik płynu chłodzącego nie pokazuje juz błędów. Podłączając VAGa od prawie roku nie miałem żdanego błędu, no może radio pokazało raz jakieś odłączenie przewodów na tylnych głosnikach i to wszystko.
I powiedzcie mi drodzy klubowicze, jak ten cud wytłumaczyć? Naprawdę uwierzcie mi że wrzucanie na luz ożywiło mój silnik.