Strona 1 z 1

szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 16:22
przez arczi
witam
Mam zamiar kupic leosia tdi z zamiarem pozniejszego podnoszenia mocy oczywiscie. Zainteresowal mnie model top sport 150 KM ale nie ma ich tak duzo, pytam wiec czy brac np. leona 130 KM i wirusowac czy jednak Top Sport jest juz lepiej przystosowany do przerobek, tzn. czy lepiej wytrzyma ok 200 KM potem
dzieki z gory

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 16:41
przez Barth
arczi, po 2002 roku 150 od 130 różnią sie tylko turbiną i intercoolerem- pod względem mechanicznym , wizualne róznice to chyba znasz . Za okolo 4 tys zmienisz turbine ( na nową ) oraz IC i zrobisz dobry program na okolo 190KM , poza tym stary IC i Turbawke bedziesz mógł sprzedać wiec odzyskasz cześć pieniedzy.

P.s jako członek LeonClubu mozesz otrzymac ciekawe zniżki firmach zajmujących sie modyfikacjami mechanicznymi i elektroniczymi TDI - CompSport , Diagtronik , Unitronic , Masters Tuning /o Katowice oraz juz niedługo w firmie 2B

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 17:24
przez Tonny S
barth napisał(a):po 2002 roku 150 od 130 różnią sie tylko turbiną i intercoolerem- pod względem mechanicznym , wizualne róznice to chyba znasz . Za okolo 4 tys zmienisz turbine ( na nową ) oraz IC i zrobisz dobry program na okolo 190KM
Dokladnie tak jest. Silniki nie roznia sie niczym poza osprzetem - turbo i IC w 150 masz FMIC.

Czasem jak to jest u mm.max jest inna skrzynia biegow z dluzszymi przelozeniami (dot. 130PD)


arczi napisał(a):czy lepiej wytrzyma ok 200 KM
Nie ma roznicy tyle, ze samym softem ze 150 nie otrzymasz 200 KM - by przekroczyc magiczne 200 KM potrzeba wymienic jeszcze walek Grundlera - bezposrednim importerem na Polske jest firma CompSport

Wykres 130 PD po wymianie turbo na ta ze 150 + FMIC + walek Grundlera i zrobiony soft w firmie CompSport.

viewtopic.php?t=1955

Obecnie jest 206 KM

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 17:30
przez arczi
a np. sprzeglo, zawieszenie czy hamulce maja takie same czy TS juz bardziej pod sport podchodzi? Nie jest fabrycznie obnizony itp?

Jak sie zostaje czlonkiem klubu? Musze przejsc jakis "chrzest" :wink:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 17:32
przez colin23
arczi napisał(a):Zainteresowal mnie model top sport 150 KM ale nie ma ich tak duzo, pytam wiec czy brac np. leona 130 KM


Jako że jestem świeży co do szukania takiego wózka, to powiem Ci że chyba troszkę jest odwrotnie niż piszesz. Otóż dużo więcej jest 150 w sprzedaży niż 130. 130 jest naprawdę niewiele. Także nie zastanawiaj się nad różnicą tylko po prostu jak trafisz dobrą 130 lub 150 to kupuj i tyle.

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 17:34
przez Barth
arczi, dokladne info poslalem na emaila :)

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 17:51
przez Tonny S
arczi napisał(a):a np. sprzeglo, zawieszenie czy hamulce maja takie same czy TS juz bardziej pod sport podchodzi? Nie jest fabrycznie obnizony itp?


Sprzeglo - to samo
Zawieszenie - to samo bo 130PD wychodzila tylko jako sport (jest juz obnizone o 15 mm w stosunku do innych wersji)
Hamulce - te same


arczi napisał(a):Musze przejsc jakis "chrzest" Wink
Skrzynka piwa na nastepnym zlocie ;-)

Oj nie czytalo sie regulaminu :evil: :arrow: to 2 skrzynki piwa !! :wink:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 18:07
przez arczi
dzieki za informacje, zostaje teraz namierzyc leona i dokonac zakupu. Wiekszosc czasu jestem we Woszech a tutaj znalezc samochod z drugiej reki nie jest tak latwo jak u nas. Determinacja jest wiec dam rade ale jednego jestem pewnien - tuning to juz w polsce bede robil bo tutaj nie lubuja sie w przerobkach a znajac ceny uslug auto-moto to pewnie majatek do wydania.
Co do piwa to owszem owszem piwko oczywiscie a zaraz zabieram sie za czytanie regulaminu :wink:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 18:16
przez Barth
arczi, masz gg jak tak zapraszam na rozmowe 1413833

poza tym to powinno tobie pomoc regulamin.htm

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 18:38
przez arczi
no niestety nie mam gg bo na necie jestem z doskoku,ale zaloze sobie niebawem. Musze spelnic jeszcze jeden warunek, ten najwazniejszy - miec leona, a jestem napalony na niego jak szczebaty na suchary :wink:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 19:06
przez colin23
arczi napisał(a):zostaje teraz namierzyc leona i dokonac zakupu. Wiekszosc czasu jestem we Woszech a tutaj znalezc samochod z drugiej reki nie jest tak latwo jak u nas.


Nawet sobie nie wyobrażasz jakie masz szczęście że własnie nie kupujesz samochodu z drugiej ręki w Polsce. Jesteś przyjanmniej zdrowszy o nerwy które byś stracił oglądając samochody "niebite", "w idealnym stanie". Ogólnie w polsce samochody handlarze sprzedają po kosztach bo już tyle zarobili że nie muszą zarabiać pieniędzy :mrgreen:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 21:52
przez coolibeer
arczi, kupuj 130 bo trudno znalesc teraz dobra i pewna 150

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 06:56
przez prospect
coolibeer ma racje ogolnie znalezc ladnego ts mozna powiedziec graniczy z cudem.
Duzo osob sprowadza takie samochody,walnie na ubezpieczenie zwroci mu sie sporo kasy(bo za ts dobrze wyplacaja) pyknie jakas maniane blacharke i goni.Wiadomo ze sa ladne i zadbane ale jest ich na pewno mniej niz tych po przejsciach

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 06:57
przez mm.max
Archi - powiem Ci moje spostrzeżenia jako użytkownik 130ki ;)

Przede wszystkim PD 130 jest dość cieżko kupić, gdyż z tego co sie orientuje silnik ten był ofercie Leona tylko nie we wszystkich krajach europejskich występuje a w niektórych był tylko przez rok.
Przewagą PD 150 jest to iż od razu jest szansa na to iż będzie w pakiecie TS/FR.
Ponadto PD150 ma ciut krótszą skrzynię biegów co objawia sie delikatnie lepszymi osiągami dłubniętej 150-ki w stosunku do dłubniętej na podobną moc 130-ki
Zawieszenie w 130PD jest czymś pośrednim między wesją Stella a wersją TS/FR.
Hamulce 130/150 mają 288mm i jest możliwy upgrade na 312mm.
Porażką seryjnych 130PD jest intercooler który nawet w serii ma problemy z chłodzeniem powietrza wiec pierwszą i elementarną rzeczą jaką powinno zrobić się po zakupie 130-ki jest wymiana IC. Można założyć komplet chłodnic od 150ki razem z dużym IC lub zrobić customowego IC i ładnym orurowaniem - te rozwiązanie bym polecał w przypadku modów ~200KM.

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 08:38
przez Skotniol
Czy 130PD w innych krajach były wypuszczane w wersji TS/FR odrazu ?? Znalazłem ciekawe ogłoszenie http://www.trader.pl/details,131,919917 ... 161213.asp i koles mowi ze tak wyszedł z fabryki ?? :roll:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 09:02
przez mm.max
Skotniol napisał(a):Czy 130PD w innych krajach były wypuszczane w wersji TS/FR odrazu

Jak byłem bliski zakupu mojego samochodu (rok temu) szukałem na stronach seata w róznych krajach jak występujące tam wersje 130PD wyglądają i jaki mają wypas i okazuje sie ze występowało coś takiego jak Sport Special różniący się od Stelli tylko jakimiś dziwnymi progami nie znalazłem leona 130PD w pakiecie TS/FR
Ale miło by było jakby taki leon był dostępny !!

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 09:11
przez Skotniol
dlatego dziwi mnie to , ze ten wyszedł tak z fabryki moze na zamowienie klienta ?? :roll:
w piatek jade go ogladac , wiec zobaczymy czego wart :D

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 10:07
przez Streat
Hmm troche dziwne to ogloszenie. Bardzo malo napisane i nie ma zdjec wogole prawej strony...Do takich ogloszen to ja bym dosc sceptycznie podchodzil

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 19:49
przez leoTDI
witaj,

koledzy nie mają racji do końca. 150-tka ma lepsze (czytaj: wytrzymalsze) materiały w konstrukcji silnika. Jasne że brałbym 150-tkę. Jednak jeśli nie będziesz pałował swojego wózka, to jak koledzy napisali - starczy i 130-ka.

ps
..te fele, to przecież ze starego TS-a :x ... dziwny tel leon :mrgreen:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 20:23
przez colin23
No dziwny bo skoro jest już w wersji FR to powinien mieć inny kolor lusterek. Poza tym momo wszystko trochę śmierdzi cena bo dziwne że ktoś sprzedaje samochód z tego roku za 70% ceny. Ale warto jechac i obejrzeć. O ile ja pamiętam przy szukaniu samochodu to nigdzie w serii nie znalazłem 130 w plastikach TS/FR tylko w zwykłych. A to co mówi handlarz to podziel przez 1500 :D Ja sam oglądałem samochód który miał tylko cytuje: "przerysowane drzwi", a jak pojechałem to samochód był cały pospawany od progów do dachu :D

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 20:54
przez mm.max
leoTDI napisał(a):koledzy nie mają racji do końca. 150-tka ma lepsze (czytaj: wytrzymalsze) materiały w konstrukcji silnika.

:shock: :shock: :shock: :shock: O rany myslalem ze takie cherezje opowiadają tylko na naszym ulubionym forum 4x4.....


Skąd masz takie informacje czy to jest informacja obiegowa zasłyszana gdzieś czy może rozbierałeś takie silniki i masz porównanie oraz znasz numery katalogowe częsci ???
Pewnie nie ....... wiec ustalmy ze Twojego postu nie było .....

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 21:15
przez leoTDI
mm.max napisał(a):
leoTDI napisał(a):koledzy nie mają racji do końca. 150-tka ma lepsze (czytaj: wytrzymalsze) materiały w konstrukcji silnika.

:shock: :shock: :shock: :shock: O rany myslalem ze takie cherezje opowiadają tylko na naszym ulubionym forum 4x4.....


Skąd masz takie informacje czy to jest informacja obiegowa zasłyszana gdzieś czy może rozbierałeś takie silniki i masz porównanie oraz znasz numery katalogowe częsci ???
Pewnie nie ....... wiec ustalmy ze Twojego postu nie było .....


kolego,

te informacje pochodzą z niemieckiej strony o silnikach VW. Były tam opisane rożnice pomiędzy silnikiem 130 a 150. Mowa była o różnicach w materiałach. Jak odnajdę to zapodam link...i wówwczaa to ja zrobię :shock: :shock: :shock:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 31 sierpnia 2005, 23:19
przez Barth
leoTDI, zgadza sie ale w 130 produkowanych przed 2002 rokiem , po 2002 roku czesci sa identyczne , nr bloku i innych podzespolow sa w Etce te same !!!!

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 1 września 2005, 07:07
przez mm.max
leoTDI napisał(a):kolego,

te informacje pochodzą z niemieckiej strony o silnikach VW. Były tam opisane rożnice pomiędzy silnikiem 130 a 150. Mowa była o różnicach w materiałach. Jak odnajdę to zapodam link...i wówwczaa to ja zrobię


Nie musisz nas "straszyć" linkiem bo nawet jak go znajdziesz to pewnie opis dotyczył porównania innych silników niż tych o których piszemy. Pewnie mowa jest o pierwszych pompowtryskach (AUY) i porównanie ich do obecnych pompowtrysków (ASZ) bo tu przeskok technologiczny i wytrzymałościowy jest duuuży.

Silnik ARL jest nie jako ulepszoną wersją silnika ASZ i nigdy nie było między tymi dwoma silnikami żadnych różnic w materiałach ani w budowie. Tak jak juz wcześniej wspomnieli moi przedmówcy silniki te różnią się turbosprężarką, intercoolerem wraz z orurowaniem i oprogramowaniem oraz literkami na klapie bagażnika.

Widzę że samochód Twój miał już doczynienie z tunerem wiec przy najbliższej wizycie porozmawiaj z nim na ten temat. Nikt lepiej nie zna tych silników od tych którzy je rozkładają i składają z zamkniętymi oczami i nr katalogowe części śnią im się po nocach.

Taki mały OT
Istotą naszego naszego narodu jest to że trudno uwierzyć w najbardziej oczywistą prawdę. Różnice w mocy tego samego silnika w przypadku ASZ i ARL biorą się z dwóch powodów! Pierwszy iż podatki w Niemczech i niektórych krajach europejskich są liczone od mocy silnika a nie od pojemności. Drugim powodem jest czysto marketingowe podejście do sprzedaży tych samochodów. Silnik ARL bądź co bądź jest elitą wśród małych (1,9) diesli wiec jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę no i wystarczy spojrzeć gdzie ARL jest montowany...... W topowych modelach koncernu i za jaką kasę.

[ Dodano: Czw 01 Wrz, 2005 ]
Dla uzupełnienia moich rozważań polecam króciutką lekturę

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 80&start=0

Tam wskazane są róznice między AUY=>ASZ=>ARL no i temat jest rozwijany przez Patryka wiec chyba dalsze komentarze są zbyteczne

Pozdrawiam Cię serdecznie leoTDI i nie straszmy sie linkami bo w sumie ja też ostro odpowiedź swoją rozpocząłem gdyż takie rozważania nie dawno czytałem (o różnicach w materiałach) i trochę były one mało rzeczowe .... PEACE!!!

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 1 września 2005, 08:37
przez AdamTower
Buzi dupci chłopaki. :twisted: :wink: Temat wyjaśniny :brawo: . PEACE

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 5 września 2005, 20:44
przez Skotniol
jeszcze w nawiazaniu do tematu , czy pokrywa silnika w 130PD powinna miec napis TDI i analogicznie 150PD TDI ?? Pytam poniewaz ogladałem tą 130PD i napisy sa koloru srebrnego .

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 5 września 2005, 21:19
przez AdamTower
Skotniol napisał(a):jeszcze w nawiazaniu do tematu , czy pokrywa silnika w 130PD powinna miec napis TDI i analogicznie 150PD TDI ?? Pytam poniewaz ogladałem tą 130PD i napisy sa koloru srebrnego .


Od roku chyba 2002 lub 2003 napisy są srebrne.

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 5 września 2005, 21:54
przez colin23
2003 niektóre jeszcze miały czerwone. Dopiero druga polowa roku to juz srebrne.

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 6 września 2005, 06:37
przez leoTDI
adamtower napisał(a):Buzi dupci chłopaki. :twisted: :wink: Temat wyjaśniny :brawo: . PEACE


OK,

poddaję się. Niech panuje zgoda :-D :brawo:

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 6 września 2005, 07:00
przez mm.max
Skotniol napisał(a):czy pokrywa silnika w 130PD powinna miec napis TDI i analogicznie 150PD TDI Pytam poniewaz ogladałem tą 130PD i napisy sa koloru srebrnego


Potwierdzam pokrywa i litery są u mnie srebrne - kod modelowy 2004

Re: szukac 150 tki czy brac 130 ?

PostNapisane: 6 września 2005, 08:54
przez Asgaard
a u mnie są wszystkie czerwone :twisted: widać tną koszty na czym tylko się da.