Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez kamilson91 » 18 grudnia 2017, 22:12
Witam, problem jaki ostatnio zaobserwowałem w swoim leoniku jest następujący 5 bieg 1300 obr gaz w podłoge turbo zaczyna się budzić i w tym momencie powstaje wibracja w srodku samochodu aż plastiki zaczynają się odzywać trwa to do około 1500obr gdy już samochód zacznie ladnie iść do przodu wszystko ustępuję, na czwartym biegu nie jest to wyczuwalne prawie w ogóle gdyz silnik szybko przełamuje ten zakres obrotów jedynie 5 i 6 bieg. Przeważnie nie jeżdzę w tym zakresie obrotów ale wiem że wcześniej tego nie było. Nie czuję również takiego wrażenia że samochód nie równomiernie przyspiesza do przodu zajączkuje. Tak myśle o tych poduszkach silnika tym bardziej ze się zimno zrobiło i guma twardnieje i na razie to obstawiam.
Ale może ktoś miał też taki problem i go rozwiązał. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi wszystkie.
Pacjent Leon M1 ARL 230tyś przebiegu orginał ! bez modyfikacji mocy
Pozdrawiam
-
Zobacz Profil
kamilson91
- Stella

-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18 grudnia 2017, 21:39
- Auto: leon m1
- Silnik: ARL 1.9
przez marcin7x5 » 19 grudnia 2017, 06:46
Pewnie dwumasa się odzywać zaczyna.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3890
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez CB_Aras » 19 grudnia 2017, 08:46
Słychać jakiś hałas metalicznego uderzenia podczas gaszenia auta bez wyciśniętego sprzęgła?
-
Zobacz Profil

CB_Aras
- Sport

-
- Posty: 299
- Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
- Lokalizacja: CB
- Auto: Leon
- Silnik: ARL 1.9
przez Vax » 19 grudnia 2017, 13:41
"5 bieg 1300 obr gaz w podłoge" mądrze, rób tak dalej to na pewno przestanie drżeć. Po za tym co to za turbina która budzi ci się przy 1300 obrotów"?
-
Zobacz Profil
Vax
- Signo

-
- Posty: 102
- Dołączył(a): 20 maja 2013, 17:05
- Lokalizacja: W-wa
- Region: mazowieckie
- Auto: Leon
- Silnik: ARL 1.9
przez kamilson91 » 20 grudnia 2017, 20:36
Właśnie że nic nie słychać przy gaszeniu wszystko ładnie nawet nie zatelepie buda, przy ruszaniu również gładko i bardzo lekko pedał się wciska porównując inne tdiki.
Podałem tylko taki przykład bo czasem zdarza się ze ktoś cię zwolni a Ty nie zredukujesz tylko dodasz gazu ale pisałem że unikam takich obrotów i też wiem że wcześniej jakoś bardziej gładko te obroty mijał
Ciekawi mnie tylko co powoli się kończy.... na wiosnę go trochę obejrzę i przyjże się temu bliżej i na pewno dam znać jeżeli uda mi się to rozwiązać.
Ps. a przy ilu powinna się zaczynać budzić turbinka?? przy 1400 obr juz ma ładnego kopa może tutaj tkwi problem ustawieniu sztangi
Taki mi teraz troche dałeś do myślenia 3 miesiace temu wymieniałem pompe vacum luka na boscha bo był problem z twardym pedałem chamulca i słabym podciśnieniem i chyba wtedy się troche później budziła.
-
Zobacz Profil
kamilson91
- Stella

-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18 grudnia 2017, 21:39
- Auto: leon m1
- Silnik: ARL 1.9
przez Vax » 21 grudnia 2017, 10:03
Tez z miesiąc temu zmieniłem vacum na nówkę bosha bo ciśnienie przez króciec gubiła, a nie uznaje kitowania. Moje turbo budzi się w okolicach 2000.
-
Zobacz Profil
Vax
- Signo

-
- Posty: 102
- Dołączył(a): 20 maja 2013, 17:05
- Lokalizacja: W-wa
- Region: mazowieckie
- Auto: Leon
- Silnik: ARL 1.9
przez Ucando » 20 sierpnia 2018, 11:46
W takim wypadku pierwszą myślą będzie zużyta dwumasa, bo to właśnie ten element powinien redukować tego typu wibracje. W jakim stanie jest sprzęgło? Czy z okolic skrzyni biegów dochodzą czasem jakieś nietypowe dźwięki?
-
Zobacz Profil
Ucando
- Stella

-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 11 maja 2017, 07:50
- Auto: Leon
- Silnik: CEGA 2.0
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości