Tak mi się ostatnio zebrało na przemyślenia i zorientowanych w temacie proszę o konkretne informacje.
Rozważam taką ewentualność:
Mam głowicę, pompę wtryskową, wtryskiwacze, cały osprzęt (pompa klimy, wspomaganie, alternator, rozrusznik), turbinę, sprzęgło, wał korbowy i korbowody oraz wspornik osprzętu od silnika VP ALH/ASV.
Zastanawiam się jaki dać blok i tłoki do tych części.
Istnieją następujące opcje:
1. Na 100% pewna - dać blok + tłoki z silników ALH/AGR/ASV/AHF i po bólu - problem w tym, że ciężko już znaleźć naprawdę zdrowy dół za rozsądną kasę.
2. Blok silnika PD 101, 105, 115 KM. Tylko czy jest możliwe zamontowanie głowicy i osprzętu VP na takim bloku? Czy wał korbowy, korbowody i tłoki są takie same w tych PD jak w VP?
3. Blok silnika i tłoki od silników 130/150 KM. Wiem, że wał tych motorów jest mocniejszy, korbowody też, tak samo jak tłoki.
Teraz pytania konkretne - czy można tłoki od PD 130/150 KM zamontować do wału i korbowodów od VP w bloku VP? Jeśi tak co nam to daje?
Czy można na bloku, misie, wale korbowym, korbowodach, pompie oleju (czyli tzw. kompletnym dole) od PD 130/150 KM zamontować głowicę od VP?
Czy komory spalania VP i PD w denkach tłoka są takie same?
Czy wał korbowy od VP i PD różni się średnicą czopów głównych i korbowych? Czyli czy do bloku od VP da się włożyć wał PD i odwrotnie, albo do wału VP założyć tłoki i korbowody z PD?
Czy bloki, tłoki, wały korbowe i korbowody od silników AWX, AVF są takie same jak ASZ/ARL??
Czy misy olejowe VP i PD są takie same?
Czy ktoś robił coś takiego i z jakim rezultatem?