Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez Kano » 26 lutego 2015, 19:02

Witam
Po odpaleniu samochodu wszystko jest ok do momentu przejechania ok 1km, potem samochód jakby traci moc, niby osiąga takie same prędkości na tych samych obrotach ale jedzie wyraźnie słabiej.
Szczególnie widać różnicę przy ruszaniu gdzie pedał gazu reaguje jakby z opóźnieniem i silnik dużo wolniej wchodzi na obroty.
Występuje również zwiększone zużycie paliwa ale raczej tylko przy przyspieszaniu i czasem falowanie obrotów na zimnym silniku ale to rzadko.

Jeździłem z podłączonym komputerem, wraz z awaria pojawia się błąd spalania stukowego- gdy w trakcie jazdy kasuję go to momentalnie wszystko wraca do normy aż do przejechania powiedzmy 1km i znów to samo. To samo jest gdy zgaszę i po powiedzmy minucie dwóch odpalę znów, jest ok ale po chwili znowu go muli.

Czujnik spalania stukowego został wymieniony nic to nie dało.
Elektromechanik powiedział, że spalanie stukowe nie występuje a silnik po prostu dostaje drgań z jakiegoś powodu którego nie potrafił ustalić, przez co wyskakuje błąd i samochód muli. Wspominał też, że termostat jest walnięty, choć auto nagrzewa się dosyć szybko do 90 i nie nie wskazuje na to. Musiałem zabrać go z warsztatu bo po 2 dniach potrafił tylko tyle ustalić i jak sam mówił nic mu do głowy nie przychodzi.

Parokrotnie wyskoczyła mi w między czasie kontrolka check engine- podgrzewane sondy lambda ale w związku z tym, że pojawiała się rzadko i gasła po kilku uruchomieniach silnika zignorowałem, elektromechanik też nic nie mówił, że jest zepsuta, mimo to ostatnio też wyskoczył ten błąd i myślę, że warto się by było temu przyjrzeć.

Macie jakieś pomysły?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kano
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lutego 2015, 18:42
Auto: Seat Leon
Silnik: AZD 1.6

Reklama

Re: Odp: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez Bry1ant » 26 lutego 2015, 21:27

Odlacz przeplywke i zobaczy czy bedzie lepiej jezdzil, nie sprawna ma duzy wplyw na kąt zaplonu.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez adasbb » 27 lutego 2015, 06:48

Herezje piszesz Bry1ant, w AZD przepływomierza powietrza nie ma.

A robiłeś logi z pracy czujnika temperatury, pracy EGRa? Jak kompresja silnika? Zwróć uwagę czy czasem lewego powietrza nie masz w dolocie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez Kano » 27 lutego 2015, 19:48

Bry1ant napisał(a):Odlacz przeplywke i zobaczy czy bedzie lepiej jezdzil, nie sprawna ma duzy wplyw na kąt zaplonu.


Jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym czyli map sensor, znalazłem instrukcję jego przeczyszczenia ale na razie wstrzymuje się z robotą bo odkręcenie tych paru śrubek może być problematyczne.
http://fixya.wikia.com/wiki/Vw_bora_map_sensor

adasbb napisał(a):Herezje piszesz Bry1ant, w AZD przepływomierza powietrza nie ma.

A robiłeś logi z pracy czujnika temperatury, pracy EGRa? Jak kompresja silnika? Zwróć uwagę czy czasem lewego powietrza nie masz w dolocie.


Zaczynam dopiero orientować się w temacie a kompa mogę podpiąć okazyjnie także nic z tych rzeczy nie patrzyłem.

W pokrywie silnika jest taka klapka poruszana termostatem, powoduje ona tłoczenie ciepłego powietrza z kolektora do silnika gdy się jeszcze nie rozgrzał by później się zamknąć i dostawało się tam tylko zimne. Wg rad znalezionych w necie zablokowałem ta klapkę by leciało tylko zimne powietrze bo termostat był zepsuty i cały czas leciało gorące, po tej zmianie spalanie spadło.

Jak sprawdzić lewe powietrze? Słyszałem, że są specjalne spraye, break cleaner się do tego nadaje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kano
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lutego 2015, 18:42
Auto: Seat Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez adasbb » 28 lutego 2015, 09:39

Klapka w obudowie filtra powietrza to dobre rozwiązanie, jednak ją bym zostawił na zimne powietrze cały czas jak jest uszkodzony w niej termostat który tą klapką steruje, ponieważ jak będziesz tłoczył gorące powietrze do rozgrzanego silnika będziesz miał zauważalny spadek mocy. Jak jest zimne powietrze auto żwawo idzie do przodu.

Objaw, który opisujesz pasuje mi do kłopotów z czujnikiem temperatury (dużo tematów na forum). Temu warto wziąć i zrobić logi z pracy czujnika temperatury, egr'a, wyczyścić przepustnice (strasznie się syfi w tych silnikach przepustnica ze względu na rurkę od EGRa która wali spalinami od spodu na przepustnicę).

Odnosnie map sensora, czasem jego błąd się pojawia, jak jest kłopot z EGRem.

Czy jak Ci się silnik nagrzeje to:
- Jakie obroty trzyma?
- Czy pracuje równo, bez przerw? (czy nie skubie silnikiem).
- Czy auto przyśpiesza równomiernie w całym zakresie obrotów?
- Kiedy wymieniałeś świece i filtr powietrza? Błache pytanie, ale przez zasyfiony filtr powietrza takie kwiatki też mogą się pojawiać.

Na tą chwile tyle. Pamiętaj, że po czyszczeniu przepustnicy i EGR warto zrobić adaptację VCDSem. Ogólnie na forum jest dużo informacji na temat spadków mocy i tematów podobnych do Twoich. Użyj szukajki.

pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez Kano » 2 marca 2015, 21:42

adasbb napisał(a):Klapka w obudowie filtra powietrza to dobre rozwiązanie, jednak ją bym zostawił na zimne powietrze cały czas jak jest uszkodzony w niej termostat który tą klapką steruje, ponieważ jak będziesz tłoczył gorące powietrze do rozgrzanego silnika będziesz miał zauważalny spadek mocy. Jak jest zimne powietrze auto żwawo idzie do przodu.

Objaw, który opisujesz pasuje mi do kłopotów z czujnikiem temperatury (dużo tematów na forum). Temu warto wziąć i zrobić logi z pracy czujnika temperatury, egr'a, wyczyścić przepustnice (strasznie się syfi w tych silnikach przepustnica ze względu na rurkę od EGRa która wali spalinami od spodu na przepustnicę).

Odnosnie map sensora, czasem jego błąd się pojawia, jak jest kłopot z EGRem.

Czy jak Ci się silnik nagrzeje to:
- Jakie obroty trzyma?
- Czy pracuje równo, bez przerw? (czy nie skubie silnikiem).
- Czy auto przyśpiesza równomiernie w całym zakresie obrotów?
- Kiedy wymieniałeś świece i filtr powietrza? Błache pytanie, ale przez zasyfiony filtr powietrza takie kwiatki też mogą się pojawiać.

Na tą chwile tyle. Pamiętaj, że po czyszczeniu przepustnicy i EGR warto zrobić adaptację VCDSem. Ogólnie na forum jest dużo informacji na temat spadków mocy i tematów podobnych do Twoich. Użyj szukajki.

pozdrawiam


.700
.Od czasu do czasu zanim się nagrzeje potrafi falować na wolnych obrotach ale tak 80% jest ok.
.Od 1 do 2 tyś na 1 zamula ale tak to przyśpiesza równomiernie w reszcie zakresu- żeby ruszyć muszę przytrzymać na sprzęgle i poczekać aż obroty złapie bo wchodzą jakby z opóźnieniem, przykładowo jadę na 1 z obrotami 1tyś wciskam gaz do dechy a on czeka parę s i dopiero wchodzi na obroty, dlatego w takiej sytuacji wrzucam lekko sprzęgło i dużo łatwiej i szybciej przyspieszę niż jakbym samym gazem operował, czasem mam wrażenie, że to coś z pedałem gazu
.Filtr 8 miesięcy temu (jak rozbierałem pokrywę silnika od odmy miał ślady oleju ale ogólnie wyglądał ładnie), świece 6 miesięcy temu- gdy zauważyłem pierwsze objawy, bo trzeba przyznać, że z początku cała sytuacja zdarzała się raz na 10 jazd a później coraz częściej i częściej aż jest za każdym razem.

Co do reszty rzeczy to przyznam, że będę się musiał zgłosić do jakiegoś mechanika bo dopiero raczkuję w temacie.
Dzięki za pomoc.

PS
Może jest ktoś z Białegostoku i zna kogoś do kogo warto by wstawić auto?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kano
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lutego 2015, 18:42
Auto: Seat Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez marcin7x5 » 3 marca 2015, 18:21

Filtr paliwa sprawdzałeś/wymieniałeś?

-- 3 mar 2015, o 19:21 --

Filtr paliwa sprawdzałeś/wymieniałeś?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Po wyskoczeniu błędu natychmiastowy spadek mocy.

Postprzez Kano » 3 marca 2015, 22:31

Tak.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kano
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lutego 2015, 18:42
Auto: Seat Leon
Silnik: AZD 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości