Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

Postprzez marti » 9 grudnia 2007, 23:29

Witka

jak w temacie pasuje ?
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Reklama

Re: kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

Postprzez Dariuspolo » 10 grudnia 2007, 06:38

tak :nauka:
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

Postprzez jaro4444 » 10 grudnia 2007, 09:53

Pasuje. W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek, musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ !!
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.

Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.

Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,

Robocizna 100-150 zł.

Ja mam tak zrobione, polecić mogę miejsca gdzie to zrobić i gdzie kupić części. Informacje na PW albo dzwoń na mój tel (jest podany w wykazie klubowiczów).

Operację warto zrobić bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości