Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez karolw » 15 marca 2009, 21:01

Mam kilka technicznych pytan dotyczacych turbiny w silniku AHF 110KM.

- czy sama "gruszka" moze sie zapiec ? Po zdjeciu sztangi, ta mala dzwigienka od kierownic daje sie swobodnie poruszyc bez zaciec okolo 1,5 cm. Czy wiec sama gruszka moze sie zapiec ? Reka wcisnac gruszki sie nie da.

- czy zdarzylo sie ze vacum pompka daje za malo podcisnienia ? Dodam ze hamulce dzialaja bez problemow, instalacja podcisnieniowa szczelna na 100%. Robiac test VAGiem gruszka ledwo sie rusza moze 1 lub 2 mm.

- demontaz turbiny. U mnie obudowa turbo stanowi calosc z kolektorem wydechowym. Czy da sie wymontowac turbo bez demontazu calego kolektora ?

Z gory dzieki za odp.
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Reklama

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez michal1962 » 20 marca 2009, 12:53

karolw jeśli jesteś w potrzebie to mogę Tobie podpowiedziec, że ja też miałem podobny problem(brak ładowania oraz twarde gaszenie silnika) .Wyciągnąłem gruszke dałem do regeneracji dzisiaj ją zamontowałem i pracuje jak ta lala.
Zobacz Profil
michal1962
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: leon FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez karolw » 20 marca 2009, 22:19

Dzieki za pomoc ale juz sobie sam poradzilem. W gruszce byla niesamowita ilosc syfu i kawalkow rdzy ! NIe wiem co tam w srodku moglo tak skorodowac.
W kazdym razie pytalem jak wyjac turbine - odp jest taka ze MUSIALEM wykrecic caly kolektor. Moj pomysl na wyjecie samego srodka nie wypalil gdyz kierownice sa zabudowane w kolektorze, a poza tym rozpolowienie turbiny wymaga roznych kombinacji i prawie niemozliwym jest zroric to na aucie.
W kazdym razie, kazdy kto bedzie chcial wymontowac sam turbine musi odkrecic kolektor wydechowy od glowicy.
W kwestii samej gruszki to jak sie okazalo tez moze sie zaciac i ciezko chodzic.

Jedyna rzecz ktora mnie zmartwila to ze po czyszczeniu turbo, nie ma juz notlaufa ale za to autko jest ciut slabsze. No ale z drugiej strony przedtem ladowalo do 2,5 atm :) a teraz juz tylko tyle ile fabryka dala .... cos za cos.
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez Damianek » 21 marca 2009, 00:24

michal1962, mam takie pytanie jak dokładnie wyglądało twarde gaszenie silnika u Ciebie? ...bo też ma problem z gruszką, a jak gaszę samochód to hałasuje i troche trzesie.
Zobacz Profil
Damianek
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 23:16
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon TDI

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez michal1962 » 21 marca 2009, 07:02

Damianek,Jak gasiłem to było takie lekkie uderzenie i zabujanie silnikiem.Uczucie jak by była zmęczona poduszka pod silnikiem.Teraz tych objawów brak.[/b]
Zobacz Profil
michal1962
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: leon FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez Damianek » 21 marca 2009, 12:25

no dzięki wymieniłem gruszkę od gaszenia i jest już pięknie :jupi:
Zobacz Profil
Damianek
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 23:16
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon TDI

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez Axee » 22 marca 2009, 14:26

michal1962, Damianek, gruszka od gaszenia czyli od klapy gaszacej i gruszka od kierownic turbiny to dwie rozne sprawy...

karolw napisał(a):W gruszce byla niesamowita ilosc syfu i kawalkow rdzy ! NIe wiem co tam w srodku moglo tak skorodowac.
W gruszce od turbiny moze sie nagromadzic woda i taka gruszka koroduje od srodka, tam w srodku oprocz membrany jest sprezyna, ktora rowniez ulega destrukcji.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Turbo VGT - gruszka - silnika AHF - kilka pytan

Postprzez mtz » 22 marca 2009, 19:20

Axee napisał(a):michal1962, Damianek, gruszka od gaszenia czyli od klapy gaszacej i gruszka od kierownic turbiny to dwie rozne sprawy...

karolw napisał(a):W gruszce byla niesamowita ilosc syfu i kawalkow rdzy ! NIe wiem co tam w srodku moglo tak skorodowac.
W gruszce od turbiny moze sie nagromadzic woda i taka gruszka koroduje od srodka, tam w srodku oprocz membrany jest sprezyna, ktora rowniez ulega destrukcji.


i w rezultacie "gnije"... porzypadlosc w ARLach, ze wzgledu na pociagniete rurki od klimy...
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość