Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon 1.8 TSI i turbina

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez LeonOwner » 6 maja 2009, 11:32

Witam,

Od niedawna mam Leona 1.8 TSI (przebieg do tej pory: 2000 km), Ostatnio jak byłem w salonie po pewien droby zakup, pan sprzedawca poradził mi abym uważał na turbinę i po zatrzymaniu samochodu nie wyłączał silnika przez... 3 minuty (!), po to aby turbina sie schłodziła i "ściekł" (wyrażenie sprzedawcy) z niej olej. Szukałem czegoś więcej na ten temat na tym forum, ale nie znalazłem nic konkretnego, poza kilkoma wspomnieniami o tym, że faktycznie turbina powinna ostygnąć.

Mam więc pytanie o jakies porady aksploatacyjne tego silnika, czy faktycznie trzeba czekać z jego wyłączeniem jakiś czas (mam nadzieje, że te 3 minuty to jakieś przejęzyczenie...).

Nie jestem zbyt doświadczonym kierowcą, a niechiałbym zniszczyć sobie silnika.

Z góry dziękuje za porady.
J.
Zobacz Profil
LeonOwner
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 maja 2009, 11:21
Lokalizacja: Wawa
Auto: Seat Leon 1.8 TSI

Reklama

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez Kozak » 6 maja 2009, 11:51

LeonOwner, każdy silnik który ma turbo powinien przed zgaszeniem jeszcze przez chwilę po pracować na wolnych obrotach , dotyczy to zarówno benzyny jak i diesla , chodzi o to aby turbina zwolniła i przez chwile ostygła , ponieważ wirnik w turbo kręci się bardzo szybko i kręci sie jeszcze po zgaszeniu silnika a w związku z tym że turbo smarowane jest olejem z silnika kiedy zgasimy silnik , kręci sie na sucho co powoduje jej szybsze zużycie

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez martig » 6 maja 2009, 12:13

LeonOwner, najlepsza technika dla utzrymania zywotnosi turbinki jest delikatne obchodzenie sie z autem poki sie nie rozgrzeje po ruszeniu ( złapie temperature) , i na cwile przed dojazdem na miejsce docelowe , tez delikatnie sie obchodzimy z gazem, ja tak czynie , a do tego zanim wyłacze silnik to jeszcze chwile czekam9wyładuje graty, teczke , sam sie wygrebie za autka) , takim sposobem turbinka troche pozyje
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez pkonrad » 6 maja 2009, 14:27

LeonOwner, turbo w Twoim aucie zaczyna "ssać" przy określonych obrotach silnika (pewnie to bedzie nie mniej jak 3000 obr./min). Tak jak napisał martig wystarczy, że kilkaset metrów przed dojazdem do celu będziesz się obchodził delikatnie z gazem i nie przekraczał odpowiedniej liczby obr./min przy której załącza się tyrbinka i napewno będzie ok.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez zwirek75 » 6 maja 2009, 14:53

pkonrad napisał(a):LeonOwner, turbo w Twoim aucie zaczyna "ssać" przy określonych obrotach silnika (pewnie to bedzie nie mniej jak 3000 obr./min).
Witam


(lekki offtopic)
pkonrad,Zgaduje tylko, ale ze względu na brak kompresora w 1.8 TSI turbo załącza się znacznie znacznie wcześniej - na słuch od ok. 1500-1700 obr/min - (zgaduje tylko). Inaczej silnik raczej nie dałby radę dawać 200 Nm momentu tak nisko.
Czasami mam wrażenie, że to czy ładuje turbina bardziej zależy od głębokości wciśnięcia pedału gazu, niże rzeczywistych obrotów.
A jeżeli chodzi o chłodzenie turbiny to ja po prostu ostatni kilometr do domu jadę na "muśnieciach" pedału gazu :)

Tomek
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez Sammael » 6 maja 2009, 15:22

zwirek75 napisał(a):1.8 TSI turbo załącza się znacznie znacznie wcześniej - na słuch od ok. 1500-1700 obr/min

ja już któryś raz powtarzam. Turbo nie robi tak, że o pstryczek przełączniczek i już ładuje. Ono się wkręca w zależności od ilości gazów spalinowych.

zwirek75 napisał(a):Czasami mam wrażenie, że to czy ładuje turbina bardziej zależy od głębokości wciśnięcia pedału gazu, niże rzeczywistych obrotów.

no to też odkryciem nie jest. Przecież od tego jest komputer silnika m.in

Mówiąc o "włącza się turbo" macie na myśli pełną wydajność jaką osiąga sprężarka - przy pełnym bucie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez olus » 7 maja 2009, 00:04

poprostu nie paluj auta przed wylaczeniem, a po zatrzymaniu zbierz swoje rzeczy i dopiero potem wylacza silnik. przy normalnej eksploatacji jak najbardziej wystarcza.

co do rozgrzewania po osiagnieciu przez ciecz 90st poczekaj te 2-3km i dopiero mocniej wciskaj
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Oj mniej

Postprzez wewiora » 3 czerwca 2009, 20:46

pkonrad napisał(a):LeonOwner, turbo w Twoim aucie zaczyna "ssać" przy określonych obrotach silnika (pewnie to bedzie nie mniej jak 3000 obr./min). Tak jak napisał martig wystarczy, że kilkaset metrów przed dojazdem do celu będziesz się obchodził delikatnie z gazem i nie przekraczał odpowiedniej liczby obr./min przy której załącza się tyrbinka i napewno będzie ok.


przy 1500 :)
Zobacz Profil
wewiora
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 maja 2009, 16:58
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: być może leoś...

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez gajdar » 3 czerwca 2009, 21:21

Kozak napisał(a):w związku z tym że turbo smarowane jest olejem z silnika kiedy zgasimy silnik , kręci sie na sucho co powoduje jej szybsze zużycie


a juz dokładnie to po zgaszeniu silnika z czerwoną turbulum 8) olej który tam jest (ale bez obiegu) się po prostu zesmaży i zapiecze elegancko wszystko ,i wtedy wirniczek na sucharku jedzie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez dario818 » 13 grudnia 2013, 20:10

panowie jest zima do pracy mam 5 km wiec na logike nie powinienem cisnac bo olej jest zimny wiec gdzie ta przyjemnosc z jazdy mysle ze 3 minuty to spora przesada wystarczy te 30 sekund wolnych obrotów a wczesniej przed postojem nie krecic wysoko
1.8t AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dario818
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 3 grudnia 2013, 22:48
Lokalizacja: piła
Auto: LEON 2000R
Silnik: APP 1.8

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez longin201 » 13 maja 2015, 19:02

Pozwólcie, że podepnę się pod temat.
Posiadam Leona II z silnikiem 1.8 TSI (przebieg 90 000) problem polega na utracie mocy (po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy)

1. Spadek mocy - odpalam auto i wszystko jest OK, bardzo dobrze reaguje na pedał gazu, świetnie przyspiesza. Jeśli jeżdżę delikatnie to nie ma żadnego problemu. Dziwna rzecz dzieje się w momencie kiedy zaczynam gwałtowniej rozpędzać auto (np. przy wyprzedzaniu). Pozostańmy przy tym wyprzedzaniu - wyprzedzam pierwszy samochód (jest OK), wyprzedzam kolejne (jest OK), a już na przykład przy kolejnym wyprzedzaniu seat w pewnej chwili słabnie i pomimo wciśniętego gazu w podłogę rozpędza się jakby miał z 90 KM. Od tego momentu samochód jedzie na pół gwizdka (nie zapala się żadna kontrolka), nie szarpie, nie parkocze, nie kopci. Po prostu zmienia się w auto z silnikiem 1.4 albo i mniej. Wystarczy, że wyłączę zapłon i ponownie go włączę i cała moc powraca. Niestety przy kolejnych gwałtowniejszych przyspieszeniach problem powraca. Ciekawostką jest to, że taka sytuacja powtarza się nieregularnie. Ostatnio zrobiłem ponad 200 kilometrów bez utraty mocy (kilka razy wyprzedzałem z maksymalną możliwością przyspieszenia), a następnego dnia na mieście przy troszkę agresywniejszej jeździe odcięło mi moc. Kolejne spostrzeżenie: wydaje mi się, że samochód nie traci mocy jeśli rozpędzamy się na zasadzie "pedał do dna", usterka pojawia się raczej w momencie gdy równomiernie wciskamy pedał gazu. Byłem u elektronika, który po podpięciu kompa stwierdził "zbyt małe ciśnienie na doładowaniu". Znajomy powiedział, żebym wymienił N75. Jeszcze nic nie robiłem ponieważ pomyślałem, że na początek zapytam na forum czego się czepić :)
Zobacz Profil
longin201
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 20:43
Auto: Opel Astra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez Sebool2006 » 13 maja 2015, 20:05

Z twojego opisu wygląda na to jak byś lapał notlauf. Turbo pewnie do czyszczenia będzie. Poszukaj w wyszukiwarce notlauf i będziesz miał wszystko jasne.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez longin201 » 14 maja 2015, 08:59

OK, to na razie dziękuję :) Mam jeszcze pytanko, w którym miejscu mam zawór N75? i jak on się inaczej nazywa? (za co odpowiada ten zawór?)
Zobacz Profil
longin201
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 20:43
Auto: Opel Astra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 1.8 TSI i turbina

Postprzez miroA3 » 14 maja 2015, 09:13

nie zawór, tylko odczytać błędy
wpisać tutaj litanie, a nie coś tam coś elektryk odczytał

zrobić logi z pracy turbiny i wkleić

na podstawie błędów i logów można coś powiedzieć,
sprawdzić wężyki , sprawdzić orurowanie czy jest szczelne itd

inaczej będziesz pół osprzętu wymieniał, to że auto traci moc , to całkowicie normalne, bo przechodzi w tryb awaryjny, turbo łapie tzw notlauf ( co napisali koledzy wyżej ) ale nie zawsze jest to wina bezpośrednio samej turbiny, choć od takiej jazdy można ją zarżnąć.

a jak chcesz wymienić zawór, metodą na macanego...
niestety nie raczyłeś napisać jaki masz kod silnika, z którego roku auto, ale np dla BZB :

Obrazek

120zł na dziś oryginał w ASO ( nie ma znaczenia czy audi, skoda, vw, seat )
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości