Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 12 lipca 2009, 20:24

Witam,

wykonałem logi... przy 003, 008 i 010 było normalnie - nie złapałem notlaufa. Dopiero za czwartym razem, przy robieniu logów dla grupy 011 wyłapałem notlaufa... Poniżej zamieszczam linki do logów...

Logi-003
Logi-008
Logi-010
Logi-011

a tu na wszelki wypadek nie przerabiana wersja z rozszerzeniem CSV

Logi-003
Logi-008
Logi-010
Logi-011

Prosiłbym o sprawdzenie.



PS. Zauważyłem że jak delikatnie położę nogę na pedale sprzęgła ( bez wciskania ) czuć jego drżenie... Przy wciskaniu sprzęgła i puszczaniu jest OK, pracuje normalnie i bardzo delikatnie, biegi wchodzą bez problemu. Samochód na wolnych obrotach pracuje dość cicho - jak to diesel, odpala i nie trzęsie bardzo budą - wszystko w granicach normalności. Czasami na luzie wyczuwalne są drgania na kierownicy, ale sporadycznie - nie ma reguły na to. Samochód był z prawej strony robiony, nadkole całe wymieniane praktycznie - coś źle skręcone i wpada momentami w rezonans ?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez Sammael » 12 lipca 2009, 20:37

domel86 napisał(a):PS. Zauważyłem że jak delikatnie położę nogę na pedale sprzęgła ( bez wciskania ) czuć jego drżenie

a po co kładziesz na nim nogę? masz od tego podnóżek. Powtórze po raz kolejny, 4 cylindrowy, rzędowy, DIESEL volkswagena a ktoś się dziwi że coś drży...
Sprzęgło albo wciskasz albo zostawiasz wolno, nie trzymasz na nim nogi. Drży sobie i ma sobie drżeć - zaakceptuj to.

domel86 napisał(a):było normalnie - nie złapałem notlaufa.

to, że wcześniej nie złapałeś nic nie znaczy, turbo przeładowuje od najniższych partii obrotów do samego końca.
Jechałeś z gazem w podłodze przy 003 i 008? Log nie jest skończony, jeśli jechałeś z butem to przepływka nadaje się do wymiany. Tnie powietrze i tym samym paliwo - śmieć
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 12 lipca 2009, 20:42

Przy każdym bloku pedał leciał w podłogę. Czyli te notlaufy mogą być spowodowane przepływką ? Jak ją jeszcze dokładniej sprawdzić ?
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez Sammael » 12 lipca 2009, 20:46

Tu w sumie nie ma co więcej sprawdzać, przepływka leży a turbina ma zapieczone łopatki.
W sumie Twoja przepływka jest bardzo dziwna bo znacznie przycina już od 2400 rpm a później zaczyna się normować.
Filtr powietrza kiedy wymieniłeś?

Zrób jeszcze dobrze te logi, bo wszystkie skończyłeś na 3400 rpm. Pociągnij do 4200, nie bój się.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez rutek-wat » 12 lipca 2009, 20:48

domel86, czego jeszcze oczekujesz- aż ktoś do Ciebie pojedzie i zrobi to za Ciebie??- chciałeś sprawdzenia logów- Sammael, je opisał napisał co jest do wymiany -więc o co kaman?? :killer:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 12 lipca 2009, 20:49

Tu nie chodzi o strach, po prostu nie było już gdzie... Zrobię jeszcze dla samej przepływki statyczne i porządnie na wciśniętym pedale... Ale turbo też dmucha 1,5mbara - czy to może być wina przepływki ?

Wszystkie filtry wymieniane dwa tygodnie temu.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez Sammael » 12 lipca 2009, 20:54

domel86 napisał(a): Zrobię jeszcze dla samej przepływki

zrób też paliwo 008 i doładowanie - 011, jak wszystko to wszystko.

domel86 napisał(a):czy to może być wina przepływki ?

Nie, raczej nie. Jak wiesz gdzie jest gruszka i potrafisz sprawdzić ruszając sztangą czy chodzą kierownice to to zrób.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 12 lipca 2009, 20:58

3 tygodnie temu, zaraz po zakupie i pierwszym notlaufie w warsztacie sprawdzali kierownice - mówili że lekko się zapiekły, ale były rozruszane i oczyszczone na tyle, na ile to było możliwe bez wyjmowania turbo.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez kamil-leon » 13 lipca 2009, 10:31

domel86 napisał(a):były rozruszane i oczyszczone na tyle, na ile to było możliwe bez wyjmowania turbo

Czyszczenie turbiny bez jej wyjmowania :x Pierwsze słyszę :hmmm:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 13 lipca 2009, 10:59

nie całe turbo czyszczone, a kierownice - na tyle, na ile się dało. no i rozruszanie kierownic, bo delikatnie zapieczone były...

co do przepływomierza, to nadmienię że 2 dni po zakupie samochodu, kiedy wyłapałem notlaufa za pierwszym razem zadzwoniłem do handlarza, od którego kupiłem autko - spytał od razu, czy po wyłączeniu silnika jest ok... po czym dodał, że bardzo możliwe iż przepływka złapała brudnego powietrza :> zastanawiam się, czy wiedział o tym, czy strzelał... oraz czy wymiana przepływki rozwiąże w 100% mój problem
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez Miro » 13 lipca 2009, 11:16

domel86 napisał(a):czy wymiana przepływki rozwiąże w 100% mój problem
Twój problem rozwiąże porządne czyszczenie turbiny+wymiana przepływki.
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 13 lipca 2009, 11:24

Przepływomierz - allegro

czy coś takiego wystarczy ? no i dodatkowo turbo oddam do czyszczenia...
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez kamil-leon » 13 lipca 2009, 11:33

domel86 napisał(a):turbo oddam do czyszczenia...

Musisz się też liczyć z tym, że czyszczenie nie zawsze na 100% rozwiąże problem, bo po czyszczeniu może się okazać, że będzie "powtórka z rozrywki" i będzie konieczna nowa turbina.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 13 lipca 2009, 11:37

Ale na pewno mniej kosztuje na początku niż nowa turbina - tym bardziej, że dwa tygodnie temu kupiłem ten samochód :> ...

PS. Czy taka przepływka jak wyżej umieściłem w linku wystarczy ?
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez kamil-leon » 13 lipca 2009, 12:05

domel86 napisał(a):Ale na pewno mniej kosztuje na początku niż nowa turbina

Mniej, ale jeżeli czyszczenie nie pomoże to $$$ wyrzucone w błoto, a tak do kasy przeznaczonej na czyszczenie dokładasz tylko drugą połowę i masz nową turbinkę :D
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez rutek-wat » 13 lipca 2009, 13:54

kamil-leon, najpierw niech ktoś to auto dokładnie zloguje :papa2:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 13 lipca 2009, 13:56

A znacie kogoś z Kielc, bądź mojego województwa kto mógłby zrobić odpowiednio logi i postawić diagnozę ?
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez rutek-wat » 13 lipca 2009, 14:09

domel86, wejdź w kontakt ze Szczepkiem on może Ci pomóc- pisz do niego na PW :piwko:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 13 lipca 2009, 21:05

Sprawdziłem dzisiaj sztangę - i o ile jest to rzecz zaznaczona na zdjęciach poniżej to chodzi bez najmniejszego problemu, można palcami nią ruszać w pełnym zakresie...
Załączniki
sztanga.jpg
sztanga1.jpg
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez rutek-wat » 13 lipca 2009, 21:06

domel86, no niestety nie wstrzeliłeś się ;/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 13 lipca 2009, 21:10

to ja nie znalazłem nic podobnego, czym można ruszać w ten sposób :nonono:
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez mtz » 13 lipca 2009, 21:25

domel86, co ma zawor EGR wspolnego ze sztanga turbawy?...
skoro nie wiesz jak sie za co zabrac, zostaw to profesjonalista i jak zrobisz porzadne logi, wtedy bedzie mozna cokolwiek powiedziec....
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 14 lipca 2009, 11:16

znalazłem turbo i sztangę, jest dość nisko pod silnikiem schowana... przy wciskaniu gazu na pierwszym biegu sztanga porusza się ok. 1cm mniej więcej...
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez Marcin_TDI » 14 lipca 2009, 11:37

w 50% przypadków z zapieczonymi kierownicami VNT w turbinie skutkuje wrzucenie jej na całą noc do wiadra z ropą.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 14 lipca 2009, 22:10

Witam,

zrobiłem logi statyczne 011BS - poniżej link do logów ->


Statyczne 011 BS

próbowałem również robić logi trzymając pedał gazu tak, aby obroty utrzymywały się na poziomie ~1400 - tutaj w pewnym momencie było słychać jakiś dźwięk i na VAG'u error wyskakiwał -> poniżej logi

Statyczne 011 BS - Error
Statyczne 011 BS - Error2
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez Sammael » 15 lipca 2009, 11:41

Możesz mi wytłumaczyć po co wrzucać/robić logi turbo na postoju? :o :o :o
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 110KM

Postprzez domel86 » 20 lipca 2009, 13:53

Jeszcze wstrzymałem się z czyszczeniem turbo - autko trafiło do warsztatu na kilka dni z innego powodu. Przy okazji sprawdzono wszystko po znajomości. Bicie na kierownicy zniknęło po wymianie klocków z tyłu - praktycznie sama blacha już była. Mechanik powiedział, że turbo najprawdopodobniej jest OK, a muł mu się włącza bo rozrząd przeskakuje o jeden ząbek w pewnym momencie - wtedy jest za mała, lub za duża dawka paliwa i tu może tkwić przyczyna... Cóż, rozrząd wymienić dla siebie muszę i tak, także przy okazji sprawdzę czy mówią mi prawdę...

[ Dodano: Sro 19 Sie, 2009 ]
Autko odratowane ;-) Idzie aż miło, na każdym biegu bez najmniejszych przeskoków, czy zacięć... Pomogło wyjęcie turbo i wyczyszczenie. Cały zabieg trwał 6-7h, koszt 400zł . Dodatkowo sprawdzona reszta elementów, póki co okej ;-) Autko nie dość że nabrało mocy, to jeszcze nie warszy na wyższych obrotach i spala mniej - różnica póki co ok. 1l w jeździe miejskiej ( mieszany styl, czyli i butowanie i momentami korki ).
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości