Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Diesel a stała wysoka prędkość

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez mieczyslawz » 23 sierpnia 2009, 21:06

Witam
Być może niedługo trafi mi się trasa przez całe Niemcy. Jak wiadomo można tam legalnie przycisnąć na niektórych odcinkach/zwłaszcza w "DDR"/. Silnik AHF jest powszechnie znany. Przy ponad 180 km/h ma już 4 tys. obrotów /skrzynia 5-ka/. Przy ciut ponad 200 km/h na liczniku /v max. katalogowo 193 km/h/ będzie już prawie czerowny zakres.

Silnik eksploatuję z zachowaniem zasad dbania o turbinę, olej raz w roku wymieniany, przebieg 160 tys. km, turbo i dwumasa są fabryczne, soft oryginalny /bez tuningu/.

Czy można tym modelem silnika jechać stale z dużymi prędkościami, jeśli nie to jaka jest max. stała prędkość którą można utrzymywać. U nas to wiadomo nawet jak się człowiek czasem rozpędzi to zaraz dogania jakiegoś passzta czy vectrę ;) i trzeba hamować . W Niemczech stresu nie ma stąd to pytanie.
Zobacz Profil
mieczyslawz
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, 00:09
Lokalizacja: Polska
Auto: VW 1.9 TDI AHF

Reklama

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez dave » 23 sierpnia 2009, 21:13

3-3,5tys obr
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 23 sierpnia 2009, 21:18

masz obudowę pod silnikiem?
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2009, 21:24

pełen ogień aż korby polecą winklem! a tłoki z blokiem się zespoją.

A tak serio to w dłuższej trasie utrzymuj sobie max 180 i będzie dobrze.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez JanuszSz » 23 sierpnia 2009, 21:30

Po jeździe z wysoką prędkościa pozwól silnikowi popracować kilka minut na wolnych obrotach,aby turbina się zatrzymała.
OctaviaClub.pl
Zobacz Profil
JanuszSz
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
Lokalizacja: Lublin
Auto: Skoda SuperB Kombi
Silnik: CJSA 1.8

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez mieczyslawz » 23 sierpnia 2009, 21:43

Pod silnikiem jest plastikowa osłona.

O "chłodzeniu" turbiny pamiętam, aż do przesady :yes:

To ile tych obrotów, bo przy 180 km/h jest koło 4 tys. i słychać już, że silnik wykonuje ciężką robotę, zresztą to już blisko v max. Gdyby był czip to bym się obawiał, ale przy fabrycznych ustawieniach to może spokojenie można.

U nas jadę tak trochę ponad 160 km/h i wszystko chodzi jak złoto.

Mam fabryczną kontrolkę cieczy chłodzącej, którą obserwuję może tego się trzymać.
Zobacz Profil
mieczyslawz
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, 00:09
Lokalizacja: Polska
Auto: VW 1.9 TDI AHF

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2009, 21:52

mieczyslawz napisał(a):To ile tych obrotów, bo przy 180 km/h jest koło 4 tys. i słychać już, że silnik wykonuje ciężką robotę, zresztą to już blisko v max. Gdyby był czip to bym się obawiał, ale przy fabrycznych ustawieniach to może spokojenie można.

uu to masz jakąś krótką skrzynię biegów.

mieczyslawz napisał(a):Mam fabryczną kontrolkę cieczy chłodzącej, którą obserwuję może tego się trzymać.

Nic Ci to nie powie - woda to nie olej. A nawet gdyby. Wskazówka na szafie podnosi się ponad 90stopni kiedy woda ma już ponad 110.

Jedź tak jak Dave napisał.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez turbognojek » 24 sierpnia 2009, 05:46

przy 3,5krpm będziesz miał jakieś 160km/h możesz spokojnie tak jechać. ja tak zawsze śmigam po naszych wszechobecnych autostradach :hahaha:
Zobacz Profil
turbognojek
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 4 października 2008, 17:58
Lokalizacja: Płock
Auto: TOLEDO

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Arci9 » 24 sierpnia 2009, 07:00

mieczyslawz napisał(a):To ile tych obrotów, bo przy 180 km/h jest koło 4 tys. i słychać już, że silnik wykonuje ciężką robotę, zresztą to już blisko v max. Gdyby był czip to bym się obawiał, ale przy fabrycznych ustawieniach to może spokojenie można.


ja bym nie przesadzał z dłuższą jazdą z wyższą prędkością. 160km/h góra na dłuższej trasie i co jakiś czas zwalniał.Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale szczególnie w ciepłe dni (<25stopni) po ok. 20m przy tej prędkości z obserwacji swojego wskaźnika może temp.oleju dochodzić do 120stopni.

Duże znaczenie ma olej, temp. otoczenia i ..osłona, która jeśli jest (a szczególnie jakaś metalowa) nie będzie chłodzić oleju, bo osiągnięcia jakieś wysokiej temp. oleju bym się głównie bał.

Skoro jednak koledzy testowali i nie ma skutków ubocznych to może i nie strach ;)
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez marcin_kielce » 24 sierpnia 2009, 09:42

Diesle niestety nie lubią jazdy przez dłuższy czas z wysokimi prędkościami i wysokim rpm ;) tzn. może lubią ale nie nasze 1.9 a jakieś 3.0 ;]

U ciebie w aucie masz tak małą chłodniczkę oleju, że jazda przy wysokiej temp. z wysokimi obrotami skończy się, krótko mówiąc nieciekawie, wiem bo sam to przerobiłem w silniku ALH.

Jedź tak jak napisał Dave, stała prędkość w granicach 3-3,5 rpm a będzie ok. Dobrym półśrodkiem na niższą temp. oleju jest zdjęcie plastikowej osłony pod silnikiem, uwierz mi, że daję to naprawdę dobre efekty.

Udanej podróży życzę :)

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez colin23 » 24 sierpnia 2009, 09:54

A jak wyglada analogiczne pytanie przy ARL-ach? Czy tam większy cooler daje nam większe bezpieczeństwo dłuższej jazdy z wysokimi stałymi prędościami? Czy też należy nie przekraczać tych 4tys?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez marcin_kielce » 24 sierpnia 2009, 10:02

Colin cooler tak naprawdę nie ma tu wiele to powiedzenia gdyż to nie on chłodzi olej. My mamy troszkę większą chłodniczkę oleju ale i tak to mała piczka ;)

Ja bym nie ryzykował jazdy długi czas z prędkościami wysokimi i obrotami powyżej 4rpm. Jeżeli chcemy tak jeździć konieczna jest większa zewnętrzna chłodniczka oleju.

My w ARLach mamy o tyle lepiej, że mamy skrzynię 6 biegów a co za tym idzie przy 3,5 rpm mamy coś koło 180-190 km/h a to już dobra przelotowa prędkość na autobahnie ;]

Pozdrawiam
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 24 sierpnia 2009, 22:45

colin, przy braku osłony pod silnikiem (i przede wszystkim sławnej uszczelki maski) przy jeździe w okolicach 3-3,5k rpm mam coś około 100st C (czujnik w misce).

Nie wiem jak dokładnie sprawa wygląda z osłoną pod silnikiem ale jest na pewno dużo gorzej.

Jako ciekawostkę podam, że dokładka od eRki spowodowała wzrost temp. o jakieś 3-5st C.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Sammael » 24 sierpnia 2009, 22:48

wgi napisał(a):przy jeździe w okolicach 3-3,5k rpm mam coś około 100st C (czujnik w misce).

i to dobra prędkość przelotowa i temp. oliwy.
Chyba, że na dworze jest 35 stopni, to wtedy miałem 115 i to z częstym przyspieszaniem bo co chwile jakiś TIR TIRa wyprzedzał na A4 ale też nie ma co na to patrzeć bo u mnie przy przyspieszaniu leje się paliwo wiadrami

wgi napisał(a):ie wiem jak dokładnie sprawa wygląda z osłoną pod silnikiem ale jest na pewno dużo gorzej.

Do około 10 stopni plus.

wgi napisał(a):Jako ciekawostkę podam, że dokładka od eRki spowodowała wzrost temp. o jakieś 3-5st C.

ale jaka aerodynamika :P aż czujesz że jesteś przyklejony :D :D :D

Generalnie 1.9 vs 2.0(16V) TDI - 1.9 znacznie mniej się grzeje
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 24 sierpnia 2009, 22:51

Sammael napisał(a):ale jaka aerodynamika aż czujesz że jesteś przyklejony


:hahaha:
no no - dlatego to się przecież montuje ;)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Arci9 » 25 sierpnia 2009, 07:32

colin23 napisał(a):A jak wyglada analogiczne pytanie przy ARL-ach? Czy tam większy cooler daje nam większe bezpieczeństwo dłuższej jazdy z wysokimi stałymi prędościami? Czy też należy nie przekraczać tych 4tys?


U mnie zauważyłem,że jak się mocno przyspiesza na biegach 4-5 to już po 10-15 minutach w temp. otoczenia 25+ olej zaczyna mieć 115 stopni.Za to łatwo go zbić, jadą powiedzmy do 140km/h-> olej szybko powraca do swojej nominalnej temp.

Natomiast jak jadę w trasę (tak jak teraz byłem nad morzem) mimo, dosyć częstego wyprzedzania i prędkości ok. 140 temp równo siedzi na 100 stopniach mimo 3h jazdy non stop.
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez colin23 » 25 sierpnia 2009, 15:00

wgi napisał(a):colin, przy braku osłony pod silnikiem (i przede wszystkim sławnej uszczelki maski) przy jeździe w okolicach 3-3,5k rpm mam coś około 100st C (czujnik w misce).


ta uszczelka faktycznie tak bardzo utrzymuje wyższą temperaturę? przecież większość powietrza i tak wpada przez wloty a nie szparą pod maską.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 25 sierpnia 2009, 16:50

colin23, masakrycznie. Ja byłem w szoku ale po jej zdjęciu temp spadła o jakieś 10-15 stopni (przypominam, że nie mam obudowy pod silnikiem). Uszczelka jest tylko na zimową porę.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez mieczyslawz » 25 sierpnia 2009, 19:26

Olej: Mobil 1 0W40. Osłona zostaje.

1. Podsumowując jeśli stała prędkość to do 3.5 tys. obrotów, co nie wyklucza żeby co jakiś czas przycisnąć więcej.

2. Im niższa temperatura na dworze to tym lepiej. Jakby było nie więcej niż 20stopni to już w miarę bezpieczna ta jazda /do 3.5 tys. obrotów/? Wyjazd rano we wrześniu.

3. Jeśli już ktoś jechał nowym odcinkiem A4 to gdzie najlepiej zatankować przed Niemcami? Interesuje mnie jakaś markowa stacja blisko autostrady, ale nie przed samą granicą bo tam drożej.

P.S. To tak naprawdę nie ma tam po co jechać z moim silnikiem ;]
Zobacz Profil
mieczyslawz
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, 00:09
Lokalizacja: Polska
Auto: VW 1.9 TDI AHF

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Miro » 25 sierpnia 2009, 20:09

mieczyslawz napisał(a):Jeśli już ktoś jechał nowym odcinkiem A4 to gdzie najlepiej zatankować przed Niemcami? Interesuje mnie jakaś markowa stacja blisko autostrady, ale nie przed samą granicą bo tam drożej.
Zdziwiłbyś się ale w Zgorzelcu nie jest drogo. Polecam stacje Orlen na ul.Słowiańskiej(trzeba zjechać z A4 na Zgorzelec i po 1km jest ta stacja po prawej),paliwo ok a i jedzonko dobre.
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez colin23 » 25 sierpnia 2009, 20:21

kurcze WGI nie sądziłem że aż tak. Nigdzie ostatnio nie śmigałem długo szybko ale faktycznie muszę ją zdjąć tym bardziej że teraz czeka mnie podróż na GP Spa :) A to prawie 900km unlimited speed :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Staszek20VT » 25 sierpnia 2009, 21:10

colin23 napisał(a):unlimited speed


colin23 tylko uważaj w Belgii, bo tam limited kosztują bardzo dużo ;)

A kiedy się w moje strony wybierasz? Na samo GP czy wcześniej?
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 25 sierpnia 2009, 21:55

colin23, zdejmuj zdejmuj. Jeśli masz obudowę pod silnikiem to też. Wloty są zasłonięte przez ic i chłodnicę. Poza tym zamontuj czujnik temp. oleju ale pamiętaj, że jak człowiek tego nie ma to życie jest prostsze ;)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez colin23 » 25 sierpnia 2009, 22:02

jadę do rodzinki w Gelsen a do SPA wybieram się tylko w niedzielę. A w Belgii będę uważał :) Czy w Belgii są jakieś winiety na autostrady czy się może płaci na bramkach?


Co do płyty pod silnikiem to jednak ją zostawię ze względu na to że jednak nie będę śmigał nonstop ostro. W końcu na pokładzie cała rodzinka :) A czemu życie bez czujnika jest prostsze? NIe zakumałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez turbognojek » 25 sierpnia 2009, 22:22

colin23 napisał(a):A czemu życie bez czujnika jest prostsze? NIe zakumałem.

chodziło o to że jak nie wiesz co się dzieje z olejem to się nie przejmujesz ;)
dopóki jeszcze silnik się kręci :hahaha:
ja chyba dobrze skumałem :P
Zobacz Profil
turbognojek
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 4 października 2008, 17:58
Lokalizacja: Płock
Auto: TOLEDO

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 25 sierpnia 2009, 22:25

colin23, im mniej wiesz tym lepiej spisz. Jak kiedys nie mialem czujnika to po prostu jechalem. Teraz co chwile patrze na to ustrojstwo ;/
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Sammael » 26 sierpnia 2009, 00:20

wgi napisał(a):colin23, im mniej wiesz tym lepiej spisz. Jak kiedys nie mialem czujnika to po prostu jechalem. Teraz co chwile patrze na to ustrojstwo ;/


Dokładnie, im więcej wskaźników tym się człowiek gorzej czuje. A to oliwa za ciepła a to jakieś overboosty zauważasz, a to EGT niebezpiecznie rośnie :PPP Jakby każdy użytkownik tego forum założył sobie zegary od boosta to połowa by od razu pojechała na czyszczenie turbin ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Staszek20VT » 26 sierpnia 2009, 09:23

colin23 napisał(a):Czy w Belgii są jakieś winiety na autostrady czy się może płaci na bramkach?


Nie, są darmowe, a co najciekawsze to na wielu odcinkach w nocy oświetlone :)

Trzeba uważać na fotoradary, ale to najczęściej jest oznakowane. Choć zdarzają się "zasadzki" jak patrol na środku autostrady (na pasie dzielącym) z przenośnym punktem foto... :)

Szerokości, aha i opłaca się tankować w Holandii lub Belgii, w Niemczech paliwo droższe...
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez kamil_n » 27 sierpnia 2009, 17:49

Staszek20VT napisał(a):Choć zdarzają się "zasadzki" jak patrol na środku autostrady (na pasie dzielącym) z przenośnym punktem foto... :)

Dokładnie, lubią tak robić późną nocą lub nad ranem kiedy ruch jest mały. Dostaliśmy kiedyś taką "bombę" po oczach jadąc gdzieś w okolicach Antwerpii. Na szczęście minęło ponad półtora roku, a list nie przyszedł :x

Czyli mówicie, że utrzymywanie obrotów na poziomie 3500 przez dłuższy czas nie powinno zaszkodzić? Czy warto jednak czasem zjechać poniżej 3000?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez wgi » 27 sierpnia 2009, 19:34

warto :) zawsze lepiej niz 3500
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez joker66 » 27 sierpnia 2009, 21:47

wgi napisał(a):colin23, masakrycznie. Ja byłem w szoku ale po jej zdjęciu temp spadła o jakieś 10-15 stopni (przypominam, że nie mam obudowy pod silnikiem). Uszczelka jest tylko na zimową porę.


Panowie o którą uszczelkę chodzi??

edit: troche pomoglem z cytatem :) / mtz
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
joker66
Sport
Sport
 
Posty: 265
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, 13:07
Lokalizacja: ok grójca i rawy maz
Auto: Seat Leon 1M

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Staszek20VT » 27 sierpnia 2009, 21:53

Domyślam się, że to miałbyć cytat?? OK - chodzi o uszczelkę która czasami jest zaraz na początku maski. Jak ją podniesiesz, to jakieś 2-3 cm od jej krawędzi powinna być lub jest.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez joker66 » 27 sierpnia 2009, 22:17

A u mnie nie ma nic na przodzie maski.
Jedyna uszczelka jaka tam jest to ta z tyłu maski koło wycieraczek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
joker66
Sport
Sport
 
Posty: 265
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, 13:07
Lokalizacja: ok grójca i rawy maz
Auto: Seat Leon 1M

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez Kozak » 27 sierpnia 2009, 22:51

joker66, zobacz w tym temacie
viewtopic.php?t=15458&highlight=uszczelka
jest tam screen Etki z tą uszczelką

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez colin23 » 31 sierpnia 2009, 22:23

joker66 napisał(a):A u mnie nie ma nic na przodzie maski.



bo ją trzeba sobie dokupić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez dawid1978 » 13 września 2009, 23:59

Witam,że nawiążę mam leosia tdi 150cupra seria i też trafia mi się przejazd przez germanię authobanhem(tyle,że 1-go listopada) czyli z tego co tak pokrótce wyczytałem 6ka i 3500 rpm i tak ciąć ile można np 9 godz non stop i będzie ok czy też nie? A czy jest różnica jak mu zrobię np chiptuning i teoretycznie będzie miał 180KM to,jazda też 3500rpm przez 9 godz będzie już mieć jakieś konsekwencje w możliwości uszkodzenia motoru?
Zobacz Profil
dawid1978
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16 czerwca 2009, 18:21
Lokalizacja: bielsko-biała
Auto: seat leon cupraTDI

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez colin23 » 14 września 2009, 08:42

dawid ale niestety nawet w Niemczech nie polecisz 180 nonstop przez 9 godzin :) Po pierwsze zrobiłbyś 1620km a to chyba musiałbyś jechać po przekątnej i jeszcze zawrócić, p drugie braknie paliwka, a po trzecie niestety nawet tam jest bardzo wiele ograniczeń do 130 i raczej ich trzeba przestrzegać bo robia fotki. Więc spokojnie możesz śmigać bo i tak co chwila zwalniasz i wszystko się chłodzi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez dawid1978 » 14 września 2009, 22:42

No fakt Colin jakaś przerwa musi być,poza tym też słyszałem o fotkach na authobanie,tylko mnie zastanawiało czy jest bezpiecznie dla motoru trzymać go na 3500 obr przez dłuższy okres,ale wychodzi że powinno być ok dzięki mimo wszystko
Zobacz Profil
dawid1978
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16 czerwca 2009, 18:21
Lokalizacja: bielsko-biała
Auto: seat leon cupraTDI

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

Postprzez lec » 14 września 2009, 22:54

...że dorzuce swoje 5 groszy do pieca...

na AHF'ie zdarzalo mi sie ze zrobilem cala autobane z Wrocka do Krakowa z pedalem w podlodze i auto sie jakos nie rozlecialo :) mialem wtedy soft na 170KM i chyba jeszcze seryjna mala chlodniczke oleju od VP :P Taka jazde pamietam przy ok 23 stopniach na dworze.... predkosci miedzy 160 a 200 , z reguly kolo 180-190

z pewnoscia sie oliwa zagotowala niezle, ale wtedy nie mialem jeszcz wskaznika i nie bylem swiadomy :) ratowal mnie pewnie brak oslony....

teraz na ARL tez bez oslony silnika , rowniez papec w podłodze i autostrada Katowice - Wrocław. Predkosc przelotowa 180-200km/h. Temperatura oleju max 95 stopni przy temp zewnętrznej 24 stopniach.

Zero problemu i stresu..... ale to bez oslony silnika.

Natomiast jakis czas wczesniej - temperatura zewnętrzna 35 stopni, autobana Łodz - Poznan, z osłona pod silnikiem.... musialm zwalniac do 140 km/h zeby temperatura oliwy spadla łaskawie do 100 stopni i generalnie szybciej sie nie dalo jechac bo od razu mocno rosła....

wiec na razie poki nie ma zewnętrznej chlodnicy oleju na lato sciagam po prostu oslone..... i spokojnie moim zdaniem mozna pomykac te 160-180 km/h niezaleznie czy to AHF czy ARL.... nalezy sie jednak liczyc ze jak sie tak zrobi te 800km to wpieprzy oleju wiec warto kontrolowac i zabrac z litra na dolewki.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość