Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez konradoo88 » 9 lutego 2010, 16:02

Witam wszystkich forumowiczów :)
mam bardzo nietypowy i troche uciążliwy problem ze swoim leonkiem. Chodzi o to ze mam bardzo niskie ciśnienie w spryskiwaczach przedniej szyby. Teraz kiedy asfalt jest mokry wymagane jest czeste czyszczenie szyby. Aha i jeszcze jedno. Nie wiem czemu ale bardzo szybko konczy mi ise płyn - nie widze jednak zeby gdzies cos ciekło. Dał by mi rade ktos pomoc?

pozdrawiam serdecznie
konrad
Zobacz Profil
konradoo88
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2009, 18:40
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 1.9TDI 110HP
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez maniek803 » 9 lutego 2010, 16:51

konradoo88, wydaje mi się że przyczyną w obu wpadkach jest nieszczelny lub dziurawy wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy.
To by tłumaczyło słabe ciśnienie i wycieki płynu .
Zobacz Profil
maniek803
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 19:20
Lokalizacja: kraków
Auto: seat leon

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez Tony Hawk » 9 lutego 2010, 20:40

Przyłączę się: U mnie jest kiepskie ciśnienie (chyba ciśnienie) w tylnym spryskiwaczu, ledwie leci i tylko na dolną część szyby. Co radzicie? To też byłby wężyk? Którędy biegnie?
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez rutek-wat » 9 lutego 2010, 21:02

Tony Hawk, a nie znajdujesz "resztek płynu" w bagażniku ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez sławek » 9 lutego 2010, 21:35

U mnie też z tyłu ledwo psika, ale tylko przy niskich temperaturach (-10),
Jak jest cieplej to jest ok, pewnie płyn "gęstnieje" pomimo że jest zimowy, i stąd mniejsze ciśnienie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez Tony Hawk » 9 lutego 2010, 21:54

rutek-wat napisał(a):Tony Hawk, a nie znajdujesz "resztek płynu" w bagażniku ??
rutek-wat: gdybym znajdował, to bym głupio nie pytał :P Mam podejrzenia co do samego spryskiwacza, tylko czym go przeczyścić?
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez kalumet » 9 lutego 2010, 22:05

konradoo88 napisał(a):Aha i jeszcze jedno. Nie wiem czemu ale bardzo szybko konczy mi ise płyn - nie widze jednak zeby gdzies cos ciekło. Dał by mi rade ktos pomoc?

jak szybko kończy Ci się ten płyn
ja potrafię w tydzień wylać 10l płynu tylko na przednią szybę plus niekiedy na reflektory
nasze spryski leją więc już tego płynu idzie więcej niż w niektórych autach
do tego nie najlepsze wycieraczki i też go trzeba więcej lać
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez konradoo88 » 9 lutego 2010, 22:26

wczesniej jezdzilem tigrą to tam sikało jak tarlala. A w leonku takie niemile rozczarowanie. Sprobuje to poczyscic sprezonym powietrzem. zobaczymy
Zobacz Profil
konradoo88
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2009, 18:40
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 1.9TDI 110HP
Silnik: ARL 1.9

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez siara » 9 lutego 2010, 23:23

maniek803 napisał(a):konradoo88, wydaje mi się że przyczyną w obu wpadkach jest nieszczelny lub dziurawy wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy.
To by tłumaczyło słabe ciśnienie i wycieki płynu .


ja również miałem taki przypadek
VW Touran 1.9TDi Highline 1T1H11 AVQ Bordowy metalic :)
_______________________________________________

Mój Leon -> http://www.dropshots.com/siara#albums/S ... L%20Syncro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siara
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 21:22
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Touran 1T1H11

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez Rado1.6 » 9 lutego 2010, 23:48

Ja mam podobny problem... U mnie to zdarza się cyklicznie... A co do tylnego sprysku znalazłem metode na słabe ciśnienie... Wystarczy psikać pulsacyjnie... Mi przynajmniej to pomaga.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Rado1.6
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 28 października 2009, 00:35
Lokalizacja: ok. Warszawy
Auto: Leon 'o2 BcB--

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez Stackburn » 14 lutego 2010, 15:47

Tony Hawk napisał(a):Przyłączę się: U mnie jest kiepskie ciśnienie (chyba ciśnienie) w tylnym spryskiwaczu, ledwie leci i tylko na dolną część szyby. Co radzicie? To też byłby wężyk? Którędy biegnie?


Sprawdź złączkę wężyka pod lewym boczkiem w bagażniku (tam gdzie jest schowany pas bezp) - ta złączka lubi się rozpinać i tam ucieka ciśnienie. (z tego co pamiętam 2 śruby poniżej boczka i jedna od strony kanapy)
Seat Toledo III 1.6 Superwagen + Opel Mokka X 1.4TURBO

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stackburn
Signo
Signo
 
Posty: 178
Dołączył(a): 18 czerwca 2008, 20:29
Auto: Seat Toledo III [5P]
Silnik: CJXA 2.0

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez Tony Hawk » 14 lutego 2010, 19:07

Stackburn napisał(a):Sprawdź złączkę wężyka pod lewym boczkiem w bagażniku (tam gdzie jest schowany pas bezp) - ta złączka lubi się rozpinać i tam ucieka ciśnienie. (z tego co pamiętam 2 śruby poniżej boczka i jedna od strony kanapy)

Dzięki poszukam. Dzisiejszy dzień zszedł na walce ze śniegiem. Na parkingach jest masakra w tej chwili...
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez pembuk » 16 lutego 2010, 00:00

Na przodzie pod plastikową osłoną podszybia są jeszcze dwie złączki, po za tym ten wężyk od jednego do drugiego spryskiwacza też lubi pękać to akurat łatwo jest sprawdzic.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez DawidB » 11 listopada 2010, 19:23

pembuk napisał(a):wężyk od jednego do drugiego spryskiwacza też lubi pękać to akurat łatwo jest sprawdzic.


U mnie chyba właśnie jest ten problem. Sprysk od kierowcy ledwo sika. Zamieniłem miejscami spryski, aby sprawdzić czy nie jest zapchany. Nie jest. Wina ewidentnie leży po stronie wężyka łączącego spryski między sobą.

Teraz pytanie. Czy orientuje się ktoś jaki to wężyk i czy można go zastąpić jakimś innym?

Inna kwestia jak się do niego dobrać. Rozumiem, że trzeba zdemontować podszybie. W tym celu należy odkręcić ramiona wycieraczek,tak?. Coś jeszcze trzeba zrobić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidB
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 kwietnia 2010, 07:05
Lokalizacja: 3city
Auto: Seat Leon
Silnik: AKL 1.6

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez grzesiu221283 » 11 listopada 2010, 19:35

Witam ja do tylnej wycieraczki założyłem kawałek wężyka od spryskiwacza do złączki z akwarystycznego(akurat był pod ręka i działa do tej pory) tylko sylikon wany żeby za szybko nie popękał :whoeva: :peace:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzesiu221283
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 września 2010, 20:59
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1,9tdi

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez pembuk » 11 listopada 2010, 19:51

DawidB napisał(a):Inna kwestia jak się do niego dobrać. Rozumiem, że trzeba zdemontować podszybie. W tym celu należy odkręcić ramiona wycieraczek,tak?. Coś jeszcze trzeba zrobić?


Musisz rozebrać podszybie, ale bez zdejmowania wycieraczek. Jest ciasno ale da się dojść. Wężyk rozmiar pomiędzy fi 3-fi 5mm. JA pod ręką miałem jakiś fi 3mm ze sklepu z art. gospodarstwa domowego :) . Stary wężyk był pęknięty pomiędzy spryskiem pasażera a kierowcy. Tylko przy okazji polecam przenieść trójnik spod sprysku pasażera pod spryskiwacz kierowcy, żeby uzyskać lepsze ciśnienie po tej stronie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez Stackburn » 11 listopada 2010, 21:49

DawidB napisał(a):Teraz pytanie. Czy orientuje się ktoś jaki to wężyk i czy można go zastąpić jakimś innym?

Inna kwestia jak się do niego dobrać. Rozumiem, że trzeba zdemontować podszybie. W tym celu należy odkręcić ramiona wycieraczek,tak?. Coś jeszcze trzeba zrobić?


Wystarczy podnieść/podważyć lekko podszybie (zsunąć uszczelkę) - ja w 1M wymieniłem ten wężyk na akwarystyczny za parę groszy i nic przy tym nie odkręcałem.
Seat Toledo III 1.6 Superwagen + Opel Mokka X 1.4TURBO

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stackburn
Signo
Signo
 
Posty: 178
Dołączył(a): 18 czerwca 2008, 20:29
Auto: Seat Toledo III [5P]
Silnik: CJXA 2.0

Re: słabe cisnienie w spryskiwaczach.

Postprzez DawidB » 14 listopada 2010, 21:04

Wszystko naprawione.
Tak jak wspomnieliście można wężyk wymienić bez odkręcania podszybia.
Wystarczy ściągnąć uszczelkę od strony komory silnika i odciągnąć podszybie do góry wkładając ręce. Jest dość ciasno.
U mnie uszkodzenie objawiło się w wężyku pomiędzy dwoma spryskiwaczami. Pęknięty był zaraz przy wyjściu z trójnika.
Dla zainteresowanych nr katalogowy spisany z wężyka to 1 MO 955 961 G (w ETCE go nie znalazłem).
Fabryczny wężyk charakteryzuje się tym, że jest dość sztywny, a na jego końcach są zgrubienia utrudniające wysunięcie się z jednej strony z gumowego trójnika a z drugiej z gumowego króćca kątowego.
Jako pomoc do naprawy posłużył wężyk stosowany w akwariach. Facet w sklepie zapytał do czego go potrzebuje, a jak odpowiedziałem że do spryskiwaczy to od razu dał i powiedział, że będzie pasować. Średnica wewnętrzna około 4mm. Koszt ok 2zł/m.

Fabryczny wężyk podczepiony jest do podszybia za pomocą uchwytów z opaskami zaciskowymi. Żeby zrobić podobnie należałoby podszybie ściągnąć całkowicie. Bez odkręcenia się nie da. Sam puściłem go luzem uważając, żeby go nie zakleszczyć podszybiem.

Jak wspomniałem fabryczny wężyk ma zgrubienie na końcu. Akwarystyczny nie. Dlatego moja naprawa wyglądała w ten sposób.
Wyciągnąłem wężyk całkowicie.
Obciąłem uszkodzoną część wężyka.
Na taki wężyk nasunąłem wężyk akwarystyczny na długość ok 3cm. Wchodził dość ciasno. Dla szczelności zacisnąłem 2 opaskami zaciskowymi.
Zgrubioną część wężyka wsunąłem w gumowy trójnik (przy stronie pasażera).
Drugi koniec wężyka po ułożeniu i obcięciu nadmiaru wprowadziłem bezpośrednio na spryskiwacz pomijając gumowy kątowy krucieć. Dlaczego tak? Bo akwarystyczny wężyk jest giętki ma niezbyt grube ścianki i założyłem, że wciśnięcie go w krucieć może spowodować nieszczelności i przecieki. Choć wchodził dość ciasno i dobrze. Kwestia decyzji.

Póki co wszystko działa jak prosto z fabryki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidB
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 kwietnia 2010, 07:05
Lokalizacja: 3city
Auto: Seat Leon
Silnik: AKL 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości