Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez dezeus » 3 marca 2010, 00:49

Chciałbym poruszyć problem bloku 004 , chodzi mi o to że przy kącie statycznym 55-58 , na bloku 004 wychodzi :
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... wsLCwsRU5E

czyli żeby pokrył się pokazywany przez ECU 0,4 z rzeczywistym potrzeba aby kąt statyczny cofnąć do około 38 , wtedy będzie oscylowało w okolicach 0.4-0.8 , skąd takie przypuszczenia widziałem na logach u innych osób z silnikiem ASV, które miały taki kąt , ale wtedy kąt statyczny jest do bani.
Czy Adaptacja :
-laczymy sie z Ecu Silnika [01]
-Login [11]
Login do silnikow 4 cyl. 12233
Kanal 04
Zmiana kata początku wtrysku
Tu przesuwamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / nie mozna zapisac innej niz org. wartosci)
Może zmienić ten kąt podawany przez ECU na np. na 1.1
Zacząłem tym się interesować bo u niektórych z silnikami ASV są inne katy podawane przez ECU .

Jednak zdaje sobie sprawe że zmiany w kanałach adaptacji mogą doprowadzic do uszkodzenia silnika, więc proszę o opinię .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Reklama

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Axee » 3 marca 2010, 05:41

dezeus, nie wiem po co tyle kombinowac, tu masz zaleznosc statycznego kata wtrysku od temperatury paliwa, oczywiscie obie skale to jednostki vaga:
Obrazek
Kat taki ustawia sie na kole pasowym pompy, a sprawdza na rozgrzanym silniku i na zablokowanych nastawach. Idealnie jest gdy punkt wyznaczajacy osie jest dokladnie na niebieskiej linii, choc zakres pomiedzy czerwona, a zielona jest przynajmniej teoretycznie dopuszczalny. Z praktyki wynika, ze poprawne ustawienie to dokladnie niebieska linia.
Dla nagrzanego silnika ASV statyczny kat waha sie w granicach 49-51, dynamiczne zmiany sterownik silnika wyznacza sobie sam na odblokowanych nastawach, biorac pod uwage statyczny kat z nastawow podstawowych. Stad pewnie zaobserwowane roznice.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Albus » 3 marca 2010, 08:34

Dołączę się do tematu i zapytam , o kąt wtrysku, mam u siebie ( silnik ASV) kąt 71 stopni i wiem , że jest przyspieszony , pytanie brzmi jak to wpływa na jazdę i na silnik i ogólnie :) - dodam, że odpala bez problemów jakichkolwiek, jeździ też dobrze. Proszę o opinie w tej sprawie , czy ruszaćto czy pozostawić ??
1.9 TDI ASV
Zobacz Profil
Albus
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:01
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Seat Leon TDI SPORT

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Axee » 3 marca 2010, 08:55

Albus, nie stopni, tylko jednostek vag. Przyspieszony kat poczatku wtrysku powoduje twardsza prace silnika, odczucie wiekszej mocy silnika, gorsze odpalanie na cieplym silniku, moze powodowac szybsze zuzycie sie elementow silnika. Opozniony kat poczatku wtrysku powoduje gorsze odpalanie na zimnym silniku, odczucie slabszej mocy silnika.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Marcin_TDI » 3 marca 2010, 09:23

tdigraph wszystko wyjaśnia. bardzo ważne żeby silnik był nagrzany a regulacja nie jest trudną sprawą. z doświadczenia zauważyłem, że 1.9 najlepiej pali i jeździ
gdy punkt wyznaczajacy osie
jest leciutko nad niebieską linią :)

dezeus, na Twoim miejscu bym nie kombinował.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Albus » 3 marca 2010, 10:26

Axee napisał(a):Albus, nie stopni, tylko jednostek vag. Przyspieszony kat poczatku wtrysku powoduje twardsza prace silnika, odczucie wiekszej mocy silnika, gorsze odpalanie na cieplym silniku, moze powodowac szybsze zuzycie sie elementow silnika. Opozniony kat poczatku wtrysku powoduje gorsze odpalanie na zimnym silniku, odczucie slabszej mocy silnika.


W moim przypadku gdzie jest 71 to minimalne ruszenie pompą wystarczy myślę? gdzieś czytałem że że 1mm to 50 jednostek, czy dobrze myślę?
1.9 TDI ASV
Zobacz Profil
Albus
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:01
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Seat Leon TDI SPORT

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Marcin_TDI » 3 marca 2010, 10:29

a jak to zmierzysz ?
na wyczucie. luzujesz koło pasowe i kluczem delikatnie przestawiasz.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Albus » 3 marca 2010, 10:51

no nie zmierzę - piszę to co wyczytałem na jakimś forum , będe musiał zmienić ten kąt, u mnie odczuwalna jest twardsza praca silnika jedynie , a reszta tj odpalanie jest w normie :)
1.9 TDI ASV
Zobacz Profil
Albus
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:01
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Seat Leon TDI SPORT

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Boniek-MC » 5 marca 2010, 14:07

Podepnę się pod temat : czy kąt wtrysku to to samo co kąt zapłonu i jakie powinny być wartości dla ARL i jak to się ustawia?
157KM 341Nm
Zobacz Profil
Boniek-MC
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 grudnia 2008, 17:04
Lokalizacja: Gdańsk/Pieniężno
Auto: Seat Leon FR TDI

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Marcin_TDI » 5 marca 2010, 14:18

w arl się nie ustawia bo nie ma pompy wtryskowej. ustawić możesz jedynie poprawnie rozrząd (blok 004) i pompowtryski względem wałka.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Boniek-MC » 5 marca 2010, 16:01

Marcin_TDI napisał(a):w arl się nie ustawia bo nie ma pompy wtryskowej. ustawić możesz jedynie poprawnie rozrząd (blok 004) i pompowtryski względem wałka.

O dzięki za szybką odp to w poniedziałek poproszę znajomego żeby mi to wszystko sprawdził i pokaze jak to u mnie wygląda i czy trzeba będzie ustawić. Wkleję Ci na priv i czy byś mi pomógł w razie czego co trzeba by było zmienić. Pozdrawiam.
157KM 341Nm
Zobacz Profil
Boniek-MC
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 grudnia 2008, 17:04
Lokalizacja: Gdańsk/Pieniężno
Auto: Seat Leon FR TDI

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Arek555 » 11 marca 2010, 19:51

Witam moje dane ,które pokazuje vag w grupie 000 tdi timing wahają się od 54-57 i punkcik jest na lub leciutko nad niebieską linią i pisze dead on czy to jest dobrze ??
Jeśli nie proszę o porady :heej:
Zobacz Profil
Arek555
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 października 2009, 10:04
Lokalizacja: Śląsk
Auto: LEON TDI AHF 148KM

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez dezeus » 11 marca 2010, 23:02

Jest dobrze , co prawda powinien być najlepiej na niebieskiej ale róznice są nie wyczuwalne , ja również mam na 55-59 i nie zmieniam takie dostałem porady z forum .

[ Dodano: Czw 11 Mar, 2010 ]
Axee chciałbym sie odnieść do twojej odp. na moje pytanie postawione na poczatku tematu , a mianowicie u mnie jest kąt 55-59 w bloku BS000, natomiast w bloku 004 jest wymagany 0,04 do rzeczewistych 1,6 -1,8 stąd moje pytania odnośnie zmiany mapy wtryskowej w adaptacjach aby poprawić prace na wolnych obrotach aby zbliżyć wartości wymagane do rzeczewistych .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez DECYBEL » 13 marca 2010, 10:35

witam ! pozwole sie podpiac pod temat, a mianowicie gdzie moge ustawic kat wtrysku w Kielcach lub okolicach. autko silnik ASV seria 110 km. z gory dzieki i pozdrowka
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Albus » 13 marca 2010, 19:50

Przestawiłem u siebie kąt wtrysku tj . było 71 a teraz jest 59 , różnica jest w zasadzie odczuwalna tylko w tym że wcześniej twardszą pracę silnika było słychać a teraz jest jakby ciszej...
Dziwi mnie jednak , że teraz przy gaszeniu silnika tak "zabuja " mocno jakby zerwana poduszka mocująca, czy to związane z tym kątem wtrysku?? Kiedyś tak miałem jak z właczonym Basic Settings w 011 zgasiłem silnik przez przypadek to tak "załomotało" to teraz mam tak cały czas przy kazdym gaszeniu... Dodam że w turbinie zapieczone łopatki są - w tym tygodniu będę czyścił turbo..
1.9 TDI ASV
Zobacz Profil
Albus
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:01
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Seat Leon TDI SPORT

kąt wtrusków

Postprzez jędrek » 29 kwietnia 2010, 06:51

Witam
Ja mam takie pytanko jaki powinien być kąt wtrysku w leonie asv 110km 2003r i czy to można nastawić przez kompa
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Wasill » 29 kwietnia 2010, 07:30

jak dobrze kojarze to kol 50 powinien byc ustawiony.
A nastawia sie na pompie ruszajac nia.
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez kornat » 29 kwietnia 2010, 09:32

49-53
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez jędrek » 29 kwietnia 2010, 10:07

czy jest ktoś w stanie polecić gościa w łodzi który byłby w stanie nastawić kąt wtrysku w moim leonie oczywiście chodzi o kogoś co się zna.Prosiłbym o pomoc

[ Dodano: Czw 29 Kwi, 2010 ]
mam jeszcze takie pytanko
Aby ustawić kąt wtrysku potrzebny jest też do tego Vag bo wiem że kąt ustawia się na pąpie?Wiele mechaników twierdzi że Vag jest niepotrzebny
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Kozak » 29 kwietnia 2010, 11:18

jędrek, http://www.sztupecki.pl/kontakt/
pytaj o naszego forumowicza Jacka vel MenIB

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez jędrek » 29 kwietnia 2010, 11:43

kozak dziękówa juz tam dzwoniłem mam przyjechac a jak bede na miejscu to spytam o Jacka :piwo: :piwo: :piwo:
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Marcin_TDI » 29 kwietnia 2010, 18:25

potrzebny jest VAG. masz taki fajny programik tdi-timing i masz na wykresiku pokazane czy jest cofni ety czy przyspieszony
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez jagood » 29 kwietnia 2010, 18:47

Mam głupie pytanie, w jaki sposób włączyć Tdi-timing, mam vagcom 311-2 i 409-1?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez vielooh » 29 kwietnia 2010, 18:54

Pozdrawiam

Była: Skoda Felicja 1,3 MPI 68 KM
Jest: Seat Leon 1M 1,9 TDI 110 KM
Będzie: ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vielooh
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 190
Dołączył(a): 4 maja 2009, 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Auto: DziadekLEON ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez studzien » 6 maja 2010, 20:35

podepnę się pod temat czy mógł by mi ktoś opisać krok po kroku jak sprawdzić kąt wtrysku mam vaga 311.2 silnik asv i tak jakoś twardo pracuje i troszkę ciężej pali na ciepłym silniku
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez belzi » 6 maja 2010, 20:41

Step by step:
Make sure you are using VAG-COM Release 303.1 or newer.
- Start your engine
- Start VAG-COM
- Click [Select]
- Click [01-Engine]
- Click [Meas. Blocks - 08]
- Go to group 000
- Click [Switch to Basic Settings]
- Click [TDI Timing]
- Select your engine code from the drop-down menu


co w tym niejasnego :hmmm:
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez studzien » 6 maja 2010, 21:28

ok kumam dzięki
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Tony Hawk » 13 czerwca 2010, 11:50

Mógę prosić o zerknięcie na ten log i diagnozę?

Log (0 - 000)

Z góry dzięki.
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez rumianko » 13 czerwca 2010, 17:12

13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Tony Hawk » 10 sierpnia 2010, 20:22

Po korekcie VAG pokazuje w drugiej kolumnie średnio 57 - jakby wyżej niż zielona linia wykresu, ale w normie. Poprawiać, czy odpuścić? W zasadzie nic się nie dzieje, pali bardzo dobrze, czy to na zimno czy na ciepło...
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez YaZoo » 27 stycznia 2011, 08:41

Odgrzewam trochę bo mam problem. Po wymianie rozrządu pytałem mechanika czy ustawiał kąt wtrysku ale ta gnida powiedział mi, że tam nic nie mogło się przestawić bo rozrząd jest zablokowany .... ble, ble, ble. Jak sie potem dowiedziałem to, to jest prawda z tym, że gówno prawda ;/ No to wziąłem lapa do auta i sprawdziłem kąt na gorącym silniku.
Oto co mi wyszło
Obrazek
Teraz mam pytanie: czy mogę tak jechać do Polski(około 1400km ) czy powinienem ustawić kąt wtrysku przed podróżą ??
Powered by Tune-Up.pl
121KM@263,2Nm --> 144KM@318,9Nm :D
:diabel: Obrazek :diabel: :clever:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
YaZoo
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 3 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Koszalin / UK
Auto: Leon1.9 110+ ASV 02

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Marcin_TDI » 27 stycznia 2011, 09:52

możesz śmiało jechać ale ustaw go Sobie tak czy inaczej
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez Nastar » 27 stycznia 2011, 22:36

Jak trzeba nagrzać silnik żeby nie było tego magicznego zdania "Engine not warm enough" ?
:whoeva:
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez YaZoo » 28 stycznia 2011, 01:53

Ja jechalem z pracy jakies 25km i dalej bylo napisane ze za zimny. :hmmm:
Powered by Tune-Up.pl
121KM@263,2Nm --> 144KM@318,9Nm :D
:diabel: Obrazek :diabel: :clever:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
YaZoo
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 3 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Koszalin / UK
Auto: Leon1.9 110+ ASV 02

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez mewa2002 » 12 marca 2011, 12:42

Witam, mam ahfa po chipie i dołożone 216. Po dołozeniu wiekszych wtrysków praca silnika jest twardsza, zapewne przez to ze musi w tym samym czasie spalic wiecej paliwa.
Jeśli w adaptacjach (z tego co wiem) kanał 4 słuzy do przesuwania kąta poczatku wtrysku. To nalezalo by zmienic te adaptacje w mojej sytuacji i przyspieszyc ten poczatek wtrysku, aby wydluzyc ten proces wtrysku, wtedy proces spalania bedzie delikatniejszy i powinno sie spalic wiecej paliwa. Dobrze kombinuje?
Zobacz Profil
mewa2002
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 24 kwietnia 2009, 17:01
Lokalizacja: ---
Auto: Leon

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez dezeus » 18 marca 2011, 08:20

Zadane ponad rok temu pytanie , w sumie pozostało bez odpowiedzi :) , oczywiście dzięki za porady ale kolejni użytkownicy np.mewa2002 pytają o ten akurat temat i..., może jednak ktoś to robił i podzieli się opiniami nie będę opisywał o co chodzi wszystko jest na początku tematu .

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez PiterEL » 4 grudnia 2011, 23:14

Tez bym z checia dowiedział sie w tym temacie jak to jest gdyż mam u siebie kat wtrysku w okolicy od 51-56 w zaleznosci od rozgrzania a w logu 004 mam wartosci niezgodne... Powinno byc 04 a ja mam ok 1,3. CO jest nie tak i jak to ustawic ?
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64717.html Log 004
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez mk5 » 16 listopada 2016, 23:47

Czy może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co oznacza zablokowane nastawy?
O ile dobrze zrozumiałem zblokowane czyli bez "korekty"ecu? Podczas normalnej pracy ecu wyznacza kąt wtrysku na podstawie tego co jest ustawione na"zblokowanych nastawach"? Czyli wartosci nie zbyt duzo ale sie róznia.
Mi mechanik ustawił na 120 :!: czyli grubo przesadził, rezultatem tego jest prawdopdobnie bład 17656 P1248.
Wartosci mam takie same na zblokowanych i bez, czyli o ile dobrze rozumuje ecu próbuje skorygowac, ale przy tak duzej wartosci nie moze.
Czy wypiecie rury od IC ma do ma wplyw na ustawienie kąta?
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez marty88pl » 17 listopada 2016, 14:16

W 4 kanale adaptacji zmieniamy dawkę paliwa na wolnych obrotach a nie kąt wtrysku.
Zobacz Profil
marty88pl
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 11 sierpnia 2014, 22:15
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez glibo » 19 listopada 2016, 07:46

niema wplywu. to jedz do mechanika i ustawi na 49-53
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Postprzez mk5 » 20 listopada 2016, 00:21

Dzięki glibo, pytam dlatego bo sam sobie ustawię, i wiem ze za pierwszym podejsciem nie dam rady. :-), a tą rure musze zdjąć by mieć dobry dostęp do zdjecia osłony i pomy
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość