Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[PB Turbo] Falowanie obrotami

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[PB Turbo] Falowanie obrotami

Postprzez Błażej » 9 maja 2010, 17:57

Witam, mam taki mały problem a mianowicie silnik w moim 1.8t z LPG bardzo faluje na wolnych obrotach schodzi nawet do 500obr./min niekiedy nawet gaśnie nie bardzo wiem czym może to być spowodowane zaczęło tak się dziać po zmianie zaworu upustowego na głośniejszy. Jeżeli wie ktoś co to może być proszę o pomoc
Zobacz Profil
Błażej
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 18:11
Lokalizacja: okolice Kalisza
Auto: Sat Leon

Reklama

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

Postprzez sydney » 9 maja 2010, 21:53

Nie znam się ale wydaje mi się że LPG to jest odpowiedź.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

Postprzez Błażej » 10 maja 2010, 05:13

Ale na benzynie też robi tak samo
Zobacz Profil
Błażej
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 18:11
Lokalizacja: okolice Kalisza
Auto: Sat Leon

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

Postprzez przemest » 10 maja 2010, 06:55

Zawór upustowy może być odpowiedzą. Wstaw poprzedni oryginał i zobacz. 1.8T średnio toleruje blow offa (w pełni atmosferycznego).
Jeśli się mylę to koledzy poprawią ;)
Obrazek
Zobacz Profil
przemest
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 5 grudnia 2009, 14:30
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Leon TS

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

Postprzez Sammael » 10 maja 2010, 08:38

Dobrze gadasz. Chociaż i tak w 1.8T da się lepsze blowoffy pozakładać niż w 2.0TFSI - tutaj to już w ogóle masakra.

Generalnie, chodzi o to, że:
Seryjnie jest DV, które po zamknięciu przepustnicy upuszcza doładowane powietrze do dolotu. DV jest umieszczone za przepływomierzem a sterownik silnika dodaje teoretyczną wartość powietrza, która została wpuszczona i dodaje paliwa żeby zachować AFR.
Jeśli, teraz, zamiast DV zamontowano blowoffa, który wypuszcza całe powietrze do atmosfery, system zaczyna głupieć. Fizycznie nie ma dodatkowego powietrza w układzie ssącym a teoretycznie komputer "je widzi". Przez co nie jest zachowany AFR a silnik jest zalewany paliwem (za mało powietrza, za dużo paliwa), dzieją się cuda wianki, zaczyna przymykać i otwierać przepustnice, szarpać itp. Spadają obroty i silnik czasami gaśnie.
Jeśli już zgasł to komputer na pewno już zachował błąd "mieszanka zbyt bogata".

Jeśli problem kttóry opisujesz pojawia się przy zdjęciu nogi z gazu to przyczyna jest opisana powyżej.


BTW. LPG w 1.8T nie komentuje ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

Postprzez Błażej » 10 maja 2010, 20:28

Problem się wyjaśnił komputer wywala błąd przepływomierza po wykasowaniu błędu silnik pracuje równo i teraz kolejne pytania:
1. czy wymiana przepływomierza coś da
2. jakby trzeba było jednak go wymienić to czy lepiej może założyć od wersji mocniejszej czy taki jak jest seryjnie
3. czy zdemontować blow offa i założyć z powrotem DV
Zobacz Profil
Błażej
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 18:11
Lokalizacja: okolice Kalisza
Auto: Sat Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron