Dobrze gadasz. Chociaż i tak w 1.8T da się lepsze blowoffy pozakładać niż w 2.0TFSI - tutaj to już w ogóle masakra.
Generalnie, chodzi o to, że:
Seryjnie jest DV, które po zamknięciu przepustnicy upuszcza doładowane powietrze do dolotu. DV jest umieszczone za przepływomierzem a sterownik silnika dodaje teoretyczną wartość powietrza, która została wpuszczona i dodaje paliwa żeby zachować AFR.
Jeśli, teraz, zamiast DV zamontowano blowoffa, który wypuszcza całe powietrze do atmosfery, system zaczyna głupieć. Fizycznie nie ma dodatkowego powietrza w układzie ssącym a teoretycznie komputer "je widzi". Przez co nie jest zachowany AFR a silnik jest zalewany paliwem (za mało powietrza, za dużo paliwa), dzieją się cuda wianki, zaczyna przymykać i otwierać przepustnice, szarpać itp. Spadają obroty i silnik czasami gaśnie.
Jeśli już zgasł to komputer na pewno już zachował błąd "mieszanka zbyt bogata".
Jeśli problem kttóry opisujesz pojawia się przy zdjęciu nogi z gazu to przyczyna jest opisana powyżej.
BTW. LPG w 1.8T nie komentuje
