Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez karolw » 27 grudnia 2008, 21:30

Czy podczas demontażu kolumny zwrotnicy i lub McPersona konieczne jest odkrecanie polosi od skrzyni biegow? Czy moze wystarczy odkecic nakretke mocująca polos przy piaście i bedzie mozna polos "wypchnac" z piasty ?
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Reklama

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez belzi » 28 grudnia 2008, 01:11

karolw, jest dokladnie tak, jak napisalem, czyli odkrecasz srube i pare razy mlotkiem, polos wychodzi
Powiedz konkretnie, co chcesz zrobic ??
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez Axee » 28 grudnia 2008, 06:04

belzi napisał(a):czyli odkrecasz srube i pare razy mlotkiem
belzi, hehehe ... mlotkiem to sie naprawialo duze fiaty i polonezy. A od czego jest takie urzadenie, ktore sie nazywa sciagacz? Przeguby nie lubia mlotkow...
karolw, co do odkrecenia mcpersona, to zalezy co chcesz zrobic. Mozna go wyciagnac odkrecajac nakretke na polosi, jak rowniez mozna odkrecic 6 srub przy wewnetrzym przegubie i wyjac razem z polosia. Aby pozniej poprawnie dokrecic nakretke polosi, musisz zastosowac nowa nakretke i dokrecic kluczem dynamometrycznym na wlasciwy moment, zgodnie z odpowiednia procedura dokrecania, a ta jest zalezna od posiadanej nakretki. Przy wyciaganiu zwrotnicy z lozyskiem i piasta z polosi nie powinno byc problemow, powinien na styku byc smar staly lub odpowiednia pasta (np. molibdenowa), rowniez taka pasta trzeba posmarowac wieloklin na polosi przy zakladaniu piasty, przeciwdziala to zapiekaniu sie elementow.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez JanuszSz » 28 grudnia 2008, 09:07

Zawsze myślałem,że aby wyjąć mcphersona należy odkręcić nakrętkę i wyjąć śrubę mocującą kolumnę w zwrotnicy,wybić zwrotnicę w dół,aż mcphers będzie sobie swobodnie wisiał i potem odkręcić dwie nakrętki,które go trzymają na górze.Następnie kolumnę w całości wyciąga się na zewnątrz.
Po co rozbierać półoś?
Pytanie było zadane mało precyzyjnie:"Czy podczas demontażu kolumny zwrotnicy i lub McPersona "
Nie wiem co to jest kolumna zwrotnicyPowinno być:czy podczas demontażu zwrotnicy lub/i kolumny mcphersona"
W takim przypadku odpowiedź brzmi:podczas demontażu zwrotnicy należy odkręcić nakrętkę półosi i zdemontawać ją,natomiast podczas demontażu kolumny mcpherson nie ma potrzeby dotykania się do półosi.
OctaviaClub.pl
Zobacz Profil
JanuszSz
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
Lokalizacja: Lublin
Auto: Skoda SuperB Kombi
Silnik: CJSA 1.8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez Axee » 28 grudnia 2008, 13:02

JanuszSz napisał(a): aby wyjąć mcphersona należy odkręcić nakrętkę i wyjąć śrubę mocującą kolumnę w zwrotnicy,wybić zwrotnicę w dół,aż mcphers będzie sobie swobodnie wisiał i potem odkręcić dwie nakrętki,które go trzymają na górze.
w teorii tak, a w praktyce pod warunkiem, ze zwrotnica nie jest na tyle skorodowana i przykorodowana do amortyzatora, w przeciwnym przypadku nie jest tak prosto rozlaczyc w aucie (nie demontujac calosci) zwrotnice od amortyzatora, aby go nie uszkodzic :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez JanuszSz » 28 grudnia 2008, 13:52

Axee napisał(a):w teorii tak, a w praktyce pod warunkiem, ze zwrotnica nie jest na tyle skorodowana i przykorodowana do amortyzatora, w przeciwnym przypadku nie jest tak prosto rozlaczyc w aucie (nie demontujac calosci) zwrotnice od amortyzatora, aby go nie uszkodzic :D

Zawsze w tym miejscu występuje korozja,więc bez użycia siły się nie obejdzie.Trzeba tylko wybić poprzeczną śrubę M10 trzymającą amortyzator w zwrotnicy,w obejmę,którą tworzy górna część zwrotnicy gdzie siedzi amor należy wbić gruby śrubokręt,aby rozgiąć nieco obejmę i młotkiem przez drewniany klocek zbić zwrotnicę z amora.Można przedtem popsikać jakimś penetrusem i odczekać kilkanaście minut.
Aby wyjąć zwrotnicę z mcphersem oprócz wyjęcia półosi należy zdjąć końcówkę drążka,odkręcić i podwiesić zacisk hamulcowy i wtedy także musimy użyć siły do demontażu.Wydaje się więc,że lepiej nie rozbierać połowy auta.
OctaviaClub.pl
Zobacz Profil
JanuszSz
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
Lokalizacja: Lublin
Auto: Skoda SuperB Kombi
Silnik: CJSA 1.8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez karolw » 28 grudnia 2008, 14:12

Widze ze rozgorzala dyskusja, ciesze sie. Pytam o połos dlatego ze w instrukcji do Golfa IV przecztalem ze do demontazu mcpersona nalezy odkrecic polos od skrzyni, ale na szczescie jak piszecie nie jest to konieczne.
Przy okazji powiem Wam co odkrylem w swiezo zakupionym Leonie (8 letni). Otoz, jakis IDIOTA ktory wymienial klocki wkrecil na sile i krzywo trzpienie prowadzace zacisk! Efekt ? Gorny trzpien trzymal sie sila woli - gwintu brak, wyszedl bez uzycia sily! Po prostu go wyciagnalem. Dolny trzymal sie jako tako, ale gwint tez jest zerwany. Na szczescie prawa strona jest ok. Teraz auto ma przymusowy postoj i szukam nowej zrotnicy. Stad moje pytania o jej wymiane. Przy okazji czy zwrotnice wywtepowaly w kilku rodziajach ? Czy zawsze byla taka sama niezaleznie od srenicy tarczy ?

PS - jaka instrukcje serwisowa polecacie ? Moze byc po angielsku lub polsku.
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez belzi » 28 grudnia 2008, 14:31

karolw, wszystko zalezy, jaki masz silnik lub srednice tarczy
W tych mocniejszych autach byly oddzielnie zwrotnica i jarzmo
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez Axee » 28 grudnia 2008, 17:52

karolw napisał(a):PS - jaka instrukcje serwisowa polecacie ? Moze byc po angielsku lub polsku.
ELSA z baza Seata, oraz ksiazka Dieter Korp "VW Golf IV i Bora" znajdziesz w necie :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez JanuszSz » 28 grudnia 2008, 18:02

karolw, Jeśli masz taką nieprzyjemność,to przy tarczach standart 280 mm.nie obejdzie się bez wymiany zwrotnicy,która tworzy jedną całość z jarzmem.Na forum kolega Silver oferuje kompletne h-ce 280,288,312.Do wyboru,do koloru.
OctaviaClub.pl
Zobacz Profil
JanuszSz
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
Lokalizacja: Lublin
Auto: Skoda SuperB Kombi
Silnik: CJSA 1.8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez studzien » 4 maja 2010, 20:43

Podepnę się pod temat mam taki problem że przy wymianie klocków przekręcił mi się gwint w zwrotnicy w oby dwóch ktoś przede mną krzywo wkręcił te trzpienie czy może któryś z kolegów miał by takie zwrotnice ? A znajomy tokarz powiedział mi że dotoczy mi takie trzpienie i przegwintuje zwrotnice tylko czy to jest dobry pomysł ?
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez mierzejino » 4 maja 2010, 22:02

Jeśli już miałbym się bawić w takie coś to lepiej zwiększ gwint w oryginalnych trzpieniach na 10mm(dospawaj i przetocz na 10). Ale lepiej poszukaj dobrych używek.
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez JanuszSz » 5 maja 2010, 07:50

studzien, Jaki masz samochód? 1M,1P.?
Jakie hamulce? FS III 280,czy większe?
Jeśli 280 w 1M,to mam kompletne zwrotnice z zaciskami.
OctaviaClub.pl
Zobacz Profil
JanuszSz
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
Lokalizacja: Lublin
Auto: Skoda SuperB Kombi
Silnik: CJSA 1.8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez studzien » 5 maja 2010, 19:02

JanuszSz, właśnie takie bym potrzebował

[ Dodano: Sro 05 Maj, 2010 ]
mierzejino, Tokarz mi zrobił właśnie tak jak napisał dzięki za radę
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez jarzab » 20 maja 2010, 10:58

Trochę odgrzeję temat.

Czy z wyjętej zwrotnicy, da redę przełożyć piastę z łożyskiem do drugiej która będzie montowana?

Czy to będą dwie oddzielne części i nie ma bata?
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez belzi » 20 maja 2010, 12:50

jarzab napisał(a):Czy z wyjętej zwrotnicy, da redę przełożyć piastę z łożyskiem do drugiej która będzie montowana?

Czy to będą dwie oddzielne części i nie ma bata?


da, ale czesto bywa, ze przy tej operacji lozysko najzwyczajniej sie rozpada
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez gornik » 12 sierpnia 2011, 21:26

Mam minimalnie przekrzywioną zwrotnicę, goły okiem nic na niej nie widać, ale koło
jednak jest bardzo delikatnie pochylone stąd moje pytanie.
Czy to prawda, że do ARL-a będzie pasować zwrotnica od ASV, 2.3 v5 lub 1.8T.
Z góry dzięki za informację, dopiero poznaje auto ;)
Zobacz Profil
gornik
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 16:00
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M FR

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez chlorek » 12 sierpnia 2011, 21:46

szczerze też się zastanawiałem nad tym, moja wiedza wynika że wszystko zależy od wersji ARL, ja mam wersje FR przez co tylko od wersji CUPRA pasuję, serwis - dwa miesiące oczekiwania, na szczęście znalazłem w Polsce dwie takie oryginalne - nowe.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Demontaz zwrotnicy/kolumny Mcpersona

Postprzez gornik » 13 sierpnia 2011, 07:40

Ja też mam FR.. numer mojej zwrotnicy to 1J05AH OE FJG15, ma ktoś możliwość
sprawdzenia w ETCE jak to wygląda?
Zobacz Profil
gornik
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 16:00
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M FR


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości