Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez antoś » 13 maja 2009, 23:27

Pacjent: ARL (190/390) - 100tys. przebiegu, brak katalizatora, wkładka K&N

Problem:
przy ostrym przyspieszaniu, gdy auto dociągnę do 4 tys. obrotów na 3-cim biegu (moc maksymalna) i zmienię na następny bieg auto nie chce dalej dynamicznie przyspieszać przez około 500-800 obrotów, po czym znowu idzie. Odczuwa się to tak jakby turbo nie ładowało. To samo zdarza się czasem po zmianie z 2-ki, na 3-ojke. Oczywiście mówię o jeździe przy pełnym bucie. Gdy problem wystąpi, odjęcie i następne dodanie gazu załatwia sprawę. Po trasie problem ustąpił natomiast teraz znowu zaczął powracać.

Sprawdzałem auto VAGiem i nie wyskakują żadne błędy, turbina nie przeładowuje. 2-gi pompowtrysk ma -1,2 mg/suw, 4-ty 0,9 mg/suw. Autko czasem poddymia na siwo o czym poinformował mnie Patrox na zlocie.

Płynu chłodniczego nie ubywa, olej bierze w normie.

Jeżeli będzie taka potrzeba to doprecyzuję. ;)

:olaboga:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez pembuk » 25 maja 2009, 02:15

Swieżo po chipie tez miałem cos takeigo. Jak wysoko wkreciłem silnik przeważnie z 2 (przy 4000 rpm) na 3 dostawał muła. Za kilka dni jakoś sie uspokoiło. Ale po tygodniu wyszedł problem z przeładowaniami (turbo świeżo po czyszczeniu). Miałem się już zabrać na czyszczenie zaworu sterującego gruszką turbiny, ale udało mi się wymacać, że śrubo kontrująca na sztandze gruszki jest luźna. Najwidoczniej w wyniku drgań silnika musiała się rozregulować długość sztangi. Metodą prób i błędów udało się ją ponownie ustawić dokręcić śrubą kontrującą i teraz jest już ok.

W twoim przypadku dobrze byłoby zrobić logi i zobaczyć jak szybko zawór potrafi wyregulować doładowanie turbiny, przy okazji pomacac gruszke, sztange i może zdobyć się na czyszczenie zaworu regulacyjnego położenia łopatek (cały temat o tym jest na forum vwgolf).
Pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez marcinenergy » 25 maja 2009, 15:18

Jak mialem ibizę to wlaśnie zaworek sterujący gruszką tubiny powodował muła po zmianie biegu. Dokładnie to wyglądało tak jak u Ciebie i jak po zmianie biegu miał muła, odpuściłem na chwilę gaz i znowu podłoga, to szedł dalej normalnie i tak generalnie na każdym biegu od 2 w górę.
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinenergy
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 20:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdańsk
Auto: Seat Leon 1M TS

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez antoś » 27 maja 2009, 10:54

Dziękuję Panowie. :ok:

Właśnie najprawdopodobniej jest to gruszka, którą wymienię przy następnym przeglądzie za 500km. Dam znać czy coś się poprawiło po tej naprawie. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez stefdeath » 16 kwietnia 2010, 09:37

Odgrzeję trochę:) Antoś czy wymiana pomogła? Bo u mnie coś takiego jest że na każdym biegu do 2500 obr. jest zmuła na maksa- wciskam gaz do oporu i auto przyśpiesza jakby miało 20KM i od 2500 obr nagle wyrywa do przodu;/ Zero kontrolek palacych się, dymu nie zauważyłem, objaw i na zimnym i na gorącym silniku. Odjęcie gazu, gaszenie silnika nie pomaga :(
dzis wstawiłem auto do MR MOTORS ale chyba dadzą rade zdiagnozować dopiero po weekendzie a ja muszę wiedzieć czy szykować się np na dłuższe unieruchomienie auta bo za tydzień mam wieźć brata do ślubu :(
Miał może ktoś coś takiego??
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez Marcin_TDI » 16 kwietnia 2010, 10:17

Kondziołek miał identycznie :) 3 sprawy się na to składają (regulacyjna i mechaniczna) - nie pisze dokładnie dopóki nie sprawdzę na kolejnym aucie.

wyrywał dopiero od pewnych obrotów a tak nie szedł w ogóle.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez stefdeath » 16 kwietnia 2010, 10:24

Dodam że moje auto świeżo po programie u Rogala oraz po wymianie kompletnego rozrządu i uszczelniaczy też w mr motors- kazał mi wymieniać napinacz i pasek - isałem o tym w innym temacie. Teraz 2 dni po wymianie tego znowu auto u nich z powyższymi objawami. Może to mieć związek ??
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez Marcin_TDI » 16 kwietnia 2010, 12:54

ustawione pompowtryski są ? rozrząd też napewno jest dobrze ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez stefdeath » 16 kwietnia 2010, 13:21

Już jestem po odbiorze auta :)
Zrypała się taka bańka od podciśnienia- czarna kula z przodu silnika w okolicach bagnetu widoczna po zdjęciu osłony silnika. Miałem ułamana szyjkę przy przewodzie- zalepili mi to silikonem i hula- ale we wtorek wymieniam całą cześć w serwisie- koszt samej tej bańki 43,68 zł :)
nr kat. części jakby kto chciał obczaić w etce; 038129807 - nr części na obrazku 24
ufffff:)
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [TDI PD] Brak mocy przy dynamicznym przyspieszaniu

Postprzez darekins » 9 czerwca 2010, 11:24

mam te same objawy ale po przejechaniu sie z podpietym kompem okazalo sie ze turbina sie konczy,mam 250 000 km i cisnienie ktore chciak komp a ktore podawala turbina bylo inne,moze tak byc ze to jednak ta banka a na kompie nie wyskoczyl ten blad?poza tym rozrzad do wymianay i cieknaca chlodnica tez do wymiany jak wszystko podliczylem to wyszlo jakies 5 tysi masakra.
darekins
Zobacz Profil
darekins
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 maja 2010, 19:25
Lokalizacja: Opole
Auto: Seat Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron