Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Lukasz P » 6 października 2010, 08:42

Witam.
Otwieram ten temat, ponieważ nie wiem już, co mam zrobić z moim autkiem...
Kupiłem ślicznego Leonka w czerwcu 2010 (1,9 150km 2001r ARL) i miało być pięknie.
Po miesiącu użytkowania auta padło turbo, więc trzeba było je wymienić na drugie. Wymieniłem turbo i auto śmiga dalej.
Teraz zaczęło coś walić w silniku taki trochę metaliczny trochę taki głuchy dźwięk. Podczas jazdy przy 1800 - 1900 obr/min wpada w lekki rezonans, więc nie ma mowy o przekraczaniu tych parametrów.
Byłem u mechanika, który rozebrał silnik od góry i stwierdził, że przez uszkodzony pompowtrysk uszkodził się wałek. Widziałem ten wałek i faktycznie jest na nim dość pokaźna rysa. Krzywki są już mocno pozdzierane, więc wałek kwalifikuje się do wymiany. Jakby tego było mało to w rurach od turbo znajduje się olej którego raczej nie powinno tam być. Przy pracy na biegu jałowym i po odkręceniu korka wlewu oleju widać wyraźne „wysadzanie” (pary, oparów, ciśnienia do góry?) Dodam jeszcze, że podczas przyśpieszania po przekroczeniu 3000 obr/min zaczyna nieźle kopcić. No i jeszcze mechanik stwierdził dwumas do wymiany, bo już troszkę go słychać..

Pomogliście mi już nie raz, więc i tym razem proszę o pomoc. Co z tym dziadostwem zrobić??? Drugi silnik czy generalny remont tego???
Spalenie auta nie wchodzi w grę, bo auto od podpaleń nie jest ubezpieczone no a poza tym wciąż lubię to auto…
Zobacz Profil
Lukasz P
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 czerwca 2010, 07:08
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON

Reklama

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Staszek20VT » 6 października 2010, 09:01

Wałek, szklanki i panewki do wymiany - ustąpić powinno kopcenie. A w których rurach masz olej dolotowej czy wylotowej?
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Lukasz P » 6 października 2010, 09:04

Hmm dobre pytanie... Powiem tak i z lewej i z prawej strony z przodu silnika.
Zobacz Profil
Lukasz P
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 czerwca 2010, 07:08
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Staszek20VT » 6 października 2010, 09:12

Jeśli są to ilości nieznaczne - nie przejmuj się. To normalne. Ale i tak głowica do roboty, a im wcześniej tym lepiej.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Sammael » 6 października 2010, 13:09

Lukasz P napisał(a):Drugi silnik

Tylko i wyłącznie.

Jak ten motor miał już tyle przygód...

Bo teraz na dzień dobry masz do wymiany wałek, pompki, popychacze, cholera wie, czy dziura w tłoku się już nie zaczęła robić jak pompka lała - ułamał się pewnie ten dzyngielek od pompki?

Kup goły słupek, np. BLT

PS. pewnie auto było w okazyjnej cenie, nie? ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Neyson » 6 października 2010, 19:42

Witam. Jeśli chodzi o olej to u siebie też walczyłem z tym problemem :) Zaczęło się od cieknącego egr.. Byłem przekonany że turbo cieknie i do wymiany.. jednak się pomyliłem :) Po tym jak odprowadziłem wąż od odmy pod auto :P w dolocie i egr-ze suchutkoooooo więc cały olej był zasysany dosłownie jak odkurzaczem z przekładni korbowej przez odmę:) Jeśli chodzi o drugą część problemu... to rzeczywiście.. ja bym się pokusił i kupił drugi motor bo nie wiadomo ile to w życiu dostało i ile będzie kosztowało doprowadzenie tego silnika do kultury ;]
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez bvw08 » 6 października 2010, 20:25

nie kupuj silnika bo nie wiadomo w jakim będzie stanie. Kup głowicę kompletną i wymień koło 2 masowe bo to one pewnie tak stuka już.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Lukasz P » 6 października 2010, 21:48

Dzisiaj byłem u kolegi Marcina_TDI na sprawdzeniu auta "odgłosów" i diagnostyki. Dziękuje i gorąco polecam. Właściwie wiadomo że to sprawa mechaniczna. Z silnikiem i osprzętem jest wszystko ok, wskazania w normie, silnik pracuje równo, wtryski ok.
Moje zdanie jest takie jak kolegi bvw08 stawiam na 2 mas. Odgłosy dochodzą tak jakby od strony skrzyni...

Sammael ceny okazyjnej nie było, raczej taka jak obowiązuje na rynku, za auto z takim wyposażeniem i silnikiem arl. Kupiłem go od znajomego który jeździł nim 2 lata i dbał o to auto lepiej niż o własną żonę :mruga: U niego nic się nie działo... Ale co było przed nim to tego nikt nie wie. Sprowadzony z NL i tylko tyle. Ja z resztą też sobie bardzo chwaliłem i chwale to auto.

Co do kupna silników. Kupuje się kota w worku. Nie wiadomo co w nim siedzi i w jaki sposób był eksploatowany no a poza tym to w większości przypadków sprzedawcy deklarują przebieg 80tyś za roczniki 2001-2003 a nowsze ciężko znaleźć...
Zobacz Profil
Lukasz P
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 czerwca 2010, 07:08
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez transit_master » 6 października 2010, 22:10

Lukasz P, odezwij się do kolegi dave. Kilka tygodni temu ogłaszał że ma ARL'a z niskim przebiegiem do sprzedania. Może jeszcze go nie opchnął
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Marcin_TDI » 7 października 2010, 08:13

Do sprawdzenia jest dwumas bo przy akceleracji buda się tak trzęsie jakby rozpaść się miała. korekcje i BIP-y w normie (nie są idealne ale w normie) - panewka raczej na 99% się nie obróciła) - sprawdziłbym jeszcze szklanki i głowicę bo nie możliwe że rysa na krzywce powoduje takie cuda.

Proponuję jeszcze nie podpalać tego auta i znaleźć przyczynę zanim się silnik wymieni. Przypominam że motor chodzi równiutko - dopiero jak dodajesz gazu to coś wali (odgłos cofającego się powietrza do filtra - dudnienie)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Lukasz P » 7 października 2010, 17:35

Tak jak pisze Marcin_TDI powietrze na 100% cofa się do filtra. Odkręciłem obudowę filtra i po odpaleniu silnika z rury "bucha" powietrze. Oczywiście wszystko się nasila po dodaniu gazu. Czyli czego może to być objaw? turbo się sypie?

2pyt. Gdy gaszę silnik słychać takie zaklekotanie, czy to 2 mas? wcześniej tego nie było. Silnik po przekręceniu stacyjki przestawał pracować i tyle.
Zobacz Profil
Lukasz P
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 czerwca 2010, 07:08
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez bvw08 » 8 października 2010, 09:49

jak gasisz silnik , trzęsie budą i terkota to ewidentnie 2 mas telepie jak byś szukał używki to wal do mnie na PW został mi cały zestaw 2mas, tarcza i docisk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Marcin_TDI » 8 października 2010, 09:58

nic nie wymieniaj narazie tylko rozkręć go jak najszybciej i zobacz czemu tak wali.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Sammael » 8 października 2010, 22:28

Marcin_TDI napisał(a):bo przy akceleracji


:hahaha: :hahaha: :hahaha: normalnie napisałeś jak Axee :hahaha: :hahaha:
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: POMOCY Koniec silnika? stukanie, walenie głośna praca.

Postprzez Marcin_TDI » 11 października 2010, 06:58

staram się być profesjonalny 8)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość