Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 15 listopada 2010, 18:47

Kilka miesięcy po regeneracji i czyszczeniu turbiny znowu mam przeładowania.
Wyciągnąłem gruchę od turbiny- sama grucha pracuje w pełnym zakresie bez zacięć, jest szczelna. Rozruszałem zmienną geometrię i chodzi cacy -od ogranicznika do samej góry.
A przeładowanie nadal jest.
Gdzieś wyczytałem że przeładowanie może być spowodowane zaślepionym zaworem EGR, więc postanowiłem to sprawdzić:
Po zaślepieniu EGR -znacznie zwiększają się odczyty przepływki.
Tak to wygląda: na początku EGR podłączony, później odłączony:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FqBQ0I0_PPE[/youtube]
Zlogowałem turbinę- najpierw z odłączonym EGRem, a następnie z podłączonym- i faktycznie- przeładowanie na działającym EGR jest mniejsze:
Log (47 - n/d)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez transit_master » 15 listopada 2010, 19:15

Kurde sławek, Ty to masz z tym swoim Leonem co chwilę coś. Jak nie dymi i problemy z pompkami to wałek. Teraz znowu przeładowanie. Podjedź może do dobrego tunera i niech w miarę możliwości doprowadzi autko do stanu "fabrycznego" ;) 3mam kciuki kolego że uda Ci się rozwiązać problemy :yes: :ok: :ok:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 15 listopada 2010, 19:54

Jakieś fatum- a wszystko zaczęło się od awarii turbo.
Teraz został już "tylko" problem z przeładowaniem.
Chciałem regulować sztangę, ale jak dźwignia od geometrii dochodzi do końca to wydłużenie sztangi nic nie pomoże.
Nie wiem już o co chodzi. :hmmm:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 07:34

Zrób logi w czasie jazdy
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 08:37

Są w pierwszym poście.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 08:49

Wyreguluj sztangę. Wydłuż ją delikatnie. I zrób logi przepływki
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 09:07

Nic to nie zmieni, bo kierownice zamykają się do końca.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 09:36

Ale się nie otwierają
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 09:53

Otwierają i zamykają się do końca- sprawdzałem na odpiętej i zapiętej gruszce- zakres pracy cyngla od zmiennej geometrii jest taki sam, czyli wydłużenie sztangi nie ma sensu, bo nie zmieni to położenia łopatek (pracują one w pełnym zakresie na jaki pozwala pierścień od zm. geometrii).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 10:08

Nie chodzi o to co czujesz pod ręką tylko o to w jaki zakresie steruje nimi podciśnienie, a u Ciebie nie zbija ciśnienia do końca
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez aceman » 16 listopada 2010, 11:27

Damianjg napisał(a):Nie chodzi o to co czujesz pod ręką tylko o to w jaki zakresie steruje nimi podciśnienie, a u Ciebie nie zbija ciśnienia do końca

Dokładnie tak. Poza tym ta regulacja czemuś służy, bo po co by była, skoro i tak byłby pełen skok.
U mnie wymieniana była grucha. Po wymianie turbo przeładowywało. Rozwiązaniem było właśnie wyregulowanie długości sztangi. Powoduje to zmniejszenie maksymalnego ciśnienia dawanego przez turbo. Zabieg trwa kilka minut. Nie wiem, w którą stronę powinieneś regulować, ale pewnie tak jak koledzy piszą - wydłużyć ją.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aceman
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 383
Dołączył(a): 16 sierpnia 2010, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Marcin_TDI » 16 listopada 2010, 11:57

wydłuż sztangę.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 12:00

Wydłużenie sztangi spowoduje też to, że turbo będzie wstawać później- przy wyższych obrotach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Marcin_TDI » 16 listopada 2010, 12:07

już wstaje późno... pokręć i zloguj jeszcze raz. jak nie pomoże to jedź do goodhope
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 17:38

sławek napisał(a):Wydłużenie sztangi spowoduje też to, że turbo będzie wstawać później- przy wyższych obrotach.

Niekoniecznie. Skąd wiesz czy gruszka dochodzi do końca?? Do końca idzie sztanga, gruszka może mieć jeszcze kilka mm możliwości zejścia na dół
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 18:04

Damianjg napisał(a):Niekoniecznie. Skąd wiesz czy gruszka dochodzi do końca?? Do końca idzie sztanga, gruszka może mieć jeszcze kilka mm możliwości zejścia na dół

Stąd wiem, że odpinałem i sztangę i gruchę.
Jak ma zejść niżej, skoro jest stoper o który dźwigienka się opiera?
Nawet jak gruszka by miała jeszcze duży zakres ruchu, to nie ruszy się poza zakres ruchu pierścienia: z dołu blokuje to stoper, a z góry pierścień od zmiennej geometrii który ma pewien zakres ruchu, i choćbym nie wiem jak wydłużał/skracał sztangę to tego ruchu nie zwiększę.
Jeszcze raz napiszę: dźwigienka kierownic chodzi płynnie w całym zakresie(ruszając ręką)- zaznaczyłem sobie ten zakres i założyłem sztangę- dałem BS w 011 na vagu i sztanga dochodzi dokładnie do zaznaczonych miejsc.
Dla świętego spokoju wydłużyłem sztangę o 1 obrót:
Log (48 - n/d)
Poza tym że od dołu ma większego muła, to niewiele się zmieniło.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 18:28

Zamień n75 z n18
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 19:07

Zamieniałem- bez zmian.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Damianjg » 16 listopada 2010, 19:13

Marcin_TDI napisał(a):to jedź do goodhope
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez sławek » 16 listopada 2010, 20:17

I chyba tak będę musiał zrobić.
Logowałem przepływkę, i trochę zawyża wg mnie:
Log (49 - 003)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG

Postprzez Marcin_TDI » 17 listopada 2010, 12:27

problem leży w sofcie moim zdaniem.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości