Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

piszczenie paska wieloklinowego (?)

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 13 stycznia 2011, 18:21

panowie pomocy. po uruchomieniu silnika dochodzi pisk z okolicy paska wieloklinowego. pierwsza diagnoza - napinacz. wymieniony razem z pakiem i nic. druga diagnoza pompa wody - wymieniona i jak piszczalo tak piszczy. pompa wspomagania wymieniana jakies 10 miesiecy temu wiec chyba tez mozna wykluczyc. dodam tylko ze po przejechaniu 300-400m piszczenie ustaje i jest oki. a jak samochod postoi kilkanascie minut to znowu powraca piszczenie. co to moze byc??
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Reklama

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Artmic77 » 13 stycznia 2011, 19:46

Mysle ze to wina paska
Ja mam tak jak jest zimny to piszczy rozgrzany jest ok pasek wymieniony w pazdzierniku 2010.
Wina jest pasek wieloklinowy.
Zobacz Profil
Artmic77
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 13 stycznia 2011, 20:07

pasek gates czy jak to sie pisze, wiec firma raczej sprawdzona. Stary nie piszczal wiec nowy tym bardziej nie powinien.
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Martini » 13 stycznia 2011, 20:13

Może sprzęgiełko alternatora?Poszukaj na forum było o tym a najlepiej do mechanika jedz :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martini
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 września 2010, 19:00
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leo ASV

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 13 stycznia 2011, 20:52

no wlasnie jezdze od mechanika do mechanika i tak wymieniam czesc po czesci. Jak sie okazuje zupelnie niepotrzebnie:]
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez RaDeK86 » 14 stycznia 2011, 08:11

M@rcin mam to samo co ty, od dwóch dni pasek mi piszczy jak jest zimny jak troche pojezdze jest spokoj... narazie chyba oleje sprawe bo za zimno cokolwiek robic, chyba ze nie wytrzymie do wiosny z tym piszczeniem to bede wymienial tak jak ty... :/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 14 stycznia 2011, 10:47

okazuje sie ze to chyba jednak wina paska. kilka kropel wody wystarczy zeby ucichl. wiec chyba kolo pasowe alternatora odpada?? jakiej firmy paski polecacie??

tez bym olal sprawe ale nie po to wymienialem napinacz pompe i pasek zeby nadal piszczal :]
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Norbi » 14 stycznia 2011, 10:58

witam, nie wiem jak u was piszczy ( czy głośniej czy ciszej ) ale od początku zimy jak temperatura spadła poniżej zera, po odpaleniu rano zawsze piszczy spod maski po przejechaniu kilku km przestaje
Zobacz Profil
Norbi
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 19:21
Lokalizacja: EOP
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 14 stycznia 2011, 11:09

u mnie piszczy dosyc glosno....nawet teraz gdy temperatura na plusie
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez RaDeK86 » 14 stycznia 2011, 11:18

u mnie jak bylo wlasnie na minusie to nie piszczal dopiero jak zrobila sie odwilz i temp. dodatnia to zaczal piszczec, w srodku jest znosnie ale od zew. napie@#$@la :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez gt28r » 14 stycznia 2011, 13:23

u mnie z koleii piszczy pasek jak wilgotno sie robi, jak bylo na minusie to nie piszczalo nic....wiec nie wiem czy wystarczy pasek wymienic na nowy i po klopocie?
Zobacz Profil
gt28r
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 stycznia 2011, 13:19
Lokalizacja: warszawa
Auto: seat

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez przemest » 15 stycznia 2011, 12:12

Ja miałem tak, że piszczał przy ruszaniu na niskich obrotach (koło 1krpm), albo np. na 2 biegu jak jechałem bez gazu w korku i chciałem przyspieszyć to też chwile przypiszczał (tak do 1,2-1,3krpm). Jak przejechał trochę km to przestawał. Piszczał za to mocniej jak była załączona klima. Mechanik powiedział ,że do wymiany pasek alternatora- wymieniłem i przestało ;-)
Obrazek
Zobacz Profil
przemest
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 5 grudnia 2009, 14:30
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Leon TS

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 16 stycznia 2011, 22:01

no wlasnie problem polega na tym ze piszczy nowy pasek ;[
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Kołek » 16 stycznia 2011, 22:06

może umycie rolek pomoże?
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez AdamekMMz » 17 stycznia 2011, 09:51

m@rcin, jak nowy piszczy to pewnie masz zapieczone"sprzęgiełko alternatora" to kółko na alternatorze na którym się ślizga pasek powinno się swobodnie poruszać. zdejmij pasek i sprawdź....
albo druga opcja. że któraś rolka piszczy. u mojego kolegi też piszczało a po wymianie rolki dopiero przestało.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez RaDeK86 » 17 stycznia 2011, 20:54

Dzisiaj zmieniłem pasek na nówke sztuke Bosha i nastała błoga cisza.... :D :D Jupi :P narascie bo juz mnie k...ica brała :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 20 stycznia 2011, 08:39

wedlug mechanika sprzegielko ok , rolki wymyte i dlaej piszczy. jutro wymiana paska na contitecha...zobaczymy czy cos pomoze.
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez bvw08 » 21 stycznia 2011, 22:54

Albo napinacz już nie napina tak jak powinien
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 31 stycznia 2011, 07:50

pomogla wymiana paska na contitecha...czyli nowy pasek gatesa byl walniety...podono to sie zdarza ostatnio czesto gatesowi w paskach wieloklinowych./
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Marcin_TDI » 31 stycznia 2011, 09:09

sprawdzić trzeba kółko alternatora bo to ono powoduje rozwalenie napinacza i paska.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Artmic77 » 31 stycznia 2011, 18:13

Ja w sobote zmieniłem rolki i napinacz Ruville pasek Conti rolka na alternatorze sprawdzona wszystko ok :yes:
Smarowlem juz roznymi preparatami pomagalo na dzien dwa nie ma to jak wymiana na nowe
I ta cisza bezcenne ;)
Zobacz Profil
Artmic77
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez gooral87 » 2 lutego 2011, 21:39

witam, u mnie na ten przykład piszczenie jest zawsze od rana przez kilka minut później ustępuje, drugi sposób na przykre dźwięki to zwiększenie mocy dmuchawy, czy takim działaniem mogę coś uszkodzić ?
dodam że miesiąc temu zmieniałem rozrząd i niby mechanik rzucił też okiem na okolice paska wieloklinowego nie zgłaszając zastrzeżeń
Seat LEON 1M 1999r 1.9 TDI 66kW/90KM ALH
Zobacz Profil
gooral87
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30 maja 2010, 18:34
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Auto: Leon 1M TDI 90KM
Silnik: ALH 1.9

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez leszekpb » 26 lutego 2011, 16:52

U mnie też piszczało... odpalałem samochód na mrozie, pochodził chwile i za moment zaczynało się piszczenie, w kabinie też było słychać. Jak się nagrzał to spokój. Wkurzało mnie to...
Mechanik stwierdził, ze pasek do wymiany, ale po zdjęciu okazało się, ze rolka napinacza też juz wyjechana i ta druga również nie pachnie już nowością. Efekt - wymiana wszystkich trzech rzeczy: pasek conti, napinacz RUVILLE + ta dodatkowa rolka + robocizna = 450zł.
Po to żeby nie piszczało...ehhh :/

[ Dodano: 27 Luty 2011, 15:37 ]
Panowie, pomimo naprawy opisanej powyżej, wsiadam do zimnego samochodu, odpalam - piszczy dalej. Okazuje sie, ze 450 zł wydane chyba zostało na darmo...
Co jeszcze może być powodem takich pisków? Gdy silnik jest ciepły piszczenie przechodzi w lekkie "cykanie"...
Proszę o poradę, bo jak mi tak dalej będą wymieniać metodą prób i błędów to dojdę do drobnych :/
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Marecki811 » 27 lutego 2011, 19:27

mialem identyczne objawy u mnie wine ponosila rolka napinacza a dokladniej lozysko a wszystko przez chlapiaca wode spod kol. problem ustapil gdy zalozylem oslone pod silnik
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki811
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Region: lubelskie
Auto: Audi a4 b8
Silnik: CJXA 2.0

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Artmic77 » 27 lutego 2011, 19:44

Zobacz rolke / łożysko na alternatorze
Zobacz Profil
Artmic77
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez leszekpb » 2 marca 2011, 15:05

Okazało się, ze co prawda napinacz był juz wyjechany, piszczenie jest powodowane przez koło pasowe wału korbowego.
Koszt w ASO - 1538 zł :)
Zamiennik - 135zł , firma MAXGEAR

Macie może jakieś zdanie na temat tej firmy ? Czy w ogóle taka wymiana to bardzo poważna ingerencja, bo nie znam się za dobrze na mechanice...
Nie muszę dodawać, ze oryginał odpada:)

Dzięki, pozdrawiam!
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 29 października 2011, 16:37

dla potomnych napisze iz u mnie ciagle piski powodowaly paski. czy to gates czy contitech....piszczaly rano. po wymianie pomy wspomagania, wody, napinacza, sprzegielka alternatora i lozysk w sprezarce klimatyzacji ciagle piszczalo. pomogla wymiana na oryginal z aso i co ciekawe jest on produkcji japonskiej ;] tak wiec jesli komus piszczy rano proponuje najpierw zalozyc oryginal z aso bo mozna zaoszczedzic duuuzo pieniedzy
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Piszczenie z okolicy alternatora

Postprzez slawek_86 » 20 listopada 2011, 00:00

Witam
Mam problem opisany w tytule postu. Dźwięk jaki się wydobywa to piszczenie, świergotanie, coś w tym stylu. Jak silnik jest zimny jest cicho, potem zaczyna narastać. Postanowiłem ściągnąć pasek wielorowkowy (tzw. pasek alternatora) żeby zobaczyć czy rolki i wszystkie koła pasowa się luźno obracają. Moje pytanie brzmi: Jak ściągnąć a potem założyć owy pasek, dodam że silnik to 1.6 16V BCB. Bardzo proszę o pomoc bo już mnie strzela jak słyszę ten odgłos.
Dodaj gazu stary, ale spokojnie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
slawek_86
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 maja 2011, 08:02
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez marcin7x5 » 21 listopada 2011, 11:09

Musisz przekręcic napinacz paska a dokładnie rolkę i wtedy możesz swobodnie zdjąć pasek.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez slawek_86 » 21 listopada 2011, 16:41

Zgadza się, kluczem 16, tylko żeby go przekręcić to trzeba b.dużej siły użyć. Robiłeś dźwignie albo jakieś inne patenty ?
Dodaj gazu stary, ale spokojnie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
slawek_86
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 maja 2011, 08:02
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez marcin7x5 » 22 listopada 2011, 13:09

Uzyłem klucza zwanego poligonem. Taki odsadzany.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez slawek_86 » 24 listopada 2011, 14:26

Okazało się, że to nie rolka napinająca pasek klinowy, ani sam pasek, tylko rolka napinająca pasek rozrządu. Rozrząd wymieniony 1,5 roku temu, ma przejechane 25 tys. km. Wszystko robione przez poprzedniego właściciela w ASO Seat w Łodzi, są faktury itp. Z tego co mi wiadomo, to na każdą część (poza oczywiście klockami, tarczami, sprzęgłem itp.) jest 2-letnia gwarancja producenta. Teraz teoretycznie każdy ASO Seat powinno usunąć usterkę za free, jeśli jest to wada części. Ktoś miał podobny przypadek ?
Dodaj gazu stary, ale spokojnie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
slawek_86
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 maja 2011, 08:02
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Rado28 » 1 marca 2012, 13:25

Witam
Ja mam taki przypadek... zawsze na zimnym rozruchu piszczał mi jakies kilkanaście sekund pasek alternatora... no pózniej juz cisza.
Mechanik wymienił pasek - Gates.
Gdy odbierałem samochód od niego było cichutko na pasku bo był ciepły silnik, mechanik mówił ze rolki, łózyska itd jeszcze ok, tylko ze juz tam troche alternator zaczyna być słychac ale jeszcze trochę wytrzyma... ale dzisiaj rano, przy pierwszym odpaleniu niestety znowu jakies popiskiwanie przez te kilkanascie sekund... :( a pózniej juz cicho i wszystko chodzi cicho.
Co radzicie...? Robic cos dalej, tzn wymienic czesci tylko co? Czy moze tak to zostawic... ?
Zobacz Profil
Rado28
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2012, 12:28
Auto: Leon 1M 2003r.
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez marcin7x5 » 1 marca 2012, 14:07

Ja słyszalem juz kilka opinii, że własnie paski Gates nawet nowe lubia popiskiwać. Ja miałem Boscha a tera mam Conti. Oba mają taką jakby fakturę po zewnętrznej stronie i żaden nigdy pi nie pisnął nawet przy kiepskim napinaczu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez oczko82 » 1 marca 2012, 14:24

Gates-y zeszły na psy! Piszczą i to nawet nówki. Kiedyś tylko te paski się używało ale teraz...no cóż.
Nie mówię szeptem...Obrazek...gdy mówię skąd jestem!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczko82
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 stycznia 2012, 22:10
Lokalizacja: \PS/
Auto: VC
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Rado28 » 1 marca 2012, 15:03

wieć myslicie ze spróbować wymienic na Conti ?
Mój mechanik w sumie chciał wymienic na Conti ale akurat w żadnym sklepie nie było i wziął Gates. koszt paska Gates 45 zł.
Jak myslicie wymienic na Conti czy to zostawic?
Zobacz Profil
Rado28
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2012, 12:28
Auto: Leon 1M 2003r.
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez romekkk » 1 marca 2012, 18:35

Wymieniaj na conti i sie nie zastanawiaj. Ostatnio przy okazji rozrządu wymieniłem wielorowkowy Gates'a na Conti i conti jest duuużo cichszy. Po prostu nie szumi jak Gates.
poznasz głupiego po czynach jego
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
romekkk
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 16 maja 2010, 21:38
Lokalizacja: Opole
Region: opolskie
Auto: Exeo
Silnik: turbo diesel inny

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Sony » 1 marca 2012, 18:45

oczko82 napisał(a):Gates-y zeszły na psy! Piszczą i to nawet nówki. Kiedyś tylko te paski się używało ale teraz...no cóż.
Masz na myśli wszystkie ich paski, nawet te wzmacniane ?

Ja nie mam problemu żadnego, a mam pasek Gates'a wzmacniany :) Chyba, że trafiło mi się na porządny egzemplarz :P
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez oczko82 » 1 marca 2012, 18:54

Oczywiście, że się zdarzają dobre okazy :) Ale kiedyś nie zdarzały się tylko to było normą.
Nie mówię szeptem...Obrazek...gdy mówię skąd jestem!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczko82
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6 stycznia 2012, 22:10
Lokalizacja: \PS/
Auto: VC
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Rado28 » 1 marca 2012, 19:03

Wiec widzę ze pasek Gates-a to porażka...
Wydane 45zł na pasek i 30 zł za robotę mechanika i teraz znowu trzeba wydać pieniądze...
Tylko zeby pomogło :) no bo jak pasek Conti-ego nie pomoże to następne pieniądze pójda w błoto...
Tylko zastanawia mnie to dlaczego ten pasek Gatesa podpiskuje jak jest zimny? Dlaczego to tak sie dzieje...?
Zobacz Profil
Rado28
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2012, 12:28
Auto: Leon 1M 2003r.
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez marcin7x5 » 2 marca 2012, 10:02

może rolka napinająca nie ma juz wystarczającej siły. Ja własnie musiałem ten caly napinacz wymienić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Szymko » 1 grudnia 2012, 21:30

Czy w silniku 1.6 16V AZD da się zmniejszyć naciąg paska? A jeżeli da się to jak to zrobić?
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez pietrek86 » 2 grudnia 2012, 10:42

Miałem taki sam problem z tym paskiem jakieś 3 miesiące temu jeżeli jest pasek w miarę świeży to bez sensu jest go wymieniać są specjalne płyny w sprayu do pasków zapobiegające piszczeniu np. coś takiego
http://allegro.pl/motip-piszczacy-pasek ... 12550.html

http://www.autochemia24.pl/product-pol- ... 400ml.html
http://allegro.pl/srodek-do-paskow-klin ... 55142.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pietrek86
TopSport
TopSport
 
Posty: 1063
Dołączył(a): 15 listopada 2012, 15:13
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Szymko » 2 grudnia 2012, 16:40

Z takimi środkami byłbym ostrożny. Sam popsikałem pasek sprayem bo od czasu do czasu trochę popiskiwał. Teraz nie piszczy za to strasznie szumi. I dlatego chciałem spróbować nieco zmniejszyć naciąg paska. Ale teraz zastanawiam się czy po prostu nie poczekać. Może trochę przesadziłem z ilością tego sprayu. Popsikany pasek stał się klejący i może dlatego przesuwając się po rolkach powstaje ten szum, który z czasem ustanie.
Myślałem też żeby spróbować przeczyścić pasek z tego tałatajstwa ale nie wiem czego użyć, żeby nie zniszczyć paska.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez pietrek86 » 2 grudnia 2012, 19:55

Jeżeli chcesz go wyczyścić teraz to tylko benzyna ekstrakcyjna i spróbować jeszcze raz spryskać specyfikiem i przetrzeć pasek bo po wyczyszczeniu pasek może zacząć odnowa popiskiwać co do naciągania nie ma co przesadzać bo może paść jakieś łożysko np. w alternatorze.

Co do paska nie wiem ile czasu jest używany u ciebie ale jeżeli bardzo długo to wymiana paska proponował był contitech continental
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pietrek86
TopSport
TopSport
 
Posty: 1063
Dołączył(a): 15 listopada 2012, 15:13
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez m@rcin » 3 grudnia 2012, 09:49

u mnie po uzyciu tego peparatu do paskow przykeljalo sie rozne swinstwo typu jakies pylki i drobne kamyczki. chyba nie wplywa to za dobrze na trwalosc paska
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez pietrek86 » 3 grudnia 2012, 10:40

Dla tego najlepiej po prostu spryskać i przetrzeć bo tak jak sam sobie już odpowiedziałeś jeżeli jest nadmiar to po prostu przykleja się trochę brudu

Tak z innej beczki osłonę pod całym silnikiem masz czy tylko ten kawałek z przodu ja u siebie założyłem od diesla bo jak miałem tą krótką non stop ten silnik był brudny
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pietrek86
TopSport
TopSport
 
Posty: 1063
Dołączył(a): 15 listopada 2012, 15:13
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez Jawor » 3 grudnia 2012, 14:12

Też to miałem i u mnie to była tylko wilgoć bo nie miałem osłonki .
Zobacz Profil
Jawor
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7 kwietnia 2011, 12:02
Lokalizacja: Katowice
Auto: SEAT LEON

Re: piszczenie paska wieloklinowego (?)

Postprzez ciagus » 20 grudnia 2012, 12:12

U mnie też popiskiwało z okolic paska wieloklinowego i wczoraj po wymianie paska na Contitecha praktycznie nie słychać pracy silnika na postoju :-)
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości