Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana zaworu N75

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana zaworu N75

Postprzez Barton » 25 października 2011, 17:59

Witam,
Kupiłem nowy oryginalny zawór n75 firmy Pierburg o oznaczeniu 7.00868.02.0 w celu wymiany starego uszkodzonego zamontowanego u mnie w Leonie. Podczas wymiany natknąłem się na problem, polega on na tym że "uchwyty" do których podłączone są wężyki skierowane są w prawą stronę w nowym zaworze, w starym natomiast dwie górne skierowane są w lewo, a jedynie trzecia w prawo :zniesmaczony: Nie byłoby to problemem gdyby nie za krótkie wężyki które należy połączyć z uchwytami :( Jak rozwiązać ten problem? Domyślam się że będę musiał kupić nowe dłuższe wężyki zapewne w ASO Seata, tylko w jaki sposób połączyć je ze starymi wężykami?

Z góry dziękuje za pomoc :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez tkoczi » 25 października 2011, 18:23

Może poprostu idź wymień n75?
Ew zapytaj tutaj: http://allegro.pl/trojnik-podcisnienia- ... 19924.html czy nie mają czegoś takiego podobnego, ale nie na 3 a na 2 wezyki. Wtedy zastosować możesz coś takiego + kawałek nowego wężyka i powinno być ok (jak dobrze to powciskasz)
Leon 1m ASZ++; viewtopic.php?f=32&t=28668 - GTB20, nowy wydech, KW v2, Tomasony, FMIC, soft
Zobacz Profil
tkoczi
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 9 października 2009, 10:13
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez Barton » 25 października 2011, 20:23

tkoczi napisał(a):Może poprostu idź wymień n75?


No tylko że według tego co wyczytałem musze miec właśnie ten zawór o tym indeksie u siebie w Leonie :zniesmaczony: Mógłby ktoś sprawdzic czy zawór n75 o innym indeksie będzie się nadawał do silnika asv?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez sławek » 25 października 2011, 21:06

W motoryzacyjnym za małe pieniądze dostaniesz wężyki podciśnieniowe w oplocie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez Marcin_TDI » 25 października 2011, 22:05

zamień z n18
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez Barton » 26 października 2011, 13:24

Dzięki za pomoc, dzisiaj skoczę do motoryzacyjnego zapytać o wężyki.

Wracając do modelu zaworu n75 który kupiłęm, to model 7.00868.02.0 ku mojemu zdziwieniu nie jest do mojego silnika ASV a do 130 i 150 konnych silników na pompowtryskach. Czy są jakieś przeciwskazania montowania tego zaworu w moim silniku?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez peter174 » 26 października 2011, 13:51

tylko takie ze jedno z wyporowadzen do podłaczenia wezyka jest odwrotnie zlokalizowane niz w twojej wersji 8)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez Barton » 27 października 2011, 16:29

Zawór wymieniony :whoeva: różnica kolosana.. stary musiał być strasznie zanieczyszczony ;/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez wojtekk » 28 października 2011, 10:36

Przy okazji, jakie sa objawy padnietego zaworu n75 ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez LoozaQ » 28 października 2011, 11:22

Błędne sterowanie podciśnieniem lub brak sterowania... co za tym idzie - błędne wysterowanie łapatek w turbinie lub brak sterowania... co za tym idzie - zapieczone łopatki, przeładowania i notlaufy... co za tym idzie - turbina do czyszczenia/regeneracji/wymiany
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez Barton » 28 października 2011, 13:32

wojtekk napisał(a):Przy okazji, jakie sa objawy padnietego zaworu n75 ?

Mój padnięty zawór owocował notlaufem przy obrotach powyżej 3 tysięcy.

LoozaQ napisał(a):Błędne sterowanie podciśnieniem lub brak sterowania... co za tym idzie - błędne wysterowanie łapatek w turbinie lub brak sterowania... co za tym idzie - zapieczone łopatki, przeładowania i notlaufy... co za tym idzie - turbina do czyszczenia/regeneracji/wymiany


Dokładnie tak :zniesmaczony: U mnie na szczęście obeszło się bez regeneracji turbiny ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez motyka8 » 25 grudnia 2011, 19:52

sławek napisał(a):W motoryzacyjnym za małe pieniądze dostaniesz wężyki podciśnieniowe w oplocie.


Ile wezykow i jakie fi potrzebne jest do ASV :?: :?:
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana zaworu N75

Postprzez dawidprv » 26 grudnia 2011, 11:20

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dawidprv
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 stycznia 2010, 21:16
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI

Re: Wymiana zaworu dv

Postprzez dario818 » 20 lipca 2014, 21:40

z racji braku tematu O DV podpinam sie pod temat zaworu n75 blizniaczy temat INFO DLA PANA MODERATORA wiec tak po zmianie turbosprezarki z k03 na k03s zmuszony bylem na wymiane DV ktory przyspieszyl mi zuzycie mojej dmuchawki
oryginalny po rabacie kosztowalby mnie 160zl ale zaryzykowalem i kupilem taki
http://allegro.pl/zawor-upustowy-bov-bl ... 73369.html
smialo moge go polecic
wykonany jest solidnie i jest dwa razy wiekszy króćce pasuja idealnie
jako ze lubie pogrzebac juz go rozbieralem :) po kazdej stronie znajduja sie 2 oringi (zapewne wymienne)i sprezyna konstrukcja b. prosta
seryjna sprezyna wg zapewnien firmy trzyma do 1.3 bara wiec akurat w moim przypadku
TERAZ WAZNA RZECZ podlaczenie
sprawa niby banalnie prosta ale cisnienie powrotne po zamknieciu przepustnicy podlaczone mam pod dolny kruciec a pod boczny powrot przed turbine
tak zalecil mi to sprzedawca!!
z racji tego ze sterowanie podcisnieniem do DV wychodzi z przekaznika n249 i calych tych wszystkich wezyków postanowilem to sobie wszystko ominac
tak jak to bylo w silnikach AGU 150KM prosto z kolektora dolotowego
i tak samo zrobilem to u siebie
moge powiedziec ze uklad dziala sprawnie,nie slysze juz wyhamowania turbiny po odjeciu nogi z gazu
jezeli ktos ma w tym temacie doswiadczenie to prosze o podpiecie :)
1.8t AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dario818
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 3 grudnia 2013, 22:48
Lokalizacja: piła
Auto: LEON 2000R
Silnik: APP 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości